Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Olika Rack Extensions dyker upp på mina två synkade datorer. ?!

  1. #1
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran

    Olika Rack Extensions dyker upp på mina två synkade datorer. ?!

    Jag har sedan flera år tillbaka Reason 10 och sen nån månad tillbaka även Reason 11 Lite, för jag ville prova Reason Rack funktionaliteten.

    Hursomhaver jag äger följande Rack Extensions sedan Reason 10, då de ingick där.

    HUMANA VOCAL ENSEMBLE
    PANGEA WORLD INSTRUMENTS
    KLANG TUNED PERCUSSION


    Humana har jag gjort flera låtar med som jag inte kan spela nu, den följde med Reason 10 men när jag skall synka mina rack-extensions med mitt konto så ligger varken, Humana, Pangea eller Klang på mitt konto.

    Jag har dem dock på min Reason 10 installation på min laptop men lyckas inte synka över dem till min stationära. De ligger helt enkelt inte på mitt konto på Reason Studios. Har R-Studios plockat bort vissa Rack Extensions i efterhand från Reason 10 eller hur kan de saknas från mitt konto?

    Jag såg att de finns med i Reason 11, vilket jag inte har köpt än. Men liksom var är mina rack extensions...?

  2. #2
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Hittade denna, men har ingen "Manage Content" någonstans
    https://help.reasonstudios.com/hc/en...n-10-and-later

  3. #3
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Lite-versionen betraktar jag som ett virus mer eller mindre, den ska man aldrig ha enligt min mening. Humana, Pangea och Klang hör inte till Rack extensions utan till "install extra sound libraries" i en popup som bör dyka upp när du drar igång programmet, hittas annars under settings.

  4. #4
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite-versionen betraktar jag som ett virus mer eller mindre, den ska man aldrig ha enligt min mening. Humana, Pangea och Klang hör inte till Rack extensions utan till "install extra sound libraries" i en popup som bör dyka upp när du drar igång programmet, hittas annars under settings.
    Tack! Jag hittade den, trodde att jag skulle leta ute i Windowsmenyn..

    Virus?
    R-Lite 11 är väldigt bantat, men jag fick med det när köpte en annan plugg tror det var på Plugin Discounts, Fick iallafall smak på Reason Rack, så kanske skuttar till köp snart om ekonomin tillåter...

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Bra att det löste sig!

    Lite vs Reason; Jag menar bara att produkterna är väsensskilda till den milda grad att man inte kan betrakta Lite som ett Reason. Det är lite som om du köpte huset med tak eller utan, och de som köpt Lite-versionen refererar ändå till huset som ett hus, så att säga.

  6. #6
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra att det löste sig!

    Lite vs Reason; Jag menar bara att produkterna är väsensskilda till den milda grad att man inte kan betrakta Lite som ett Reason. Det är lite som om du köpte huset med tak eller utan, och de som köpt Lite-versionen refererar ändå till huset som ett hus, så att säga.
    Ja det är gött att det är på banan...

    Så stor skillnad är det inte på versionerna tycker jag. Men absolut för bantat för min smak...
    Som sagt fick 11Lite vilken gav mig möjligheten att testa lite av Reasons moduler i andra DAWar, samt samtliga av mina köpta Rack Extensions, Antidote mfl. Väldigt gentilt ändå tycker jag..

    Måste nog ändå uppgradera mitt R10 till R12 om ett tag..så då får man ju allt lull-lull.

  7. #7
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Gott så! Har nog bara sett för många på andra ställen referera till Lite som själva Reason och så avslöjas efter många missförstånd att det var Lite en fråga gällde.

Liknande ämnen

  1. Rack Extensions, var?
    Av Gargoyle i forum Reason Studios
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2021-02-09, 00:41
  2. vst's dyker int upp
    Av miaz i forum Ableton
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-05-04, 15:07
  3. Midi-interface dyker inte upp?
    Av Funnyshoes i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 19:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •