Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Logic 10.6.2 totalt haveri!

  1. #1
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior

    Logic 10.6.2 totalt haveri!

    Efter uppdatering till logic 10.6.2 idag så har följande skett

    1) vissa pluggar adderar latency som dessutom verkar variera varje gång man trycker play eller gör en bounce in place (vågformerna visar tydligt detta). Vissa pluggar adderar mer latency än andra och allt hamnar därav ur sync.

    2) console 1 crashar logic. Vilket gör att jag inte ens kan öppna alla mina projekt som har denna plugin på spåren.

    Eftersom jag inte tänkte på att jag hade automatiska uppdateringar påslaget har jag inte gjort en kopia av logic innan det uppdaterades och min backuplösning gör ej backup på programfoldern.

    Jag har prövat allt det vanliga. Tagit bort logic och installerat om. Tagit bort preferences-filen och rensat audio unit cache. Inget har funkat.

  2. #2
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Tack för varning! Ska kolla om det rapporteras något generellt fel innan jag uppdaterar.

    Edit - ser följande "buggfix" i versionshistoriken:
    Performance is improved in large projects in which the Console 1 Lua script is installed.

    Edit 2 - vilken HW har du? Många fixar rör Apple Silicon.
    Senast redigerat av hasse_fx den 2021-04-28 klockan 19:59.

  3. #3
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för varning! Ska kolla om det rapporteras något generellt fel innan jag uppdaterar.

    Edit - ser följande "buggfix" i versionshistoriken:
    Performance is improved in large projects in which the Console 1 Lua script is installed.

    Edit 2 - vilken HW har du? Många fixar rör Apple Silicon.
    Jag har en MacBook 15 2015.

    Såg lite rapporter från gearspace att fler fått felet med console 1. Men inte sett några fler rapporter på punkt 1 ännu. Men vore konstigt om jag var ensam...

  4. #4
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Har några viktiga projekt att avsluta innan jag tänker uppgradera, men speca gärna några av pluggarna som strular ifall jag kan testa vid tillfälle.

  5. #5
    loghill
    loghill är inte uppkopplad
    loghills avatar
    Veteran
    Jag noterar att Logic inte längre hittar samplingar som ingår i vissa Sampler-instrument (f.d EXS24), dock osäker på om det har med uppdateringen att göra eller om det är nåt annan knas? Nån mer som har liknande strul?

  6. #6
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har några viktiga projekt att avsluta innan jag tänker uppgradera, men speca gärna några av pluggarna som strular ifall jag kan testa vid tillfälle.
    För min del tror jag det mest handlar om fabfilterplugins som ger latency, men det är svårt att säga då allt är väldigt random.

  7. #7
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Ingen som skulle kunna dela sin logic 10.6.1-applikation med mig så jag kan fortsätta jobba?

  8. #8
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Du har ingen gammal backup/TimeMachine?

  9. #9
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du har ingen gammal backup/TimeMachine?
    Nej dessvärre inte, min backuplösning (backblaze) gör ej backup på program. Har inte timemachine.

  10. #10
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Timemachine är faktiskt grymt bra. Förutom att man kan hoppa i tid för olika dokument/filer så kan man återskapa en mac helt från en timemachine backup. Har jag gjort ett flertal gånger.

  11. #11
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Timemachine är faktiskt grymt bra. Förutom att man kan hoppa i tid för olika dokument/filer så kan man återskapa en mac helt från en timemachine backup. Har jag gjort ett flertal gånger.
    Ja, jag ska fundera på om jag ska börja med det, men har inte velat ha dubbla backuplösningar och att bara göra backup fysiskt på plats hjälper ju inte vid inbrott, brand etc, så därför jag har satsat på en molnlösning för backup. Men ja, den gör ju bara backup av allt man själv skapat, inte systemfiler och program.

    Så tack för tipset. Men det löser ju inte mitt problem just nu dessvärre. Lätt och vara efterklok.

  12. #12
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Även jag har mycket bra erfarenheter av Time Machine när en SSD-drive brakade ihop för ett par år sedan... jag förlorade ingenting mer än en massa pengar (10.000 skulle dom uslingarna ha för att stoppa i en ny SSD, tur det var en jobbdator) och tid... ;o(

  13. #13
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av papawasarodeo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen som skulle kunna dela sin logic 10.6.1-applikation med mig så jag kan fortsätta jobba?
    Tydligen har jag auto-update på vad gäller just Logic (allt övrigt frågar den hovsamt om) så är på 10.6.2 även jag! Men so far so good! Har inte stött på några quirks...

  14. #14
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Jag kör med 10.4.4 - uppdaterar bara när andan faller på och inget viktigt är på gång

  15. #15
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Även jag har mycket bra erfarenheter av Time Machine när en SSD-drive brakade ihop för ett par år sedan... jag förlorade ingenting mer än en massa pengar (10.000 skulle dom uslingarna ha för att stoppa i en ny SSD, tur det var en jobbdator) och tid... ;o(
    Betalade du/företaget 10000 för att byta en ssd... jisses jag är i fel bransch

    Men seriöst, det är ju hutlöst - vad hette det företaget?

  16. #16
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Börjar bli lite desperat här! Verkligen ingen som har en backup av logic 10.6.1 som de kan dela med mig?

    Jag kan inte fortsätta med mina projekt alls och det börjar göra ont.

  17. #17
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Har du ringt apple? Jävla stil att inte tillåta äldre versioner sådär.

  18. #18
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du ringt apple? Jävla stil att inte tillåta äldre versioner sådär.
    Nää, inte ringt, men jag har lagt ett supportärende. Min fråga om att få tillgång till tidigare version svarade de dock inte på. Jag tror de har som policy att aldrig ge ut detta. Och ja, det är minst sagt en jävla stil!

  19. #19
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Jag swishar den som kan hjälpa mig en 100ing!

  20. #20
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    mnskll kom till min räddning! Tack mnskll!

Liknande ämnen

  1. Roland JX-305 problem/haveri
    Av Storebror i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 08:19
  2. Hårddisk-haveri NTFS har blivit RAW
    Av timothy i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 17:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •