Resultat 1 till 57 av 57

Ämne: Nymphes - Ny polyfonisk synth från Dreadbox

  1. #1
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran

    Nymphes - Ny polyfonisk synth från Dreadbox

    Dreadbox Nymphes; 6 voice analog desktop synthesizer;
    6 different play modes selectable;
    1 VCO with different waveforms: Sawtooth,square wave and triangle with variable PWM;
    1 sub oscillator;
    24dB resonant low pass filter;
    6dB high pass filter;
    LFO per voice fixed assigned to pitch and filter cutoff;
    LFO 2 free assignable;
    2 envelope generators;
    built-in digital reverb;
    98 presets memory (49 factory and 49 user);
    2 different fader modes selectable: catch or jump;
    connectors: USB, 3.5mm headphone output, 6.3 mm TS unbalanced mono output; 3.5mm jack MIDI (incl. 3.5mm TRS-MIDI Type A to DIN5 adapter );
    Powered via USB (USB cable included)
    Dimensions: 240 X 124 X 37 (mm); Weight : 0.75 kg.


    https://www.dreadbox-fx.com/nymphes/

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	16593111_800.jpg 
Visningar:	34 
Storlek:	70,7 KB 
Id:	103058
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	16593121_800.jpg 
Visningar:	127 
Storlek:	76,5 KB 
Id:	103059
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	16593316_800.jpg 
Visningar:	27 
Storlek:	19,4 KB 
Id:	103060




    En ny synt från Dreadbox verkar vara på gång. Den heter Nymphes. En liten kort teaservideo finns att se på youtube:


    https://youtu.be/1ER7OMqDfeo

    Råkade se att baksidan av synten finns att se på Superbooths hemsida. Ger dock inte så mycket mer info

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	nymphes.png 
Visningar:	67 
Storlek:	1,12 MB 
Id:	103047
    Källa: https://www.superbooth.com/en/messe-.../dreadbox.html
    Senast redigerat av erko den 2021-09-15 klockan 09:18.

  2. #2
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Hm...En desktop-maskin verkar det som, med sex siluetter bakom burken. Med tanke på alla kontroller på panelen, skulle det kunna vara en polyfon Medusa

  3. #3
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hm...En desktop-maskin verkar det som, med sex siluetter bakom burken. Med tanke på alla kontroller på panelen, skulle det kunna vara en polyfon Medusa
    Ja, rykten på andra ställe på internet pratar om en sexrösters polyfon synt men vi får väl se imorgon
    Senast redigerat av erko den 2021-09-12 klockan 14:51.

  4. #4
    konfisK
    konfisK är inte uppkopplad

    Senior
    En riktig Bellmansynt. Äntligen!

  5. #5
    lazerkind
    lazerkind är uppkopplad nu
    lazerkinds avatar
    Veteran

  6. #6
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lazerkind Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Great! Uppdaterade första posten med bilder och info

  7. #7
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Nää. Den där förstår jag inte. Vad är det för fjantigt interface?

  8. #8
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Lite Juno`ish. Allt hänger på hur den låter.

  9. #9
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Designen fick mig att blicka mot min Lider-2 här på golvet (som iofs blickat för egen del).

    Dreadmaskinerna tycker jag ofta låter bra, men den begränsade mängden kontrolldon känns lite handikappande.

  10. #10
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    En ganska intetsägande video släpptes nyss:
    https://youtu.be/Bns0V_vklSI

  11. #11
    domiag
    domiag är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En ganska intetsägande video släpptes nyss:
    https://youtu.be/Bns0V_vklSI
    Läste "ingående" video först och såg videon. Förberedde ett syrligt svar, men insåg att jag läst fel 😑

  12. #12
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av domiag Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Läste "ingående" video först och såg videon. Förberedde ett syrligt svar, men insåg att jag läst fel 😑
    He he, det hade varit ok med syrliga svar. Gillar ju acid

  13. #13
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    6 röster, verkar kapabel på pappret, om den låter dreadbox så lär den vara en hit soundmässigt sett.

    Fick dock en cringevarning på det som skrivs längst ner på deras webb, känns som en PR-stunt med goda intentioner som gått lite snett? Språkförbistring, inget marketingfilter? Yanni är ju en riktigt trevlig och hyvens typ.. hoppas detta inte ställer till det då internetpöbeln riskerar att rasera hela iden om den ska säljas till förmån för en god sak. Högst oklart hur de ska supporta det med produkten.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot 2021-09-13 at 19.30.06.png 
Visningar:	84 
Storlek:	1,96 MB 
Id:	103062

    https://www.dreadbox-fx.com/nymphes/

  14. #14
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    6 röster, verkar kapabel på pappret, om den låter dreadbox så lär den vara en hit soundmässigt sett.

    Fick dock en cringevarning på det som skrivs längst ner på deras webb, känns som en PR-stunt med goda intentioner som gått lite snett? Språkförbistring, inget marketingfilter? Yanni är ju en riktigt trevlig och hyvens typ.. hoppas detta inte ställer till det då internetpöbeln riskerar att rasera hela iden om den ska säljas till förmån för en god sak. Högst oklart hur de ska supporta det med produkten.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot 2021-09-13 at 19.30.06.png 
Visningar:	84 
Storlek:	1,96 MB 
Id:	103062

    https://www.dreadbox-fx.com/nymphes/
    Vilken del var cringeig tyckte du? Jag tyckte den delen om att varje not spelad på synten skulle hjälpa kvinnor som grupp på något sätt var lite weird. Samtidigt såg jag något på instagram där de antydde att de stödde kvinnojourer ekonomiskt så.. Ja jag vet inte.

    Verkar som en bra synt i alla fall. Krossa patriarkatet!

  15. #15
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken del var cringeig tyckte du? Jag tyckte den delen om att varje not spelad på synten skulle hjälpa kvinnor som grupp på något sätt var lite weird. Samtidigt såg jag något på instagram där de antydde att de stödde kvinnojourer ekonomiskt så.. Ja jag vet inte.

    Verkar som en bra synt i alla fall. Krossa patriarkatet!
    Typ det mesta var pinsamt, hur menar du? Det faktum att vid en ny produktlansering hinta om att om du köper produkten så kommer du stödja en god sak utan att i detalj specifiera hur det går till, istället så är det ju snarare en exploatering där man använder den goda saken för att kränga grejer e.g enbart för ekonomisk vinning. Dessutom som du själv nämnt... att enbart spela på synten skulle göra gott för kvinnornas själ är ju rent trams. Hela sättet det är upplagt/skrivet får mig att må lite illa.

    ""‘Each time you play a note on this synthesizer, imagine you soothe their pain away’.""

    Jag ser nu att de har pudlat på sin webbsida med en extra notis och även på synthtopia, vilket gör det hela lite bättre, men fortfarande så är det rätt så dåligt genomfört och extremt kasst kommunicerat.

    Vi behöver mera aktivt stöd för kvinnorättssaker, inte halvbakade marketing-plojar som denna i samband med en produktlansering.

    Krossa patriarkatet!

  16. #16
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Typ det mesta var pinsamt, hur menar du? Det faktum att vid en ny produktlansering hinta om att om du köper produkten så kommer du stödja en god sak utan att i detalj specifiera hur det går till, istället så är det ju snarare en exploatering där man använder den goda saken för att kränga grejer e.g enbart för ekonomisk vinning. Dessutom som du själv nämnt... att enbart spela på synten skulle göra gott för kvinnornas själ är ju rent trams. Hela sättet det är upplagt/skrivet får mig att må lite illa.

    ""‘Each time you play a note on this synthesizer, imagine you soothe their pain away’.""

    Jag ser nu att de har pudlat på sin webbsida med en extra notis och även på synthtopia, vilket gör det hela lite bättre, men fortfarande så är det rätt så dåligt genomfört och extremt kasst kommunicerat.

    Vi behöver mera aktivt stöd för kvinnorättssaker, inte halvbakade marketing-plojar som denna i samband med en produktlansering.

    Krossa patriarkatet!
    Ja jag är helt med. Slarvig kommunikation. Fick lite av den kväljande känslan av virtue signaling. Samtidigt har jag någon vag känsla som säger att Dreadbox är vettiga. Men i vilket fall: Put your money where your mouth is.

  17. #17
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Typ det mesta var pinsamt, hur menar du? Det faktum att vid en ny produktlansering hinta om att om du köper produkten så kommer du stödja en god sak utan att i detalj specifiera hur det går till, istället så är det ju snarare en exploatering där man använder den goda saken för att kränga grejer e.g enbart för ekonomisk vinning. Dessutom som du själv nämnt... att enbart spela på synten skulle göra gott för kvinnornas själ är ju rent trams. Hela sättet det är upplagt/skrivet får mig att må lite illa.

    ""‘Each time you play a note on this synthesizer, imagine you soothe their pain away’.""

    Jag ser nu att de har pudlat på sin webbsida med en extra notis och även på synthtopia, vilket gör det hela lite bättre, men fortfarande så är det rätt så dåligt genomfört och extremt kasst kommunicerat.

    Vi behöver mera aktivt stöd för kvinnorättssaker, inte halvbakade marketing-plojar som denna i samband med en produktlansering.

    Krossa patriarkatet!
    Ja, fin tanke - extremt sopigt framfört. Lite extra cringe att nymf inte sällan använts i betydelsen "pinuppa" eller "glädjeflicka". Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen, utan att göra detta till nå'n elfängd genusdebatt konstaterar jag istället att synten i sig ska bli kul att höra mer av. Jag gillar att dreadbox har lite egna idéer om hur en synt ska se ut och fungera.

  18. #18
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja jag är helt med. Slarvig kommunikation. Fick lite av den kväljande känslan av virtue signaling. Samtidigt har jag någon vag känsla som säger att Dreadbox är vettiga. Men i vilket fall: Put your money where your mouth is.
    Medhåll där, Yanni verkar vara en hyvens person och riktigt vettig. Jag tror nog det här är ett oavsiktligt stolpskott plus en större del grekisk-engelsk språkförbistring. Det tar dock inte bort ansvaret som företagsledare att vara kristallklar när en tar på sig hatten att stöjda/stå för en sak som är så laddad och viktig som kvinnorättssaker ... då blir språkvalet, presentation etc som passar ändamålet extremt viktigt.

    Nåväl, vi hoppas på att den iaf låter bra

  19. #19
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Hade nog föredragit ett chorus istället för ett reverb på en en-oscillator-maskin.

  20. #20
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillar att dreadbox har lite egna idéer om hur en synt ska se ut och fungera.
    yes yes, 100% detta, dreadbox tar alltid ut svängarna lite och hittar på egna sätt att göra saker. Det enda jag har problem med är ibland kanske färgvalet, pastell har aldrig eller kommer aldrig vara min grej .. annat än svart pastell? haha

    Just min erebus som jag älskat i flera iterationer, hade en V1 och numera en V3, som låter helt fantastiskt som bröd o smör monofån, men med ringmodulation, en tredje VCO samt den helt hysteriskt mysiga analoga delayet får den att alltid sticka ut i en mix.

    Hoppas att denna nymphes har samma typ av karaktär i soundet.

  21. #21
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade nog föredragit ett chorus istället för ett reverb på en en-oscillator-maskin.
    +1

    Ska man bara ha en enda effekt inbyggd så tycker jag att chorus eller delay är bättre, så kan man lägga till mer själv.

  22. #22
    Frans M
    Frans M är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Tycker den är rätt snygg! Men reglar med dubbla funktioner och ingen display… känns som att den kommer bli lite svårmanövrerad?

  23. #23
    just uMan
    just uMan är inte uppkopplad
    just uMans avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ska bli spännande att följa hur det här utvecklar sig nere i Berlin.

  24. #24
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Frans M Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker den är rätt snygg! Men reglar med dubbla funktioner och ingen display… känns som att den kommer bli lite svårmanövrerad?
    Men ett tangentbord har ju både shift och alt och saknar display.

    Jag tror nog det löser sig.

  25. #25
    Frans M
    Frans M är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men ett tangentbord har ju både shift och alt och saknar display.

    Jag tror nog det löser sig.
    Jo det gör det säkert. Tänkte mest på att reglar ju ändrar position och att man måste fånga upp den föregående positionen när man ändrat i shift-läget. En knapp är ju inga problem eftersom den inte ändrar sin position. Men det kanske känns intuitivt när man väl rattar den.

  26. #26
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade nog föredragit ett chorus istället för ett reverb på en en-oscillator-maskin.
    Medhåll där: Misstänker att det är en variant av Dreadbox egna reverbkrets, som sitter i Nyx2. Hade hoppats på stereo chorus och reverb i designen. Layout påminner annars en hel del om Roland Juno.

  27. #27
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Medhåll där: Misstänker att det är en variant av Dreadbox egna reverbkrets, som sitter i Nyx2. Hade hoppats på stereo chorus och reverb i designen. Layout påminner annars en hel del om Roland Juno.
    Det reverbet i nyx låter helt magiskt dock, lite synd som sagt att en inte kan stoppa något innan det kedjan. Undrar om deras fristående reverb är baserat på samma kretsar? Har suktat efter en Nyx ett tag och kanske kommer att slå till framgent. Är nyfiken på hur Nymphes låter om det är ett annat lite mera passande alternativ som inte överlappar lika mycket med min Erebus V3.

    Deras pedal reverb FYI

    https://www.thomann.de/se/dreadbox_darkness.htm

  28. #28
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det reverbet i nyx låter helt magiskt dock, lite synd som sagt att en inte kan stoppa något innan det kedjan. Undrar om deras fristående reverb är baserat på samma kretsar? Har suktat efter en Nyx ett tag och kanske kommer att slå till framgent. Är nyfiken på hur Nymphes låter om det är ett annat lite mera passande alternativ som inte överlappar lika mycket med min Erebus V3.

    Deras pedal reverb FYI

    https://www.thomann.de/se/dreadbox_darkness.htm
    Den pedalen är en stereoeffekt ser jag, som kostar en hel del. NYX v.1 har crazy tube reverb, som låter fantastisk. NYX v.2 har ett ej namngivet reverb, som är väldigt flexibelt, men inte lika bra klang, i mitt tycke.

  29. #29
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Frans M Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo det gör det säkert. Tänkte mest på att reglar ju ändrar position och att man måste fånga upp den föregående positionen när man ändrat i shift-läget. En knapp är ju inga problem eftersom den inte ändrar sin position. Men det kanske känns intuitivt när man väl rattar den.
    Tyckte jag såg något om att man kunda konfa reglarna till några olika varianter, antagligen för att hantera det problemet du beskriver.

  30. #30
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Blå.

  31. #31
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den pedalen är en stereoeffekt ser jag, som kostar en hel del. NYX v.1 har crazy tube reverb, som låter fantastisk. NYX v.2 har ett ej namngivet reverb, som är väldigt flexibelt, men inte lika bra klang, i mitt tycke.
    Ah, har inte kunnat jämföra de två, intressant, tack för input!

  32. #32
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    https://youtu.be/wFMMReHFfEY

    Liten genomgång av synten. Låter bra och verkar vara oväntat komplex men vettitusan om det inte blir för svårt att programmera med alla olika knapptryckningar. Till och med dreadboxkillen som demar verkar ha svårt att hitta rätt ibland…

  33. #33
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    https://youtu.be/wFMMReHFfEY

    Liten genomgång av synten. Låter bra och verkar vara oväntat komplex men vettitusan om det inte blir för svårt att programmera med alla olika knapptryckningar. Till och med dreadboxkillen som demar verkar ha svårt att hitta rätt ibland…
    Demo-killen Yannis har designat synten, han är nog bara lite stressad Nästan alla parametrar har MIDI CC-styrning!
    Ser fram emot en riktig test av några kompetenta syntare framöver.

  34. #34
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Demo-killen Yannis har designat synten, han är nog bara lite stressad Nästan alla parametrar har MIDI CC-styrning!
    Ser fram emot en riktig test av några kompetenta syntare framöver.
    Ja, ska bli intressant att få höra en riktig recension.

  35. #35
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Gillar ljudet!

  36. #36
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran

    https://youtu.be/2XmLipMFdiY

    En genomgång från Dreadbox youtubekanal

  37. #37
    Electric Mojo
    Electric Mojo är uppkopplad nu
    Electric Mojos avatar
    Senior

  38. #38
    nojden
    nojden är inte uppkopplad
    nojdens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Blev lite sugen på denna, vore najs med en liten desktop polysynt som faktiskt verkar låta riktigt trevligt och eget. Det enda som skrämmer mig är gränssnittet - gillar inte undermenyer och shiftknappar etc.

    Någon som har skaffat en?

  39. #39
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    En Mymphes i en lite större förpackning med tangenter, typ en Minilouge eller Wavestate, det vore intressant! Jag gillar också hur den låter, lite Juno-106 fast med VCO:er istället för de stela DCO:erna.

    Men gränssnittet på den här vet jag att jag aldrig skulle lära mig tycka om.

  40. #40
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nojden Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    gillar inte undermenyer och shiftknappar etc. Någon som har skaffat en?
    Ser ju ut som undermneyerna är för saker man inte skruvar på lika ofta. Men visst, beroende på hur smidigt de implementerat det kan det bli menyleda av det också.

  41. #41
    nojden
    nojden är inte uppkopplad
    nojdens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag är den typen som gillar nischade instrument, använder för närvarande mitt rhodes mk1, voyager OS, hammond xk1 (av viktskäl, tonhjularen står hemma) samt en waldorf streichfett. Har ofta saknat en analog poly och nu funderar jag på just nymphes eftersom den verkar låta riktigt bra, rätt ur boxen utan en massa effekter som dränker ljudet, samtidigt som jag styr midi via hammondklaviaturen. Behöver inte mer klaviaturer.

    Har kikat på korg minilogue xd, men den har bara 4 röster och lite för mycket lull-lull som jag inte behöver.

    Hade nymphes haft några fler sliders för att minska knapptryckandet så hade jag varit än mer övertygad att denna är rätt för mig, men visst - man kanske vänjer sig? Även om jag sällan använder presets så kan det ju i detta fall vara räddningen..men just gränssnittet att ladda presets tycker jag verkar lite jobbigt.

    Svårt....måste provlyssna på en nymphes på riktigt, det kan avgöra saken.

  42. #42
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nojden Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...måste provlyssna på en nymphes på riktigt, det kan avgöra saken.
    ... och framförallt, provratta ... sådana här lösningar kan vara smidiga eller klumpiga, det hänger mycket på detaljer i implementationen och det vet man inte förrän man provat.

  43. #43
    nojden
    nojden är inte uppkopplad
    nojdens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ... och framförallt, provratta ... sådana här lösningar kan vara smidiga eller klumpiga, det hänger mycket på detaljer i implementationen och det vet man inte förrän man provat.
    Precis- likaså kan vi reagera väldigt olika på detta, någon blir spyfärdig direkt medan någon annan tycker allt är logiskt

  44. #44
    nojden
    nojden är inte uppkopplad
    nojdens avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Dreadbox nymphes

    Fick nyligen upp ögonen för denna lilla 6- voice poly desktop och trodde jag skulle hitta en tråd om den här. Men fann bara en tråd under nyheter.

    Någon som har testat den eller rentav skaffat en? Verkar få väldigt bra kritik ljudmässigt, sett till vad det är, men användargränssnittet skrämmer många.

  45. #45
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Jodå, finns en men bör kanske flyttas till detta underforum nu när det inte längre är en nyhet:
    https://www.99musik.se/showthread.ph...89#post3635789

  46. #46
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    [admod]

    Trådar ihopslagna och tråden flyttad från Nyheter.

  47. #47
    nojden
    nojden är inte uppkopplad
    nojdens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [admod]

    Trådar ihopslagna och tråden flyttad från Nyheter.
    Bra, fast den kanske inte skulle ligga under "modularer &sånt"?

  48. #48
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av nojden Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra, fast den kanske inte skulle ligga under "modularer &sånt"?
    [admod]

    Jag hade fått för mig att den var semimodulär, men nu ligger den rätt.

  49. #49
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Någon som har köpt och har egna erfarenheter? Lite sugen är jag ändå på denna.

  50. #50
    nojden
    nojden är inte uppkopplad
    nojdens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som har köpt och har egna erfarenheter? Lite sugen är jag ändå på denna.
    Samma här, väntar också på lite mer praktiska erfarenhet av denna....

  51. #51
    Kewee
    Kewee är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Follow..

  52. #52
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Ingen som testat?
    Eller vill sälja en?

  53. #53
    rallsmoke
    rallsmoke är inte uppkopplad

    Senior
    Har en! Låter fint men är lite pilligt med alka skift-funktionerna. Inte helt hundra på om jag ska behålla den.
    Kan höra av mig om jag vill låta den gå vidare.

  54. #54
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rallsmoke Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har en! Låter fint men är lite pilligt med alka skift-funktionerna. Inte helt hundra på om jag ska behålla den.
    Kan höra av mig om jag vill låta den gå vidare.
    Ja, var inne på jam igår och petade lite på den men just den där menyn kändes lite jobbig för mig i alla fall.

  55. #55
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rallsmoke Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har en! Låter fint men är lite pilligt med alka skift-funktionerna. Inte helt hundra på om jag ska behålla den.
    Kan höra av mig om jag vill låta den gå vidare.
    Taget! 😉

  56. #56
    lazerkind
    lazerkind är uppkopplad nu
    lazerkinds avatar
    Veteran
    Det ligger en på vend nu (inte min)
    Menyerna är inte så många eller djupa, det är främst reverbet som man inte når endast med shift.

  57. #57
    rallsmoke
    rallsmoke är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av lazerkind Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ligger en på vend nu (inte min)
    Menyerna är inte så många eller djupa, det är främst reverbet som man inte når endast med shift.
    Tänkte precis tipsa om den:
    https://vend.se/613790-dreadbox-nymphes

Liknande ämnen

  1. Ny synth från Arturia
    Av Hackemoff i forum Nyheter
    Svar: 83
    Senaste inlägg: 2020-08-25, 16:49
  2. Dreadbox Modular och Hades bass synth
    Av EBM i forum Nyheter
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-13, 21:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •