Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Synkhjälp till rookie!

  1. #1
    poppops avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Synkhjälp till rookie!

    Är ny på att försöka styra analog hårdvara och vet inte riktigt vad jag håller på med .

    Utgår från en Drumbrute - Clock Out till Clock In på Grandmother som kör en sequencad slinga. Nu vill jag synka vidare till Behringer Pro1 som också ska köra en sequensad slinga som jag ska kunna byta tonhöjd på via ett keyboard som är kopplad via DIN Midi till Behringern.
    Hur jag än försöker koppla så lyckas jag inte få Behringern i synk - den styrs istället av MicroKorgen som jag använder som midikeyboard till den.
    Testade att koppla DIN Midi Out från Drumbruten till Korgen för att styra synken mot Behringern, men det hjälpte inte.
    Testade att koppla en SQ-10 emellan, men det blev bara tok.
    Finns det något smart sätt att lösa detta? Kan jag använda Cubase som master för att styra? Eller vad är enklast?

  2. #2
    konfisK
    konfisK är inte uppkopplad

    Senior
    Jag förstår inte riktigt hur du har kopplat vidare synken (clock out) efter GM, men om man tänker sig att GM har clock out som du har kopplat till typ synk in på pro1, så sitter nog sladdarna rätt. På Behringers 303:a måste man välja om den ska synkas via midi eller synk (och olika varianter av den senare). Kolla manualen till pro1 efter inställningar rörande midi/synk.

    Lycka till!

  3. #3
    poppops avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Lyckades få dom i synk när jag kopplade Gate Out från Moogen till Gate/Clk på Pro1. Dock funkar det inte med keyboard inkopplad till Pro1, för då är det keyboardet som kör synken. Behringers manual i Wordformat är korrupt och går inte att läsa in i Word ;-).
    Nåväl, ett steg framåt i allafall.

Liknande ämnen

  1. Behöver lite synkhjälp :)
    Av Ringflower i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-04, 12:11
  2. Rookie Festivalen 09!
    Av Press&Media Rookie09 i forum Evenemang
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-26, 09:29
  3. Demo till Rookie
    Av BitHead i forum Evenemang
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-15, 19:28
  4. Rookie to rookie
    Av gnu i forum Allmänt om musik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-08, 16:41
  5. Behövs hjälp till en fjunig Rookie
    Av Kallemannen i forum Inspelning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-01-06, 16:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •