Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 178

Ämne: Waldorf M - Wavetable Synthesizer

  1. #1
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran

    Waldorf M - Wavetable Synthesizer

    https://www.google.se/amp/s/www.musi...erbooth-teaser

    ”Welcome back, old friend” säger Waldorf och teasar med en renderad bild på en röd knapp eller ratt. Stor uppståndelse bland fansen på diverse forum och spekulationerna går heta.

    Är det en Microwave III, kanske med SSI2144? Är det en Blofeld II, eller kanske Stromberg som aldrig fann vägen till hyllorna? En analogmono som utmanar PRO 3?

    Skyhöga förväntningar och många ”Jag köper!” I blindo.
    Intressant är det allt, så spekulera på! ��
    Senast redigerat av tonefloat den 2021-09-15 klockan 08:14.

  2. #2
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Hoppas det blir något som jag inte vill ha.

    Men den risken är nog liten.

  3. #3
    konfisK
    konfisK är inte uppkopplad

    Senior
    Hade inte Rocket nån form av avfyrningsknapp?

  4. #4
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Hoppas på en Rack-Attack II med inbyggd sequencer!

  5. #5
    sprakmanick
    sprakmanick är inte uppkopplad
    sprakmanicks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Microwave eller XT som mjukvara kanske? Lite som de gjorde med PPG Wave 3.V.

  6. #6
    Fires_Of_Ork
    Fires_Of_Ork är inte uppkopplad
    Fires_Of_Orks avatar
    Veteran
    the Wave med sample, resynthsis, 100%analog och trimbal 4 layers med 8 röster i varje.....

  7. #7
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    En wave II vore ju coolt, men är samtidigt ett flaggskepp en position som ju Quantum är idag, så ur det perspektivet mindre troligt, kanske… De har synthar under 1k € och över 2k €, men inget direkt där emellan. Så det har spekulerats om något i det segmentet, och det är ju inte otroligt.

    Just det att de säger welcome back, och old friend, tyder ju på att de återupplivar och möjligtvis gör ett efterföljare till något de gjort tidigare. Tittar man i backspegeln finns det ju inte såååå mycket det skulle kunna vara som kommer tillbaka..

    En MW III skulle jag nog kunna slå till på själv, trots att jag har A/B(grön)/XTk. I like ’em all! Ett analogfilter på det och jag är såld! Jag tror fler skulle kunna tänka sig det. Men men, vi får se!

    Några har även tippat på en Q2.

  8. #8
    Patric
    Patric är inte uppkopplad

    Senior
    Det är en helt ny produkt kallad ”Big Red Knob”…kan den låta som en 303?

  9. #9
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag gissar på en Q2 med ett fett cv/gate interface.

  10. #10
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gissar på en Q2 med ett fett cv/gate interface.
    Finns redan och i princip Blofeld. Men man kan alltid hoppas på en ny James Bond skurk.
    Det ska bli hur som helst intressant. Jag tror faktiskt mest på en ny Wave

  11. #11
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Fast flofelt är inte en Q! Har haft båda och sålde blofeld för den lät skit.

  12. #12
    Killergull
    Killergull är inte uppkopplad
    Killergulls avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Tror det blir ett nytt Miniworks-filter med större röd ratt.
    Senast redigerat av Killergull den 2021-09-11 klockan 13:40. Anledning: Felstavning

  13. #13
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast flofelt är inte en Q! Har haft båda och sålde blofeld för den lät skit.
    Jag skulle nog vilja påstå just det (att Blofeld är Q2)
    Blofeld har i princip allt som Qn har utom sequenser. De har till och med samma CC koder på alla funktioner.
    Men jag kan hålla med om att Blofeld låter bra mycket mer tamt än vad Q gör.
    Jag tycker att den som låter bäst av Q, microQ och Blofeld är Qn. Jag sa till en annan 99a att det är som att jämföra antal gitarrförstärkare. Blofeld har du en stärkare, microQ har du två stärkare. Men kommer du till Qn så har du en hel vägg med stärkare
    Senast redigerat av NON den 2021-09-11 klockan 15:13.

  14. #14
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    https://www.instagram.com/p/CTu1-u3j...dium=copy_link

    Mystiken tätnar! Någonting med ”wave” och två LFO:er..

  15. #15
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Waldorf M. Beskrivs i artikeln nedan som en modern microwave i desktopformat. Sitter på telefon så svårt att klistra in bilder etc men här finns info:

    https://www.synthanatomy.com/2021/09...FTsMK8MqMLCno8

  16. #16
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    One of the special features were the analog filters that met the digital wavetables in the microwave I. And yes the Waldorf M also has analog filters to match the sound of it. It comes with an analog lowpass 24dB/Oct VCF (Voltage Controlled Filter) with resonance and analog saturation. It uses a SSI 2144 improved ladder-type as a filter. Then, you have a true stereo analog VCA with a panning option.
    Mums! <3

  17. #17
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Så en mer begränsad maskin...än t.ex. Blofeld.. Quantum..osv.. analoga filter har du ju även i Quantum... förstår inte riktigt hur de tänker faktiskt. De kan ju åtminstånde stoppa in mer från Wave och lite annat kul... men detta i en ful låda.... fan klassiska Waldorf maskinerna var ju ursnygga ufon med de runda tryckknapparna och rattarna... snälla gå tillbaka dit..please!!!!!!!

  18. #18
    JFM
    JFM är inte uppkopplad
    JFMs avatar
    Senior
    €1879… Ouch!

  19. #19
    Marv
    Marv är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så en mer begränsad maskin...än t.ex. Blofeld.. Quantum..osv.. analoga filter har du ju även i Quantum... förstår inte riktigt hur de tänker faktiskt. De kan ju åtminstånde stoppa in mer från Wave och lite annat kul... men detta i en ful låda.... fan klassiska Waldorf maskinerna var ju ursnygga ufon med de runda tryckknapparna och rattarna... snälla gå tillbaka dit..please!!!!!!!
    I varje fall 4 parter multitimbral, mot Quantums 2. Tycker den ser nice ut, om än lite dyr...

  20. #20
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Marv Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I varje fall 4 parter multitimbral, mot Quantums 2. Tycker den ser nice ut, om än lite dyr...
    Och Blofeld har 16 parter vill jag minnas... men jag tycker ändå de gör lite konstiga val...så även med Quantum/Iridium.

  21. #21
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    He he, kaxigt, inga effekter alls om jag tolkar manualen rätt. Och med det filtret etc. En modern PPG, typ?

  22. #22
    Killergull
    Killergull är inte uppkopplad
    Killergulls avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Om du bara vill ha wavetable (utan samples, VA, FM, resonators etc som Quantum har) men med analoga filter, så är väl detta ändå ganska bra placerat prismässigt?

    Quantum har väl dessutom 2 analoga filter per röst, men jag har inte hört några ljud från ett otal demon som närmar sig schyssta värmen/fjonget som CEM 3389/3387 hade i äldre Microwave/Wave.

    Hoppas det kommer ut nån demo som visar vad 2144-filtret klarar på den fronten.

  23. #23
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Tycker den känns ganska intressant - beroende på hur den låter såklart men den kan nog bli bra..

  24. #24
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran

  25. #25

  26. #26
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Waldorf har en M-sida uppe nu, med länk till bruksanvisning för den nyfikne (fast om man ska hårddra texten på sidan 3 "This quickstart manual or any portion of it may not be reproduced in any form without the manufacturer's written consent." så får man verken ladda ner eller skriva ut den. ):

    https://waldorfmusic.com/en/m

    Verkar vara en kul liten sak, en sak jag noterade var att de skröt med att den inte har en modulationsmatris (vilket jag personligen tycker låter intressant, modmatriser för mig är lite "äh, vi lyckades inte fundera ut några bra modroutings så vi slänger in allt i en matris").

    Oscillatorerna kan tydligen köra i en "Classic" (MicroWave I) resp "Modern" (MicroWave II/XT) mode, där "Modern" tydligen är mer DSP-krävande, eftersom det står i bruksanvisningen att i multitimbralt läge är det bara första parten som kan köra "Modern" mode. En tråkig begränsning i en multitimbral maskin.

    Maskinen är 8 rösters (och det verkar finnas en del bra parametrar för att styra röstallokeringen framförallt när man kör multitimbralt), och det finns tydligen planerat ett expansionskort för ytterligare 8 röster.

    Jag tycker annars den verkar trevlig, men lite väl dyr för vad den är.

  27. #27
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det finns tydligen planerat ett expansionskort för ytterligare 8 röster.
    Waldorfs historik på att faktiskt leverera planerade röstexpansioner är, ehm, sådär... =)

  28. #28
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Alltså priset....

  29. #29
    skrotis
    skrotis är inte uppkopplad
    skrotiss avatar
    Senior
    Ja den verkar ju lovande. Kommer folk kasta sina Microwaves efter mig nu?

  30. #30
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Är inte priset ganska rimligt för det närmaste man kan komma en nytillverkad PPG/Microwave?
    Allt hänger på hur den verkligen låter (och jag är lite tveksam till ergonomin med skärmen och de viktigaste (kanske) rattarna så högt upp, men den lär ju vara ljusår bättre än Microwave).

    Den har alltså inga interna effekter alls och ljuddemot ovan är helt utan effekter och ändå låter det bra imho.

    Försiktigt positiv och nyfiken är jag.

  31. #31
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    20 papp för lite återanvänd kod i ny låda. Köp en PPG istället!

  32. #32
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jonachi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    20 papp för lite återanvänd kod i ny låda. Köp en PPG istället!
    Sälj en PPG till mig för 20-30 tusen... taget

  33. #33
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    PPG / Waldorf fanboi här med första reflektion:

    Det här är precis den synthen jag hoppades de skullle göra. Jag älskar mina microwaves och har en delad kärlek till XTk:n. Ibland tycker jag det är världens coolaste synth, och ibland vill jag inte använda den för att jag blir så irriterad på att den inte har analoga filter.

    Så vad är då M? Egentligen är det ju back to the roots. På riktigt. Microwaven hade två olika CEM filter. Microwave II som sagt digitala. PPG 2 CEM och 2.2/2.3 hade SSM 2044. Så M är egentligen ett steg tillbaka till, till PPG 2.2/2.3.
    Så de som undrar hur den låter så förutspår jag att den låter snyggt silkeslent analogt. Sannolikt inte lika rått som en Microwave då CEM filtret är lite hårdare.

    Samtidigt har de tagit M till nästa nivå genom att baka ihop microwaven med II:ans mer avancerade funktioner, lagt till SD-kort etc. Det är helt rätt! User wavetables tar den här till nästa nivå, och framför allt din personliga nivå. Få saker är så belönande som att göra egna wavetables till PPG/Microwave; du kan få dem att låta helt eget och som inget annat!

    Ljuden i demon är inte så upphetsande enligt mig. Och priset känns instinktivt högt. Samtidigt, vilka 8-rösters ANALOGA synthar kan vi räkna upp, och vad kostar de? Vad kostar de 6-rösters analoga vi känner till? M har faktiskt 8 analoga filter och 16 analoga (stereo) VCA. Ser man det ur det perspektivet så är den inte totalt överprissatt. Vi får se om de justerar ned priset lite när den kommer i handeln. Jag tror den skulle sälja mer om den vore 3-5k billigare. Nu är den farligt nära Iridium. Men som sagt, jag jämför den med en 8-rösters analogpoly mer än en Blofeld, och den är sannolikt roligare än mången analogare..

    #hoppaspåkeyboardmed61fullstoratangenter

  34. #34
    lazerkind
    lazerkind är inte uppkopplad
    lazerkinds avatar
    Veteran
    Kul med nytt från W
    Jag hade dock gärna sett mer modulation och gärna en matris typ XT för en massa knas.
    Men om grundljudet är bra så är ju det vad många vill ha.
    Den ser ju snabbrattad ut utan matris.
    Men den är ju klart dyrare än en peak som jag ser som huvudkonkurenten.
    Ser fram mot mer ljudexempel från superbooth.

  35. #35
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar vara en kul liten sak, en sak jag noterade var att de skröt med att den inte har en modulationsmatris (vilket jag personligen tycker låter intressant, modmatriser för mig är lite "äh, vi lyckades inte fundera ut några bra modroutings så vi slänger in allt i en matris").
    Tycker också den verkar najs faktiskt. ModMatrisen däremot, verkar de mest bara ha delat upp och hällt in per destination istället, så varje del har sin egen sida för modroutings. Vet ärligt talat inte om det är så mycket bättre, hade hoppats de byggt något listigt system för att assigna modulations utan att gräva i menyer, men det verkar inte så tyvärr.

    Verkar överlag vara en trevlig synth däremot, om man i grund och botten gillar microwave-arkitekturen. För mig är det nog avgörande hur snabbrattad och smidig den är att använda. Är det mycket menydyk kör jag hellre mjukvara. Ska man stirra på en skärm kan man lika gärna ha en stor och bra skärm lixom...

  36. #36
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Den här verkar väldigt trevlig, men varför ser den ut som en större Free the Tone-pedal? De var betydligt snyggare förr.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2021-09-15 kl. 11.36.30.png 
Visningar:	39 
Storlek:	864,5 KB 
Id:	103075

  37. #37
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	5n1nlc.jpg 
Visningar:	9 
Storlek:	61,3 KB 
Id:	103078

  38. #38
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Blir köp! Nej, vänta, desktop...inget köp!

  39. #39
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir köp! Nej, vänta, desktop...inget köp!
    Eftersom det är en likadan låda som Iridium så har den förmodligen hål för VESA-fäste och tar sålunda ”ingen” plats.

  40. #40
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Vill inte vara den…men jäklars vilken skillnad det blir med bra analog filter vs VST. Låter likt original Microwave.

  41. #41
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Komplexa enveloper och ett kommande expansionskort, med 8 röster till

  42. #42
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Komplexa enveloper och ett kommande expansionskort, med 8 röster till
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Waldorfs historik på att faktiskt leverera planerade röstexpansioner är, ehm, sådär... =)
    Såatt…

  43. #43
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såatt…
    Det beror nog på hur försäljningen går, och hur många som efterfrågar expansionen gissar jag.
    Tycker dom gjort rätt i att göra synten multitimbral i 4 parter, med separata utgångar.

  44. #44
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det beror nog på hur försäljningen går, och hur många som efterfrågar expansionen gissar jag.
    Tycker dom gjort rätt i att göra synten multitimbral i 4 parter, med separata utgångar.
    Ja. Man kan ju hoppas att det händer, det är trots allt ett annat Waldorf.
    (Såvitt jag vet/minns. Totala antalet röstexpansioner producerade till XT/XTk: 50. Totala antalet röstkort till Wave som sålts fristående: 0. Detta enligt diskussion på dåvarande waldorflistan, så kan vara fel. Vet i a f att jag hade ett röstkort till XTk på beställning i drygt fem år, sen konkade dåvarande Waldorf…)

  45. #45
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Kan man få 16 röster fördelat på två layers har vi ju en The Wave killer!

  46. #46
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man få 16 röster fördelat på två layers har vi ju en The Wave killer!
    Fast wave kunde ha upp till 48 röster. (Ja, om det nu hade gått att köpa röstkort till de tomma platserna. )

  47. #47
    Killergull
    Killergull är inte uppkopplad
    Killergulls avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Lite mer rena exempel hur den låter utan snack:

    https://youtu.be/P1pcht5lm5I

  48. #48
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man få 16 röster fördelat på två layers har vi ju en The Wave killer!
    Bra sälj din Wave till mig för Valsolo pris och köp denna

  49. #49
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Är det någon som vet hur många XTk som sålts totalt? Min är expanderad från fabrik, och möjligen är det så att ca 50 expansioner sålts utöver de som var fabriksmonterade? Sedan finns det ju tredjepartsexpansioner som nytillverkas idag. Jag funderar själv på en till Q..

    Samtidigt, Waldorf M har ju allt som man önskat sedan tidigare (förutom ren sample playback), så jag lägger sannolikt hellre pengarna på att expandera en sådan än att expandera någon av de äldre.

    Jag har dålig koll, är det någon som vet hur Waldorf har förändrats på senare år? Wolfram och flera andra verkar inte vara kvar?

  50. #50
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon som vet hur många XTk som sålts totalt? Min är expanderad från fabrik, och möjligen är det så att ca 50 expansioner sålts utöver de som var fabriksmonterade?
    Exakt. Det såldes ju en bunt som redan var 30-rösters av XT/XTk. Det var att köpa röstexpansion löst som typ inte gick, trots att den fanns beskriven och beställningsbar i deras produktkatalog.

  51. #51
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Gillar verkligen PPG Wave VSTn och hade använt den mer om den var i HW.
    Microwave XTn gillade jag mycket avseende Blofeld, som jag inte klarade av grundljudet på.
    Denna har ju de där sköna SSM filtren som sitter i 2.2 och polysix, och är inte FÖR avancerad.
    Så den känns klockren, när man känner att man har råd.

  52. #52
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran

  53. #53
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Älskar hur konsekvent Waldorfs formspråk är. Denna, Kyra och Iridium skulle ju inte se dåliga ut bredvid varandra direkt. The holy Trinity?

  54. #54
    Killergull
    Killergull är inte uppkopplad
    Killergulls avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Formspråket i Waldorf M-manualen. Torr tysk humor

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	waldorfm_1.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	46,3 KB 
Id:	103091

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	waldorfm_2.jpg 
Visningar:	43 
Storlek:	41,6 KB 
Id:	103092

  55. #55
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Killergull Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Formspråket i Waldorf M-manualen. Torr tysk humor

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	waldorfm_1.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	46,3 KB 
Id:	103091

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	waldorfm_2.jpg 
Visningar:	43 
Storlek:	41,6 KB 
Id:	103092
    Som på MW Mean green machine.. card in heter "food", ON heter "Life"..osv

  56. #56
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran
    gott om modulationsmöjligheter ändå, tycker jag.
    2 LFO och 4 någorlunda tilldelningsbara konturgeneratorer varav 2 av dessa är loopbara

    Jämfört med en Prophet 6 så är det ett smörgåsbord av modulation

  57. #57
    Killergull
    Killergull är inte uppkopplad
    Killergulls avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som på MW Mean green machine.. card in heter "food", ON heter "Life"..osv
    He he, lite coolt ändå på en kommersiell produkt. Har inte sett det förut.

    OT: E-mu systems använde lite sånt här språk i sina manualer också. Kanske för att lätta upp i vissa tråkiga texter.

  58. #58
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Cberga Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    gott om modulationsmöjligheter ändå, tycker jag.
    2 LFO och 4 någorlunda tilldelningsbara konturgeneratorer varav 2 av dessa är loopbara

    Jämfört med en Prophet 6 så är det ett smörgåsbord av modulation
    Tycker också det verkar finnas gott om möjligheter, grejen är väl att det inte finns någon klassisk matris utan man väljer source när man är vid sitt target, typ är man vid filtret så väljer man en eller flera mod-källor där istf i en matris.

    Envelopen för själva wavetablen är rätt seriös, nog inga problem att göra långa evolverande ljud.

    Kul i intervjun ovan att han sa att de började fundera lite på att göra en PPG men det landade i en Microwave.
    Ska bli spännande att höra jämförelser från de som har en PPG eller Microwave redan.

    Av det jag hört tycker jag att den låter fantastiskt, i synnerhet med tanke på att det är helt torrt.

  59. #59
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag har i princip inte varit sugen på nån synt på väldigt länge.... nu är jag sjukt pepp på M, microXT eller Iridium......

    Tycker det verkar vara sjukt bra grejer med lagom mycket nyheter

  60. #60
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Killergull Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Formspråket i Waldorf M-manualen. Torr tysk humor

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	waldorfm_1.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	46,3 KB 
Id:	103091

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	waldorfm_2.jpg 
Visningar:	43 
Storlek:	41,6 KB 
Id:	103092
    lol

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-08, 12:39
  2. Lite nytt om Waldorf...
    Av lasselu i forum Allmänt om musik
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2004-08-27, 15:09
  3. På Waldorf-fronten litet nytt...
    Av lasselu i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 08:25
  4. Nytt från Waldorf
    Av lasselu i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-07-27, 11:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •