Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 79

Ämne: Behringer LM Drum

  1. #1
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto

    Behringer LM Drum

    In the works...
    Bifogad fil 102087

    "We love to share with you the progress of our first sampling drum machine. We’re super excited that the unit has passed all audio tests today and much of the user interface development is now also completed. Man, this thing grooves;-)
    However, this is still a prototype and a long way from production.
    Rest assured that our drum machine development team is working overtime to complete this exciting instrument as quickly as possible in order to get it into your drumming hands."

    Källa. FB

  2. #2
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Oh fy bubblan vad porrigt det här var!!!

    Rätt in på listan här...

    DAMN!

  3. #3
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Trevligt

  4. #4
    Johan Runeson
    Johan Runeson är inte uppkopplad
    Johan Runesons avatar
    Senior
    Så länge de inte har sabbat flexibiliteten i sequencern som originalet har så är det ett givet köp!

  5. #5
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Stating the obvious: "Our", really?

    Med det ur vägen (så inte Kufen blir sur på mig ): Den här skulle ju faktiskt kunna vara lite småintressant. Inga jönsiga effekter heller såvitt jag kan se. Jag är ju normalt ingen trummaskinskille, men kanske kan jag frestas att ändra mig. Oavsett ser jag fram emot lite ljud och demo och tycker mig se att den fula loggan blir mindre och mindre för varje maskin som kommer.

    Det som gör mig nyfiken är att originalet andas lika mycket 80-tal som Simmons SDS-V. Är det verkligen det folk tror sig villhöva? Jag trodde det fortfarande var 808 som var något av ett benchmark för alla maskindreglare som endast köper nytt.

  6. #6
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Notera gärna Digitakt display.

  7. #7
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stating the obvious: "Our", really?

    Med det ur vägen (så inte Kufen blir sur på mig ): Den här skulle ju faktiskt kunna vara lite småintressant. Inga jönsiga effekter heller såvitt jag kan se. Jag är ju normalt ingen trummaskinskille, men kanske kan jag frestas att ändra mig. Oavsett ser jag fram emot lite ljud och demo och tycker mig se att den fula loggan blir mindre och mindre för varje maskin som kommer.

    Det som gör mig nyfiken är att originalet andas lika mycket 80-tal som Simmons SDS-V. Är det verkligen det folk tror sig villhöva? Jag trodde det fortfarande var 808 som var något av ett benchmark för alla maskindreglare som endast köper nytt.
    HAHAHA, vi har haft det här uppe förut i andra trådar, jag upplever det också som märkligt, eller faktiskt som lite otäckt, att Uli försöker att efterlikna originalen så mycket så att han till och med söker registrera deras varumärken osv. , det känns imsnsfho inte helt friskt, men men, each to their own, det där får han ta med sin terapeut...

    Jag blev väldigt nyfiken på att det här ser faktiskt ut som en sampler, med både sampling och redigering som sig bör på en dito, det ska bli grymt spännande att se vad det här leder till, megagas i katalonien just nu... hehehe! gimme gimme gimme!!

  8. #8
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Nu börjar det likna något. Om den är enkel att använda med hyfsat samplingsminne så är det precis vad jag behöver.

  9. #9
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Jisses. Har sedan länge tappat räkningen på Behringer's alla TODO's. Kul och intressant maskin dock!

  10. #10
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Samplingsminne? Ska man alltså kunna peta in egna i en LM-1 alltså?

  11. #11
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samplingsminne? Ska man alltså kunna peta in egna i en LM-1 alltså?
    Den har ”input rec” ser det ut som.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	310EA76C-D5BC-4122-891A-56DAAB532FF9.jpeg 
Visningar:	94 
Storlek:	308,9 KB 
Id:	102091

  12. #12
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Vad i... Den där fonten har jag handpixlat.
    Det var väl ändå lite väl...

    (Handpixlat till Digitakt alltså. Vad fan)

  13. #13
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den har ”input rec” ser det ut som.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	310EA76C-D5BC-4122-891A-56DAAB532FF9.jpeg 
Visningar:	94 
Storlek:	308,9 KB 
Id:	102091
    Ja den har ombord sampling!

  14. #14
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad i... Den där fonten har jag handpixlat.
    Det var väl ändå lite väl...

    (Handpixlat till Digitakt alltså. Vad fan)
    ?

    Jag har också handpixlat den. Och det har nog riktigt många som endera lekte med Deluxe Paint på Amiga, eller nånsin gjort ett grafiskt interface till en lågupplöst skärm...

  15. #15
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ?

    Jag har också handpixlat den. Och det har nog riktigt många som endera lekte med Deluxe Paint på Amiga, eller nånsin gjort ett grafiskt interface till en lågupplöst skärm...
    Visst, jag förstår det. Samtidigt går det att uttrycka sig i olika sätt även med små pixelfonter. Nu snackar jag specifikt om den stora titelfonten, den är stor nog att göra lite vad som helst estetiskt. Layouten samt en annan ikon som används här är dessutom identiska till Digitakt. Inte så mycket snack om saken vem man har "lånat" från.

    Tråkigt. Bra folk som spenderat många timmar på det där.

  16. #16
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samplingsminne? Ska man alltså kunna peta in egna i en LM-1 alltså?
    LinnDrum, väl tyvärr. Men man lär säkert kunna peta in LM-1 samples i den.

  17. #17
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Peter70 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    LinnDrum, väl tyvärr. Men man lär säkert kunna peta in LM-1 samples i den.
    Okejrå... my bad, men konstigt med sampling när de nu envist klonar ihjäl sig. Men det kanske blir grymt, vem vet.

  18. #18
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst, jag förstår det. Samtidigt går det att uttrycka sig i olika sätt även med små pixelfonter. Nu snackar jag specifikt om den stora titelfonten, den är stor nog att göra lite vad som helst estetiskt. Layouten samt en annan ikon som används här är dessutom identiska till Digitakt. Inte så mycket snack om saken vem man har "lånat" från.

    Tråkigt. Bra folk som spenderat många timmar på det där.
    Håller med. Klart Digitakt är förlagan vad det gäller displayen. Tänkte direkt på dig när jag såg den (disclaimer- jag tänker nästan jämt på sm0hm).

  19. #19
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Så synd att de inte gör det till en helt egen produkt, utan LM-referenser, eller för den delen Digitakt ripoff. Ser i princip identiskt ut i displayen, men kan vara temp pshop såklart.. skulle dock inte förvåna mig.

  20. #20
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Bifogad fil 102095
    Inga kommentarer...

  21. #21
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bifogad fil 102095
    Inga kommentarer...

  22. #22
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Gummiknappar på en Linndrum... är ju halva grejen dessa klonkande plastknappar.

  23. #23
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så synd att de inte gör det till en helt egen produkt, utan LM-referenser, eller för den delen Digitakt ripoff. Ser i princip identiskt ut i displayen, men kan vara temp pshop såklart.. skulle dock inte förvåna mig.
    Håller med. Jag vet att det finns en tråd för det dåliga, men det här är ändå på ämnet. Varför göra dessa "nästan"-grejer? Jag fattar verkligen inte. Inte ens om de skulle vara skitsnygga och gjorda med kärlek & empati. Det är som spaghetti-kod, allt läcker in i allt. Referenser till ett instrument utan att lägga värde i det instrumentets begränsningar är som att missa mål. Inte alls särskilt nytänkande enligt mig. Bara onödigt.

  24. #24
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Se det för vad det är, det är en cool och unik samplingstrummaskin som lånat design från Linn. Knappast en klon i den vanliga Behringer-bemärkelsen. Ska definitivt inhandlas!

  25. #25
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Kul! Angående "8 to 12 bit", kan tanken vara att emulera mer än de tre "klassiska" Linntrummisarna (även L9000 var väl 8-bit?), tex SP-12 osv ?

  26. #26
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    LM Drum är häftig. Men jag tycker verkligen det är trist med att inte Uli gör något eget

  27. #27
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Ja varför inte göra exakt samma produkt men utan LinnDrum färger/design?
    Verkar ju vara exakt den trummaskin man vill ha, om man vill ha en.

  28. #28
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja varför inte göra exakt samma produkt men utan LinnDrum färger/design?
    Verkar ju vara exakt den trummaskin man vill ha, om man vill ha en.
    Ja jag äger inte en enda trummis av just den anledningen - jag skulle inte orka prodda med den. Finns ju VST som emulerar linndrums alldeles utmärkt, och romdumparna finns online, så det kan låta helt som det ska med lite grunge-bit-kompression.

  29. #29
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Nu väntar vi med spänning på en 8/12bit racksampler med analoga filter med =>8 analoga filterkanaler och endless rattar med minne/sysex/ledring. Tror jag hade hängt på då.

  30. #30
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Exakt.Precis så.
    Annan design och det hade varit en nobrainer om man vill ha en unik trummaskin.

  31. #31
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Jag tycker den ser helt fantastisk ut, kan inte vänta tills de skruvar ihop en på riktigt så vi får se hur den de facto kommer att se ut i verkligheten, och inte minst, lite specifikationer på vad den kan, för vad man kan ana from deras testprototyp, ser det ut som att det kommer bli väldigt trevligt!

    Heja Behringer, mer prisvärd musikelektronik åt folket!!

    Ropen skalla - Syntar åt alla!!

  32. #32
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Heja Behringer, mer prisvärd musikelektronik åt folket!!

    Ropen skalla - Syntar åt alla!!
    Absolut, jag älskar edits, uk breaks, hip hop, house & samplingskultur generellt. Bryr mig inte om vilken design de snor (men det går att sparka uppåt eller nedåt, vilket väljer man själv....nuff said).

    Saken är att de borde låta bli att trycka ner saker i en förpackning som inte har med det de trycker ner att göra! Fett om de gjort det med egen design istället. ELLER klona på riktigt. Jaja, går vidare i den onda tråden.

  33. #33
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Fattar inte heller riktigt varför de kör klon-formspråket på något som ser ut att vara en egen konstruktion (även om delar av den kanske är klonat av gammelmaskiner, framgår väl inte riktigt). Men, är väl bara att kolla på mjukvarusidan, antagligen för att kloner säljer bättre än eget...

  34. #34
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Kommer bli grymt med en sådan i jaspersstället, hoppas samplingsmotorn är riktigt fläskigt grym med olika bitrates och annat vintagelull!!

  35. #35
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fattar inte heller riktigt varför de kör klon-formspråket på något som ser ut att vara en egen konstruktion (även om delar av den kanske är klonat av gammelmaskiner, framgår väl inte riktigt). Men, är väl bara att kolla på mjukvarusidan, antagligen för att kloner säljer bättre än eget...
    Deras eget formspråk, alltså neutron är ingen skönhet, så jag tror det är bättre så här...

  36. #36
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Det är väl inte så unikt att man gör en ny pryl med design från något gammalt, det finns ju överallt i samhället? Musikinstrument, effekter, gitarrer, klockor, bilar, kameror, motorcyklar, kläder, möbler, mjukvaror?

  37. #37
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kommer bli grymt med en sådan i jaspersstället, hoppas samplingsmotorn är riktigt fläskigt grym med olika bitrates och annat vintagelull!!
    T.o.m jag som inte haft en trummaskin sen Casio RZ-1 såg dagens ljus blir lite sugen på en.

  38. #38
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    De tar konceptet, samplebaserad trummaskin, baserat på ursprunget för denna typ av maskin, och bygger den så som de förväntas fungera idag, inkluderat originalets look/feel och förhoppningsvis features och sounds. Superkoncept!!

    "Så mycket bättre..."

  39. #39
    sebsongs
    sebsongs är inte uppkopplad
    sebsongss avatar
    Senior
    Undrar hur de löser 12/8-bitarsgrejen? Är det 12 och 8-bitars DAC, eller 24 bit med trunkerade samplingar? Borde ju vara lågupplöst i hårdvaran om det skall vara ”på riktigt”.

  40. #40
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Tycker faktiskt den är skitsnygg, rendering eller ej. Ska bli spännande att se vad slutspelen blir

  41. #41
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sebsongs Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar hur de löser 12/8-bitarsgrejen? Är det 12 och 8-bitars DAC, eller 24 bit med trunkerade samplingar? Borde ju vara lågupplöst i hårdvaran om det skall vara ”på riktigt”.
    Ja, hårdvaran måste få ett djävulskt headroom om den bara ska jobba i 12 eller 8 bitar.

  42. #42
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Man kan ju välja att bara koppla in D15-D8 och lämna D7-D0 jordade i 16-bits-DA på utgången så får man 8 bit ut.

  43. #43
    Chrutil
    Chrutil är inte uppkopplad
    Chrutils avatar
    Senior
    Jag har ju suktat efter en riktig LinnDrum i många herrans år, men aldrig velat betala priserna för en original.
    Denna känns som att, ja det kan nog bli ett inköp, i alla fall för att se om vi kommer överens.

    >> Undrar hur de löser 12/8-bitarsgrejen? Är det 12 och 8-bitars DAC, eller 24 bit med trunkerade samplingar?
    >> Borde ju vara lågupplöst i hårdvaran om det skall vara ”på riktigt”.

    Normalt sett hade jag not hållt med, men I detta fallet tycker jag nästan att "om det låter bra så är det bra", speciellt när nu egna samples tycks kunnas laddas in så vill jag nog både kunna ha high fidelity och vintage feel.
    Men vintage feelingen måste sitta i den det är klart, i alla fall om den skall se ut som en LinnDrum.

    Nu när jag tänkte på det kom jag att undra om de inte satt i user sampling bara för att Forat har suttit så tight på rättigheterna till original samples att om man vill att den skall låta LinnDrum får man ladda in sina egna samples..?

  44. #44
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man kan ju välja att bara koppla in D15-D8 och lämna D7-D0 jordade i 16-bits-DA på utgången så får man 8 bit ut.
    Ja det vet ju varenda kotte!

  45. #45
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja det vet ju varenda kotte!
    Blanda inte in mig i det här!

  46. #46
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blanda inte in mig i det här!
    Haha, nu är det gammal skön 99-stämning! : D

  47. #47
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fattar inte heller riktigt varför de kör klon-formspråket på något som ser ut att vara en egen konstruktion (även om delar av den kanske är klonat av gammelmaskiner, framgår väl inte riktigt). Men, är väl bara att kolla på mjukvarusidan, antagligen för att kloner säljer bättre än eget...

    Sannolikt för att de jobbar emot sin egen position som varumärke. Deepmind har fått delat mottagande, även jag själv var negativ länge och förstår idag min egen omedvetna negativa bias, eftersom det var deras egen, inspirerad av Juno 106, men det var inte en klon, alltså, konnotationen i hjärnan hoppar över ett par steg och tänker "Hmm en Behringersynt, men det är ju inget de är bra på, förutom kloner".

    Tänker att det här är garanterat samma psykologi, det ser ut som något vi känner igen, kommer sannolikt att kunna göra det som originalet kunde, men för att det ska bli en intressant maskin på marknaden idag, förstår jag hur de tänker att den måste kunna något mer än bara spela Linnsamplingar lite halvkasst synkat...

    Ser otåligt fram emot videos på den här, ska bli superspännande att se vad de stoppar i den för godis att leka med!

  48. #48
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sannolikt för att de jobbar emot sin egen position som varumärke. Deepmind har fått delat mottagande, även jag själv var negativ länge och förstår idag min egen omedvetna negativa bias, eftersom det var deras egen, inspirerad av Juno 106, men det var inte en klon, alltså, konnotationen i hjärnan hoppar över ett par steg och tänker "Hmm en Behringersynt, men det är ju inget de är bra på, förutom kloner".

    Tänker att det här är garanterat samma psykologi, det ser ut som något vi känner igen, kommer sannolikt att kunna göra det som originalet kunde, men för att det ska bli en intressant maskin på marknaden idag, förstår jag hur de tänker att den måste kunna något mer än bara spela Linnsamplingar lite halvkasst synkat...

    Ser otåligt fram emot videos på den här, ska bli superspännande att se vad de stoppar i den för godis att leka med!
    Jag gör inga visuella kopplingar mellan Deepmind och Juno 106.

  49. #49
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Bobisch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gör inga visuella kopplingar mellan Deepmind och Juno 106.
    Precis.

    Men om de hade gjort en Boland Juno 107, visuellt, eller vad de kallat den istället för Deepmind då, hade den sannolikt fått ett annat mottagande, även med inbyggda effekter och fler oscillatorer och whatnot.

  50. #50
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bifogad fil 102095
    Inga kommentarer...
    Tror det är medvetet. Slagverk ska alltid ligga lite före i beatet för ett bra sväng. Och är det nåt tyskarna kan så är det ju sväng!

  51. #51
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Digitakt-artad display & färg onekligen men typsnittet på fetstilen hade även Atari ST som default.

  52. #52
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Alltså det var inte poängen. Poängen är att de tog ett gränssnitt jag och andra la ner många timmar jobb på. Det är tråkigt att se sånt.

    Förresten Atari ST-fonten är 16x8 pixlar, Digitakt är 10x6.

  53. #53
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ja det är uppenbart plankat, ganska drygt. Lite "vad kan vi sno till det här" över det hela.

  54. #54
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Antar att någon på marknadsavdelningen har kommit fram till att kloner eller semi-kloner säljer bättre än egenutvecklade produkter? Annars skulle de väl ha tagit fram något mer än DM och Neutron vid det här laget? De har ju inte ens hintat om något?

  55. #55
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Displayen does not make sense. De åtta parametrarna verkar syfta på encodrar utanför displayen som finns på Digitakt men inte på den här hårdvaran. Jag tror alltså att detta bara är ett photoshop koncept där Behringer inte bestämt sig/jobbat igenom mjukvaran ännu och därför kör denna ”placeholder”.

  56. #56
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Displayen does not make sense. De åtta parametrarna verkar syfta på encodrar utanför displayen som finns på Digitakt men inte på den här hårdvaran. Jag tror alltså att detta bara är ett photoshop koncept där Behringer inte bestämt sig/jobbat igenom mjukvaran ännu och därför kör denna ”placeholder”.
    Precis vad jag tänkte.

  57. #57
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Ogillar för övrigt skarpt att de teasar så lång tid innan de har en färdig produkt. Jag hinner tröttna. Det gäller inte bara Behringer, men de är klart värst/sämst på den punkten.

  58. #58
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vi andra hinner spara

  59. #59
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sebsongs Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar hur de löser 12/8-bitarsgrejen? Är det 12 och 8-bitars DAC, eller 24 bit med trunkerade samplingar? Borde ju vara lågupplöst i hårdvaran om det skall vara ”på riktigt”.
    Framgår det någonstans att det kommer vara "äkta" 8/12 bit sampling?

  60. #60
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Det enda jag sett är vad som står på panelen, inte en aning vad "Hybrid" betyder, att det är både 8 och 12 eller något annat?

Liknande ämnen

  1. RYKTE: Behringer Linn Drum
    Av my03 i forum Nyheter
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2020-11-28, 19:10
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2020-03-07, 20:01
  3. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •