Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Intervju med Sturm Café

  1. #1
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran

    Intervju med Sturm Café

    Jag fortsätter köra min podd som inte är en podd och lägger upp ett nytt avsnitt av intervjuer med intressanta människor i synthsverige! Jättekul att så många av er lyssnar trots att jag inte hunnit/orkat få upp avsnitten "där poddar finns". Det går åt en fruktansvärd massa jobb för att göra ett sånt här avsnitt så jag uppskattar verkligen alla lyssningar och kommentarer

    Nu har turen kommit till Sturm Café, två extremt trevliga killar som mer än gärna delar med sig av hur det är att ha ett band med sin barndomsvän, hur det går till att spela i världens alla hörn och hur olika fansen kan vara. Vi får veta massor om hur musiken görs, vilka prylar som använts på vilka låtar samt några små roliga tricks bandet använder för att få till det där sköna soundet de har.

    https://soundcloud.com/svensk-hushallssynth/7-intervju-sturm-cafe

    Vill du prenumerera i din poddspelare kan du använda den här länken
    https://feeds.soundcloud.com/users/s...761/sounds.rss

    Jag gör det här inom ramen för ett projekt jag kallar Svensk Hushållssynth, du kan läsa mer om det här svenskhushållssynth.se

  2. #2
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Ännu ett bra avsnitt och ännu ett gäng sympatiska grabbar. Blev förvånad över de var så unga - trodde de var i samma härad som resten av EBM folket (närmare eller över 50 strecket).

    Och kors i taket - någon som hyllar Poly 800 - måste vara första gången

  3. #3
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Kul! Detta ska jag lyssna på strax... jag klämde Gbg-elektronikerna i förrgår i väntan på försenade tåg på Stockholms central.

    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ännu ett bra avsnitt och ännu ett gäng sympatiska grabbar. Blev förvånad över de var så unga - trodde de var i samma härad som resten av EBM folket (närmare eller över 50 strecket).

    Och kors i taket - någon som hyllar Poly 800 - måste vara första gången
    Den ungdomen. Då tar man många dåliga beslut.

    Jag har mest språkat med Gustav på FB och i ungefär två minuter när jag fick tillbaka en utlånad syntcase på perrongen i Gävle.

  4. #4
    Friherren242
    Friherren242 är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul! Detta ska jag lyssna på strax... jag klämde Gbg-elektronikerna i förrgår i väntan på försenade tåg på Stockholms central.



    Den ungdomen. Då tar man många dåliga beslut.

    Jag har mest språkat med Gustav på FB och i ungefär två minuter när jag fick tillbaka en utlånad syntcase på perrongen i Gävle.
    Just ja! Vår gemensamma bekant PA som valde att droppa ditt rejäla synthcase i min källare i massa år.

    Sedan köpte jag massa bra skivor av dig varav den viktigaste var Velodrome - Au Velodrome 141 12"! Minns att jag köpte den för pengarna jag fick i present på min 16 års dag. Kostade 350kr om jag minns rätt Den tolvan var en extremt viktig influens på Sturm Café!

  5. #5
    Friherren242
    Friherren242 är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Superkul att vara med i avsnittet! Poly 800 är så extremt underskattad synth, den låter så krispig när man får till den bra Men jag gillar ju skeva saker så haha.

  6. #6
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Friherren242 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just ja! Vår gemensamma bekant PA som valde att droppa ditt rejäla synthcase i min källare i massa år.

    Sedan köpte jag massa bra skivor av dig varav den viktigaste var Velodrome - Au Velodrome 141 12"! Minns att jag köpte den för pengarna jag fick i present på min 16 års dag. Kostade 350kr om jag minns rätt Den tolvan var en extremt viktig influens på Sturm Café!
    Precis... Typ 80 mil för att hämta ett case. Tur att jag var på väg från Ö-vik då.

    Härligt med återkoppling till avsnitt 2 i stryphs podd då också. Velodrome borde vara inspiration till fler. Jämrans rökarplatta det där!

  7. #7
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Tack för att ni lyssnar! Och tack Gustav och Jonatan för att ni var med, blev ett ruggigt bra avsnitt tycker jag!

  8. #8
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Ett finfint program. Kände till bandet, men hade väl bara hört en av deras låtar tidigare (har Europa i VLC-playlistan). Sades det varifrån samplingen "... lebe das evige und freie Europa" kommer egentligen?

    Och ja, RGBandet av knappar/overlayer på synthar etc är överlag ett otyg.

  9. #9
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Tack för att du lyssnar Resonator! Nej var samplingen kommer ifrån nämndes inte, kanske Gustav minns? Han verkar minnas exakt allt om hur låtarna tillkommit

  10. #10
    Friherren242
    Friherren242 är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett finfint program. Kände till bandet, men hade väl bara hört en av deras låtar tidigare (har Europa i VLC-playlistan). Sades det varifrån samplingen "... lebe das evige und freie Europa" kommer egentligen?

    Och ja, RGBandet av knappar/overlayer på synthar etc är överlag ett otyg.
    Samplingarna på Europa, Koka Kola Freiheit, Josef F, Sicherheit, Kaufkraft, Doof, Der Löwe Ist Zuruck, Morgen Kommt Der Swede och säkert några till kommer alla från den Österrikiska ungdomsfilmen Die Erben från 1983. Sannolikt vår absoluta favoritfilm! Vi hyrde den säkert 20 gånger på lokala videobutiken "Videohallen" i Gävle i tonåren. Till slut gjorde butiken en stor utförsäljning av all VHS kring 2006 så då kunde vi köpa loss den. Släpptes på BluRay for 3-4 år sedan under engelska namnet "The Inheritors".
    Senast redigerat av Friherren242 den 2022-02-25 klockan 09:59.

  11. #11
    pawal
    pawal är inte uppkopplad
    pawals avatar
    Senior
    Hittade en trailer, verkar ju lovande.

    https://youtu.be/Zon22rdA9UY

  12. #12
    Friherren242
    Friherren242 är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av pawal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hittade en trailer, verkar ju lovande.

    https://youtu.be/Zon22rdA9UY
    Lite som en Österrikisk Gummi-tarzan korsat med Sökarna och American History X.

  13. #13
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Låter ju klart intressant! Måste spanas in. Tack för tipset!

  14. #14
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Friherren242 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samplingarna på Europa, Koka Kola Freiheit, Josef F, Sicherheit, Kaufkraft, Doof, Der Löwe Ist Zuruck, Morgen Kommt Der Swede och säkert några till kommer alla från den Österrikiska ungdomsfilmen Die Erben från 1983. Sannolikt vår absoluta favoritfilm! Vi hyrde den säkert 20 gånger på lokala videobutiken "Videohallen" i Gävle i tonåren. Till slut gjorde butiken en stor utförsäljning av all VHS kring 2006 så då kunde vi köpa loss den. Släpptes på BluRay for 3-4 år sedan under engelska namnet "The Inheritors".
    Tack för infon, intressant för en samplingsfantast. Filmen verkar det vara svårare att få tag på, finns inte ens på TPB utan seeders.

    Trailer utan age-restriction (på engelska, kortare), https://www.youtube.com/watch?v=qdSkz4VtStE

  15. #15
    Panyxd
    Panyxd är inte uppkopplad
    Panyxds avatar
    Veteran
    Ser ut att bli ett äventyr på ebay.de

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dieerben.jpg 
Visningar:	6 
Storlek:	269,4 KB 
Id:	105528

    edit: Glömde, bra avsnitt/intervju. Guldkant!

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-12-04, 22:13
  2. Intervju med Autechre
    Av jgb i forum Skivor & artister
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 22:53
  3. Intervju med Propellerhead
    Av Martin Pettersson i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-27, 03:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •