Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 116 av 116

Ämne: DSP 563xx Emulator

  1. #61
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Riktigt coolt detta. Har ju velat sampla av Virus och även letat efter mjukvarusyntar som låter "typ som Virus C". bara testat snabbt men verkar fungera felfritt

  2. #62
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funkar bättre där men troligen inte helt glitchfritt? Då har du nog bara testat som hastigast. Får fortfarande en del konstigheter på vissa patcher och bla hängande toner.

    Virus C låter dock väsentligt bättre än B. =)
    Körde med Virus C idag. Glitchade inget. Spelade bara live med Apple Keyboard i GarageBand.
    Men jösses vilken trött och tam synth. Var säkert bra för 20 år sedan när den kom.
    Å andra sidan har det inte hänt mycket på VA-fronten sedan dess heller

  3. #63
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Körde med Virus C idag. Glitchade inget. Spelade bara live med Apple Keyboard i GarageBand.
    Men jösses vilken trött och tam synth. Var säkert bra för 20 år sedan när den kom.
    Å andra sidan har det inte hänt mycket på VA-fronten sedan dess heller
    Vad körde du med för dator+inställningar då?

    Imac Pro. 48khz, 64 samples. Funkar inget vidare alls för mig. Just nu helt oanvändbar.
    Ableton Live 11. Kör den som AU.

  4. #64
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad körde du med för dator+inställningar då?

    Imac Pro. 48khz, 64 samples. Funkar inget vidare alls för mig. Just nu helt oanvändbar.
    Ableton Live 11. Kör den som AU.
    iMac 2017 4.2Ghz förmodligen 256 samples. Kan kolla imorgon.

  5. #65
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Nedladdat och testat, Mac Mini 2020 i7, AU i Logic X med Virus C - fungerar glitchfritt med relativt låg CPU (<25%), 64 samples i Logic (emulatorn går väl på DAW-buffern eller har den någon inställning internt?)

  6. #66
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Testkört i Live, 256/512 samples (spelar ingen större roll) på min Macbook Pro M1. 2-10% CPU beroende på ljud, men stött på två av fabriksljuden hittills som gav CPU-spikar med åtföljande klick/sprak. Gissar att det kommer att optimeras ytterligare med tiden.

    Förstår lite bättre hypen kring Virus nu (aldrig ägt en själv), känns som en bäbis-Hydra och tycker den har rätt intressanta ljud, främst när det blir lite mer ljudlandskap och pads.

  7. #67
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Om vi nu ändå är inne på Virus C så kan jag tipsa om Per Kristians fantastiska patchar, Elka Synthex emuleringen är riktigt fin
    https://www.perkristian.net/studio_viruskb.shtml

    Jag uppskattar min virus lite då och då när det blir för mycket analogsynthar och det behövs något med en annorlunda klang som snyggt bryter av. Jämfört med AN1X, JP8000 och många andra 90-tals VA:s så är den fortfarande relevant och inte enbart nostalgi.

  8. #68
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om vi nu ändå är inne på Virus C så kan jag tipsa om Per Kristians fantastiska patchar, Elka Synthex emuleringen är riktigt fin
    https://www.perkristian.net/studio_viruskb.shtml

    Jag uppskattar min virus lite då och då när det blir för mycket analogsynthar och det behövs något med en annorlunda klang som snyggt bryter av. Jämfört med AN1X, JP8000 och många andra 90-tals VA:s så är den fortfarande relevant och inte enbart nostalgi.
    Hans cover på JMJ är oxo grymma. Hittade en gammal tråd jag tydligen skapat;
    https://www.99musik.se/showthread.ph...ht=perkristian

    Läser emulatorn in ljud sparade från en riktig Virus?
    Isåfall har jag en del banker här:
    https://www.99musik.se/showthread.ph...=1#post3583480

    Update: länken ovan funkar inte, kom på det att polarens NAS (ftp) har pajjat, få se när det kommer online igen då.

  9. #69
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Någon här som jämfört/provat både denna emulatorn samt Adam Szabo Viper? Viper har implementerat import av Virus TI presets. Nu så kör ju inte motorola emulationen Virus TI ännu, men ändå.


    https://youtu.be/wyFGJ000NCE


    https://youtu.be/DYNQ-yaazf8

    Jag har själv inte möjlighet att testa Viper då den enbart finns till PC/Windows.

  10. #70
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Märkligt att det funkar bra för vissa. I princip helt oanvändbar här som sagt. Max 8% cpu belastning.
    Testade även med 256 samples utan någon skillnad mot 64.

  11. #71
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Anubis Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon här som jämfört/provat både denna emulatorn samt Adam Szabo Viper? Viper har implementerat import av Virus TI presets. Nu så kör ju inte motorola emulationen Virus TI ännu, men ändå.


    https://youtu.be/wyFGJ000NCE


    https://youtu.be/DYNQ-yaazf8

    Jag har själv inte möjlighet att testa Viper då den enbart finns till PC/Windows.
    Har bara testat demo. Tycker den är "too much". Men ska se hur den låter om jag laddar in mina egna ljud.

  12. #72
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Märkligt att det funkar bra för vissa. I princip helt oanvändbar här som sagt. Max 8% cpu belastning.
    Testade även med 256 samples utan någon skillnad mot 64.
    Testa att köra med inbyggda ljudkortet.

  13. #73
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testa att köra med inbyggda ljudkortet.
    Ingen skillnad.

  14. #74
    rechord
    rechord är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Fan denna var skitfet! Kör utan problem på en ganska gammal Windows laptop med inbyggda ljudkortet utan problem. Har iof inte provat att stacka upp ett par instanser…

  15. #75
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Anubis Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon här som jämfört/provat både denna emulatorn samt Adam Szabo Viper? Viper har implementerat import av Virus TI presets. Nu så kör ju inte motorola emulationen Virus TI ännu, men ändå.

    Jag har själv inte möjlighet att testa Viper då den enbart finns till PC/Windows.
    Äsch, han har stängt av import i demo-versionen.

    Däremot körde jag in sysex bank från min KC till DSP-563xx emulatorn, låter identiskt tycker jag på det lilla jag jämförde. Har stora problem med att det hackar.

  16. #76
    antiff
    antiff är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jösses vad bra detta är. Funkar felfritt på MBA M1 och 2019 Razer.

  17. #77
    MrMajestic
    MrMajestic är inte uppkopplad
    MrMajestics avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Funkar bra i Reason 12 på min AMD laptop.

  18. #78
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    SP563xx Emulator v1.2.17 Change Log (2022.04.07)

    Ny version.

  19. #79
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Fortfarande oanvändbar på min iMac Pro. Tappar noter, glitchar och har sig. Klickar jag på midikeyboardet så tappar den slumpartat nedtryck ibland. Ibland slutar plugin'et fungera och tystnar helt.

  20. #80
    GMKA
    GMKA är inte uppkopplad

    Senior
    Skaparna av Virus-emulatorn har meddelat på sin Discord att det nu finns en fungerande Waldorf Micro-Q version som kommer att släppas snart.

    De har tydligen även en fungerande Virus TI/TI2/Snow version, men eftersom synthen fortfarande tillverkas så kommer emulatorn inte att släppas skriver dom.

  21. #81
    Chrutil
    Chrutil är uppkopplad nu
    Chrutils avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av GMKA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De har tydligen även en fungerande Virus TI/TI2/Snow version, men eftersom synthen fortfarande tillverkas så kommer emulatorn inte att släppas skriver dom.
    Roligt att höra att de bryr sig om att emulera saker bra, men inte vilja förstöra för företagen som gör maskinerna.

  22. #82
    Haplo
    Haplo är uppkopplad nu
    Haplos avatar
    Veteran
    En VirusC instans med en patch tog mellan 60-80% av resurserna om man körde med Latency 0.
    Ca 15% om man körde Latency 1 (default).

    Intel(R) Core(TM) i9-7920X.
    Windows + Renoise som VST host.

    Funkade över förväntan och patcharna låter likadant som via TI Snow (testade med patchar från B).

  23. #83
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Kom en uppdatering i juli såg jag idag. Fortfarande helt hopplös. Arp modulen synkar inte ens i takt med tex en trummis från ableton. Helt useless men låter bra. =) Oh well... next time?

  24. #84
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kom en uppdatering i juli såg jag idag. Fortfarande helt hopplös. Arp modulen synkar inte ens i takt med tex en trummis från ableton. Helt useless men låter bra. =) Oh well... next time?
    Tror det har med originalet att göra. Virusarna var rätt usla på att synka ordentligt.

  25. #85
    antiff
    antiff är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    https://youtu.be/KP7NvCVn-yQ

    Nu har de släppt en emulator (beta) utifrån Waldorf Micro Q, finns att testa på deras Discord.

  26. #86
    Nisse
    Nisse är inte uppkopplad
    Nisses avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av antiff Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/KP7NvCVn-yQ

    Nu har de släppt en emulator (beta) utifrån Waldorf Micro Q, finns att testa på deras Discord.
    Coolt, vilket projekt! Men blir det inte legala problem med detta, om de portar över hela koden? Eller har jag missat hyrverk funkar?

  27. #87
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Coolt, vilket projekt! Men blir det inte legala problem med detta, om de portar över hela koden? Eller har jag missat hyrverk funkar?
    Jo, det verkar inte var en värld med bara gröna skogar. Enligt ett blog-inlägg har de som är ansvariga för emulatorn varit i kontakt med Waldorf som inte verkar helt klappa sina små händer över projektet.

    https://dsp56300.wordpress.com/2022/...ulation-video/

  28. #88
    jonnem
    jonnem är inte uppkopplad
    jonnems avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av antiff Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/KP7NvCVn-yQ

    Nu har de släppt en emulator (beta) utifrån Waldorf Micro Q, finns att testa på deras Discord.
    Testade den i går kväll och funkar finfint och låter som förväntat som en.. Micro Q, vilket det i princip är

    Kraschade en gång för mig under dom timmarna jag testade den, men det är ju fortfarande en beta så det var ju ganska väntat. Om några versioner till så kommer den nog rulla på lika fint som deras Virus B/C.

  29. #89
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Kan nån lägga upp waldorf att ladda ned? Vill inte hålla på med discord

  30. #90
    GMKA
    GMKA är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av synthetic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan nån lägga upp waldorf att ladda ned? Vill inte hålla på med discord
    https://futurenoize.com/dsp56300/builds/microQ/beta/

  31. #91
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av GMKA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    https://futurenoize.com/dsp56300/builds/microQ/beta/
    Tackar

  32. #92
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Tänk på att du även behöver ladda ner OS 2.23 från Waldorf och lägga i samma mapp som pluggen. Går att hämta hos Waldorf. Ligger även en del ljudbanker där. https://waldorfmusic.com/legacy-micro-q-series/

  33. #93
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk på att du även behöver ladda ner OS 2.23 från Waldorf och lägga i samma mapp som pluggen. Går att hämta hos Waldorf. Ligger även en del ljudbanker där. https://waldorfmusic.com/legacy-micro-q-series/
    Japp. Redan laddat, tack iaf.

  34. #94
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk på att du även behöver ladda ner OS 2.23 från Waldorf och lägga i samma mapp som pluggen. Går att hämta hos Waldorf. Ligger även en del ljudbanker där. https://waldorfmusic.com/legacy-micro-q-series/
    Är det system.zip man behöver? Där i ligger ju en .mid. Ska det inte vara en .bin? Eller kan man bara byta namn?

  35. #95
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kirre777 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det system.zip man behöver? Där i ligger ju en .mid. Ska det inte vara en .bin? Eller kan man bara byta namn?
    Precis, ladda ner, packa upp och lägg mq_2_23.mid i samma mapp som pluggen.

  36. #96
    antiff
    antiff är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Nu finns Virus TI versionen ute, osTIrus, går att ladda ned för 20 GBP från deras Discord.

    https://youtu.be/350DHaxdHKE

    Visst är det en alfa version som går utifrån TI:n och inte TI2:an men så som jag förstår det om den drivs från en tillräcklig kraftfull dator så kan den till och med slå TI2 i antal röster och moduleringar.

    Finns gott om spekulationer om hur länge det dröjer tills Access slutar tillverka TI2 desktopen, antar att de smygsläpper denna nu med det i åtanke. Jag försöker nu lära mig hur jag ska föra över firmwaren från min TI2 Darkstar till pluginen, och ser fram emot att denna tar över helt interaktionen med min dator då jag inte blev så bra kompis med Aura-pluginen. Det lär dröja tills OsTIrus kan synca alla funktioner med hårdvaran i realtid, men det lär hända förr eller senare. Att kunna ha hela TI-ljudmotorn på datorn med och/eller utan hårdvaran och föra över ljud fram och tillbaka är ju en dröm som snart blir verklighet.

  37. #97
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Du e ju helt störd Firechild.

    Älskar att höra virusen.

    Access skulle kunna ha journeyman som autovälomslåt på deras hemsida, med tanke på hur mycket virus som den är dränkt i.

    För mig att ligga semi-koma i en solsäng på kvällen, samtidigt som Emotinium och Journeyman blev populära som ett sista andetag av techno-anthems i mitten av Januari i Santa cruz de la Teneriffe, med oljerefanderiet framför mig och ravarna i ryggen på bra avstånd. Var överraskande, och oplanerat.

    Du får ju skärpa till dig, hur ska man överleva på havet utan nått som inte svajar att hålla i sig i.

    Biblical/Emotinium/Biblical/Emotinium



    https://youtu.be/FfA8NlZh7kw

  38. #98
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Ni som provat emulatorn. Stödjer den midilearning/controllers?

  39. #99
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Jag har inte hittat nån sån funktion, har fått en lyckoträff på typ cutoff från arturia minilab mk2.

    Men har inte sett någon learn-funktion, tyvärr. Om någon vet nått, skriv gärna.

  40. #100
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ni måste tänka på det här exakt som med hårdvaran. Emuleringarna agerar precis som dess original. Så stödjer den sysex så det även det som finns i pluginen. De är inte traditionella plugins och kan inte styras på samma vis. Utan måste styras som hårdvaran gjorde.

    Så se det exakt som att ni har en MicroQ eller Virus B sittandes i racket i studion förutom att nu kan ni lassa på med så många som datorn klarar av.

  41. #101
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni måste tänka på det här exakt som med hårdvaran. Emuleringarna agerar precis som dess original. Så stödjer den sysex så det även det som finns i pluginen. De är inte traditionella plugins och kan inte styras på samma vis. Utan måste styras som hårdvaran gjorde.

    Så se det exakt som att ni har en MicroQ eller Virus B sittandes i racket i studion förutom att nu kan ni lassa på med så många som datorn klarar av.
    Betyder ditt resonemang att om man (på något sätt) kopplar ihop en virus Ti (mk1) med emuleringen så kan alla rattar/spakar styra emuleringen?
    DET hade varit intressant som fan i mitt fall. Har en Ti som används som "singelsynt". Lite onödigt m tanke på dess Ti funktion

  42. #102
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Betyder ditt resonemang att om man (på något sätt) kopplar ihop en virus Ti (mk1) med emuleringen så kan alla rattar/spakar styra emuleringen?
    DET hade varit intressant som fan i mitt fall. Har en Ti som används som "singelsynt". Lite onödigt m tanke på dess Ti funktion
    Vet inte om det fungerar. Men rimligen borde det göra det. Har inte donerat för att köra Ostirus som är TI-emuleringen. Har bara kört Vavra (MicroQ) och Osirus (Virus A/B). Diskussionerna kring Ostirus ligger bakom betalvägg så att säga. Är bara öppen för de som donerat.

    Hoppa med i Discorden så kan du ställa alla frågor du har där. Här är inbjudningslänk https://discord.gg/3HKCcwFj

  43. #103
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet inte om det fungerar. Men rimligen borde det göra det. Har inte donerat för att köra Ostirus som är TI-emuleringen. Har bara kört Vavra (MicroQ) och Osirus (Virus A/B). Diskussionerna kring Ostirus ligger bakom betalvägg så att säga. Är bara öppen för de som donerat.

    Hoppa med i Discorden så kan du ställa alla frågor du har där. Här är inbjudningslänk https://discord.gg/3HKCcwFj
    Tack!
    Måste undersöka HUR man ”tar ut ROM” från min Ti

  44. #104
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Väldigt intressant projekt!
    Sorry om offtopic, men @valsolo om du har en hårdvaru Ti kanske ändå senaste versionen (2024-01-26) av Auraplugins viruseditor kan vara enklare ?
    Det är första gången under alla j**la år för mig (med Ti2) som a l l t plötsligt tycks funka Ingen CPU overhead alls. Tvåvägs kontroll/uppdatering (kan styra både via Ti:ns reglage och pluggens GUI, som är MYCKET bättre än Access gamla Viruscontrol). Total recall på allt skruvelivrid och inställningar när man sparar/öppnar projekt. Funkar att styra 16 kanalerna multitimbralt i sequencermode till valfri stereoutgång, dvs 1 -3. Verkar stabilt tillsammans med flera vanliga synthpluggar osv i senaste Logic/Sonoma. Jag använder själv USB koppling men ljud från 3 x analoga stereo ut. Ska tydligen även funka med ljud via usb om man knåpar ihop ett aggregerat ljudkort
    https://auraplugins.com/product/acce...v=f003c44deab6

  45. #105
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Vraengaren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Väldigt intressant projekt!
    Sorry om offtopic, men @valsolo om du har en hårdvaru Ti kanske ändå senaste versionen (2024-01-26) av Auraplugins viruseditor kan vara enklare ?
    Det är första gången under alla j**la år för mig (med Ti2) som a l l t plötsligt tycks funka Ingen CPU overhead alls. Tvåvägs kontroll/uppdatering (kan styra både via Ti:ns reglage och pluggens GUI, som är MYCKET bättre än Access gamla Viruscontrol). Total recall på allt skruvelivrid och inställningar när man sparar/öppnar projekt. Funkar att styra 16 kanalerna multitimbralt i sequencermode till valfri stereoutgång, dvs 1 -3. Verkar stabilt tillsammans med flera vanliga synthpluggar osv i senaste Logic/Sonoma. Jag använder själv USB koppling men ljud från 3 x analoga stereo ut. Ska tydligen även funka med ljud via usb om man knåpar ihop ett aggregerat ljudkort
    https://auraplugins.com/product/acce...v=f003c44deab6
    Tack! Ska undersöka

  46. #106
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Uppdatering till Osirus släpptes här om dagen

    Patch Manager added. The patch manager replaced the old preset browser and provides a modern user experience to manage presets.
    Introduction: https://dsp56300.wordpress.com/2024/...-introduction/
    Imp: Support more file formats to load presets from. All supported formats now are:
    .syx/.mid Virus A/B/C/TI/TI2 preset dumps
    .fxb/.vstpreset Presets saved by DAW from Virus Powercore and Virus TI Control Software
    .cpr Cubase Project Files
    .mid Virus A/B/C OS Update files that include Factory Presets

    Fix: Virus A presets from a very old firmware failed to load

  47. #107
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Spännande att de är på G med ny emulering, undra vilken maskin det är.
    Litet ljudklipp.
    https://synthetic242.se/Guess_Me.wav

  48. #108
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    MWXT verkar det som. Om jag förstår dem rätt i chatten. TI2 släpps också snart för de som donerat.

  49. #109
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Hur mkt måste man donera för att få TI2?

  50. #110
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Smultronizer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur mkt måste man donera för att få TI2?
    Man behöver donera minst 20 GBP för att få tillgång till donations-kanalerna där de ger tillgång till TI och eventuella framtida alpha/beta-versioner av kommande mjukvaror. Men du köper ingen licens eller dylikt. Bara för att vara på det klara. Utan donerar för att stödja projektet och får då tillgång till kanaler som erbjuder tidig tillgång. All info finns på deras Discord.

    Annars kan du bara vänta tålmodigt så kommer de ut publikt förr eller senare. Precis som Osirus och Vavra gjort.
    Senast redigerat av Katzenjammer den 2024-04-06 klockan 08:18. Anledning: Tog bort förvirrande text

  51. #111
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Och var hittar man sen en TI Rom??!

  52. #112
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MWXT verkar det som. Om jag förstår dem rätt i chatten. TI2 släpps också snart för de som donerat.
    Jag hade önskat en Nordlead-2, micro Q finns ju redan.

  53. #113
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Jag önskar Nord Lead 3 och Supernova II

  54. #114
    DJP
    DJP är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    japp supernova vore fint

  55. #115
    antiff
    antiff är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är ju inte TI2 släppt än och det kommer vara en alpha eller beta som ges ut först för testning till de som donerat.
    Alphaversionen av OsTIrus (ej samma som Osirus som emulerar fram till Virus C), som finns tillgängligt sedan i oktober förra året för de som donerat 20 GBP är i princip en TI/TI2:

    All supported formats now are:
    .syx/.mid Virus A/B/C/TI/TI2 preset dumps
    .fxb/.vstpreset Presets saved by DAW from Virus Powercore and Virus TI Control Software
    .cpr Cubase Project Files
    .mid Virus A/B/C OS Update files that include Factory Presets
    Jag går fram och tillbaka mellan denna och min TI2 Darkstar med Auraplugin på och finner att jag oftast använder OsTIrus. Ljudmässigt i princip ingen skillnad, förutom hårdvarans begränsningar i ljudutgången vilket är "själen" för vissa. Ska gå att midistyra OsTIrus med en fysisk TI/TI2 dock så har jag ej testat ännu, de säger att det måste implementeras bättre, och att det är på gång.

    Citat Ursprungligen postat av Smultronizer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och var hittar man sen en TI Rom??!
    Har du en en TI och reggat den på Access webben så bör du kunna logga in där och ladda ned ROM:en därifrån. Jag gjorde så, dock så var jag tvungen att ladda ned på en Windows dator pga .bin

    Citat Ursprungligen postat av Smultronizer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag önskar Nord Lead 3 och Supernova II
    NL3 har en egen gruppchat i Discordgruppen och där skrevs det att det inte är görbart/planerat just nu pga NL3 har 4 DSP chips. TI2 har 2 = lättare att emulera och använda.
    Senast redigerat av antiff den 2024-04-06 klockan 00:49.

  56. #116
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av antiff Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alphaversionen av OsTIrus (ej samma som Osirus som emulerar fram till Virus C), som finns tillgängligt sedan i oktober förra året för de som donerat 20 GBP är i princip en TI/TI2:
    Jo, jag vet. Tog upp just TI och donationskanalen eftersom det var det som det frågades om. Skrev lite dumt igår inser jag så tog bort TI2 ur inlägget eftersom det bara förvirrade. Jag kör själv både Osirus och OsTIrus.

    Ayahuasca (en av de som driver det hela för de som inte hänger på Discord) postade om TI Snow för osTIrus igår samt att Osirus får möjlighet att köra Virus A rom eftersom den tidigare bara kört B/C rom. Dock har man kunnat ladda presets från valfri version. Men ser kanske inte riktigt poängen med A/Snow-grejen. Men det var väl lätt fixat nu när de andra redan rullar.

    Men oavsett, vill man inte donera kan man bara vänta. När det finns en tillräckligt buggfri version av OsTIrus kommer den bli publik. Dock upplever jag inga större problem med varken Osirus eller OsTIrus.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •