Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Alesis MidiVerb4 "Failed RAM test"

  1. #1
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran

    Alesis MidiVerb4 "Failed RAM test"

    Har aldrig haft igång den här förr (följde med vid annat köp för längesen) men blev nyfiken. Verkade inte vara helt med på banan, men scrambled text i displayn och hela enheten frös efter ett kort tag.

    Körde en reset enligt servicemanualen och först stannade den på "Failed RAM test", men gick sen igång. Men RAM-test inne imaskinen som man verkade komma till via ser Prograg 108 failar konstant. Och nu senast jag testade en reset enligt servicemanualen så fortsätter den faila på RAM-test.

    Kan det vara batteriissue? Eller är det ram-chippet som behöver bytas. Någon som vet om det är lätt gjort på egen hand och lätt att få tag på? Värt att lägga tid på?

  2. #2
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Ingen aning egentligen, men det är ju lite stapelvara bland prisvärda multieffekter på sent 90-tal. Dvs, den låter helt okej men man går väl inte ner i spagat precis. En av de effekter jag började med och den har fått sitta kvar då den knappast genererar några stora pengar vid försäljning. Jag har pitchshiftat lite grejer för så'n där krasig 90-talsartefakter och lite ping-pong och så'nt kan ju vara sköj om man är på det humöret.

    Jag hade testat batteribyte om batteri finns.

Liknande ämnen

  1. Test av USB kablar i "HIFI MUSIK"
    Av Jeppe K i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 521
    Senaste inlägg: 2023-01-20, 15:15
  2. iOS och Mac OS X "vann" i test av midiprecision
    Av Oortone i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-12-09, 00:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •