Resultat 1 till 29 av 29

Ämne: Hörlur mot babbel HJÄLP!

  1. #1
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage

    Hörlur mot babbel HJÄLP!

    Ojsan då... nytt kontor, "Öppen" planlösning med allt vad det innebär. Värst av allt. Fikarummet ligger fem meter från där jag sitter

    Nä det fungerar inte alls.

    Är det någon som vet några bra lurar som stänger ute babblet.
    Sen om det slumpar sig att dessa lurar även är bra för MUSIX/mixning får ju komma i andra hand men kan dom så är det ju ett litet plus.

    Krav.

    Dämpa babblet.
    Bör klara standard förstärkning på en vanlig trådad utgång.

    Kan man ha dom på resor och annat är det ju bra.

    @ är himla störd nu @ Rickardo

  2. #2
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Har ingen aning om hörlurar, men vill härmed uttrycka min sympati. Kontorslandskap och aktiva arbetsplatser är djävulens påfund. Speciellt om man är programmerare eller har något annat yrke där man behöver tyst och lugnt för att utföra sina arbetsuppgifter

  3. #3
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Jag körde på Bose QuietComfort 35. Funkar skapligt med bara ljudreduceringen på men med lite extra musik eller dylikt tycker jag de funkar ypperligt. Jag tycker de var bekväma att ha på sig under långa pass dessutom.

    Jag hade dessutom snackat med HR och kanske hänvisat till forskning kring hur sånna arbetsplatser påverkar folk. Med lite tur kanske du kan få subventionerade hjälpmedel eller åtminstone byta plats.

  4. #4
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Jag kör med dessa för att isolera mig: https://www.kjell.com/se/produkter/l...g-svart-p23813

    Anledningen till att det blev dessa är för att bågen avlastar bra och de är bekväma under längre tid. De stänger ute mycket ljud och har bra batteritid. Klarar skrikiga barn på tåg helt ok även utan ljud i dem.

  5. #5
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Tackar.

    Glömde nämna att har ju brillor så det är bra om dom är mjuka och är hyfsat bra att ha på länge. Sen avskyr jag sådana som kan kör in i gången så kåpor är enda alternativet.

  6. #6
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Som redan nämnts i tråden Bose QC35. Noise cancellation är helt i en egen klass ( med tre nivåer, max, medium och av). Brukar köra medium när jag promenerar ute för att inte missa bilar och annat otyg. Dock så funkar de väl inte så speciellt bra att mixa i dock då de har lite av en hängmatta. För vanlig musiklyssning så är dock den lilla hängmattan bra och ger en kul och mycket engagerande upplevelse. Som de flesta lurar så blir det såklart jobbigt att ha på hela dagen, men inte så mycket pga tyngd/passform utan snarare varma öron då de sluter rätt så tätt.

    Går även att köra trådat, men personligen så föredrar jag blåtand pga smidigt och mera mobilt.

  7. #7
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Äsch jag släpper Studiokravet och kör på Hängmatta.

    Kommer i närtid användas till att lyssna på lite kursmaterial i någon månad för att sätta mig in i Blender.

  8. #8
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Jag kör både bose och Sony med ANC.
    När dom inte räcker så fyller jag på med ljud från en app som ger sköna ljud.
    "A soft murmur"
    Fungerar helt magiskt bra.

  9. #9
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Äh kommer beställa i dag, brukar ju vanligtvis läsa in mig grundligt innan jag köper sånt här men det här babblet dödar ju all fokus fullständigt och den här tiden är viktig ! Måste lösa problemet ! NU!

    Bose ser intressant ut.

  10. #10
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Är det någon som har testat Sony WH-1000XM4 ?

    Vinnare i flera tester.

  11. #11
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon som har testat Sony WH-1000XM4 ?

    Vinnare i flera tester.
    Inte personligen men min ljudkollega och diverse andra som lovordar dom.

  12. #12
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Flera lurar av den här typen ser ut att sakna aptX, aptX gör att det inte är fördröjningar. Väldigt viktigt om man vill kolla på film, spela instrument utan att höra det som händer med fördröjning.

    Väldigt konstigt att ett par lurar år 2012 saknar något som är det viktigaste

  13. #13
    KonDition
    KonDition är inte uppkopplad
    KonDitions avatar
    Senior
    Har WH-1000XM3. Mycket nöjd! Funkar rätt bra även om det är bullrigt. Funkar sämre vid samtal i lurarna (telefon) om det spelar roll? Ska vara lite bättre NC krets i XM4orna, men XM3 är 1000:- billigare...

  14. #14
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    +1 på XM3, inte minst med tanke på att de har nedsatt pris (är själv nöjd med mina XM2)

  15. #15
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Mina Bose QC35 har märkbar fördröjning om jag ska ratta musik, eller ännu värre - försöka tracka instrument - men för film så har jag aldrig mött någon spelare som inte synkar ljud och bild. Till och med videosamtal är alltid i synk.

  16. #16
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KonDition Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har WH-1000XM3. Mycket nöjd! Funkar rätt bra även om det är bullrigt. Funkar sämre vid samtal i lurarna (telefon) om det spelar roll? Ska vara lite bättre NC krets i XM4orna, men XM3 är 1000:- billigare...
    Äger samma själv.
    Mycket bra till allt jag använder dom till.
    Använder dom inte till mixing dock.

  17. #17
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Det jag läste mig till nu är att MX3 har ju aptX men inte MX4, ska läsa mer om det i kväll.

  18. #18
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Hur står sig AirPods Max mot Bose QC35 och Sony WH-1000XM4 på punkterna ljuddämpning och musiklyssning?

  19. #19
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Kan vara värt att kolla bullerskydd också. Det finns ju varianter med Blue Tooth också. Dämpningen av ljud utifrån är ju prio på sådana.

  20. #20
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Skaffade nyligen B&O Beoplay HX. Snygga, låter väldigt bra, och har hygglig brusreducering. Dock skulle jag säga att brusreduceringen fungerar bäst på mörkare frekvenser (grymt på tåg t ex) men är väl inte bäst på att ta bort just snack. Dom tar absolut bort en del av det men har man några bredvid sig som snackar så läcker det fortfarande även om det låter mer avlägset. Med musik på så är det dock mer effektivt. Jag valde dom huvudsakligen för att jag tycker att många andra brusreducerande lurar ser så vansinnigt plastiga och tråkiga ut och jag fick av olika anledningar schysst pris på dom. Hade jag inte varit lika fåfäng hade jag nog kikat på Bose och framförallt ovan nämnda Sony-lurar men det är bara baserat på recensioner.

  21. #21
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Annars Peltor blåtandskåpor med medhörning och sprötmikrofon. Gärna varselgula.

    Ha dom konsekvent a l l t i d. Förr eller senare borde det bli ringar på vattnet som förändrar din arbetssituation.

  22. #22
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Har inte beställt än, ska läsa på lite mer över helgen för det jag såg.

    Vill inte bli besviken.

  23. #23
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Slår också ett slag för Bose QC. Tror inte de har aptX, men de går att köra trådat när det krävs låglatens.

  24. #24
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Annars Peltor blåtandskåpor med medhörning och sprötmikrofon. Gärna varselgula.

    Ha dom konsekvent a l l t i d. Förr eller senare borde det bli ringar på vattnet som förändrar din arbetssituation.
    Haha, blir lite sugen på dessa bara för att vara superstörig.... men det stannar tyvärr vid fantasi....men ett par sjukt bra noicecancelling-lurar måste jag nog skaffa snart för har på känn att jag hamnar i ett kontor med 4-5 andra inom 2 månader.

    Det är så otroligt irriterande med folk som: Läser högt vad de skriver, säger högt vad de ska göra, folk som PRATAR HÖGT för de har slutna lurar och inte hör hur högt de pratar när de har telefonkonferans .....allmänt tjatter osv. : S

  25. #25

    Veteran
    Jag gav upp lurar med noise canceling i kontorsmiljö.
    Kör inear istället
    Fysisk dämpning gillar jag bäst efter många försök.
    https://www.soundguys.com/wp-content...-isolation.jpg
    Soundcore Liberty Air 2
    Dessutom kan jag EQa lurarna så det passar min smak. Har dessa även när jag mixar riktigt nöjd.

    https://us.soundcore.com/products/a3910012

  26. #26
    Jugendtanz
    Jugendtanz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Blir det riktigt illa: Öronproppar + Bose QuietComfort 35.

    Har du glasögon är det nåt att tänka på. Hade också Sonys WH men tryckte för mycket. Bose var bättre, även om man har dem flera timmar på sig.

    Peltor Alert testade jag också, riktigt besviken, fungerade inte alls för vardagsbuller.

  27. #27
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon som har testat Sony WH-1000XM4 ?

    Vinnare i flera tester.
    I min erfarenhet så är de jättebra. Jobbar i kontorslandskap och hör ingenting när jag blastar på hård och hängiven techno i lurarna. Enda nackdelen är att alla bakgrundsljud hörs jättetydligt när du tar av dig lurarna, i övrigt är de super.

    Hade gärna haft dem hemma också för att slippa höra allt gnäll och gnet, men de funkar inte lika bra mot barnröster. Det är också en nackdel med dem.

  28. #28
    Mr_Polysix
    Mr_Polysix är inte uppkopplad
    Mr_Polysixs avatar
    Senior
    Kör Bose QC35 mk2 på jobbet (kontorlandskap) och Sennheiser PXC 550 hemma framför TVn. Sennheiser har bättre ljud.

    Både Bose och Sennheiser kan ha två blåtandsprylar uppkopplade samtidigt. Typ dator och telefon.

    Sony XM3 kunde det inte iaf, men det kanske XM4 kan.

  29. #29
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gav upp lurar med noise canceling i kontorsmiljö.
    Kör inear istället
    Fysisk dämpning gillar jag bäst efter många försök.
    https://www.soundguys.com/wp-content...-isolation.jpg
    Soundcore Liberty Air 2
    Dessutom kan jag EQa lurarna så det passar min smak. Har dessa även när jag mixar riktigt nöjd.

    https://us.soundcore.com/products/a3910012
    Fullt medhåll. Kör helt slutna lurar på kontoret. Underbart när det blir stimmigt.

Liknande ämnen

  1. Hörlur ut ur förstärkare in i aux på aktiva högtalare?
    Av miaz i forum Studioutrustning, High end
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-08-17, 16:56
  2. Driva hörlur från LineOut
    Av deleted user i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-08, 16:46
  3. Tävling - vinn en hörlur
    Av saddox i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-01, 08:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •