Sidan 1 av 5 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 288

Ämne: Sequential Take 5

  1. #1
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran

    Sequential Take 5

    Senast redigerat av Framerate den 2021-08-20 klockan 20:48.

  2. #2
    Kicko
    Kicko är inte uppkopplad
    Kickos avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    visst är den väl poly eller?

  3. #3
    Patric
    Patric är inte uppkopplad

    Senior
    Split och LFO Per Voice…verkar vara en poly…

  4. #4
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kicko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    visst är den väl poly eller?
    € 1.299

    5 stemmige analoge synth
    Digitale effecten
    Presets
    2 VCO’s
    Sequencer
    Arp
    Prophet 5 filter


    ...


    ja

  5. #5
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Hm, låter lite skumt?

  6. #6
    Kicko
    Kicko är inte uppkopplad
    Kickos avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    "Unison (monophonic) mode with configurable voice count, from one to all five voices, and key modes"

  7. #7
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Är den på riktigt så blir jag glad. Men lite för bra för att vara sant imho.

  8. #8
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Jag väntar på den ultimata bodysynthen, Take One!

  9. #9
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Namnet är iaf ansökt av Sequential, så vem vet. Kanske nummer ett från Focusrite?

    https://trademarks.justia.com/907/26/take-90726508.html

  10. #10
    perault
    perault är uppkopplad nu
    peraults avatar
    Veteran
    3,5 oktaver på en poly känns lite snålt men för enhandsackord kanske det funkar. Eller unisonbasar.

  11. #11
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Varför behövs denna?

  12. #12
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    3,5 oktaver på en poly känns lite snålt men för enhandsackord kanske det funkar. Eller unisonbasar.
    Gillade verkligen formatet på Mopho X4, så för mig hade det varit klockrent. Man har ju mer än en synt.

  13. #13
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför behövs denna?
    Nä, det är väl det som är det konstiga, man kan ju köpa en ny Prophet 5 istället. Lite dyrare iofs.

    (Erkänner viss ironi i mitt svar.)
    Senast redigerat av Framerate den 2021-08-21 klockan 09:47.

  14. #14
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    3,5 oktaver på en poly känns lite snålt men för enhandsackord kanske det funkar. Eller unisonbasar.
    ...inte bara DJs...

  15. #15
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför behövs denna?
    Det kan man väl iofs säga om en BRA bit över, typ, 99% av all ny hårdvara. ¯\_(ツ)_/¯

  16. #16
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför behövs denna?
    Bra fråga... tycker DSI var inne på en spännande väg med P12/Pro2 men sen de fick namnet så har ju allt kännts retroorienterat och tråkdesignat... P5/P10 är ju kul...men varför inte spejsa vidare...kanske med lte nytänk i interfejs väg...annat än en super stor filterratt ala efterbliven Novation

  17. #17
    sprakmanick
    sprakmanick är inte uppkopplad
    sprakmanicks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä, det är väl det som är det konstiga, man kan ju köpa en ny Prophet 5 istället. Lite dyrare iofs.
    Priset blir kanske den största USPen för den här. Om den låter hyfsat likt P5 och dessutom är lika kul och lätt att skapa ljud på som med rev 2 och Pro 3 så blir man ju lite sugen.

    Men min första reaktion var ändå en gäsp. Vågformstabeller, fler röster och LFO hade nog fångat mitt intresse.

  18. #18
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Jag är superpeppad. Detta är EXAKT vad jag vill ha just nu. Ett perfekt format för en ”högerhandssynt”. Gillar till och med namnet på den. Och priset verkar bli helt rätt också. Klockren för mig!

  19. #19
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Sequentials grejer brukar inte bli de billigaste heller.
    Jag håller helt med er andra. Varför? Pro-5/10 finns redan och segmentet mellan deras andra syntar känns väldigt smalt.
    Om jag vill ha en budget Pro-5 kommer jag att köpa Berras (som dessutom kommer ha fler röster)

  20. #20
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sequentials grejer brukar inte bli de billigaste heller.
    Jag håller helt med er andra. Varför? Pro-5/10 finns redan och segmentet mellan deras andra syntar känns väldigt smalt.
    Om jag vill ha en budget Pro-5 kommer jag att köpa Berras (som dessutom kommer ha fler röster)
    Under halva priset av en p5 är väl gott argument nog...

  21. #21
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Bra med två LFO. Men vad är tanken med att ha exakt två likadana LFO:er med skillnaden att den ena är global och den andra per voice? Varför inte göra båda 'per voice'.

  22. #22
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bjorx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra med två LFO. Men vad är tanken med att ha exakt två likadana LFO:er med skillnaden att den ena är global och den andra per voice? Varför inte göra båda 'per voice'.
    Jag uppskattar det. Ogillar endast poly LFO'er om man vill göra vibrato, tremolo eller filter wah som agerar synkroniserat på alla rösterna. Det var en sån grej som störde mig på P'08 eller REV2 där alla LFOs är poly.

    Gillar specifikationerna och det ryktade priset men älskar inte antalet tangenter. Hoppas det kommer en desktop version...
    Senast redigerat av eXode den 2021-08-21 klockan 11:10.

  23. #23
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag uppskattar det. Ogillar endast poly LFO'er om man vill göra vibrato, tremolo eller filter wah som agerar synkroniserat på alla rösterna. Det var en sån grej som störde mig på P'08 eller REV2 där alla LFOs är poly.
    +1 Kanonbra att de tänkt på det. Även som modulationskälla blir det bra med en LFO av varje. Känns lite ovanligt, oftast är det enbart global, eller som med gamla DSI-arvet, enbart poly (som kan bli global, men bökigt, man får synka mot en rullande sequencer om jag inte minns fel).

  24. #24
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Verkar som att konkurrensen från nyare o "billigare" syntmärken gjort sitt avtryck. Priset på denna DSi-vco-poly är ju extremt mycket billigare än p6 o ob6

  25. #25
    drglas
    drglas är uppkopplad nu
    drglass avatar
    Veteran
    Verkar var som en P6 med en extra lfo men utan HP-filter? Dessutom får man en display. Stämmer priset undrar jag om de kommer att ta bort P6 från marknaden?
    Skulle vara perfekt som modul men undrar varför de har börjat snåla på minnesplatser? Jag fyllde lätt 100 första veckan med min P6.

  26. #26
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar som att konkurrensen från nyare o "billigare" syntmärken gjort sitt avtryck. Priset på denna DSi-vco-poly är ju extremt mycket billigare än p6 o ob6
    Exakt vad jag tänkte.

  27. #27
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Hoppas dock att de trots prissänkning bättrar sin kvalitetskontroll (m tanke på filterstrulet på föregående produkt)

  28. #28
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas dock att de trots prissänkning bättrar sin kvalitetskontroll (m tanke på filterstrulet på föregående produkt)
    Ja! Personligen har jag dock inte haft problem med någon DSI/Sequential, men om man är tidig köpare av denna så är det nog bra att köpa från någon som är bra på att hantera returer, typ Thomann.

  29. #29
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Bild med högre upplösning (klicka för att få upp en större version)


  30. #30
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar som att konkurrensen från nyare o "billigare" syntmärken gjort sitt avtryck. Priset på denna DSi-vco-poly är ju extremt mycket billigare än p6 o ob6
    Om prisindikationen håller känns den väldigt "billig". En anpassning till den nya världen med lågprispolys.

  31. #31
    just uMan
    just uMan är inte uppkopplad
    just uMans avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Det ser ju fan ut som om det är Behringer designers som hade gjort den :-D Asful!

  32. #32
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Ska bli intressant att få veta vad som kan moduleras, hoppas att det är typ allt.

  33. #33
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av just uMan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ser ju fan ut som om det är Behringer designers som hade gjort den :-D Asful!
    Skrämmande om Behringer blir design normen

  34. #34
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skrämmande om Behringer blir design normen
    Bilden visar än så länge ingen logga, så det är inte omöjligt! B är före sin tid denna gång.

  35. #35
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bilden visar än så länge ingen logga, så det är inte omöjligt! B är före sin tid denna gång.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	6EC1E8B1-407D-41E9-A708-B603D02F240C.jpeg 
Visningar:	83 
Storlek:	64,9 KB 
Id:	102800

  36. #36
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av just uMan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ser ju fan ut som om det är Behringer designers som hade gjort den :-D Asful!
    Fantastiskt "E" i modellnamnet också. Måste man ju nästan ha pianoslips när man spelar. Nä, så vacker var den inte.

  37. #37
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	6EC1E8B1-407D-41E9-A708-B603D02F240C.jpeg 
Visningar:	83 
Storlek:	64,9 KB 
Id:	102800
    Häpp.

  38. #38
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Peter70 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fantastiskt "E" i modellnamnet också. Måste man ju nästan ha pianoslips när man spelar. Nä, så vacker var den inte.
    Tänkte exakt samma. King Korg-nivå på den alltså...


  39. #39
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Nah, kopplingen till en jätteapa måste vara sämre än den till ”Take Five”, no?


    https://youtu.be/cwMeqaDszMo

  40. #40
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nah, kopplingen till en jätteapa måste vara sämre än den till ”Take Five”, no?
    Jo, jag menade inte namnet så mycket som designen. Att göra om "E" till tangenter är imo design på mellanstadienivå.

    Att få in Empire State Building i en logo är iofs ganska imponerande - men inte på något bra sätt...

  41. #41
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Loggan och namnet är rätt tragic japp

    KEYBOARD CITY UPDATE V.2.0


    Fast nu har jag vant mig och börjat fått GAS
    Senast redigerat av PF den 2022-04-04 klockan 02:59. Anledning: Första intrycket kan vara förrädiskt

  42. #42
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag har två redan:




  43. #43
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Kommer ihåg en intervju med Dave Smith där han sa att han tyckte det var svårt med namnen på syntarna och det var därför ”Prophet” hade hängt med så länge. ”Mopho” fick rätt mycket kritik både för namn och utförande ex vis.

    Annat är det med våra japanska tillverkare som har stundtals helt obegripliga förkortningar, men kommer undan med det just därför.

    Tyckte denna genomgången av Roland SH var rätt kul...


    https://youtu.be/XHUxR1S6r2s

    https://youtu.be/XHUxR1S6r2s

  44. #44
    mhult
    mhult är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nah, kopplingen till en jätteapa måste vara sämre än den till ”Take Five”, no?


    https://youtu.be/cwMeqaDszMo
    Jag gillar den inte alls i dur, orkade inte ens lyssna igenom hela.

    Originalet är dock helt fantastisk.

  45. #45
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mhult Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillar den inte alls i dur, orkade inte ens lyssna igenom hela.

    Originalet är dock helt fantastisk.
    He he, det var en lite för snabb googling av mig helt enkelt.

  46. #46
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Nu var det ett tag sedan jag hade min Pro-08, men gick det inte att välja poly alt. monomode för LFO;er där? Key retrig fanns väl också?

  47. #47
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu var det ett tag sedan jag hade min Pro-08, men gick det inte att välja poly alt. monomode för LFO;er där? Key retrig fanns väl också?
    Nej, i alla deras polysyntar som var baserade på Curtis synth-on-a-chip så var det fyra poly LFO. Det fanns key sync/retrig men det var allt.

  48. #48
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    ok, finns midisynk på dem då?Då dansar dom i vart fall tillsammans

  49. #49
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Blev ganska distraherad av denna "nyhet" under en härlig festivalhelg på Kalabalik på Tyrolen

    Största frågan är väl vilket av filtertyperna från P5an denna kommer ärva och om den kommer ha samma röstkort.
    Lite frågande blir jag på det snåla antalet minnesplatser.

    Har funderat på P5 desktop (kompakt format och lägre pris än klavaiturvarianten) men formfaktorn känns inte som en "riktig" prophet 5 ändå så det här skulle kännas mer givet.

    Ännu mer frågande blir jag om detta ens är sant då strategin inte verkar helt logisk så väntar med spänning på svaret.

  50. #50
    Chrutil
    Chrutil är inte uppkopplad
    Chrutils avatar
    Senior
    Det tog inte så lång tid - jag läste om denna i går morse och senare på eftermiddagen tog jag och frugan en promenad i San Francisco och hoppade in på min favorit synth butik.
    De har en sequential hörna och när jag ställde mig framför Prophet 5:an såg jag något i ögonvrån jag först trodde var en Pro~3, men se på fan där stod en Take 5!
    Man är ju så van att det presenteras saker som fortfarande sitter på ritbordet så det tycker jag var lite kul att jag fick se den samma dag som jag läste om den.
    Killen i butiken sa han hade precis hämtat upp den från Sequential kvällen innan, och inte haft tid att kolla in den ordentligt ännu, men han sa att vintage knobben, reverbet och arpeggiatorn var riktigt bra, och att det vara "samma filter som P5:an", men jag blev inte klar på om det betyder 3320, 2040 eller båda. Han sa också att han fick inte annonsera den förrän på Måndag så jag tog inga bilder.
    Själv suktar jag efter en Prophet 5/10 Rev 4 så Take 5 är inte riktigt min grej, och jag fick bara ett par minuter innan frun blev otålig men den såg fin ut tyckte jag.

  51. #51
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Härligt! Tack för info!

  52. #52
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Chrutil Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det tog inte så lång tid - jag läste om denna i går morse och senare på eftermiddagen tog jag och frugan en promenad i San Francisco och hoppade in på min favorit synth butik.
    De har en sequential hörna och när jag ställde mig framför Prophet 5:an såg jag något i ögonvrån jag först trodde var en Pro~3, men se på fan där stod en Take 5!
    Man är ju så van att det presenteras saker som fortfarande sitter på ritbordet så det tycker jag var lite kul att jag fick se den samma dag som jag läste om den.
    Killen i butiken sa han hade precis hämtat upp den från Sequential kvällen innan, och inte haft tid att kolla in den ordentligt ännu, men han sa att vintage knobben, reverbet och arpeggiatorn var riktigt bra, och att det vara "samma filter som P5:an", men jag blev inte klar på om det betyder 3320, 2040 eller båda. Han sa också att han fick inte annonsera den förrän på Måndag så jag tog inga bilder.
    Själv suktar jag efter en Prophet 5/10 Rev 4 så Take 5 är inte riktigt min grej, och jag fick bara ett par minuter innan frun blev otålig men den såg fin ut tyckte jag.
    Kul att höra att den finns på riktigt! Smart drag av Sequential att göra en ny produkt i stil med Mopho x4, om den låter bra och är betydligt billigare än Prophet 5 rev4. Är nog bra att få igång försäljningen, innan Behringer dränker marknaden med kloner av klassiska polysyntar. Dom lär väl kosta en tredjedel av t.ex. en Prophet 5 rev4...

  53. #53
    drglas
    drglas är uppkopplad nu
    drglass avatar
    Veteran
    Lite kul att de kör tvärtemot Behringer. När de annonserar en synt så finns den att köpa på måndag typ...

  54. #54
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Oj ok, då är den på rikigt. Hade väl önskat mig en Prophet 12 Rev2 men det här kan ändå vara ett smart drag om ljudet, känslan och priset är rätt.
    Blir nog många demos att titta igenom imorgon..

  55. #55
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite kul att de kör tvärtemot Behringer. När de annonserar en synt så finns den att köpa på måndag typ...
    Behringer gör väl detta mest för att få folk att avstå från att köpa konkurrenternas prylar och vänta på deras.

  56. #56
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite kul att de kör tvärtemot Behringer. När de annonserar en synt så finns den att köpa på måndag typ...
    Det är ju, tycker jag, bästa metoden. Idag med internet och massa teasers hinner man ju glömma bort och längta efter det man sett i nästa teaser. En teaser om något som går att köpa om tre dagar är perfekt. Handlar det om en produkt som kommer om sex månader är det inte alls intressant, enligt mig.

  57. #57
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Senast redigerat av synthboy den 2021-08-23 klockan 21:17.

  58. #58

  59. #59
    drglas
    drglas är uppkopplad nu
    drglass avatar
    Veteran
    Låter väl ungefär som man hade förväntat sig. Som en modern Dave Smith-synth. Inget fel med det.

  60. #60

Liknande ämnen

  1. Sequential Prophet-6
    Av underminer i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-01-22, 19:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •