Resultat 1 till 46 av 46

Ämne: Nya iMac i sju färger

  1. #1
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Nya iMac i sju färger

    Senaste nytt år 1999

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	B95A551D-DC09-49A5-8551-937864C5F7BF.jpeg 
Visningar:	9 
Storlek:	27,2 KB 
Id:	101132

    Ja och nu igen :-)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	40F64F4C-09EB-457F-B302-E83729C16079.jpeg 
Visningar:	24 
Storlek:	76,2 KB 
Id:	101133


  2. #2
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Drömmen om att göra sin nästa hit på en rosa iMac har aldrig varit närmare.

  3. #3
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Den röda sägs låta något varmare.

  4. #4
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Vissa saker var så bra med att 90-talet tog slut.

  5. #5
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Helt för så länge ytan runt skärmen är neutral. Vi behöver mer färg i våra liv!

  6. #6
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Helt för så länge ytan runt skärmen är neutral. Vi behöver mer färg i våra liv!
    Word!

  7. #7
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Helt för så länge ytan runt skärmen är neutral. Vi behöver mer färg i våra liv!
    Jag har en pensionerad pippigul Dell i klädkammaren. "skins" är ju inget nytt heller.

  8. #8
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Allt borde finnas i fler färger!

    (Finns ett nästan helt kapitel om varför datorer har tråkiga färger i William Gibsons "Virtual Light". Asbra bok jag nu blev inspirerad att läsa ännu en gång )

  9. #9
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Just i synfältet så finns det ju en poäng med att ha neutral omgivning till det man tittar på, men i övrigt? Icke! Verkar dock som att lite väl mycket fått färg på fronten av iMacarna tyvärr.

    Hade jag fått bestämma så hade allt vitt/beige/grått/svart förbjudits som färger på kläder i tre år, blir ärligt talad deprimerad av att se de svartklädda massorna under vintertid.

  10. #10
    Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Senior
    Glöm för bövelen inte:
    "Mikrofoner av studiokvalitet" och "Ljudsystemet på iMac fyller vilket utrymme som helst med otroligt ljud. Två par kraftutjämnande baselement ger en djup och fyllig bas utan oönskade vibrationer"

  11. #11
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Snart dessutom: En extra kostsam "limited edition" i svart.

  12. #12
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Kan man inte välja 16 GB ram som option? För övrigt helt sjukt att Apple inte har 16GB som min. i deras dator år 2021. Speciellt med deras prissättning. Tog ju dom bara 5-6 år att bumpa från 16 gb till 32 i lagring på telefoner + platttor när andra kört typ 64 gb som min.

  13. #13
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man inte välja 16 GB ram som option? För övrigt helt sjukt att Apple inte har 16GB som min. i deras dator år 2021. Speciellt med deras prissättning. Tog ju dom bara 5-6 år att bumpa från 16 gb till 32 i lagring på telefoner + platttor när andra kört typ 64 gb som min.
    Jag har nästan alltid köpt mina Mac-ar som BTO dvs jag har sagt vad jag vill ha i dem så har de byggts på det sättet mot lite extra väntetid. Borde väl kunna funka så med dessa också? (Ja, jag har fått okej även på tillägg som inte fanns listade i online-spec-sidan)

  14. #14
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man inte välja 16 GB ram som option? För övrigt helt sjukt att Apple inte har 16GB som min. i deras dator år 2021. Speciellt med deras prissättning. Tog ju dom bara 5-6 år att bumpa från 16 gb till 32 i lagring på telefoner + platttor när andra kört typ 64 gb som min.
    Jo, man kan välja 16 GB. Och upp till 1TB SSD.

  15. #15
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, man kan välja 16 GB. Och upp till 1TB SSD.
    Antar det, men just nu finns det inga sådana alternativ på Apples sida.

  16. #16
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Saxat från MacRumors:


    There are three standard configuration 24-inch iMac models available from Apple:

    $1,299 - Apple M1 chip with 8-Core CPU and 7-Core GPU, 8GB RAM, 256GB SSD, two Thunderbolt / USB 4 ports, and Magic Keyboard.
    $1,499 - Apple M1 chip with 8-Core CPU and 8-Core GPU, 8GB RAM, 256GB SSD, two Thunderbolt / USB 4 ports and two USB 3 ports, gigabit ethernet, and Magic Keyboard with Touch ID.
    $1,699 - Apple M1 chip with 8-Core CPU and 8-Core GPU, 8GB RAM, 512GB SSD, two Thunderbolt / USB 4 ports and two USB 3 ports, gigabit ethernet, and Magic Keyboard with Touch ID.


    Build to Order Options
    Entry-level 24-inch iMac with 256GB of storage:
    16GB RAM - +$200
    512GB SSD - +$200
    1TB SSD - +$400
    Gigabit Ethernet - +$30

    Mid-level 24-inch iMac with 256GB of storage:
    16GB RAM - +$200
    512GB SSD - +$200
    1TB SSD - +$400
    2TB SSD - +$800

    High-end 24-inch iMac with 512GB of storage:
    16GB RAM - +$200
    1TB SSD - +$200
    2TB SSD - +$600

    Color-Matched Accessory Options
    All M1 iMac configurations come with a color-matched Magic Mouse as standard, but users can opt to upgrade to the Magic Trackpad, or purchase both the Magic Mouse and the Magic Trackpad together.
    Magic Trackpad - +$50
    Magic Mouse + Magic Trackpad - +$129

  17. #17
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Antar det, men just nu finns det inga sådana alternativ på Apples sida.
    Jodå, fast det är inte så tydligt var man hittar det och det finns inga priser på alternativen än. Men skrolla en bit ner på denna sida så hittar du alternativen: https://www.apple.com/se/imac-24/specs/

  18. #18
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Verkar som vi slipper dom där fusion diskarna, SSD rakt av vad jag förstår...

  19. #19
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Tillval: Spacegrå +12.000:-

  20. #20
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Gaston Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Glöm för bövelen inte:
    "Mikrofoner av studiokvalitet" och "Ljudsystemet på iMac fyller vilket utrymme som helst med otroligt ljud. Två par kraftutjämnande baselement ger en djup och fyllig bas utan oönskade vibrationer"
    Tippar på att varenda hypat ord stämmer. Apples produkter har nog bäst ljud överlag jämfört med konkurrenternas produkter. Förra generationen iPad Pro låter ju till exempel sanslöst bra, de nya lär inte låta sämre.

  21. #21
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tippar på att varenda hypat ord stämmer. Apples produkter har nog bäst ljud överlag jämfört med konkurrenternas produkter. Förra generationen iPad Pro låter ju till exempel sanslöst bra, de nya lär inte låta sämre.
    Det ska bli intressant att höra. Tänkte beställa en när det går den 30 April. "Mikrofoner av studiokvalitet" är nog diskuterbart.

  22. #22
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Så då får man väl anta att ryktena om ny magsafe till kommande macbooks lär stämma då. Och för övrigt kanske då ett keyboard mer likt detta på iMac med en dedikerad emojiknapp kanske blir det som delvis ersätter touch stripen på kommande macbook pro? Synd i så fall då just emojis är det touch stripen är bäst till.

  23. #23
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Mikrofoner av studiokvalitet" är nog diskuterbart.
    Tror faktiskt inte det. Dom lär nog leva upp till den hypen tack vara bra kapslar och Apples knowhow vad gäller DSP. Men dom lär säkert inte vara lika bra som en av Neumans bättre mikrofoner.

  24. #24
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    fan. Hade hoppats på M1x redan nu, men gissar att Apple först kommer vilja sälja ett par miljoner M1'r innan M1x annonseras

  25. #25
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Mikrofoner av studiokvalitet" är nog diskuterbart.
    Nog tveksamt m.a.p. studiokvalitet... Den har nog spikrak frekvenskurva, extremt lågt brus och inga störningar - inte alls vad man efterfrågar i en studio idag...

  26. #26
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    fan. Hade hoppats på M1x redan nu, men gissar att Apple först kommer vilja sälja ett par miljoner M1'r innan M1x annonseras
    M1X kommer nog till hösten. Lär visas upp på deras utvecklarkonferens om några månader.

  27. #27
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nog tveksamt m.a.p. studiokvalitet... Den har nog spikrak frekvenskurva, extremt lågt brus och inga störningar - inte alls vad man efterfrågar i en studio idag...
    Står att det är tre mikrofoner inbyggda plus dsp vilket innebär att den såkert har många fina möjligheter iaf. Kanske stereo till och med.

  28. #28
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Även XServe ( )

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	176444290_10222892319429853_789716719018168560_n.jpg 
Visningar:	29 
Storlek:	139,7 KB 
Id:	101165

  29. #29
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Även XServe ( )

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	176444290_10222892319429853_789716719018168560_n.jpg 
Visningar:	29 
Storlek:	139,7 KB 
Id:	101165
    hohoho!

  30. #30
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Även XServe ( )

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	176444290_10222892319429853_789716719018168560_n.jpg 
Visningar:	29 
Storlek:	139,7 KB 
Id:	101165
    Ha hi ho!

  31. #31
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske stereo till och med.
    Ooooooooooooooh, 2021! Det är nu det händer!

    Helt ärligt, det lär inte låta Neumann i alla Zoom- Google- och Teams-möten framöver heller. Det kan varken du eller DSP lösa.
    Sedan betvivlar jag inte att det låter bättre än tidigare, men vi snackar om en liten jönsig mik i en laptop. Det påminner om Spotifyreklamen som via brickwall limiter gapar ut (med smaskljud och inandning som låter som stön) att deras mp3or är hifi och levererar framtidens ljud genom mina sunkiga iPhonelurar.

    Yeah right!

    p.s. El Toro, du är så hemlig och gör mig bara mer och mer sugen på att höra vad du gör för musik (oavsett om du sjunger via laptopmiken eller ej). Länk?

  32. #32
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Nog har man genomlidit några zoom/teams/skype möten i sina dar. Måste säga att vissa micar i laptops låter förvånansvärt ok numera (för konferenssamtal) medan andra är fortfarande riktigt usla (som samtliga var förr). Med det sagt så ligger ribban för "bra mic i dator" ganska lågt, så om Apple vill bli bäst i klassen så är det inte så svårt. Men det är kul att dom bryr sig om audio/ljud.

  33. #33
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ooooooooooooooh,

    Helt ärligt, det lär inte låta Neumann i alla Zoom- Google- och Teams-möten framöver heller. Det kan varken du eller DSP lösa.
    Sedan betvivlar jag inte att det låter bättre än tidigare, men vi snackar om en liten jönsig mik i en laptop
    Nej nu pratar vi om mikrofonen i nya iMac som är stationär och storleken på själva mikrofonen är egentligen av underordnad betydelse det finns ju pyttiga myggmikrofoner som låter briljant. Nu skrev jag också att det troligen inte blir bättre än en dyrare Neumann men kanske ändå i klass med deras billigare?
    Senast redigerat av El Toro den 2021-04-22 klockan 14:10.

  34. #34
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej nu pratar vi om mikrofen i nya iMac som är stationär och storleken på själva mikrofonen är egentligen av underordnad betydelse det finns ju pyttiga myggmikrofoner som låter briljant. Nu skrev jag också att det troligen inte blir bättre än en dyrare Neumann men kanske ändå i klass med deras billigare?
    Ja, jag vet vad du skrev. Men upp till bevis för äpplefolket! Jag tycker mest det är roligt att du kan jämföra med Neumanns billigare modeller genom att läsa specarna. Sedan håller jag med stålbäret om att lägstanivån är så låg att det är lätt att göra bättre.

    Länkfrågan kvarstår också.

  35. #35
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ... troligen inte blir bättre än en dyrare Neumann men kanske ändå i klass med deras billigare?
    Nu tror jag att jämförelsen är mindre relevant. En Neuman används för inspelning av instrument, röster och diverse ljud för att sedan återges i hifi/stereo. Micen i Macen är väl ändå tänkt att användas för videokonferens? Det är kanske inte så vanligt med Neuman för videokonferensbruk. Och inte så vanligt att man tar en iMac för att mica upp en fiol i studion? Helt olika syften och kvalitets referenser.

  36. #36
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nog har man genomlidit några zoom/teams/skype möten i sina dar. Måste säga att vissa micar i laptops låter förvånansvärt ok numera (för konferenssamtal) medan andra är fortfarande riktigt usla (som samtliga var förr). Med det sagt så ligger ribban för "bra mic i dator" ganska lågt, så om Apple vill bli bäst i klassen så är det inte så svårt. Men det är kul att dom bryr sig om audio/ljud.
    Nu har väl Apple iofs varit bäst i klassen ganska länge
    även innan de anställde
    Tomlinson Holman mannen bakom THX och allmänt genialisk ljudguru.

  37. #37
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu tror jag att jämförelsen är mindre relevant. En Neuman används för inspelning av instrument, röster och diverse ljud för att sedan återges i hifi/stereo. Micen i Macen är väl ändå tänkt att användas för videokonferens? Det är kanske inte så vanligt med Neuman för videokonferensbruk. Och inte så vanligt att man tar en iMac för att mica upp en fiol i studion? Helt olika syften och kvalitets referenser.
    Ja det är klart att mikrofonen i iMacen främst är tänkt för YT-videos Facetime och konferensbruk, men den lär nog duga bra för sång och till och med fiol också.

  38. #38
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Men varför tog de bort äpplet på fronten?

  39. #39
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Det kanske var någon som åt upp det! 😀

  40. #40
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men varför tog de bort äpplet på fronten?
    Det är ju i princip en stor iPad med inbyggt stativ. iPad har ingen logga åt användarhållet heller...
    Är det touchskärm förresten?

    Ledningen:
    Gör en 24tums iPad.
    Ingenjör:
    Nu är den klar men vi glömde touchfunktionen.
    Ledningen:
    Äsch, sälj den som en iMac istället.

  41. #41
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	175674418_10158196524726762_5277248111749416139_n.jpg 
Visningar:	7 
Storlek:	16,8 KB 
Id:	101168

  42. #42
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man inte välja 16 GB ram som option? För övrigt helt sjukt att Apple inte har 16GB som min. i deras dator år 2021. Speciellt med deras prissättning. Tog ju dom bara 5-6 år att bumpa från 16 gb till 32 i lagring på telefoner + platttor när andra kört typ 64 gb som min.
    16 GB i en dator med Intel-processor motsvarar 8 GB i en dator med M1-processor, så det är inte alls så nödvändigt som du tänker dig. Inte för att man inte skall ha möjligheten, men det är värt att veta.

  43. #43
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    16 GB i en dator med Intel-processor motsvarar 8 GB i en dator med M1-processor, så det är inte alls så nödvändigt som du tänker dig. Inte för att man inte skall ha möjligheten, men det är värt att veta.
    Me knows. Jag säljer Apple produkter for a living bland annat. =)
    Många som blev aningen förvirrade då konfig. möjligheterna inte var upplåsta på Apples sida.

  44. #44
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    16 GB i en dator med Intel-processor motsvarar 8 GB i en dator med M1-processor, så det är inte alls så nödvändigt som du tänker dig. Inte för att man inte skall ha möjligheten, men det är värt att veta.
    Källa på det? Inte för att jag inte tror dig men är bara nyfiken...

  45. #45

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    16 GB i en dator med Intel-processor motsvarar 8 GB i en dator med M1-processor, så det är inte alls så nödvändigt som du tänker dig. Inte för att man inte skall ha möjligheten, men det är värt att veta.
    För en som testat en M1 mac med 8 GB och kört in orkesterbibliotek som inte får plats på 8 GB Intel maskin, konstigt nog fick det inte heller plats i en Mac med M1 och 8GB. Snus är snus...
    Men jag tror de flesta har alldeles för mycket primärminne i sina maskiner idag och man kör liksom bara på och killgissar sig till det egentliga behovet.

  46. #46
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju i princip en stor iPad med inbyggt stativ. iPad har ingen logga åt användarhållet heller...
    Är det touchskärm förresten?

    Ledningen:
    Gör en 24tums iPad.
    Ingenjör:
    Nu är den klar men vi glömde touchfunktionen.
    Ledningen:
    Äsch, sälj den som en iMac istället.
    24" touch vore grymt...måla med apple pencil... Nä men den har ju plåten där nere som alla andra iMacs ju.

Liknande ämnen

  1. Nya iMac, skämtar de eller?
    Av Haplo i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 190
    Senaste inlägg: 2019-04-13, 16:51
  2. Nya iMac
    Av Scorphion i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 15:05
  3. Orolig för min nya iMac :(
    Av ester_ i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-09-14, 10:19
  4. Nya Macbook pro och iMac på G?
    Av deleted user i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-20, 10:29
  5. Snart kommer nya iMac G5
    Av PF i forum Nyheter
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-08-31, 13:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •