Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Enkelt ljudkort med 6-8 balanserade utgångar UTAN ingångar och rattar

  1. #1
    herrwidell
    herrwidell är inte uppkopplad
    herrwidells avatar
    Senior

    Enkelt ljudkort med 6-8 balanserade utgångar UTAN ingångar och rattar

    Jag jobbar som tekniker för olika typer av scenkonst och inte sällan flerkanalsljud, quad eller fler.
    Jag har idag ett OctaCapture och en Radial USB-Pro. Octacapture gör sitt jobb bra men är rätt lustig att routa, bara 6,3 trs ut och kräver extern psu. Radial Pro-USB däremot är bara en usb in och två xlr ut. Och en hörlursutgång då men det har jag inget behov av.
    Jag letat länge efter nåt i stil med USB-Pro fast med minst sex balanserade ut. Liten, tålig, inga ingångar, inga rattar, ingen display, inget jox. Bara utgångar.

    Radial SW8-USB är den enda jag hittat och verkar ju fantastisk men den ligger lite väl högt i pris. Ett alternativ är såklart att köra flera USB-Pro men det vore ju gött med bara en lådda.

    Kan det vara så svårt? Någon som har något tips? Tänker att det borde vara gött i livesammanhang också för den som använder dator och inte vill köra allt i en stereomix.
    Tack så mycket!

  2. #2
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    ESI Gigaport har 8 ut men bara RCA https://www.thomann.de/se/esi_gigaport_ex.htm

    iConnectivity PlayAudio 12 har kanske lite mycket lullull men är tänkt för scenjobb https://www.thomann.de/se/iconnectiv...ayaudio_12.htm

  3. #3
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Ett valfritt kompakt ljudkort med ADAT ut till en ADA8200 eller liknande ? Det är ju inte en burk totalt heller då i slutändan, men du får balanserade ut och detta till ett grymt bra pris.

    https://www.thomann.de/se/behringer_..._ultragain.htm

  4. #4
    herrwidell
    herrwidell är inte uppkopplad
    herrwidells avatar
    Senior
    Tack för snabba bra svar!