Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vem är Kristina Bengtsson på Wally Badarous Echoes?

  1. #1
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator

    Vem är Kristina Bengtsson på Wally Badarous Echoes?

    Echoes med Wally Badarou spelades in på Bahamas 1983. Bland skivans credits finns en bakgrundsvokalist som heter Kristina Bengtsson. Vem är hon? Hur kommer det sig att hon är med på skivan?

    Hon har inga andra credits på discogs, och det är inte ens så mycket röstinslag på skivan. Barn som leker på en skola och möjligen någon vuxen röst där, på Hi-Life. En Fairlight-samplad ah-doh-röst på ett par låtar. Lite vocoder (Wally själv?) och möjligen någon bg voc på Voices. En andning på Endless Race.

    Lång musik-cv senare under annat namn? Eller var hon lärare på skolan där de spelade in ljudet från barnen? Eller en turist som hängde i en bar nära studion och blev meddragen för att göra samplingsljud?

    https://www.discogs.com/Wally-Badaro.../release/27564

    Kristina Bengtsson är ett mysterium som måste lösas!! Nån här kanske sitter på info?!

  2. #2
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    intressant! fråga om du vill i gruppen world of echoes på facebook också. där finns en massa rävar som var med både nu och då

  3. #3
    trashkaiser
    trashkaiser är inte uppkopplad
    trashkaisers avatar
    Veteran
    Jag gissar på en missionär. Hör med Olof Heinö/Ekvatorbaren kanske. Han gillar ju att gräva i sånt här får jag för mig.

  4. #4
    Barbaron
    Barbaron är inte uppkopplad
    Barbarons avatar
    Senior
    Bahamas 1983? Thomas Gylling kanske vet något?

  5. #5
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Kul och förvånad över att den skivan diskuteras. Alltså vilka goosebumps jag fick när jag hörde Mambo första gången. Dessutom imponerande approximationer av akustiska ljud (med Prophet 5 förmodar jag) på Hi-Life. Kanske är det Kristina som hörs i den låten vid 3:03?

  6. #6
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Extremt skön skiva, både sköna ljud, stark vision, fina stycken och även en mänsklig sloppyness och godtycklighet som skiner igenom. 100% Wally love.

Liknande ämnen

  1. Softube Tape Echoes
    Av rydan i forum Nyheter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2021-06-15, 22:07
  2. Nomad Factory Echoes
    Av false messiah i forum Nyheter
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-01-11, 19:42
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-06, 16:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •