Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Neve 542 tillverkningsissues...

  1. #1
    Torroidal
    Torroidal är uppkopplad nu
    Torroidals avatar
    Senior

    Neve 542 tillverkningsissues...

    Köpte ett par av dessa för ett tag sedan från DLX Music. Upptäckte att på en av dem är drar Trim-hatten åt vänster när den är centrerad. Och Texture-hatten tar emot face-plate'n när jag vrider på den. Det går att åtgärda genom att dra ut hatten en bit, men det känns som att det inte ska behövas med en pryl av den här "digniteten". Jag skickade en video till DLX Music. Niklas Jarl tog emot videon men kunde inte höra något skrap. Är det bara jag som tydligt kan höra skrapet i videon??


    https://youtu.be//gtATr4T23uY
    Senast redigerat av Torroidal den 2022-05-05 klockan 08:54.

  2. #2
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Hej!
    Det där är ”normal” kvalitet på RND produkterna dessvärre.
    Jag har 12 moduler varav 3st är liknande ditt skrap och således inte riktigt i paritet med prislappen.
    På en av mina 542:or känns pcb:n lite lös när man trycker på tape effect knappen. Man ser att pcb rör på sig i drive mätaren. På samma modul står silk-knappen ut typ 3mm mer än den andra 542-modulen.
    Däremot låter modulerna top notch.

  3. #3
    Torroidal
    Torroidal är uppkopplad nu
    Torroidals avatar
    Senior
    Ok, tack för det svaret, Firechild. Med andra ord är detta ett klassiskt i-landsproblem. Trist på en produkt som bär namnet Neve... Lite synd bara att Niklas på DLX "inte kunde höra skrapet". Ovillig att byta ut den?? Jaja. Jag behåller den och får leva med de estetiska problemen. Håller med dig om att de låter super!

  4. #4
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Illa! :-(

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 13:20
  2. Neve V3 vu meter
    Av champ i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 20:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •