Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 71

Ämne: Alesis Microverb och Midiverb hype klubben

  1. #1
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage

    Alesis Microverb och Midiverb hype klubben

    Jag har ett MidiVerb 4 som jag inte använder. Jag gör alla effekter i datorn, eller medans jag arbetar med en låt, internt i maskinerna. Det är utlånat till min hårdrockande kompis Mattias sedan ett tag. Han kopplar sin Alesis D4 till det och det får fungera som lite livgivare åt trummandet när han och hans band gör läskig dödsmetall. Jag funderar på att erbjuda honom att köpa det. vad är ett schyst pris för ett MidiVerb 4 i nyskick? Jag har för mig att jag gav 1500:- för det för några år sedan.

  2. #2
    18db
    18db är inte uppkopplad
    18dbs avatar
    Veteran
    Hmm.. ajg som vill ha det .. fast i slutet av mars.

    har du det kvar så vill jag köpa det.

  3. #3
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Det är ett jäkligt schysst reverb faktiskt. Vi använder det för sång i replokalen, och fungerar utmärkt till live-sammanhang. Vill man ha joy division-reverb så finns det rätt så fin plåt i det som grötar på ett hårt och metalliskt sätt. Me like!

    Glömde nästan att nämna priset. 1500:- är helt ok tycker jag, förutsatt att man gillar soundet.

  4. #4
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Okej, 1500:- verkar vara snittpriset på dem. Är 1000:- ett schyst pris om man säljer den till en av sina bästa kompisar?

  5. #5
    18db
    18db är inte uppkopplad
    18dbs avatar
    Veteran
    jorrå. Jag hadde nappat

  6. #6
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Det hade jag med. Helt klart. Vi fick vårt för lite billigare, men det var dessutom lite misshandlat och repigt.

  7. #7
    otechn
    otechn är inte uppkopplad

    Senior

    Alesis microverb II (inget ljud)

    Den lyser men inget ljud går igenom.
    Senast redigerat av otechn den 2014-03-10 klockan 18:47.

  8. #8
    synthmicke
    synthmicke är inte uppkopplad
    synthmickes avatar
    Veteran
    Kolla så det inte sitter ett klistermärke över nån skruv. Annars vet jag inte. Man ska inte behöva ta i så mycket.

  9. #9
    otechn
    otechn är inte uppkopplad

    Senior
    Fick upp den nu och det enda som jag tycker ser skumt ut är det här http://imgur.com/Ym6y7fK

  10. #10
    matsen
    matsen är inte uppkopplad

    Senior
    Ser ut som om nån lagat en likriktar-brygga efter att en diod brunnit av.
    Frågan är då kanske om de fixade orsaken eller symptomen.

    - Hitta spänningar att mäta.
    Vet inte specifikt om Microverb, men det är inte ovanligt att det finns både 5 volt för logiken/cpu:n och sedan ex +/- 15 volt för de analoga bitarna, så det skulle ju kunna vara att 5 volten funkar men inte de andra spänningarna.

  11. #11
    synthmicke
    synthmicke är inte uppkopplad
    synthmickes avatar
    Veteran
    Ja, det första man mäter på är ju nätdelen. Kolla pinkonfig på regulatorerna, mät sen in/ut-spänning. De kan ju ev. vara kass.

  12. #12
    Tomassey
    Tomassey är inte uppkopplad
    Tomasseys avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    AC-adapter Alesis Microverb?

    Någon som har tips på en billig variant av AC-adapter till ett Alesis Microverb? Hittar inte antal mA nånstans, Alesis egna är på 850mA men det låter lite mycket? Tänker att det borde räcka med 500 kanske?

    // T.

  13. #13
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    åååh det där kanju vara så ur~klurigt!
    - vissa AC adaptrar du kan köpa på kjell o compani funkar alldeles utmärkt till maskiner \ andra maskiner ratar dem - tex multiAdaptrar där man kan välja voltStyrkan

    [ampere e ju en annan sak då ··· om det e en DSP effekt kan den dra upp emot en ampere, hur det e med alesis'en e utanför mitt kunskaps~rack & vad den e baserad på - så ta inte för givet att den e överdimentionerad, men skulle säkert funka på längre - blir det tokHÄTT ATT HÅLLA i pucken så levererar tingesten tyvärr alldeles för lite & e ett bra husmorsKnep om det tokar - att sakerna går varmt e normalt - men inte brännskadade barnhänder]

    240 AC → DC VOLT LIKSTRÖM ---

    240 AC → AC VOLT VÄXELSTRÖM ~
    Senast redigerat av ~~~ den 2015-03-13 klockan 18:45. Anledning: dessvärre kallas alla AC-adaptrar även om dom levererar DC polariserad likström - nu kanske jag rörde till det ännu mer!<3

  14. #14
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Nja... Det själva hårdvaran vill ha skall man inte underskatta.

    Är "Adaptern" av sämre kvalitet så stämmer kanske inte siffrorna heller och blir denför mycket ansträngd så går den sönder... Kan bli rätt hett i vanliga fall med särkillt om den står på länge...

    Så ta gärna i lite om det bara skiljer några tior. Och den sak du använder tar för sig det den vill så den i sig påverkas ju inte alls.

    Det får inte vara för klen är det enda du behöver tänka på så länge alla andra siffror är rätt-

  15. #15
    Tomassey
    Tomassey är inte uppkopplad
    Tomasseys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    http://www.synthfool.com/docs/Alesis...erb_Manual.pdf

    "9V AC, 5 VOLT-AMPERES"

    9V AC/AC förmodar jag, men 5 volt-ampere, hur mycket är det i mA? (är helt off på detta område...)

    // T.

  16. #16
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    nu får jag tänka efter

    5 voltampere e för lysdioder i en adventsLjustake typ ¿?
    eller sitter på min cykel nu [jag e ute och cyklar osäkert~metafor]
    - jag sket i att dra på dubDÄCK denna vinter och slirar på sommardäcken för grus

    __________________________________________________ _____________________________________________




    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~

    EDIT:JUDIT± http://www.rapidtables.com/calc/elec...calculator.htm

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~
    Senast redigerat av ~~~ den 2015-03-13 klockan 19:06. Anledning: HJÄÄÄÄLP!! :D

  17. #17

  18. #18
    Tomassey
    Tomassey är inte uppkopplad
    Tomasseys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ah, tack! Det blev ju snubblande nära. 0.55555...mA, man vill ju liksom testa en 0.5mA AC-adapter då ju, snål som man är.

    // T.

  19. #19
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior

    Midiverb II - delay funkar inte eller är jag dum?

    Har ett nyinförskaffat midiverb 2, programen för delay (70-89) ger inget delay. Har jag missat något eller lurar det att något är trasigt här? Kan höra delay på vissa av EFX programmen (90-99) men ja, ingen skillnad på av och på på 70-89, full mix - wet - ger komplett tystnad.

  20. #20
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Inte användarplatser för egna inställningar?

    (Skjuter från höften - minns inte)

  21. #21
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Tror inte det, skummat igenom manualen men den verkar inte ha några sätt att spara egna inställningar, makes sense eftersom alla programmen är förprogrammerade.

    Inte världens problem det här, har en trevlig delay så tänkte med a midiverbet till just verb. Tänkte bara fråga för då vet jag om jag ska be om lite pengar tillbaka :-)

  22. #22
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det är ju DSP så just "delayet" kan ju inte sluta funka. I så fall skulle allt annat oxå sluta funka. Har du anslutit audio till samtliga in / ut? Bypassknapp?

  23. #23
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Jag har ett midiverb 2 så kan testa lite senare då jag inte har det inkopplat.
    Men program 29 funkar väl som det ska iaf?

    Hittade en massa info du kamske kan skumma igenom om det står något där. http://www.wolzow.com/analog/mvii.htm

  24. #24
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju DSP så just "delayet" kan ju inte sluta funka. I så fall skulle allt annat oxå sluta funka. Har du anslutit audio till samtliga in / ut? Bypassknapp?
    Vissa effekter i min Zoom Sampletrak har slutat funka. Bland annat reverb/delay.

  25. #25
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Kom på en grej.
    Min Alesis funkade med en dc adapter men uppför sig konstigt så kolla att det är 9volt ac adapter du fått med. (Inte 9v dc alltså)

  26. #26
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju DSP så just "delayet" kan ju inte sluta funka. I så fall skulle allt annat oxå sluta funka. Har du anslutit audio till samtliga in / ut? Bypassknapp?
    Eh, jo. Just delay använder ju för det mesta mer ram än det som är i processorn. Så just delay använder på det flesta effekter extern RAM. Reverb är oftast ganska korta delay med filter och feedback, vilket kan köras liksom chorus, phasers, distortion mm i RAM som finns inbyggt i processorn.

    Jag skulle kolla att RAM minnet inte är socklat - och om det är - kolla om det går att sätta det bättre på plats alternativt byta socklar om det föregående inte funkar.

  27. #27
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Nu har jag undersökt vidare. För det första märker jag att programmet är ändrat varje gång jag dragit ut och satt i kontakten igen. Så om strömmen försvinner på #25 kan det t ex starta på #67. Inget problem, men en konstighet.

    Sen fungerar programmen 1-49 utan några som helst problem, låter hur bra som helst. Sedan blir det konstigare, både chorus och flanger har knappt någon effekt, panoreringen på t ex flanger kan höras på vissa program, men inget annat (och flanger är ju också en typ av delay eller minns jag fel?), chorus har samma problem. Också en del klick och knäpp på båda dom två. Inget av delayprogrammen ger någon effekt. Däremot fungerar delay på de EFX (90-99) programmen som använder det!

    9V AC adapter är det. Lutar mot att det är nått knas med den va?

    - - - Uppdaterad - - -

    mush, ska kolla upp det! tack för tipset!

    - - - Uppdaterad - - -

    Allt verkar sitta som det ska, mysteriet fortsätter. Är inte alls tillräckligt bra på kretskort för att ha en aning om var jag ska börja leta, så känns lite smått kört att komma någon vart. Men får väl ha den som reverb så länge.
    Senast redigerat av gst den 2017-08-02 klockan 19:34.

  28. #28
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    jag tror mush menar att det kan ärja (stavning?) på benen på komponenterna och i själva sockeln för ic:n och att bara ta ut dom försiktigt och sätta tillbaka dom i sockeln då kan lösa problem (funkar ofta på gamla datorer)
    (men man får vara försiktig så man inte bryter av något ben..)

  29. #29
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av gst Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag undersökt vidare. För det första märker jag att programmet är ändrat varje gång jag dragit ut och satt i kontakten igen. Så om strömmen försvinner på #25 kan det t ex starta på #67. Inget problem, men en konstighet.
    Tror svaret på detta fanns i länken jag gav lite längre upp!

    Q: Program x always comes up when I turn my MidiVerb on. Why?
    A: MidiVerb stores a user configurable mapping table for MIDI program changes, eg. MIDI program change to Program 01 does not activate MidiVerb Program 01 directly. Instead a lookup into the mapping table dials a MidiVerb Program that corresponds to MIDI Program 01. During power on MidiVerb always looks up the first program in the mapping table, whatever it is set to, and activates that (that's why for a second number 01 comes up on the LED display).
    To change the default (first) program press:
    PATCH -> 01 -> PRGM -> Program No (00..99) -> STORE+PATCH (eg. press PATCH while holding STORE)

  30. #30
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    OK Mush! Goda kunskaper att suga åt sig!

  31. #31
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Reverben är grymma. Resten kan man ärligt tala vara utan

  32. #32
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Har testat min midiverb 2 och ja, delayet som längst känns som typ en halvsekund, men det är som sagt reverben man vill åt

    Öppnade även upp min, och på min var ramminnet socklat (TMS 4416) min är tillverkad 11-05-88 så kanske de har struntat i det på senare tillverkning för att spara någon krona.

  33. #33
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Fick tillbaka lite pengar, så känns helt ok. Ska testa att lossa på minnena, får kolla upp hur man gör bara så jag inte pajar nått.

    Tack för alla tips!

  34. #34
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran

    9 Volt AC adapter till Alesis Midiverb 2

    Tjena, adaptern till min Midiverb 2 la av precis. Mätt med meter och den är död. De är lite tricky att hitta de där, är 9 volt AC med minijack-pluggen som ofta är till bosspedaler.
    Nån som sitter på en?

  35. #35
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Jag hade också det problemet för några veckor sedan! Löste det med en rätt billig 9V AC-adapter från en elbutik, och en klippt eurorack-kabel, funkar utmärkt (sitter just nu bara ihoptvinnad med massa eltejp för att jag var för lat för att löda). DIY-tips om det krisar : )

  36. #36
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gst Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade också det problemet för några veckor sedan! Löste det med en rätt billig 9V AC-adapter från en elbutik, och en klippt eurorack-kabel, funkar utmärkt. DIY-tips om det krisar : )
    Ja, är kanske enklaste vägen till mål ändå. Tack för att du puffar på att jag löser det själv!
    Vilken elbutik beställde du från?

  37. #37
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Ah det var i en sån där "vi-har-lite-allt-möjligt-elrelaterat"-affär i Köpenhamn, men har inte Kjell&Co nån?

  38. #38
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage

    Microverb och midiverb hype klubben

    japp. gamla sunkreverb. sökte efter den här tråden, fanns inte. Däremot såg jag andra i köpes som ville köpa ettan. den är nice.

    Impulsresponser https://freesound.org/people/joeribraams/packs/23336/

    (ber om ursäkt för särskrivningen, det är med flit. vet inte varför jag tycker det är kul. sue me)
    Senast redigerat av oljud den 2021-05-21 klockan 16:57.

  39. #39
    Skillybob
    Skillybob är inte uppkopplad
    Skillybobs avatar
    Senior
    Midiverb då.. det är väl också lite sunk över den men jag gillar Midiverb 2 skarpt

  40. #40
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    man får hypa dem med! de har chorus va? hade varit fett med ett chorus i samma anda.

  41. #41
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage

  42. #42
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Yamaha FX500 - hype hype hype.
    Quadraverb GT - hype hype.

  43. #43
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Kanske bara sunkreverb-klubben?

  44. #44
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske bara sunkreverb-klubben?
    Art Proverb anmäler sig till tjänstgöring.

  45. #45
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Just ja. Finns det inte impulsresponser av den?

  46. #46
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran



    Synthmania demos Midiverb 1; https://www.synthmania.com/Alesis%20MidiVerb/Audio/

    ...en gammal favorit till "allt" var large 2 i Microverb 2 när jag inte hade något bättre att jämföra med. ...demas 9:45 i följande klipp; https://www.youtube.com/watch?v=sI0W2HnAYew&t=585s

  47. #47
    Skillybob
    Skillybob är inte uppkopplad
    Skillybobs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ohhh... ja visst låter det fint

  48. #48
    rhizomatik
    rhizomatik är inte uppkopplad
    rhizomatiks avatar
    Senior
    Här är min egen samling. Midiverb II och Microverb III är de jag använder mest

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7862.jpg 
Visningar:	24 
Storlek:	1,72 MB 
Id:	101663

  49. #49
    zarar
    zarar är inte uppkopplad
    zarars avatar
    Senior
    Har en midiverb två som är sjukt noisy. Några tips på vad jag ska börja byta? Det distar som tusan förutom på vissa specifika inställningar med rattarna.

  50. #50
    slakker
    slakker är inte uppkopplad
    slakkers avatar
    Senior
    Fick nyss hem en Midiverb 1 och den låter ju underbart sunk-bra men det verkar ju som att det går att trycka in Midifex ljuden i en eprom så man ha båda i en låda.

    http://m.bareille.free.fr/goodies/midiverb/midiverb.htm

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	midiverb-fex eprom mod1.jpg 
Visningar:	9 
Storlek:	73,6 KB 
Id:	101678

    Nån som lyckats? Förstår inte riktigt hur man gör

  51. #51
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Jag har samlat på mig flera såna här burkar. Midiverb 1 och 2, samt microverb 1 och 2. Favoriten är tveklöst midiverb 2, snyggskitigare reverb har jag aldrig hört! Alla fyra är störtsköna dock, har microverb 1 hårdkopplat till min Nord Drum 2, det är en sällsynt bra kombo Har dock bara två adaptrar, kvar - de andra två har pajat. Någon som har hittat billiga ersättare, eller rent utav ändrat psu?

  52. #52
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Nanoverb då? Ska just till och sälja men tycker den låter helt ok. Skönt format är det.

  53. #53
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har samlat på mig flera såna här burkar. Midiverb 1 och 2, samt microverb 1 och 2. Favoriten är tveklöst midiverb 2, snyggskitigare reverb har jag aldrig hört! Alla fyra är störtsköna dock, har microverb 1 hårdkopplat till min Nord Drum 2, det är en sällsynt bra kombo Har dock bara två adaptrar, kvar - de andra två har pajat. Någon som har hittat billiga ersättare, eller rent utav ändrat psu?
    Ström är väl 9VAC bara? Köp en lokalprodusert Mascot exempelvis :-)

  54. #54
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ström är väl 9VAC bara? Köp en lokalprodusert Mascot exempelvis :-)
    Jo, det är 9VAC, men en mascot-adapter kostar 330 kronor här i norge. Jagar något billigare

  55. #55
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Äääh varmt norskt ljud i dem! Alla vet att trafon bör kosta som effekten, audiofilström osv!

  56. #56
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Jag har fått samma problem men med en Alesis Performance Pad. Ska vara 9 V AC, 830 mA.

    AC/AC-adaptrar finns på Kjell –.men de saknar av någon anledning kontakt i andra änden. Hur gör man då? Kan man bygga själv?

    Ingången på trummaskinen verkar vara liknande ingången på vanliga DC-maskiner, en pinne i mitten av hålet.

    https://www.kjell.com/se/produkter/e...-v-20-w-p44894

  57. #57
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Ser att dom också säljer en tillhörande klick-kabel: https://www.kjell.com/se/produkter/e...rer-3-m-p44896

    Om du har lite gamla oanvända nätdelar hemma så skulle jag se om kontakten på nån av dom passar (utan ström inkopplad i andra änden såklart!), sen klippa kontakten och använda den på en passande 9V AC adapter (me minst 830mA), om du inte har lödkolv så kan man använda en "sockerbit", se bara till att du verkligen fäster ordentligt och skydda med lite tejp om man är nojig.

    Om du håller hus i Stockholm så MÅSTE det finnas nån butik som säljer billigare AC-adaptrar än den där från Kjelle.

  58. #58
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gst Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ser att dom också säljer en tillhörande klick-kabel: https://www.kjell.com/se/produkter/e...rer-3-m-p44896

    Om du har lite gamla oanvända nätdelar hemma så skulle jag se om kontakten på nån av dom passar (utan ström inkopplad i andra änden såklart!), sen klippa kontakten och använda den på en passande 9V AC adapter (me minst 830mA), om du inte har lödkolv så kan man använda en "sockerbit", se bara till att du verkligen fäster ordentligt och skydda med lite tejp om man är nojig.

    Om du håller hus i Stockholm så MÅSTE det finnas nån butik som säljer billigare AC-adaptrar än den där från Kjelle.
    Kanske, men utbudet verkar inte vara jättestort. Nästan allt är till DC.

  59. #59
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gst Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ser att dom också säljer en tillhörande klick-kabel: https://www.kjell.com/se/produkter/e...rer-3-m-p44896

    Om du har lite gamla oanvända nätdelar hemma så skulle jag se om kontakten på nån av dom passar (utan ström inkopplad i andra änden såklart!), sen klippa kontakten och använda den på en passande 9V AC adapter (me minst 830mA), om du inte har lödkolv så kan man använda en "sockerbit", se bara till att du verkligen fäster ordentligt och skydda med lite tejp om man är nojig.

    Om du håller hus i Stockholm så MÅSTE det finnas nån butik som säljer billigare AC-adaptrar än den där från Kjelle.
    Hur är det med watt, är det lika viktigt med rätt watt som rätt voltspänning och att det är minst 830 mA?

  60. #60
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag kan löda på rätt kontakt åt dig, PMar. Inte ska du betala kjell-skatten!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •