Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Highpassfilter med resonans - erica black series

  1. #1
    Shompis
    Shompis är inte uppkopplad

    Senior

    Highpassfilter med resonans - erica black series

    Hej,

    senast jag höll på med eurorack var 20 år sedan och då var det Doepfer. Nu vill jag komma tillbaka och anledningen är att jag inte har en dedikerad högpassfilter med resonans och saknar det. Tittade runt lite om det finns lådor med det men tänkte att eurorack kanske är egentligen där jag ska titta på. Har tittat och sett på moduler med HP/BP/LP i ett och de ser bra ut. Men nu såg jag också Erica black series med en uppsättning av HP/BP/LP moduler som ser riktigt trevliga ut. Är det någon som har en sån eller testat? vad tycker ni? Tänkte köpa en sån där 32HP euroracklåda med bara filter i och börja med erica HP och sen kanske utöka med resten i serien. Dyrt? finns bättre/billigare?

    Länk, EricaSynths - New Filter Modules in the Black Series

  2. #2
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Har inte testat erica synths men...

    Finns ju en del goa kombinationer annars. T.ex. dinsync sara som jag tyckte var väldigt trevlig. Då får du ju både hög- och lågpass i parallell eller i massa roliga kombinationer. I den kategorin finns väl även t.ex. MI Blades och Intellijel Korgasmatron/Morgasmatron (har dock bara provat den sistnämnda men den låter ju fint).

    Annars är väl alltid doepfer underskattade och prisvärda.

  3. #3
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Finns många fina filter i eurorack att botanisera bland... Jag har testat Jove, VCF-74 II, A-121, A-124 (Wasp), A-101-1. Alla har högpass och låter förträffligt, var och en på sitt vis. Personligen tycker jag inte man kan gå fel med Doepfers filter. De är oftast prisvärda och fulla med karaktär. Ett tips, om man vill ha lite riv är att patcha signalen till en wave-shaper/folder eller dist och vidare in i filter, för att sen vrida på cutoff och resonans...

  4. #4
    Shompis
    Shompis är inte uppkopplad

    Senior
    hej!

    tack för alla svar! Ska definitivt titta på alla tips här! verkar som det dyraste blir själva lådan! Och om någon är villig att sälja något av exemplen här i tråden är jag intresserad :-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •