Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Cold Meat Industries 35 år / Stockholm 19-20 november

  1. #1
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran

    Cold Meat Industries 35 år / Stockholm 19-20 november

    CMI fyller 35 och bjuder på nostalgi-industri m m. Minst en 99:a på scen vad jag kan se. Någon som ska med?


    • Deutsch Nepal
    • Morthound
    • MZ.412
    • Ordo Rosarius Equilibrio
    • Sephiroth


    • Arcana
    • Brighter Death Now
    • Lamia Vox
    • Raison D'Etre
    • Trepaneringsritualen


    https://www.tickster.com/sv/events/c...-meat-industry

  2. #2
    Idehall
    Idehall är inte uppkopplad
    Idehalls avatar
    Senior
    Otroligt synd att det är i Stockholm.

  3. #3
    ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

    Senior
    Varför fan bokar de aldrig Penitent till nåt sådant här!!?

    Det är väl två 99:or om värmlänningen fortfarande är medlem.

  4. #4
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Det lät lite Ryan Air att man inte får boka stolen ens mellan konserterna. Så om man är två så är det djungelns lag mellan varje konsert annars får man vara på balkongen? Alternativt sitta kvar på stolen hela helgen och kissa i en PET-flaska

    Alltså vi snackar Stockholm, folk bokar ju plats på uteserveringen först, sedan ser man dem inte på flera timmar.

  5. #5
    Gollum
    Gollum är inte uppkopplad
    Gollums avatar
    Senior
    Jag och ett sällskap ska dit! Ska bli kul, även om jag väl kan känna att line-up är snarlik vad som spelades på 30-årsfesten och båtresorna.

  6. #6
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Gah, blir tvungen att sälja mina biljetter, eller i vart fall den ena. Se säljes.

  7. #7
    TigerMM
    TigerMM är inte uppkopplad
    TigerMMs avatar
    Tomte
    Citat Ursprungligen postat av vildgris Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gah, blir tvungen att sälja mina biljetter, eller i vart fall den ena. Se säljes.
    Hade slagit till, men ironiskt nog visade det sig att jag ska vara barnvakt en av dagarna.

  8. #8
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Jåhå. Några andra 99:or som ska dit (utöver de(n) som spelar och den jag sålde min ena biljett till?). Vore ju sköj att säga hej.

  9. #9
    Hung Paipho
    Hung Paipho är inte uppkopplad
    Hung Paiphos avatar
    Senior
    Jag ska dit!

  10. #10
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Ja, verkar väl inte bättre än att jag får lyfta på arslet och släpa mig dit då...

  11. #11
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Vill man säga hej till en vildgris så har jag röd skjorta svarta brallor och svart väst. Inte den mest udda färguppsättningen för kvällen får man anta men ändå

  12. #12
    Hung Paipho
    Hung Paipho är inte uppkopplad
    Hung Paiphos avatar
    Senior
    Jag är medelålders, salongsberusad och svartklädd

  13. #13
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hung Paipho Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är medelålders, salongsberusad och svartklädd
    Hahahha. Jamen då så. Du sticker ut.

  14. #14
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Jaha, kort sammanfattning av första dagen:

    Morthound är ju helt min kopp te. Dronigt noise med lite industriella samplingar och knastrigt oroande projektioner bakom. Tyvärr missade jag första tio minuterna p g a det satans Mälartåg som ställde in mitt tåg, men när jag väl var på plats var det bra!

    Deutsch Nepal skulle ju vara bra om det vore helt instrumentalt. De gamla skivorna är fortfarande bra och det var inget fel alls på de instrumentala delarna nu heller. Tyvärr envisas karln med att "sjunga". Det är så sjukt falskt att jag faktiskt brast ut i spontant skratt några gånger. En komisk effekt men det förtar ju all suggestion som byggts upp av musiken.

    Sephiroth var bra redan på 30-årsjubileet men jag gillade den här spelningen ännu mer. Suggestivt och snyggt. Jag inser att jag måste rota lite i cd-hyllan igen . Well done.

    Ordo Rosarius Equilibrio är kul i två låtar. Sedan börjar jag undra om de spelar samma låt om och om igen. En skön rytm, tre ackord och pratsång. Det händer liksom inte jättemycket. Inte dåligt, men rätt enahanda.

    Och så MZ 412. Började väldigt snyggt rent visuellt och lovande ljudmässigt. Brus och brak och tre ockulta herrar på piedestaler. Flammande projektion bakom. En snygg sampling som sa "det är eld i byggnaden, utrym genast". Passande. Samma sampling på engelska. Sedan gick ridån ner och vi hörde brandlarmet. Det var ingen sampling utan det var bara att utrymma.
    I villervallan beslöt jag att hinna med ett tåg hem så om spelningen återupptogs senare vet jag i skrivande stund inte. Men om man ska behöva avbryta en spelning efter tio minuter var detta onekligen ett estetiskt vis att göra det på

    Nya äventyr ikväll.

  15. #15
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av vildgris Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sedan gick ridån ner och vi hörde brandlarmet. Det var ingen sampling utan det var bara att utrymma.
    I villervallan beslöt jag att hinna med ett tåg hem så om spelningen återupptogs senare vet jag i skrivande stund inte.
    Det var tydligen någon idiot som öppnade en nödutgång och vad jag hört så fortsatte inte spelningen.

  16. #16
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Vill bara ropa hej till alla som jag träffade där. Både besökare och band. Hade en fantastiskt trevlig helg. Verkligen. Snopet som fan med brandlarmet dock.

    Helt sjukt med all snö just denna helg och så "snöåskan" som kom från ingenstans när vi satt i hotellobbyn mitt i natten. En lite lätt apokalyptisk stämning som sig bör

  17. #17
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Just ja, dag två:
    Jag missade Lamia Vox utom sitsa minuten; det lät iofs trevligt, men jag kan inte ge något omdöme där.

    Raison d'être (som fått sitt namn stavat på bra många olika sätt under helgen) var ju utmärkt, en malande fin ström av elektroakustiska ljud, även delvis live (Soma Pipe t ex). Funkade finfint.

    In slaughter natives har jag inte fastnat för tidigare och de första tio minuterna undrade jag varför för det var en spännande malande vansinnesström med lite perkussiva inslag och suggestivt ljusspel. Sedan tog karln fram mikrofonen och då mindes jag varför det inte var helt min kopp te. Ganska enformigt malande dödsindustri. Inte dåligt men jag blir lätt uttråkad när det mest är trummor och vrål.

    Brighter Death Now körde Uppsalatema med hängoffer i Gamla Uppsala och Gustavianums anatomiska teater. Det avr mer varierat än jag är van vid från deras sida och stundtals riktigt bra. De rena rundgångspartierna hade jag dock kunnat vara utan, särskilt som de smällde på med dubbel volym mot alla andra band. Men det kanske är meningen att man ska må lite illa

    Arcana var ju motsatsen till lördagens Deutsch Nepal. Beatdelen och kompen var lite enahanda men i gengäld är det fantastisk vokaldel. Peter och Cecilia gör det de ska men framför allt den mer skolade "sidosångerskan" var en upplevelse. Sådant kan lätt slå över men här funkade det skitbra och Arcana blev, för mig helt oväntat, en av helgens stora behållningar. Snyggt!

    Trepaneringsritualen körde ju också rytmik och bröl live, vilket är lite synd eftersom de är mer nyanserade på skiva. Till skillnad mot In Slaughter tidigare så har jag dock lyssnat på låtarna förr och rycktes därför med. En skön avslutning.

    Hemfärden blev intressant i snöovädret men det gick bra. Kul att träffa folk (t ex Ulven, i tre minuter ) och en mångsidig helg rent musikaliskt.
    Sephiroth, Morthound, Arcana och Raison d'être får vildgrispris som helgens höjdare. Ses om fem år :P

  18. #18
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Och nu väntar vi alla spänt på en officiell (!?) kommentar från BURG gällande MZ412-incidenten…

Liknande ämnen

  1. Vilken ÄR den bästa skivan på Cold Meat Industry
    Av vildgris i forum Skivor & artister
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-05-27, 18:05
  2. Cold Meat Industry 30år, 3-4nov. Sthlm
    Av Batteriet i forum Evenemang
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2017-11-05, 03:06
  3. Minilogue i Stockholm 28 november
    Av outshape i forum Evenemang
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 13:50
  4. Zap Mama 8:e november Stockholm
    Av jgb i forum Skivor & artister
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 22:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •