Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: TC-Helicon VoiceLive Rack 2021?

  1. #1
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran

    TC-Helicon VoiceLive Rack 2021?

    Är VoiceLive Rack fortfarande värt att köpa 2021 eller låter den dammigt med dagens mått mätt? Eller finns det några mjukvarupluggar i nivå för en glad amatör att jobba med istället? Vill helst inte ha några fler lösa burkar (därav inresset för nåt rackigt).

  2. #2
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Ingen som har nåt att säga om den?

  3. #3
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Jag har en sådan men har inte mycket att säga för jag har inte hunnit använda den så mycket. Kul och användbar pryl, för mig, helt klart men det finns säkert bättre alternativ i ren mjukvara (men mjukvara fräter bort min inspiration, så jag håller fast vid denna).

  4. #4
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Jag har en TC Helicon VoiceWorks Plus som jag inte använt mycket och som ligger och skräpar. Kul om man vill formant-shifta sig till oigenkännlighet, eller kanske framför allt fuska med gratis stämmor Om jag hade varit bättre på sång och suttit och sjungit mycket när jag jammade så hade behållningen säkert funnits där. Förmodligen mer för att polera/inspirera live än som produktionsverktyg, tror jag.

  5. #5
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Är väl lite det jag är ute efter. Få lite roligare resultat från min ynka stämma. Inser att det säkert finns gott om bra mjukisar att använda, men är precis som Framerate mer kompatibel med hårdvara. Ligger en på FB 3 tuss - funderar på om den är värd det eller inte... Spontant känns det lite i överkant, men jag har fömodligen ingen som helst koll.

  6. #6
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Tycker lätt att den är värd tretusen. Detta är en hyfsat unik 19” pryl. Massor av presets men hur djup som helst om man har lust.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •