Resultat 1 till 25 av 25

Ämne: Reason+ Ger Reason 12 med HD right now!

  1. #1
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior

    Reason+ Ger Reason 12 med HD right now!

    Reason 12 har släppts som early access i R+. Ser underbart fint ut. ❤️

  2. #2
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior

  3. #3
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Förtjänar ett stort ÄNTLIGEN!

  4. #4
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Screenshots?

  5. #5
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Fick ett mail med en kampanjkod för 3 månaders Reason+ för 3 euro men lyckas inte få det att fungera. Bah!

  6. #6
    jonnem
    jonnem är inte uppkopplad
    jonnems avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av salrip Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick ett mail med en kampanjkod för 3 månaders Reason+ för 3 euro men lyckas inte få det att fungera. Bah!
    Fick jag med, men får det inte heller att funka..

  7. #7
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Fick också mejlet. Har fått Reason 12 att funka men vet inte om jag fick den där 3månaders för 3 Euro rabatten att funka. Haha!....
    Snyggare....verkligen....men är ändå så där sjukt plottrigt så jag har fått beställa tid hos optikern. Men man skall kunna resiza fönstrerna ? Nåväl......

  8. #8

    Veteran
    Man måste checka ut ur shopen för att få det att lira med erbjudandet. Sedanstår det när er prenumeration tar slut när ni kollar ert konto på reasonstudios.com

  9. #9

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Pelle_P Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick också mejlet. Har fått Reason 12 att funka men vet inte om jag fick den där 3månaders för 3 Euro rabatten att funka. Haha!....
    Snyggare....verkligen....men är ändå så där sjukt plottrigt så jag har fått beställa tid hos optikern. Men man skall kunna resiza fönstrerna ? Nåväl......
    Under Options menyn så hittar du application zoom!

    Zoomen funkar fint, men jag har optimerat med 3 skärmar så det blir inge bra med zoom då.
    Däremot så funkar mina terminalglasögon bättre nu....

  10. #10
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jonnem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick jag med, men får det inte heller att funka..
    Att checka ut med paypal fungerade för mig, ifall du fortfarande har problem.

  11. #11
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jonnem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick jag med, men får det inte heller att funka..
    Har du en pågående subscription sen tidigare? Vad händer när du försöker använda koden?

  12. #12

    Veteran
    Reason Rack Plugin zoomar in och ut fint i Tracktion Waveform 11

  13. #13

    Veteran
    Mmm, Reason 12 är inte lika snappy som 11an.
    Eftersom jag är van att allt smäller direkt så känns det plötsligt lika segt som i Logic.
    Så vill vi inte ha det, det är alltså inte sämre än Logic men eftersom jag är van med 11an så blir det en sämre upplevelse jämfört med 11an vilket är trist.

  14. #14

    Veteran
    Ännu sämre, verkar som att jag inte kan köra lika låg latency i 12an som 11an.
    Dealbreaker på riktigt!
    Trodde först det var en Windows Patch som orsakade problemet men tyvärr inte, det är Reason.

  15. #15

    Veteran
    Nej detta var för dåligt, har ni verkligen testat detta innan?
    Går tillbaka till 11an.
    Senast redigerat av drloop den 2021-07-17 klockan 16:06.

  16. #16

    Veteran
    Eeeh, WTF.Reason 12- (Plus måste stå för att den drar mer CPU)
    Tre gånger så mycket processor kraft på jämfört med R11 med bara Reason devicer i arret.
    Kör förvisso en gammal maskin men detta är helt oacceptabelt. En alfa/beta version yes då är det ok. Men det är en extra feature som jag får som för att jag prenumererar på Reason -
    DSP i Reason visar samma mellan båda versionerna men tittar jag i resurshanteraren så går allt bananas!

    Jag är en Reason fanboy men det här måste vara det sämsta som ni släppt hittils.


    https://youtu.be/kD-fPb87mVA
    Senast redigerat av drloop den 2021-07-17 klockan 21:03.

  17. #17
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eeeh, WTF.Reason 12- (Plus måste stå för att den drar mer CPU)
    Låter som relaterat till GUI-renderingen (macos?). Inte förvånande. Undrar vad supporten säger.

  18. #18
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Daym, tur det inte var en 4K update på GUI då? Nä men seriöst, det låter inte bra detta.

    Kan det ha något med cachning av bildformatet som utgör dess GUI? För jag tänker mig att om Reason är smart kodat. Så borde väl de delar av GUI som inte syns på skärmen för tillfället, inte avlasta grafikkortet? De bör väl ligga i ram medans? Ingen aning bara spekulerar här. Vart drar den mest soppa nu med updaten? På ram-minnet, CPU eller GPU? Eller kombination av någondera kanske.
    Senast redigerat av Anubis den 2021-07-18 klockan 12:00.

  19. #19
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Oj, jag kör Reason på min M1 air och märker ingen skillnad mellan 11 och 12. Är det stora projekt du har DrLoop?

  20. #20

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av batmannen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj, jag kör Reason på min M1 air och märker ingen skillnad mellan 11 och 12. Är det stora projekt du har DrLoop?
    Syns inte i DSPn i Reason. Du måste kolla i os resurshantering.
    Jag fick knaster med lite DSP i Reason och började undersöka orsaken till varför jag fick höja latencyn

  21. #21
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Jag sätter mina pengar på mjukvarurenderat GUI som inte använder GPU:n. Det är la rätt många DAW:s som har klantat sig på den punkten?

  22. #22
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av joule Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag sätter mina pengar på mjukvarurenderat GUI som inte använder GPU:n. Det är la rätt många DAW:s som har klantat sig på den punkten?
    Ganska säker på att du har fel på den punkten. =)

    EDIT: Om jag inte minns helt fel så skrev man nämligen om GUI till att använda GPU när man förberedde för användning av högupplösta resurser.
    Senast redigerat av eXode den 2021-07-19 klockan 11:02.

  23. #23
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Jag har ingen koll på hur deras GUI funkar. Men det är i vart fall mitt intryck att det är färdig grafik. Dvs photoshop eller dylikt, med slitagedetaljer i grafiken. Och annat, om det var mjukvarurenderat borde nog grafiken vara vektorbaserad på instrumentens frontpaneler osv? Kanske missförstått konceptet, är inte kodare. Bara pysslat med webdesign och grafisk design.

    Och eftersom de uppdaterat från ”Sub-HD” till full HD. Så får man anta att de uppdaterat upplösningen på dessa ”photoshop” grafikpaneler? Däremot allt skalbart som i sequencern osv bör vara mer åt det ”andra hållet”? Hade det varit vektorbaserat eller dylikt på grafiken på instrumentens frontpaneler, så hade de inte behövt uppgradera den grafiken. Då vektorbaserad grafik är skalbar i sin natur, tänker jag.

    Vore kul med input från någon med Propellerkeps. Kul att spekulera, men desto roligare med fakta från skaparna.

    De kanske skapat panelerna i Adobe Illustrator också, men ser inte ut som det. Då skulle de i vart fall vara fullt skalbar vektorgrafik.

    Det skulle inte förvåna mig heller om de har någon egen proprietary urvecklarmjukvara för Reason, där man kanske gör grafiska elementen direkt? Skulle vara intressant att veta tillvägagångasättet. Om de importerar grafik som de gör i de vanligt förekommande mjukvarorna, Photoshop, lllustrator, kanske nån 3D-render för vissa detaljer. Eller om allt sånt görs i någon custom utvecklarmjukvara.
    Senast redigerat av Anubis den 2021-07-19 klockan 11:12.

  24. #24
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Det fungerar inte riktigt så med Rack Extension i varje fall. Rack Extensions byggs och levereras med högupplösta resurser (och har gjort sen start) motsvarande 5K (3770 pixlar i bredd) eller liknande. Dessa skalas sedan ned till vald upplösning. Innan skalades alla ner till 758 pixlar i bredd.

    Dock så har givetvis de inbyggda enheterna uppdaterats eftersom de inte var REs och var lågupplösta.

    Från början fanns även ett krav att REs skulle vara skapade i 3D, som sedan renderades som bilder i 2D. Tror propparna eventuellt hade någon idé om ett framtida 3D rack från början men övergick sedan till 2D, eventuellt för att det var en för hög tröskel för att skapa ett GUI i 3D.

    Det är tråkigt att RE formatet och dess utvecklare blev så styvmoderligt behandlad(e) då formatet i sig är extremt genomtänkt på ett tekniskt plan.
    Senast redigerat av eXode den 2021-07-19 klockan 11:23.

  25. #25
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Om man är intresserad av RE formatet i synnerhet så kan man besöka utvecklarsidorna. https://developer.reasonstudios.com/

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-09-26, 11:22
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-01-31, 10:27
  3. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-07-11, 00:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •