Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: TC Electronic SYSTEM 6000 Native

  1. #1
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran

    TC Electronic SYSTEM 6000 Native

    Yo!

    TC Electronic har äntligen släppt sina "bästa" algorithmer som native för första gången.
    VSS4 reverb och MD4 multibands mastering.
    VSS4 har tidigare endast funnits i deras dyra burk SYSTEM 6000 samt single engine-burken Reverb 4000.
    Även MD3 och NonLin2 får Native för första gången även om just de algorithmerna funnits "Nästan native" till Powercore och TDM tidigare.
    VSS3 som också ingår i bundlen har funnits som native i ett par-tre år redan men har fått sig en facelift grafiskt.


    https://www.tcelectronic.com/series....b4d05-74842315

  2. #2
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    ...nice! VSS4 är intressant!

  3. #3
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    VSS4 Native låter helt fantastiskt bra. Låter bättre än hur jag minns Reverb 4000 lät...
    Det räcker att testa default preseten VSS4HD Large Hall. Wow.

  4. #4
    8_bit
    8_bit är uppkopplad nu
    8_bits avatar
    Senior
    Ah, det är alltså därför det nu ligger två 6000 på Vend

  5. #5
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 8_bit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, det är alltså därför det nu ligger två 6000 på Vend
    Samt ett Reverb 4000

  6. #6
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag hoppas verkligen på en rejäl hårdvarukontroller till MD4. Vore även fint om det snart kommer ännu fler 6k-algoritmer

  7. #7
    Killergull
    Killergull är uppkopplad nu
    Killergulls avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    När VSS3 släpptes som native plug-in fick de som redan hade en Powercore-licens rabatt. Någon som har sett något liknande nu för t.ex Nonlin2 (eller de andra som fanns för Powercore)?

  8. #8
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Funderar lite lätt på att ändå slå till på MD4.

    MEN det är endast EN iLok-licens (=kan ej ha en extra licens på laptopen för att preppa projekt då jag inte är i studion)..
    .. och de har inte stöd för Apple M1

    Eftersom det är TC/Behringer det handlar om så är det väldigt osäkert om det någonsin kommer ett M1-bygge. Pluggen är därmed på gränsen till utdaterad redan innan release.

    Men jag gillar gränssnittet och den har ett ju par fina egenskaper. Synd bara att de inte fick med samma limiter som "hårdvaran".

  9. #9
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funderar lite lätt på att ändå slå till på MD4.

    MEN det är endast EN iLok-licens (=kan ej ha en extra licens på laptopen för att preppa projekt då jag inte är i studion)..
    .. och de har inte stöd för Apple M1

    Eftersom det är TC/Behringer det handlar om så är det väldigt osäkert om det någonsin kommer ett M1-bygge. Pluggen är därmed på gränsen till utdaterad redan innan release.

    Men jag gillar gränssnittet och den har ett ju par fina egenskaper. Synd bara att de inte fick med samma limiter som "hårdvaran".
    Jag är inte insatt i MD4 men i MD3 Native fick jag leta en stund men brickwall limitern är inbyggd i MD3 Native, där den var en fristående plugin i Powercore och TDM-versionerna.

    Edit. Okej det verkar inte vara 1:1 portning av true peak limitern till varken MD3 Native eller MD4 Native. Det var det du menade? Kanske dessa är bättre ju
    Till MD3 Native står det ”...newly designed...” och till MD4 Native står det ”...newly optimized...” om limiter-funktionen.
    Senast redigerat av Firechild den 2021-03-24 klockan 06:43.

  10. #10
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Spännande. Har hört talas om System 6000. Fick igår mitt tc electronic DVR250-DT. Har inte testat så mycket ännu men tycker den verkar schysst. Men klart att an måste kolla in VSS3 också. Pryltokig som jag är. Har ni hunnit testa Demon?

  11. #11
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Pelle_P Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spännande. Har hört talas om System 6000. Fick igår mitt tc electronic DVR250-DT. Har inte testat så mycket ännu men tycker den verkar schysst. Men klart att an måste kolla in VSS3 också. Pryltokig som jag är. Har ni hunnit testa Demon?
    Jag har köpt bundlen såklart
    Jag har varit TC fanboy sedan länge och har köpt deras algorithmer flera gånger om, med minimal rabatt vid varje byte.
    Powercore,TDM, Native...
    Har haft M2000,M3000 och Reverb 4000 också som hårdvara.

    VSS3 Native tycker jag låter identiskt med TDM versionen som i sin tur låter exakt som hårdvaran.
    VSS4HD Native kan jag inte A/B testa då jag inte har Reverb 4000 kvar men spontant tycker jag den låter bättre än hårdvaran (Reverb 4000)...nu påstår vissa att System 6000 hade VSS4 HD och Reverb 4000 bara VSS4 så det är möjligt att det är någon skillnad även om parametrarna verkar vara exakt lika men riktigt nöjd med VSS4 HD.

    Sedan har jag DVR250 som native och den pluggen är inte med i denna bundle men den låter också rejält likt min TDM-version.

    Sedan har vi NonLin2 och även där låter det i princip identiskt med min NonLin2 TDM version som i sin tur låter identiskt med hårdvaran.
    MD3 och MD4 har jag inte testa något djupare ännu då jag kör analog mastering numera

  12. #12
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av ffrostengren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med de resurser Music Tribe har idag så är jag inte det minsta orolig för att de inte kommer att se till att deras produkter är framtidssäkra. Behringer håller på med en egen DAW (eller var det BAW) och jag har svårt att se att de inte kommer att porta den och sina egna kringprodukter till att rulla på M1. Sedan vet man inte ju inte hur lång tid det kommer att ta, men så är det ju med alla tillverkare.
    Ja, jag hoppas verkligen att du har rätt. TC har ett stadigt track record med att dumpa support för sina pluggar, men Behringer kanske styr upp

  13. #13
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Hur snabbt fick ni andra era iLok-nycklar? Jag har nu väntat i tre dagar på det mailet (nej, finns inte i spam-katalogen heller)

  14. #14
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur snabbt fick ni andra era iLok-nycklar? Jag har nu väntat i tre dagar på det mailet (nej, finns inte i spam-katalogen heller)
    1 minut högst.
    Köpte på TC Electronic webstore.
    Från mailen:
    noreply@tcelectronic.com

  15. #15
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av ffrostengren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med de resurser Music Tribe har idag så är jag inte det minsta orolig för att de inte kommer att se till att deras produkter är framtidssäkra. Behringer håller på med en egen DAW (eller var det BAW) och jag har svårt att se att de inte kommer att porta den och sina egna kringprodukter till att rulla på M1. Sedan vet man inte ju inte hur lång tid det kommer att ta, men så är det ju med alla tillverkare.
    Över ett år senare och fortfarande inget M1-bygge. Men ja, kanske någon gång i framtiden.

  16. #16
    villeman
    villeman är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har köpt bundlen såklart
    Jag har varit TC fanboy sedan länge och har köpt deras algorithmer flera gånger om, med minimal rabatt vid varje byte.
    Powercore,TDM, Native...
    Har haft M2000,M3000 och Reverb 4000 också som hårdvara.

    VSS3 Native tycker jag låter identiskt med TDM versionen som i sin tur låter exakt som hårdvaran.
    VSS4HD Native kan jag inte A/B testa då jag inte har Reverb 4000 kvar men spontant tycker jag den låter bättre än hårdvaran (Reverb 4000)...nu påstår vissa att System 6000 hade VSS4 HD och Reverb 4000 bara VSS4 så det är möjligt att det är någon skillnad även om parametrarna verkar vara exakt lika men riktigt nöjd med VSS4 HD.

    Sedan har jag DVR250 som native och den pluggen är inte med i denna bundle men den låter också rejält likt min TDM-version.

    Sedan har vi NonLin2 och även där låter det i princip identiskt med min NonLin2 TDM version som i sin tur låter identiskt med hårdvaran.
    MD3 och MD4 har jag inte testa något djupare ännu då jag kör analog mastering numera
    Älskar gamla TC. Köpte precis en fullmatad M5000, låter helt fantastiskt. Även MD2 som sitter i denna burk är riktigt bra, väldigt mycket bättre än alla Finalizers av någon anledning. Grym maskin, hoppas nätdelen håller...

  17. #17
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Över ett år senare och fortfarande inget M1-bygge. Men ja, kanske någon gång i framtiden.
    Om fler klagar på dem så kanske det kan hända något på den här fronten. De påstår att de fortfarande jobbar på M1-support, men…

  18. #18
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om fler klagar på dem så kanske det kan hända något på den här fronten. De påstår att de fortfarande jobbar på M1-support, men…
    Har mailat tidigare angående MD3 men sedan inte orkat ligga på. Så störande att inte kunna pluggen M1 native då detta är min to-go plugin på mastern!

    På Communityn https://community.musictribe.com/dis...icon-when%253F) verkar detta vara det senaste på tre månader:

    Our development team are hard at work to get the Plugins updated to work with newer Apple Hardware. They have now begun to roll out the updates for the plugins, but I can't give you an exact date as to when the VSS3 update will be launched.
    The best thing I can advise is to follow TC Electronic on Facebook/Twitter, as announcements about the plugin compatibility will be posted here first.
    3 months ago

  19. #19
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Nu verkar VSS3, MD3, MD4 mfl vara släppt för M1/native om man missat det. =)

Liknande ämnen

  1. TC Electronic Nova System
    Av Mackelimack i forum Stränginstrument
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 23:13
  2. TC Electronic System 6000 MkII
    Av false messiah i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 07:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •