Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Trasig joemeek threeq efter försäljning

  1. #1
    deleted user

    Trasig joemeek threeq efter försäljning

    Hej,

    Sålt en joemeek threeq till 655321 här på forumet. Men när den kom fram distar den bara. Han har sökt på nätet och fått att det kan vara strömförsörjningen. Samma väggvårta (12V AC ) funkade hos mig. Någon som har en gissning på hur vi, eller jag - om han skickar tillbaka, kan gå vidare?

  2. #2
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Har 655321 möjlighet att komma åt en 12V adapter? Ifall den funkar efter att ha testat så kan du ju ge 655321 kostnaden för denna, eller så delar ni, beroende av vad ni kommer fram till. Brukar väl kosta en hundring eller däromkring.

  3. #3
    deleted user
    Bra förslag. Det kan jag stå för.

    Tänkte göra en skadeanmälan på postnord också, mest för nyfikenhetens skull.

  4. #4
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra förslag. Det kan jag stå för.

    Tänkte göra en skadeanmälan på postnord också, mest för nyfikenhetens skull.
    Skicka lätt? Isf ska det bli intressant då de faktiskt har nå'n typ av försäkring på de där som jag förstått det. Hoppas inte för mycket bara.

    Men +1 på att testa med annan adapter med rätt värden också.

  5. #5
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Jag skickade en synt till Schweiz som kom fram lite skadad (intryckt sida, trots väldigt robust packning).

    Jag gjorde ett klagomål hos posten, och de var trevliga och svarade med detta ganska obegripliga svar:

    - - -

    Hej

    Vi beklagar det inträffade.

    Vi kommer nu att ersätta dig för det skadade godset/saknade innehållet enligt gällande villkor.

    PostNords ansvar för förlorat, minskat eller skadat Postpaket Utrikes/International Parcel är enligt Världspostunionens fördrag begränsat till 40 SDR per försändelse + 4,50 SDR per kilo av godsets bruttovikt, vid minskning eller skada dock högst till det belopp som motsvarar värdeminskningen.

    1 SDR = ca 10 SEK.

    SDR = Särskilda dragningsrätter och är en fiktiv valuta, en blandning mellan dollar, euro, japanska yen och pund.


    Vänligen fyll i uppgifterna nedan.

    Ange det saknade/skadade godsets vikt:______kg.

    Ersättningsbelopp (SEK):
    Plusgiro/Bankgiro:
    Clearing nummer:
    Bankkonto:
    Bankens namn:
    Kontohavarens namn:
    Ort och datum:
    Telefon dagtid:

    Tack för din hjälp. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss.
    Vi önskar dig en trevlig dag.


    - - -

    Men de betalade ut 1150 kr ganska fort- Jag hade angett paketets vikt till 12 kilo och värdet på skadan till 4.000:- i servicekostnad.

    (Nu var detta utrikes paket, men kan ju kanske ge en fingervisning om hur de resonerar)
    Senast redigerat av Lackan den 2022-04-06 klockan 10:57.

  6. #6
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas inte för mycket bara.
    Har mailat och ser vad jag får för svar. Nä, hoppas verkligen inte på något. Särskilt inte eftersom jag varken dokumenterat emballage, varans skick före eller vad som nu behövs eftersom det brukar gå bra.

  7. #7
    deleted user
    Köpet reverserat o burken på väg tillbaka hit. Någon som vet vad jag kan börja felsöka? 655321 testade färsk adapter men den funkade fortfarande inte. skruva upp o leta efter lösa ben?

    edit: för den som undrar, postnord svarade att de ger noll. inte så kortfattat men det var slutsatsen

  8. #8
    655321
    655321 är uppkopplad nu
    655321s avatar
    Veteran
    Så jävla tråkigt hela grejen, men måste säga att det skötts exemplariskt från deleted users håll. Mindre bra från postnords sida…

Liknande ämnen

  1. Joemeek threeq
    Av theVOID i forum Effekter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2020-04-08, 17:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •