Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 200

Ämne: Reason 12

  1. #1
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran

    Reason 12

    Reason 12 utannonserades för någon vecka sen. Släpps den 1:a September.

    Förutom den sen tidigare utlovade HD-updateringen av racket så blir det en ny sampler, en uppgraderad anpassningsbar combinator plus bättre sökfunktion i browsern.

    https://www.reasonstudios.com/blog/announcing-reason-12


    https://youtu.be/HIGm-Rnxjfo

  2. #2

    Veteran
    Blir fint detta, och automatisk punch in/out rec mellan locators kommer säkert… (not)
    Senast redigerat av drloop den 2021-05-26 klockan 19:49.

  3. #3
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    kul dom ångar på med uppdateringar, kanske inte jättestora saker !?
    - ny sampler låter intressent, blir det med auto-rex? (fast det finns ju i seq).
    - zoom o högupplösning, måste nog skaffa större skärm snart ...
    - file manager, viktigare o viktigare med allt content hit o dit, kan man lägga in länkar oxå?

    Tycker Reason Companion är det bästa som hänt för Reason på länge, saknar inte så värst mycket. Kanske bättre låt/text-skrivar-verktyg, men det kanske är appar som gäller för det ?

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Blir ju ett som helt nytt program - med fördelen att man känner igen sig. Inte som Arlanda där jag aldrig lär mig hitta. :-)

  5. #5
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    För den hugade finns det en beta att prova:

    https://www.reasonstudios.com/beta-test/signup

    Automatisk punch in/out är något som även jag verkligen skulle vilja ha, borde väl inte vara svårt att lägga in kan jag (som inte kan något om programutveckling) tycka.
    HD har jag inget behov av, kör två rätt gamla skärmar och har inga problem att läsa nån text. Förhoppningsvis blir det lite småförbättringar av sequencer etc förutom de redan utannonserade stora nyheterna. Men jag lär väl uppdatera likförbannat. Ingen annan DAW får mig att vara så kreativ som reason.

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Signed, sealed, not delivered

  7. #7

    Veteran
    Den nya combinatorn är jag riktigt nyfiken på!
    Då kan jag bygga min sångkedja med de rattar som jag behöver för att göra allt med combinatorns rattar istället för nästan allt.

  8. #8
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Spännande! Mer än nyfiken, signade upp för betan. *håller tunmarna*.

  9. #9
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Äntligen ny sampler!!
    Kul!

  10. #10
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Är med i betan nu, hittar inte nya samplern dock?

  11. #11

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är med i betan nu, hittar inte nya samplern dock?
    Tänk på att du skrivit på ett NDA när du ansluter till betan. Betan är väl för grafikuppdateringen?

  12. #12
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk på att du skrivit på ett NDA när du ansluter till betan. Betan är väl för grafikuppdateringen?
    Självklart! Är det två separata betas? Har för mig jag läste på Reasontalk forumet i betatråden att nya samplern var med. Möjligt att jag blandat ihop i minnet bara och utgick från att betan skulle innehålla det som trailern för Reason 12 teasade dvs en ny sampler.
    Senast redigerat av Anubis den 2021-06-20 klockan 12:16.

  13. #13
    massive
    massive är inte uppkopplad
    massives avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är med i betan nu, hittar inte nya samplern dock?
    Grattis! Får sällan inbjudan till beta, trots anmälan de senaste 8 åren. Om det händer, så är det alltid typ 2 dagar innan släpp. De hatar mig de jävlarna.

  14. #14
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av massive Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grattis! Får sällan inbjudan till beta, trots anmälan de senaste 8 åren. Om det händer, så är det alltid typ 2 dagar innan släpp. De hatar mig de jävlarna.
    Ett tips är att kika själva beta siten där man laddar ner sånt. Jag klickade random på den länken på reason talk forumet, hade inte fått och fortfarande inte fått något mail angående betan. Men när jag loggade in där med mina uppgifter så var det grönt.

    Tror inte deras automatiserade mail eller om de fixar det manuellt funkar optimalt.

  15. #15
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    För mig som använder Gmail har det blivit standard att kolla i alla inboxar, dvs även spam och trash om jag råkat filtrera lite för hårt.

  16. #16
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För mig som använder Gmail har det blivit standard att kolla i alla inboxar, dvs även spam och trash om jag råkat filtrera lite för hårt.
    Det är också alltid en tänkbar parameter.

  17. #17
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Skicka mig era usernames så släpper jag in er på betan. Tack för att ni hjälper till att testa!

  18. #18
    massive
    massive är inte uppkopplad
    massives avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Aronsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skicka mig era usernames så släpper jag in er på betan. Tack för att ni hjälper till att testa!
    Tackar! Skickat pm.

  19. #19
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Aronsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skicka mig era usernames så släpper jag in er på betan. Tack för att ni hjälper till att testa!
    Nice #99reason

  20. #20
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Stefan A: Utvecklarfråga; jag har laddat hem allt det senaste men ingen dokumentation verkar ha följt med. Bugg i protokollet eller är jag blind? Tack! (Tog mac-paketet)

  21. #21
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Nya samplern i 12an.

    https://youtu.be/tJMt81Flz90

  22. #22
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av uc.t Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nya samplern i 12an.

    https://youtu.be/tJMt81Flz90
    Ser jättespännande ut!

  23. #23
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av uc.t Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    framtidenFiXd

  24. #24
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8205AE4C-876C-46DF-AFD2-E2FB5C6BD802.jpeg 
Visningar:	10 
Storlek:	32,2 KB 
Id:	102685

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	3050C53F-6D06-4746-B294-FFCB659AE17B.jpeg 
Visningar:	19 
Storlek:	122,5 KB 
Id:	102686

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	B4D3FAE5-CA8F-4669-BD06-CEBD7D5511B5.jpeg 
Visningar:	17 
Storlek:	111,2 KB 
Id:	102687

    Mimic: Creative Sampler

  25. #25
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Reason verkar ge sig in i hyresträsket. Därmed tackar jag för åren och börjar leta andra DAW.

    Tackar för åren.

  26. #26
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det är ju valfritt!

  27. #27
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Reason verkar ge sig in i hyresträsket. Därmed tackar jag för åren och börjar leta andra DAW.

    Tackar för åren.
    Ja, du behöver ju inte hyra något

  28. #28
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Problemet blir oftast att en köpt "pro-version" indirekt blir en kripplad mjukvara, för att ge incitament att prenumerera. Eller annorlunda uttryckt: andra klassens användare som inte ges prioritet. Till syvende och sist får man avgöra om man tycker att man får valuta för pengarna när man köper mjukvaran. I Reasons fall är det väl tveksamt? (för oss som gärna vill ligga på senaste versionen)

  29. #29
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag tänker köpa vid någon tidpunkt snart hoppas jag, och köper hellre mina mjukvaror. Det skall ju fortfarande gå att göra det.

    Ser fram emot 12an, nya samplern, combinatorn och det där skalbara gränssnitten.

  30. #30
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran

  31. #31
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Nya samplern verkar ha sneglat på Roland V-Synth, Polyverse/Infected Mushroom Manipulator, samt Izotope Vocal Synth. Avseende det polyfoniskt spelbara röst/sångläget. Grains, samt realtids formantmanipulation.

  32. #32
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stefan A: Utvecklarfråga; jag har laddat hem allt det senaste men ingen dokumentation verkar ha följt med. Bugg i protokollet eller är jag blind? Tack! (Tog mac-paketet)
    Ligger separat på supprtsidorna: https://help.reasonstudios.com/hc/en...and-Help-Files

  33. #33
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju valfritt!
    Vad är valfritt ? Ligger den i shoppen ? Har sökt men nä och det står inte så att man lägger tid på att söka helt i onödan på en sida som blivit mer än slöjigt svår att navigera på.

    Synd på ett program som verkar vara väldigt bra...

  34. #34
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Finns i shoppen eller via direktlänk på framsidan om man skrollar ned en bit. Direktlänk:

    https://www.reasonstudios.com/shop/b...ware&sort=name

    Det är förvisso Reason 11. Reason 12 släpps om några veckor men jag tror gratis uppgradering till 12 ingår om du köper 11 nu.
    Om man har prenumerationsvarianten så har vissa funktioner som kommer att ingå i version 12 redan släppts.

  35. #35
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    mimic livestream nu!

    https://youtu.be/YTB4HQhAcfc

  36. #36
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Puh! Helt svettig efter att nästan klarat att se tre fjärdedelar Extensive!!!

  37. #37
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    reason har jag använt i många år, superbra o kreativt daw som växer o blir bara bättre o bättre. Men jag fattar inte att jag inte kan installera på vilken disk som helst. Sitter med laptop som har en liten SSD (128 gig) o stor HD (512gig). Windows o alla andra program äter upp SSD så inte mycket kvar. Reason med sina bibliotek etc äter upp resten vilket innebar till slut jag var tvungen att avinstallera reason, trist. Det kanske är så att man inte kan köra DAw med liten SSD ? (gäller detta bara reason eller är det så generellt?)

  38. #38
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kanske är så att man inte kan köra DAw med liten SSD ? (gäller detta bara reason eller är det så generellt?)
    Det blir mer och mer så generellt - det är ett sätt att locka med att skapa ett slags mervärde för kunden - "se så generöst just vårt erbjudande är - du får 70+ GB av ljudbibliotek du sällan/aldrig kommer att använda och det motiverar pengarna vi vill ha från dig".

    Vanligtvis är det dock hyfsat valbart från din sida hur mkt du måste ha installerat för att ens köra programmet.

  39. #39
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blir mer och mer så generellt - det är ett sätt att locka med att skapa ett slags mervärde för kunden - "se så generöst just vårt erbjudande är - du får 70+ GB av ljudbibliotek du sällan/aldrig kommer att använda och det motiverar pengarna vi vill ha från dig".

    Vanligtvis är det dock hyfsat valbart från din sida hur mkt du måste ha installerat för att ens köra programmet.
    extremt frustrerande, har knappt 20 gig ledigt på systemdisk/SSD o det är för lite för reason! (måsta ha minst 10 gig ledigt efter intallation, pga win) medans över 200 gig på min datadisk

  40. #40
    lazerkind
    lazerkind är uppkopplad nu
    lazerkinds avatar
    Veteran
    Det borde gå att länka till den andra disken, iaf på Windows.
    https://www.kvraudio.com/forum/viewt...a02c9#p7532378

  41. #41
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av lazerkind Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det borde gå att länka till den andra disken, iaf på Windows.
    https://www.kvraudio.com/forum/viewt...a02c9#p7532378
    sett den "fixen" men vågar inte riktigt (eller orkar inte ) , inte bara Reason som har detta "problem", Win 10 känns gammeldags på det sättet ...

  42. #42

    Veteran
    Finemang med den nya Combinatorn. Riktigt lyft!

    Men fortsatt drar R12 ca 50% mer resurser än min R11.
    Syns i Windows resurshanterare men inte i reasons egna DSP där ser du ut som R11 och R12 drar lika mycket.
    Det kan se ut som man har ca 60% i DSP i reason men i själva verket är man nära 100% när man kollar hur CPU uttnyttjas i Windows.

    Kör en gammal i5 3570k.

    Någon annan som märkt detta?

  43. #43

  44. #44
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Men fortsatt drar R12 ca 50% mer resurser än min R11.
    Jag antar att du med resurser menar CPU?

  45. #45

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag antar att du med resurser menar CPU?
    Ja, CPU. Surt. Så surt att jag inte använt R12 tidigare. Fick R12 med Reason + som. jag nu mer kallar Reason -.
    Hoppas det beror på att jag har en gammal maskin.

  46. #46
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    50% är väldigt mycket. Det borde bli en massa snack på Reason forumet. Är det nån inställning som påverkar eller är det nån särskild device eller typ av koppling? Sånt borde gå att förstå?
    Senast redigerat av Steelberry den 2021-09-08 klockan 09:56.

  47. #47

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    50% är väldigt mycket. Det borfe bli en massa snack på Reason forumet. Är det nån inställning som påverkar eller är det nån särskild device eller typ av koppling? Sånt borde gå att förstå?
    Har testat med min lite modernare laptop. Då är det kanske bara 10% mer CPU åtgång mellan 11 och 12.
    Gissar att min gamla orsakar problemet 3570. Kanske en bra ursäkt att uppgradera PCn.

  48. #48
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har testat med min lite modernare laptop. Då är det kanske bara 10% mer CPU åtgång mellan 11 och 12.
    Gissar att min gamla orsakar problemet 3570. Kanske en bra ursäkt att uppgradera PCn.
    Dum fråga men vad har du för grafikkort? Tänker att R12 är designat att använda GPU i större utsträckning, men om du har en klen GPU kanske CPU får jobba mer/eller att det blir flaskhals mellan de två.

  49. #49
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    ...men enda sättet att få hem en demo på rsn12 är genom ett 7 dagars gratis rsn+? (gå och lägg er, Verdane!)

  50. #50

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dum fråga men vad har du för grafikkort? Tänker att R12 är designat att använda GPU i större utsträckning, men om du har en klen GPU kanske CPU får jobba mer/eller att det blir flaskhals mellan de två.
    Tvärtom, inbyggd grafik på den laptopen och spelgrafikkort på den dator som get 50% mer CPU användning
    Har en supportticket öppnad nu.

  51. #51
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Den nye (?) VD:n har skrivit ett inlägg om hur färdplanen för reason 12 ser ut framöver.

    https://www.reasonstudios.com/blog/roadmap-for-reason

    Looking ahead - our roadmap
    This is the first time we do this, but we’ll keep iterating on the format until we find something that works. This is a plan, not a promise. Plans sometimes change, and if they do, you’ll be the first to know in a follow-up post. Beyond what's here, we'll of course continuously fix bugs and improve stability and performance.

    Under development

    Smart browser – October
    In Reason 12 we delivered a new fresh and fast browsing experience. In October we plan to ship an update that organizes all your content in a better way and makes finding patches and sounds much easier

    Hi-res rest of Reason – October
    For Reason 12 the focus was to make the rack hi-res but in October we will ship an update that updates the remaining parts of the sequencer and UI to hi-res too.

    More styles for Combinator 2.0 - November
    Most of us spend too much time choosing the right button or knob to make our Combinators really pop. They make the Combinator so much more fun, and we want to have an even broader selection. And my personal testing shows that good looking Combinators sound better too..

    M1 support – December
    Reason will be updated to run natively on the Apple M1 processor.

    VST3 support –January
    Yes, you read that right! VST3 support is coming to Reason. This is a big project, but we are working to deliver this as soon as possible which is why it’ll take a bit longer than other stuff on the roadmap.

    Under investigation

    Things that are under investigation are things we are looking closely at. No decision has been made as to exactly what we’ll release and when. But follow this space (and give us your feedback online) and things listed here should magically transform into more detailed items that are “Planned/Under development” by the time the next blog post is out in a few weeks.

    New devices – We're currently in the research phase of what our next device will be. We have many cool concepts, but please send us your feedback on what you'd like to see (and hear)!

    Tight integration with other DAWs – Roughly half of you are using Reason in another DAW and we want that experience to be as seamless as possible. Supporting more VST features and decreasing startup time are some of the key things we are looking at here.

    Immediate musical results – Reason can take on many roles, but we believe its strength is getting ideas going quickly. We're investigating improvements to the current workflow, sequencer, and more.

    Authorization/Offline mode for Reason+ – We know that many of you depend on Reason and Reason+ in situations where there’s not always internet access. For Reason owners, authorization can sometimes be flaky and there is currently no way to use Reason+ without Internet-access. We are researching a new solution to solve both issues, hitting two drums with one stick so to speak.

  52. #52

    Veteran
    Grymt!
    Men automatisk punch in/out mellan left och right locator vore fint.

  53. #53
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    bra "damage control" och fint att de lyssnar!

  54. #54
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grymt!
    Men automatisk punch in/out mellan left och right locator vore fint.
    Jag är osäker på vad punch in/out innebär men med tanke på hur gärna du önskar detta så kommer jag att jubla och glädjas med dig den dagen då denna funktion finns i Reason :-)

  55. #55
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Från första oktober höjs priset. Uppdatering kommer att kosta 199 euro-pengar och fullversionen 499€. Uppdateringspriset har väl varit samma i alla år så en höjning kanske var oundviklig men att höja så mycket kan jag tänka mig delvis är för att få folk att skaffa reason+ istället.

    Har provat reason+ (och därmed reason 12) ett tag nu tack vare deras 3 månader för 3 euro-kampanj. High-res är inget jag har nytta av då jag har ett par gamla skärmar. Rack-zoom är trevligt men att allt blir större är lite B, behöver liksom inte större play- och stopp-knappar. Att allt inte är högupplöst ger också ett intryck av att de borde ha väntat med att släppa 12:an. Samplern kan väl vara kul men inget måste för mig. Använder väldigt sällan samplingar. Nya combinatorn är jävligt najs dock. Har gjort några vst-skins för att lätt kunna styra dem med min midikontroller och för att lära mig den nya. Är absolut ingen grafisk designer men det är faktiskt rätt kul att designa backdrops så jag har spenderat orimligt mycket tid på detta.

    Är i valet och kvalet om det är värt att uppdatera innan prishöjningen. Eller om jag rent av ska hoppa på reason+. Algoritm och friktion är väldigt fina. Gillar även flera av de olika player-enheterna. Tanken på att inte kunna öppna sina låtar när prenumerationen upphör skaver dock lite. Att inte kunna lägga RE:s på en extern disk är också extremt opraktiskt, får ständigt jonglera med utrymme på min lilla 256gb interna disk.

    Mina vst-combinators:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2021-09-14 kl. 16.21.48.png 
Visningar:	65 
Storlek:	659,2 KB 
Id:	103095

  56. #56
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Vanskligt att råda men en sak vet jag: väldigt snygga VST-skins. Gillar speciellt Valhallas Vintage Reverb skin.

    Citat Ursprungligen postat av salrip Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Från första oktober höjs priset. Uppdatering kommer att kosta 199 euro-pengar och fullversionen 499€. Uppdateringspriset har väl varit samma i alla år så en höjning kanske var oundviklig men att höja så mycket kan jag tänka mig delvis är för att få folk att skaffa reason+ istället.

    Har provat reason+ (och därmed reason 12) ett tag nu tack vare deras 3 månader för 3 euro-kampanj. High-res är inget jag har nytta av då jag har ett par gamla skärmar. Rack-zoom är trevligt men att allt blir större är lite B, behöver liksom inte större play- och stopp-knappar. Att allt inte är högupplöst ger också ett intryck av att de borde ha väntat med att släppa 12:an. Samplern kan väl vara kul men inget måste för mig. Använder väldigt sällan samplingar. Nya combinatorn är jävligt najs dock. Har gjort några vst-skins för att lätt kunna styra dem med min midikontroller och för att lära mig den nya. Är absolut ingen grafisk designer men det är faktiskt rätt kul att designa backdrops så jag har spenderat orimligt mycket tid på detta.

    Är i valet och kvalet om det är värt att uppdatera innan prishöjningen. Eller om jag rent av ska hoppa på reason+. Algoritm och friktion är väldigt fina. Gillar även flera av de olika player-enheterna. Tanken på att inte kunna öppna sina låtar när prenumerationen upphör skaver dock lite. Att inte kunna lägga RE:s på en extern disk är också extremt opraktiskt, får ständigt jonglera med utrymme på min lilla 256gb interna disk.

    Mina vst-combinators:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2021-09-14 kl. 16.21.48.png 
Visningar:	65 
Storlek:	659,2 KB 
Id:	103095

  57. #57
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Har börjat fundera om det inte är dags för en uppdatering nu (använder fortfarande 7:an) men tycker hemsidan är svår. Finns det inte längre en demoversion man kan dra ner och prova?

  58. #58
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av uc.t Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har börjat fundera om det inte är dags för en uppdatering nu (använder fortfarande 7:an) men tycker hemsidan är svår. Finns det inte längre en demoversion man kan dra ner och prova?
    bara en 7-dagars demo av reason+ (som du såklart helst ska glömma och låta bli en månadsprenumeration...)

  59. #59
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Meh! En annan hinner ju knappt sitta en kvart varannan dag så 7 dagar ”demo” räcker inte långt. Får ta d någon gång jag e sjuk då 😊

  60. #60
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av uc.t Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Meh! En annan hinner ju knappt sitta en kvart varannan dag så 7 dagar ”demo” räcker inte långt. Får ta d någon gång jag e sjuk då 😊
    Nu går det att pröva 30 dagar för 1 dollar


Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-09-26, 11:22
  2. Reason 6 och Reason Essentials
    Av eXode i forum Reason Studios
    Svar: 78
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 07:21
  3. Reason adapted låtar i Reason
    Av Maxwell i forum Reason Studios
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 01:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •