Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Yamaha cs01 hjälp

  1. #1
    emanuele
    emanuele är inte uppkopplad

    Senior

    Yamaha cs01 hjälp

    Hej fjädern på pitchbend hjulet saknas vet inte vad för fjäder som ska sitta där och hur den är monterad. Någon här som vet eller som kan ta en bild på vad för slags fjäder jag behöver och hur den ska vara monterad. Hittar inga bilder online på detta? Sen undrar jag vart man får tag i en högtalare som passar, ska vara på 2w och 4ohm. Hittar inte vart det går att få tag i dessa.

  2. #2
    CalleLewander
    CalleLewander är inte uppkopplad
    CalleLewanders avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Yo,
    Är det den här? https://syntaur.com/images/4962-Lg.jpg

    Hittade även servicemanualen! nr 16 i bilden.

    Försökte hitta en spare åt dig men verkar stört omöjligt. Men det gör inget, en sån där kan man låta tillverka. Men gratis lär det inte bli.
    https://www.eserviceinfo.com/downloa...%20Manual.html

  3. #3
    emanuele
    emanuele är inte uppkopplad

    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2303.jpg 
Visningar:	6 
Storlek:	820,9 KB 
Id:	100934

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2304.PNG 
Visningar:	6 
Storlek:	827,3 KB 
Id:	100935

    Kan vara någon sådan fjäder men denna är för stor så om jag kan få tag på en mindre så borde det fungera. Pratade med någon Japan på twitter enligt han så ska det långa benet på fjädern in genom pcb board. Finns dock inget hål för detta.

  4. #4
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    En fjäder kan man ju böja till själv, fast det är klart man måste veta hur den skall se ut. Pianotråd med lämplig dimension, för att få spiraldelen kan man linda runt en skruvmejsel eller penna eller vad som nu kan vara lämpligt, och för diverse böjningar får man använd tänger.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •