Resultat 1 till 44 av 44

Ämne: Luftrenare / bli av med damm i studion

  1. #1
    wusty
    wusty är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Luftrenare / bli av med damm i studion

    Hej!

    Jag är så trött på att mina studiosessioner börjar med en damma-av-utrustningen-session. Betyder ju egentligen att jag använder studion för lite men bortsett från det; vad är det bästa alternativt enklaste sättet att bli av med dammet?

    Har ni några erfarenheter av luftrenare? Är det ens ett alternativ eller finns det aspekter av luftrenare som kan vara skadliga för studioutrusningen?

    PS. Gjorde en snabbsökning och det här temat har dykt upp tidigare men eftersom det var 6+ år sedan det diskuterades senast (vad jag kunde se) så tänkte jag att det kan vara värt att skapa en ny tråd om detta.

  2. #2
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Jag har använt luftrenare i extrema miljöer men det har i princip varit kraftigt väsande frånluftsfläktar med filter som måste bytas och mer till för att luften ska vara bättre att andas än att apparater ska bli rena.

  3. #3
    deleted user
    Nyfiken, hur ofta är du i studion?

    Jag kör varje dag, ca 40 min till en timma när det är musiksäsong. Städar en gång i veckan, ca 20 min. Ett varv med att plocka undan, ett varv dammtorka, ett varv dammsuga.

    Om du nu har mer pengar än tid - varför inte hemstädning?

    Hepafilter tar mindre partiklar än de du vill bli av med. Kanske hjälper liiite. Men har du nån gång regelbundet bytt hepafilter vet du viljen storlek de rensar upp. Det är liksom mer att bomullen i filtret har bytt färg än synligt damm.

    Och har det satt igen sig med större skit är det fel.

  4. #4
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Jag har två st Electrolux luftrenare i sovrummen.
    https://www.electroluxhome.se/hem-hu...trenare/z9124/
    Dom tar hur mycket damm som helst och dom är tysta.
    Dammsuger av filterna ett par ggr om året.
    Kolfiltret byts ca en gång om året om jag pallar.
    Har även en xiaomi luftrenare och den är i det närmaste skräp om man jämför.
    Hittar du en Electrolux beggad för en tusing så är det en nobrainer.

  5. #5
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Har varken pengar eller tid men prioriterar att ändå ha hemstädning varannan vecka. Studion (som jag använder hela dagarna när jag inte är ute på location recording) däremot har jag sagt att det räcker med golvet, både för städaren, städföretagets och min skull…

    Dammtorkning i studion blir sporadiskt. Om en luftrenare (tack för tips med Electrolux) skulle funka mot damm vore det välkommet och prioriterat på inköpslistan. Eller kanske skaffa en lövblås för att snabbt och effektivt bli av med dammet, spara in hemstädningen och köpa lite Eurorack istället

  6. #6
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag virvlar upp allt damm som fasen en dag när jag kan fixa korsdrag! (Lite sant faktiskt… )

    Men vintertid kör jag dammvippa.

  7. #7
    klangkraft
    klangkraft är inte uppkopplad
    klangkrafts avatar
    Veteran
    Jag har en likadan luftrenare som doktorn och den är kanon!

  8. #8
    deleted user
    Ofan? Nu blir jag också sugen på luftrenare. Menar ni att den tar damm?

  9. #9
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Dom tar damm.
    Allt damm som hålls i rörelse kommer förr eller senare åka in i luftrenaren.
    Se det som en stor dammsugare.

  10. #10
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Har man en sån på alltid, eller bara när man inte är där, eller en stund då och då? Kanske kan man bygga en lika lätt av en gammal dammsugare... Med ett improviserat vattenfilter...

    Har inte så dammskapande miljö i studion själv. Förutom regelmässigt varje vår så städar jag när jag blir tokig på stöket (har liiite för hög tröskel tror jag ), eller när den rent musikaliska inspirationen tryter.

  11. #11
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Hej!

    Köpte ikeas förnuftig i liten modell i april och har haft den igång på lägsta hastighet då den knappt hörs sedan dess. Tycker att det är mindre damm på sakerna sedan dess.

  12. #12
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ofan? Nu blir jag också sugen på luftrenare. Menar ni att den tar damm?
    Gå inte på att : Jag vill kunna städa mindre så nu går jag och köper en luftrenare.
    Inte alls, har hållt på med luftrenare inklusive Jonisator i närmare trettio år i o med ganska jobbig astma.

    Luftrenare tar dom små partiklarna men resten är som vanligt. Det vill säga du får allt städa som vanligt. Däremot jag med astma kan få en dämpande effekt när det är som mest jobbigt och däråt.

    Tyvärr dom där magiska tricken finns inte, se i stället över din miljö och möblera och köp bra utrustning/materiell så att städningen blir mycket lättare.

    Steg ett är bort med allt som är på golv. kabeldosor ock kabel ska man ha nolltolerans på. Bort med massa ben och sånt så att det är krångligt att komma åt.

    Upp med något på konsol.

    Stå aldrig med en enda dammtrasa (Den som gör så är rakt av okunnig), du ska ha minst tio. Kör med dammvippa först, en lite dyrare mjuk pensel på all teknik.

    Börja alltid uppifrån och gå nedåt.
    Ett tag när jag var lite tröttare av mig och visste att nu kommer inte jag röra något alls på ett par månader la jag ett gäng billiga lakan från IKEA över alltihopa. Det fungerar jättebra.

  13. #13
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Haft trånga luftvägar (näsan känns täppt) i flera år nu och funderar på om det kan vara någon allergi eller så. Också tänkt på luftrenare, just därför, och för att jag bor i ett instängt källarrum. Andas genom näsan men ändå känns den jämt täppt utan några andra sjuksymptom..

    Angående städ vet jag inte om/hur mycket luftrenare hjälper, men kan säkert minska mängden damm som yr runt och även om det är endast de små partiklarna är ju de (i mitt tycke) värst ändå. Det fina som nästan limmar sig fast på grejer.

  14. #14
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Ett tips kolla upp det där på vårdcentralen. Du kan få ett helt nytt liv om du har astma och börjar behandla det

  15. #15
    klangkraft
    klangkraft är inte uppkopplad
    klangkrafts avatar
    Veteran
    Det kanske är olika men den luftrenaren som doktorn länkade ovan tar då damm. Jag dammsuger filtret då och då och där finns en hel del. Min har stått på i quiet mode i flera år och den hörs absolut noll. Men damm plockar den allt.
    Det är som sagt som en lågintensiv dammsugare.

  16. #16
    deleted user
    Vaddå tio trasor, modellear? Orkar du utveckla?

  17. #17
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vaddå tio trasor, modellear? Orkar du utveckla?
    Mikrofiberduk. ha inte en använd tio. investera i bra grejer.

  18. #18
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av klangkraft Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kanske är olika men den luftrenaren som doktorn länkade ovan tar då damm. Jag dammsuger filtret då och då och där finns en hel del. Min har stått på i quiet mode i flera år och den hörs absolut noll. Men damm plockar den allt.
    Det är som sagt som en lågintensiv dammsugare.
    Har en sådan där Elektrolux nu. oxygen.

    hepa kan rengöras i vatten men förfilltret ska bytas mer regelbundet. särkillt det med kol.

  19. #19
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av klangkraft Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kanske är olika men den luftrenaren som doktorn länkade ovan tar då damm. Jag dammsuger filtret då och då och där finns en hel del. Min har stått på i quiet mode i flera år och den hörs absolut noll. Men damm plockar den allt.
    Det är som sagt som en lågintensiv dammsugare.
    Precis!
    Den ska stå på hela tiden.
    Förr eller senare så kommer dammet till renaren så länge det håller sig i luften.
    Fungerar strålande i mindre rum.
    Sedan så är det såklart mer effektivt att damma med tio trasor och damsugare.
    Har man det hyfsat dammfritt när man kopplar in luftrenare så blir det en bra effekt i förlängningen.

  20. #20
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Tillförseln av damm ska man kanske fundera på också. Var kommer det ifrån och det mesta från vad? Hursomhelst är ett snyggt/fult tyg att lägga över sina kära apparater när man lämnar studion en bra idé. Har det på datorn och de äldre syntarna trots att det inte faller så mycket damm i min lilla stuga.

    Windwind: Är det liksom trögt i halsen också eller bara näsan? Kolla upp i allafall. Första gången man får ta sin terbutalinsulfat under ett astmaskov blir man religiös Bara tryggheten att ha den där puffaren i fickan löser ofta gränsfall av astma, för kroppen blir så extremt positivt betingad på den.

  21. #21
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Windwind: Är det liksom trögt i halsen också eller bara näsan? Kolla upp i allafall. Första gången man får ta sin terbutalinsulfat under ett astmaskov blir man religiös Bara tryggheten att ha den där puffaren i fickan löser ofta gränsfall av astma, för kroppen blir så extremt positivt betingad på den.
    Det är näsan endast skulle jag säga. Och det är inte alltid lika mycket. Men har i princip avfärdat astma som möjlighet (dumt kanske, är inte läkare..) eftersom jag inte fått något som känts som ett anfall, eller någon hosta. Det piper/viner lite om andetagen rätt ofta dock. Ska kolla upp det iaf.

  22. #22
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Det är astma och det kan ge konstiga symtom. Det är inte som på amerikanske filmer direkt att man ska hålla på som en dåre som får panik. Du kanske harklar dig lite på morgonen i bland på sin höjd.


    Jag fick ont på ryggen under skulderbladen (Musklerna får ju jobba så hårt att dom trasar sönder), extremt jobbiga förkylningar med jobbig hosta länge efteråt. En trötthet i bland som legat på, feberkänsla/infektionskänsla som en infektion vilket astma faktiskt är.

    Pulmincort ska man ha i första hand och ska tas två gånger dag livet ut. Dubbel dos vid virus/Förkylning. Den har en brun sak som man vrider på. Den är den viktiga som du ska ha.
    Be om att träffa få en bra läkare/ Sjuksyster som jobbar med COL/Astma och få det utrett, det tar inte många minuter göra ett utandningstest och att kolla upp syresättningen i blodet.

    När ni ser en tabell på en skäm då har ni hamnat rätt. Passa på att fråga om ni kan få säsongsinfluensavaccinet när ni ändå är där. Den får man gratis om man har Astma. Gott att bara vara sjuk kanske i två dagar i stället för tre veckor.

    Rekommenderas !

    Dom för symtomen är.
    Bricanyl är den med blå ring som man tar när det känns lite sämre och den är korttidsverkande.

    Oxis är ungefär samma men verkar under lite längre tid.
    Senast redigerat av Modellear den 2022-07-25 klockan 23:04.

  23. #23
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Man får lära sig mycket här på 99 Musik man inte hade någon aning om - som ett litet universitet.

  24. #24
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Jag har ikeas mojäng i sovrummet, gärna fullt ös en bra stund innan jag lägger mig. Om solen skiner in så man ser partiklar i luften från textiler osv så syns det klart och tydligt att det blir helt tomt ganska snabbt, så att mindre partiklar också hittar till den kan man nog räkna med. Har ofta känt av när det är dammigt särskilt när jag vaknar och tycker mig känna förbättring.

  25. #25
    HomerJSimpsson
    HomerJSimpsson är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Horror scenario - Torktummlarens utblås fördelar damm och micro plast i hela rummet, sen tar luften med sig det in i hela huset, host host. Ju vist dammsuger vi, du vet ju vilket helvete det är, varannan månad.

  26. #26
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    (Det är väl kanske en annan tråd egentligen men jag vill nämna att Pulmincort och Bricanyl är produktnamn, inte namn på läkemedel. De verksamma ämnena i produkterna är budesonid (en typ av kortison) och terbutalin, och de finns i flera olika märken. Bara så det står klart )

  27. #27
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av HomerJSimpsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Horror scenario - Torktummlarens utblås fördelar damm och micro plast i hela rummet, sen tar luften med sig det in i hela huset, host host. Ju vist dammsuger vi, du vet ju vilket helvete det är, varannan månad.
    Kan man inte dra en slang ut ur huset, typ ner i en grop med halm eller nåt?

  28. #28
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (Det är väl kanske en annan tråd egentligen men jag vill nämna att Pulmincort och Bricanyl är produktnamn, inte namn på läkemedel. De verksamma ämnena i produkterna är budesonid (en typ av kortison) och terbutalin, och de finns i flera olika märken. Bara så det står klart )
    Vill också nämna att doseringen av budesonid är rätt individuell, inte alltid två gånger om dagen livet ut som nämns i tråden.

  29. #29
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (Det är väl kanske en annan tråd egentligen men jag vill nämna att Pulmincort och Bricanyl är produktnamn, inte namn på läkemedel. De verksamma ämnena i produkterna är budesonid (en typ av kortison) och terbutalin, och de finns i flera olika märken. Bara så det står klart )
    Vist. Är ju AstraZeneca, den som orkar kan alltid googla upp mer etiska, miljövänliga eller billigare allternativ vilket kan vara bra att göra i bland.

    Förövrigt kan det vara bra att be om trepack, har själv vart med om att det var slut i butik och måste beställas. Alltid bra att ha som regel att alltid ha minst en i reserv som roteras. Min apotekare bråkade om det varpå min läkare skrev ut trepack i stället. Blir kul när jag ska möta samma apotekare som tjafsade om det, åkte till ett annat apotek och där stod samma person som på allvar menar att man ska ha en hemma och när den är slut så går man och tar ut en ny dubbeldoh för att dom kör med "just in time" och inte ens har det man behöver i butiken.

  30. #30
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill också nämna att doseringen av budesonid är rätt individuell, inte alltid två gånger om dagen livet ut som nämns i tråden.
    Får man Astma/Förvärras astma som vuxen så lär det ju knappast försvinna. Annat är det med barn där det bukar växa bort.

    och vist man ska gå till en bra läkare som får det utrett och aldrig lyssna allt för mycket på vad någon random gubbe säger på nätet

  31. #31
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av HomerJSimpsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Horror scenario - Torktummlarens utblås fördelar damm och micro plast i hela rummet, sen tar luften med sig det in i hela huset, host host. Ju vist dammsuger vi, du vet ju vilket helvete det är, varannan månad.

    Bör ju finnas i alla fall ett grovfilter, sen kan man ju se över vad man köper. Kvalitet med länga fibrer. Billiga lakan från IKEA ger två dl damm i luftfiltret på vår torktumlare då enbart från påslakanet.

    En billig fleece vs en dyr från Norrona. Mina billiga är borta medans den från Norrona går in på femtonde året men ser ändå nästan ny ut. Gissa vad som lagt sig på hyllor bakom böcker under alla år. Kammar jag mig på morgonen så får jag lite ludd från Lintyget på kammen.


    Aldrig att jag köper ett Linlakan från IKEA en gång till även om det är skönt att sova i.

  32. #32
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Fy fasen för torktumlare!

    Helst skulle man ha studio med lite övertryck. Kanske med utgångsventil till våningen under, så får man ner överskottsvärmen där den behövs också.

  33. #33
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Lägg i en högtalare i torktumlaren så har du fått ett Lesley istället - dammar klart mindre.

  34. #34
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Tehporp golana Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lägg i en högtalare i torktumlaren så har du fått ett Lesley istället - dammar klart mindre.
    ...inte om man dammar på ordentligt! Men låter ditt Leslie som en högtalare i en torktumlare är det nog läge för service?

  35. #35
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx;[URL="tel:3682695"
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    3682695[/URL]]...inte om man dammar på ordentligt! Men låter ditt Leslie som en högtalare i en torktumlare är det nog läge för service?
    Förmodligen

  36. #36
    HomerJSimpsson
    HomerJSimpsson är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man inte dra en slang ut ur huset, typ ner i en grop med halm eller nåt?
    Visst, det vore enkelt, men finns det inte microplast så det räcker där ute ? Har kommit på att 'där ute' egentligen bara är et stort 'här inne' ... fånga upp microplasten och förbränna ? Visst, all PVC blir dioxin då ... 8-[] ... har ingen lösning på problemet ...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	911.jpg 
Visningar:	2 
Storlek:	273,4 KB 
Id:	107767

  37. #37
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Förstår. Men med slutförvaring i en grop med typ rutten halm stannar skiten still och gör ingen riktig skada, på det sätt som plast fritt flygande/i havet flytande gör.

    Att inte ha torktumlare löser vissa av problemen också

  38. #38
    wusty
    wusty är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Varit offline i två dagar och kommer tillbaka till massa svar, vad kul!

    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nyfiken, hur ofta är du i studion?
    Hepafilter tar mindre partiklar än de du vill bli av med. Kanske hjälper liiite. Men har du nån gång regelbundet bytt hepafilter vet du viljen storlek de rensar upp. Det är liksom mer att bomullen i filtret har bytt färg än synligt damm.

    Och har det satt igen sig med större skit är det fel.
    Jag är i studion en dag i veckan. Men du har en poäng i att jag nog försöker plåstra om symptomen istället för att angripa grundproblemet... jag borde städa oftare och bättre helt enkelt

  39. #39
    wusty
    wusty är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av jazzdoktorn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har två st Electrolux luftrenare i sovrummen.
    https://www.electroluxhome.se/hem-hu...trenare/z9124/
    Dom tar hur mycket damm som helst och dom är tysta.
    Dammsuger av filterna ett par ggr om året.
    Kolfiltret byts ca en gång om året om jag pallar.
    Har även en xiaomi luftrenare och den är i det närmaste skräp om man jämför.
    Hittar du en Electrolux beggad för en tusing så är det en nobrainer.
    Grymt! Går den att gömma undan lite eller behöver den stå rätt så centralt i rummet för att funka optimalt? Finns en för 500kr på blocket så funderar på om jag bara ska hugga den och testa!

  40. #40
    wusty
    wusty är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hursomhelst är ett snyggt/fult tyg att lägga över sina kära apparater när man lämnar studion en bra idé.
    Väldigt bra tips! Har ett fulsnyggt tyg som jag lägger på mina gamla syntar när jag kommer ihåg att göra det. Men den blir ju också dammig! och dammet och mikropartiklarna kan trilla ner i elektroniken om jag är oförsiktig när jag tar av tyget. Kanske nojjar för mycket nu

  41. #41
    wusty
    wusty är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har ikeas mojäng i sovrummet, gärna fullt ös en bra stund innan jag lägger mig. Om solen skiner in så man ser partiklar i luften från textiler osv så syns det klart och tydligt att det blir helt tomt ganska snabbt, så att mindre partiklar också hittar till den kan man nog räkna med. Har ofta känt av när det är dammigt särskilt när jag vaknar och tycker mig känna förbättring.
    Ikeas luftrenare får helt klart +1 i design jämfört med Electroluxen. T.o.m. så att man kan våga ha den framme synligt. Ska läsa på lite och se hur dom jämför sig mot varandra.

  42. #42
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Sjukt nöjd med mina luftrenare. Har förvisso bara IKEA-snikmodellen men eftersom priset är lågt har jag råd att ha två stycken i både sovrum och studio. Kör dem på ljudlöst underhållsläge när jag vistas i rummet och brukar brassa på rätt rejält i studion om jag inte är där. Man känner hur hela luften i rummet rör sig.

    Har helt botat min kattallergi. Gjorde rent filtren för nån månad sedan och blir alltid imponerad över hur mycket som fastnar. Har förvisso en extremt fluffig långhårig katt också.

  43. #43
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av jazzdoktorn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har två st Electrolux luftrenare i sovrummen.
    https://www.electroluxhome.se/hem-hu...trenare/z9124/
    Dom tar hur mycket damm som helst och dom är tysta.
    Dammsuger av filterna ett par ggr om året.
    Kolfiltret byts ca en gång om året om jag pallar.
    +1, kör samma sedan 2015, oftast på Quiet Mode då den nästan är ljudlös. Funkar riktigt bra i sovrummet under pollentider.

  44. #44
    wusty
    wusty är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sjukt nöjd med mina luftrenare. Har förvisso bara IKEA-snikmodellen men eftersom priset är lågt har jag råd att ha två stycken i både sovrum och studio. Kör dem på ljudlöst underhållsläge när jag vistas i rummet och brukar brassa på rätt rejält i studion om jag inte är där. Man känner hur hela luften i rummet rör sig.

    Har helt botat min kattallergi. Gjorde rent filtren för nån månad sedan och blir alltid imponerad över hur mycket som fastnar. Har förvisso en extremt fluffig långhårig katt också.
    Vilken bonus med botad kattallergi! Verkar ju inte finnas någon nackdel med luftrenare. Förutom då eventuellt överflödig konsumtion av varor som man inte riktigt vet om man behöver, men med tanke på vad alla skrivit ovan så börjar detta kännas som en must-have istället för bara nice-to-have!

Liknande ämnen

  1. Pluppar att skydda tex mixer-inputs från damm med? (hittat)
    Av MrLonghair i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-10-14, 20:53
  2. Kan man bli av med jordbrum med DI-box?
    Av jgb i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 23:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •