Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Launchpad (eller annat alternativ) med Logic 6.x?

  1. #1
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior

    Launchpad (eller annat alternativ) med Logic 6.x?

    Kamrater,

    Jag har varit litet sugen på att börja leka med liveloops i Logic. Problemet är att jag står upp vid klaviatur (Nektar Panorama T6) och synt (Behringer Neutron) och därför funderar jag på att kanske införskaffa något slags Launchpad eller eventuellt en begagnad iPad för att köra Logic Remote men har inte varit heltokig i det på iPhone och då bara använt det när jag står framför micken i rummet intill.

    Jag har transportkontroller och så på min Nektar.

    Jag har också funderat på att programmera padsen på mitt klaviatur till att köra scener, men då kan jag inte köra enskilda celler (och kan råka dra igång via klaviaturet också).

    Är det någon som kör Launchpad med Logic 6.x? Vad tycker ni? Och vilken version kör ni?

    Som jag har sett det är det Launchpad Pro mk3 eller Mini mk3 som känns intressantast. Minin är billigare och det gör inte så mycket om man inte skulle gilla det, å andra sidan har Pro:n inbyggd sequencer, men jag kör iofs alltid via datorn ändå.

    Och jag kan väl inte programmera step sequencern med Launchpad?

    Och det kanske inte är Launchpad man skall ha utan något från någon konkurrent.

    Sugen men rädd för att lägga pengar om det inte skulle vara något för mig.

    Vänligen, Ylan

  2. #2
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Såg nu en brist,

    Det visar sig att man (än så länge) inte kan "print to clip" (skulle väl heta print to cell i Logic) som man kan i Ableton. (Alltså föra över midin från Launchpaden till en cell Live Loops, så då är man begränsad till att printa audio.

    Det är en sak som talar emot LP Pro, då jag får mindre glädje av sequencern.

    Man kan ju hoppas att Logicgänget på Apple fixar det. Det verkar som att de varit ganska på.

    Vänligen, Ylan

  3. #3
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ylan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg nu en brist,

    Det visar sig att man (än så länge) inte kan "print to clip" (skulle väl heta print to cell i Logic) som man kan i Ableton. (Alltså föra över midin från Launchpaden till en cell Live Loops, så då är man begränsad till att printa audio.
    Eftersom jag inte kunde hålla mig, utan köpte den ändå kan jag konstatera att även om man inte kan "printa till cell" från sequencern, kan man printa till midi, som man sedan kan dra till en cell. Litet mer meck, men görligt.

    Vänligen, Ylan

  4. #4
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Dum fråga men du menar Logic 10.6 väl?
    Jag trodde först detta var en supervintagetråd.

    Själv har jag frusit på 10.5 men har faktiskt kört Logic 6 också ...(och 4)

  5. #5
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dum fråga men du menar Logic 10.6 väl?
    Jag trodde först detta var en supervintagetråd.

    Själv har jag frusit på 10.5 men har faktiskt kört Logic 6 också ...(och 4)
    Visst gör jag det. Litet tokigt när Apple (och många andra) skall vara litet fyndiga med namngivning tio eller X?

    Vänligen, Ylan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •