Resultat 1 till 23 av 23

Ämne: Är det några här som kör Reason + prenumeration?

  1. #1

    Veteran

    Är det några här som kör Reason + prenumeration?

    Nyfiken på om någon här kör Reason+ och pröjsar per månad?
    Hur har det funkat med leverans av nya ljud och syntar? Kommer det i ett ständigt flöde eller månadsvis?

  2. #2
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Nya Packs kommer typ varje vecka och nya synthar har ju bara blivit en än, Algoritm, men konceptet är ju fortfarande i sin linda.

    Har man haft Suite så har det inte blivit så mycket, men annars så har det ju blivit en massiv hop med grejor då man får använda alla Propell…Reasonstudios Rack Extensions och det är ju fantastiskt prisvärt. :-)

    Du kan ju signa upp en gratismånad och testa. Vad som ingår ser man ju annars här:
    https://www.reasonstudios.com/en/rea...uments-effects

  3. #3

    Veteran
    Nya packs varje vecka. Så pass.

  4. #4
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nya packs varje vecka. Så pass.
    Lite oväntat detta med Sound Packs men jag tilltalas av idén. Mindre antal ljud som många gånger bygger på en låtidé. Alternativet hade varit Refills men lite osäker på varför man valde just den här lösningen. Fördelen är förstås att man kan göra vad som helst med ljuden. Ett Refills är lite mer låst men mer tilltalande för de som vill sälja sina ljud.

    Sound Packs har just nu ett 10 tal olika producenter. Min absoluta favorit är Sean Murrays sound packs som är riktigt snyggt gjorda och användbara. Men det kanske säger mer om min musiksmak än om kvalitén i sig.

  5. #5
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    + för Sean Murrays, gillar allt han gjort. Bra med soundpacks, mer "transparent" (borde finns ett sånt ord för ljud !?). Ger snabb överblick över ljud o låt-potential. Bra koncept, refillen blir för mig lätt oöverskådliga då de innehåller allt/inget. Gillar Reason + skarpt.

    Enda jag saknar är att jag i Companion skulle vilja söka på devices, exvis mutator eller chord seq (vad de nu heter)

  6. #6
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enda jag saknar är att jag i Companion skulle vilja söka på devices, exvis mutator eller chord seq (vad de nu heter)
    o bara för att jag skrev det kom det en update som fixar det, nu kan med filter tag/devices, exvis filtrera på Thor, Dual Arpeggios, FM.


    (men ännu inte 100%, skulle vilja söka fram alla patches som exvis använder Polystep Sequencer, men nu söker man först patchnamn eller via tag, sen devices ...) Snart så 100 !

  7. #7
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    o bara för att jag skrev det kom det en update som fixar det, nu kan med filter tag/devices, exvis filtrera på Thor, Dual Arpeggios, FM.


    (men ännu inte 100%, skulle vilja söka fram alla patches som exvis använder Polystep Sequencer, men nu söker man först patchnamn eller via tag, sen devices ...) Snart så 100 !
    Så bra

  8. #8

    Veteran
    May madness och hyra kostar 139 euro per år.
    Är ändå på väg att köpa Friktion så vad katten…
    Jag slår till på ett års hyra!


    https://youtu.be/AQIxZMUWUpU
    Senast redigerat av drloop den 2021-05-24 klockan 07:01.

  9. #9

    Veteran
    Mmm, det här var inte så dumt alls. Riktigt bra än så länge.
    Har man inte testat så tycker jag man nog skall prova för det var en bra upplevelse som gav mersmak för mig. Riktigt najs med sound packsen faktiskt.

  10. #10
    Electric Mojo
    Electric Mojo är inte uppkopplad
    Electric Mojos avatar
    Senior
    Måste man avinstallera sin "gamla" version av Reason? Om jag kör fri trial och köper för 30% börjar året i slutet av Juni då?

  11. #11

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Electric Mojo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Måste man avinstallera sin "gamla" version av Reason? Om jag kör fri trial och köper för 30% börjar året i slutet av Juni då?
    Nej jag körde på min nuvarande 11. Funkade bra och min 10a finns kvar också.
    Frågan när din pren börjar vet jag inte

  12. #12
    Electric Mojo
    Electric Mojo är inte uppkopplad
    Electric Mojos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej jag körde på min nuvarande 11. Funkade bra och min 10a finns kvar också.
    Frågan när din pren börjar vet jag inte
    Tack jag testar loss lite! Ville ha möjligheten att backa smidigt då jag precis bytt dator och installerat om allt

  13. #13

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Electric Mojo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack jag testar loss lite! Ville ha möjligheten att backa smidigt då jag precis bytt dator och installerat om allt
    Det kommer att komma uppgraderingar till + innan 12an kommer som jag förstår det. Så det kan hända att du får installera om 11an ändå. Men det är ju ingen stor installation jämfört med patcharna.

  14. #14

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Electric Mojo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Måste man avinstallera sin "gamla" version av Reason? Om jag kör fri trial och köper för 30% börjar året i slutet av Juni då?
    Jag tror att man måste köpa i maj för att få 30% off. Man får en code när man checkar ut som ger 30% off.
    Nu har jag köpt på riktigt!

  15. #15
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Funkar det att köpa en upgrade till från R10 till R11 suite på exempelvis Emusic, och få uppgraderingen till 12an när den kommer?

  16. #16
    Electric Mojo
    Electric Mojo är inte uppkopplad
    Electric Mojos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av reverbsvansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funkar det att köpa en upgrade till från R10 till R11 suite på exempelvis Emusic, och få uppgraderingen till 12an när den kommer?
    Suite försvinner väl om jag fattat rätt? Men en uppgradering till 11 ger 12:an.

  17. #17
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av reverbsvansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funkar det att köpa en upgrade till från R10 till R11 suite på exempelvis Emusic, och få uppgraderingen till 12an när den kommer?
    Ja, det fungerar. Mattias från Reasonstudios svarar såhär på reasontslkforumet:

    https://forum.reasontalk.com/viewtop...555427#p555427

  18. #18
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Provar trial nu. Gaaah sååå bra! Hade inte kört Reason sedan andra halvan av 00-talet. Känns skönt att komma hem igen.

    Ser med spänning fram emot Reason 12. Alltså Reason Plugin funkar som en dröm i Logic. På 00-talet körde jag Reason via ReWire i Cubase, det var väl helt OK då. Men det här är ju något helt annat. Reason måste ju vara den mest kompletta bundle med audiovisuellt godis som någonsin skapats? En groovebox deluxe, eyecandy och earcandy for years.

    Och detta kära återseende får mig att inse vad det är som aldrig riktigt klickat med Logic för mig. Att grundpaletten av instrument och effekter i Logic känns så himla oinspirerad. Är sjukt imponerad över hur klassikerna i Reason fortfarande står sig, Malström, Subtractor etc. Desamma kan ju inte sägas om de två trötta Logic syntharna ES1 och ES2. *gäsp*

    Ska bli sjukt kul å följa hur Reason Studios fortsätter att utvecklas, verkligen ett kreativt gäng genier som skapat alla dessa genomtänkta instrument/effekter i Reason. Älskar den här nördiga humorn och unika stilen som är så karaktäristisk för Reason, i namnen på plugins och deras produktvideos.

    Teenage Engineering har också den här väldigt Stockholmska synthnördhumorn.

    Stor bonus för att Reason teamet tagit åt sig och fixat i princip allt det som alla önskade om förrut som ingen trodde skulle komma. Midi-Out och externa plugin tillverkare t ex. Så Reason har ju verkligen öppnat upp, och blivit en fulländad produkt som kan integreras i alla olika scenarios/arbetsflöden. Ska bli gött med high res updaten i Reason 12 också!
    Senast redigerat av Anubis den 2021-06-09 klockan 12:47.

  19. #19

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Provar trial nu. Gaaah sååå bra! Hade inte kört Reason sedan andra halvan av 00-talet. Känns skönt att komma hem igen.

    Ser med spänning fram emot Reason 12. Alltså Reason Plugin funkar som en dröm i Logic. På 00-talet körde jag Reason via ReWire i Cubase, det var väl helt OK då. Men det här är ju något helt annat. Reason måste ju vara den mest kompletta bundle med audiovisuellt godis som någonsin skapats? En groovebox deluxe, eyecandy och earcandy for years.

    Och detta kära återseende får mig att inse vad det är som aldrig riktigt klickat med Logic för mig. Att grundpaletten av instrument och effekter i Logic känns så himla oinspirerad. Är sjukt imponerad över hur klassikerna i Reason fortfarande står sig, Malström, Subtractor etc. Desamma kan ju inte sägas om de två trötta Logic syntharna ES1 och ES2. *gäsp*

    Ska bli sjukt kul å följa hur Reason Studios fortsätter att utvecklas, verkligen ett kreativt gäng genier som skapat alla dessa genomtänkta instrument/effekter i Reason. Älskar den här nördiga humorn och unika stilen som är så karaktäristisk för Reason, i namnen på plugins och deras produktvideos.

    Teenage Engineering har också den här väldigt Stockholmska synthnördhumorn.

    Stor bonus för att Reason teamet tagit åt sig och fixat i princip allt det som alla önskade om förrut som ingen trodde skulle komma. Midi-Out och externa plugin tillverkare t ex. Så Reason har ju verkligen öppnat upp, och blivit en fulländad produkt som kan integreras i alla olika scenarios/arbetsflöden. Ska bli gött med high res updaten i Reason 12 också!
    Reason Rack Plugin är kanon. Jag har nästan slutat använda VSTs i Tracktion Waveform sedan RRP kom. Grymt bra synt och effektpaket för vilken DAW som helst.

  20. #20
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Reason Rack Plugin är kanon. Jag har nästan slutat använda VSTs i Tracktion Waveform sedan RRP kom. Grymt bra synt och effektpaket för vilken DAW som helst.
    Verkligen! Och då har jag inte ens testat att köra Reasons effekter ännu på andra plugins i Logic. Ska testa Reasons The Echo idag.

    https://www.youtube.com/watch?v=f6FZ4X9NYKU

  21. #21

    Veteran
    Gjorde en ny mysig patch i Europa nyss. Gillar verkligen den digitala känslan i Europa. (Som också kan låta analogt)
    En oscillator endast och bara Europas effekter.

    https://soundcloud.com/dabene/europa-womderful-digital

  22. #22
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Jag har börjat nu. För mig känns det värt än så länge. Hade reason 9 innan och nästan inga RE's.

    Fyfan vad bra alla nya syntar är. Grain är helt vansinnigt bra!

  23. #23

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har börjat nu. För mig känns det värt än så länge. Hade reason 9 innan och nästan inga RE's.

    Fyfan vad bra alla nya syntar är. Grain är helt vansinnigt bra!
    Ja då har du massvis med godis att plöja igenom.

Liknande ämnen

  1. Någon här som kör 3d skrivare?
    Av my03 i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 221
    Senaste inlägg: 2023-10-18, 14:52
  2. FInns det några You Tubers här på 99:an?
    Av Pelle_P i forum Bild- och videoproduktion
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2020-07-17, 09:02
  3. Är det någon här som kör med Mulab?
    Av jazzdoktorn i forum Övriga DAW
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-10-24, 23:47
  4. Några fler här som kör Sonar?
    Av Bergfotron i forum Övriga DAW
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-08-07, 13:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •