Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 79

Ämne: Roland Juno 60 i Roland Cloud & till System 8

  1. #1
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Roland Juno 60 i Roland Cloud & till System 8

    Kolla era inboxar ni som prenumererar på Roland News.

    Free trial om man har / skaffar ett gratiskonto på Roland Cloud.

    https://www.roland.com/us/products/rc_juno-60/


    https://youtu.be/lH28E6vJIS0
    Senast redigerat av Katzenjammer den 2021-02-18 klockan 10:30.

  2. #2
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kolla era inboxar ni som prenumererar på Roland News.

    Free trial om man har / skaffar ett gratiskonto på Roland Cloud.

    https://www.roland.com/us/products/rc_juno-60/


    https://youtu.be/lH28E6vJIS0
    Bra tips! Ludvig tipsade om denna Cloud plugin/plugout rätt nyligen, så jag hämtade demoversionen igår. ska testa den i helgen.
    Troligen kommer den ersätta 106;an i min System 8, om den låter ännu bättre.

  3. #3
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Coolt! Men fattar absolut ingenting av Roland Cloud. Kan någon tldr:a? Vad är det minsta jag måste betala för att få _bara_ Juno 60? Och kan man betala en gång och så är det färdigt? Enda softsynthen jag någonsin varit intresserad av, så denna vill jag ha. Saknar min gamla trotjänare, och denna verkar låta rätt

  4. #4
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Finns abonnemangsalternativ samt även pay & get 4ever.

    Abonnemangsnivå som krävs för att få Juno60 = Ultimate = 20$/mån
    Engångspris om man inte vill ha abonnemang för ENBART Juno60 = 149$


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ju60.PNG 
Visningar:	13 
Storlek:	467,2 KB 
Id:	99890

  5. #5
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Har själv kört Roland Cloud nu i ett år (månadskostnad).
    Tycker det är så där, använder mest JV-paketet och ibland Pro-Mars.
    Ska bara hitta en JV så avslutar jag abonnemanget.
    Smidigt som fan, men inte tillräckligt bra för att behålla längre.
    Det har varit mycket strul med deras portal, loggas ut titt som tätt.
    Sen har de migrerat (två gånger på ett år tror jag) till nya system.

    i mitt tycke finns det bättre mjukvara på marknaden som låter minst lika bra.

  6. #6
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Abonnemang med tre nivåer:

    CORE
    Ger bara tillgång till Zenology, lite ljudbanker och wave-filer.
    Kostar USD 2.99 i månaden/29.99 om året.

    PRO
    Det intressanta här är D50 och TR808. Annars är det lite blandade samlingar och annat.
    Kostar USD 9.99 i månaden/99.99 om året.

    ULTIMATE
    Här får du rubbet. Alla deras syntar - från Promars till System-8.
    Kostar USD 19.99 i månaden/199.99 om året.

    Roland har en toppenbra översikt på detta här

    Du laddar hem Roland Cloud Manager till Mac/PC och via den installerar du de syntar du vill ha/har rätt till.

    Jag kör ULTIMATE och håller på att utvärdera. Hittills känns det ok, och 200 spänn i månaden är inte så himla farligt. Plus att man säger ju upp det direkt om man tröttnat.

  7. #7
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Tusen tack Valsolo, Göran och Sickan. Nu är allt mycket klarare!

  8. #8
    Ludvig
    Ludvig är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Vill poängtera att det också finns en gratis-nivå utöver de som Göran tipsar om. Den ger tillgång till:
    * ZENOLOGY Lite
    * Köp av livstidsnycklar för instrument, ljud och mönster
    * 30-dagars gratis testversion av Ultimate för nya kunder
    * Zenbeats

    Lägger också till info om att det just nu körs en kampanj som ger alla som registrerar sin Zen Core-kompatibla hårdvara på Roland Backstage, ett års kostnadsfri Roland Cloud Pro.

    https://www.rolandcloud.com/news/zen-core-fully-loaded

  9. #9
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Den låter bra men äter CPU - hur mkt? Ja t ex 1500 ggr mer än Subtractor som kan göra samma ljud.

  10. #10
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Jag har testat runt nu med en System 8. Äter inte CPU, (win10, PC) Låter fantastiskt!

    I några patchar verkar mono/unisont bytt plats vilket kan komma som en överraskning
    Upplever att några patchar låter lägre än andra.

    Laddade även ner syntwavepatcharna. Låter också fint.

  11. #11
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Baserat på hur Roland gjort hittils så stannar plugouten kvar till du gör en total reset av System8 eller byter plugout. Dvs ett 30 dagars gratis abonnemang borde funka för att tanka ned Juno60 plugouten och dumpa den till din System8.
    Senast redigerat av depulse den 2021-02-18 klockan 23:21.

  12. #12
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Hur gör man med plugouten. En synt ska bort och Junon in. Har aldrig gjort förut och finner
    ingen relevant info.

  13. #13
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Jag har vaga minnen av detta.
    När du har installerat Junon på din dator och har System-8 inkopplad så kan du klicka på Plug-Out i Junons GUI.
    Då ska det tankas över till System-8.

    Men som sagt - minna minnen är bleka.

  14. #14
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den låter bra men äter CPU - hur mkt? Ja t ex 1500 ggr mer än Subtractor som kan göra samma ljud.
    Haha, ööh nej.
    Intressant att se Roland fanboi bli Reason fanboi.

  15. #15
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, ööh nej.
    Intressant att se Roland fanboi bli Reason fanboi.
    Har de blivit bättre med åren? Minns att jag testade när det var nytt och med en enda plugg (Juno-106?) så storknade min då rätt kraftfulla dator bara man tog ett par ackord. Det var med en instans laddad i Cubase. Sedan dess har jag inte försökt.

  16. #16
    gunnar_loeb
    gunnar_loeb är inte uppkopplad
    gunnar_loebs avatar
    Senior
    Jag har varit lite sugen på Zenology Pro men är den färdig?

  17. #17
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    TAL-U-No-LX: en femhunka (https://tal-software.com/products/tal-u-no-lx)

    Förövrigt så låter cloud 5080 som en sunkig kopia av orginalet i egna A/B tester (personlig preferens) så är övriga molnprodukter i paritet med detta så kanske man inte ska hoppas på en exakt 1:1 rent krasst. Tillräckligt bra möjligen.

  18. #18
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har de blivit bättre med åren? Minns att jag testade när det var nytt och med en enda plugg (Juno-106?) så storknade min då rätt kraftfulla dator bara man tog ett par ackord. Det var med en instans laddad i Cubase. Sedan dess har jag inte försökt.
    Man kan ju misstänka att det skett en utveckling och att optimering har förekommit.
    Jag spelar helt problemfritt med tex Jupiter 8 på en iofs rätt kraftig PC från 2014. I Cubase.

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    TAL-U-No-LX: en femhunka (https://tal-software.com/products/tal-u-no-lx)

    Förövrigt så låter cloud 5080 som en sunkig kopia av orginalet i egna A/B tester (personlig preferens) så är övriga molnprodukter i paritet med detta så kanske man inte ska hoppas på en exakt 1:1 rent krasst. Tillräckligt bra möjligen.
    Min uppfattning hittills är att de är rätt ojämna i kvalitet. Ska vid tillfälle gå igenom detta ordentligt.

  19. #19
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, ööh nej.
    Intressant att se Roland fanboi bli Reason fanboi.
    Jag älskar Roland men mjukvara kan de inte på samma genialiska vis som Propellerhead. Du tycker jag här överdriver men tvärt om, Subtractor kanske är 15.000 ggr mer effektiv - som tillät flera hundra rösters polyfoni med 9 ms latency redan på iMac generation G3 med bara interna ljudkortet. Denna nya plugg klarar med samma inställningar möjligen 10 rösters felfritt uppspelad polyfoni på en flertalet tusentals gånger snabbare dator! Fanboi tycker folk och bortser helt från hur fantastisk kod svenskarna faktiskt presterade. Roland borde ha joinat Propellerhead (nu Reason Studios) och fått ta del av byggandet med rack extensions mm. Jag jobbade igår med Logic Pro X och diverse pluggar & det är slående hur ineffektivt det är även om Logic är en schysst miljö. För mig handlar det om produktivitet och möjligheter - inte om någon gudstro kopplad till varumärken.

  20. #20
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Bara du är glad så.

  21. #21
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gunnar_loeb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har varit lite sugen på Zenology Pro men är den färdig?
    Själva Zenology Pro synthen (ZCORE) känns och verkar klart. Den är väldigt användbar som den är och låter "Roland" rakt igenom (olika modeller av roland-filter osv). Vet inte om den är en exakt kopia av X/Xm men den passar väldigt bra som mjuksynth i DAW. Däremot expansionerna till den - SH101, Jupiter-8, Juno 106, JX8P - är inte helt färdig. Saknas en del parametrar osv. Faktum är att det nog är Zenology Pro synthen jag använder mest av min fulla cloud-prenumeration.

  22. #22
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bara du är glad så.
    Nej inte tillräckligt men jag ska nog försöka skaffa nya Fantom

  23. #23
    Mangoo
    Mangoo är inte uppkopplad
    Mangoos avatar
    Senior
    Måste man fortfarande va online för att pluggar ska funka eller har dom lyckats lösa det på något annat sätt?

  24. #24
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag har en System 8 köpt begagnad. Har ingen fungerande inloggning till det Rolandkonto som användes för att registrera den. Antar att det innebär att jag inte får rabatt på Juno 60, men det är inte hela världen. Men! Behöver jag ha en fungerande licens på de plugoutar som är installerade i min maskin för att kunna lägga tillbaka dem igen, om jag bestämmer mig för att swappa ut dem?

  25. #25
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag skulle försöka kontakta Roland och med hjälp av serienumret antingen nollställa eller komma vidare. Det här var ett av problemen som alla befarade när Roland började med plugout... det är superviktigt att hålla reda på kontot.

  26. #26
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Alright. Får återuppta den striden.

  27. #27
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Brr, läskig säljare är ju intrycket... allt för vanligt med strulpellar...

  28. #28
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Någon mer som får 500 Server Error efter att ha loggat in i Roland Cloud?

  29. #29
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Ingen läskig säljare. Läskigt dock att Roland inte tillåter licensetransfer. Säljaren bytte epostadress till min på sitt konto, så fick jag överta det, men med det försvann registreringen som det verkar. Försöka kontakta Roland var rätt döfött.

  30. #30
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ojdå. Ludvig här på 99 är Rolandare.

  31. #31
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Tack! Ska se om jag kan rodda ut detta på någon slags officiell väg först. Verkar som att allt har ändrats och flyttats in i Roland Cloud nu, och där har jag precis skapat ett konto men får 500-fel vad än jag klickar på efter att ha loggat in.

    Jag förstår egentligen inte vad jag har och inte har. Vad jag vill ha är möjligheten att köpa Juno 60 som plugout och när som helst kunna swappa in och ut de pluggar jag har laddade i maskinen nu. Detta utan att ha någon sliskig månadsprenumeration.

  32. #32
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det bör gå. Synten i sig självt är ju licensägare s a s. Hoppas du får hjälp!

  33. #33
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Nej, synten äger inga licenser. De tillhör den som registrerat dem, och verkar inte kunna överföras. För ett år sen åtminstone. Nu hittar jag inte ens hur jag köper en plugout utan att ha konto på Roland Cloud.

    Ursäkta om jag låter grumpig nu, men JÄVLA SKIT är vad det är!!! Fy fan för tillverkare som för sig med en massa hittepålösningar! Gör som alla andra så blir alla nöjdare och gladare.

    Så, nu känns det bättre...

  34. #34
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Pick your fights, eller maximera glädjen av de pluggar som finns i den just nu? D-50 finns väl inte som plugout, än? I så fall kan du sitta lugn i båten tills den kommer. Den vill du ju ha liksom.

    Dum fråga som fan, men har du försökt regga ett nytt konto med serienumret på maskinen?

  35. #35
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, synten äger inga licenser. De tillhör den som registrerat dem, och verkar inte kunna överföras. För ett år sen åtminstone. Nu hittar jag inte ens hur jag köper en plugout utan att ha konto på Roland Cloud.

    Ursäkta om jag låter grumpig nu, men JÄVLA SKIT är vad det är!!! Fy fan för tillverkare som för sig med en massa hittepålösningar! Gör som alla andra så blir alla nöjdare och gladare.

    Så, nu känns det bättre...
    Hm...Om tidigare ägare avreggar sej, och du får reg-koden av denne. Kan du inte regga dej som ägare då?

  36. #36
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    De plugouts som följde med ”gratis”, inklusive jx-3p, låg i firmware har jag för mig, så de borde iaf gå att få in igen utan licens/cloud?

  37. #37
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Får avvakta och se hur det blir med Cloud om den slutar ge 500.

    När jag trilskades med detta i fjol var det tydligt att en licens inte kan flyttas till någon annan person. Men då hette det inte Cloud.

    Iaf. De medföljande pluggarna jag har är ju där och fungerar. Men som jag förstår det behöver jag fimpa en för att göra plats för den nya. Min fråga är hur jag gör för att lägga tillbaka den jag fimpar.

  38. #38
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Bara lägga in på nytt. Hade också en beg. 8:a. Var inga problem att byta motorer i den fram och tillbaka.
    Hur det blir med just Juno 60 vet jag inte.

  39. #39
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Hur menar du med lägga in på nytt? Var får jag dem ifrån?

    Jag fattar verkligen inte hur jag ska göra. Jag har Cloud Manager nu. Vad är nästa steg? Hur använder jag mitt superhemliga PlugOutkort som jag fick med synten för att få rabatt på kompatibla plugoutar till exempel?

  40. #40
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Alla backup av plugouts på minneskortet i system-8, ska kunna växlas utan dator. Jag ska testa just detta i helgen tänkte jag.

  41. #41
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Aha oki. Det kan vara hemligheten kanske.

    Hur är det, ska jag vara berättigad att köra alla vst:ar som motsvarar mina plugoutar också, inkl System 8, Juno 106 och JP3, eller kräver det separata licenser?

  42. #42
    Ludvig
    Ludvig är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    System-8, Jupiter-8, Juno-106 och JX-3P är en del av operativsystemet, så de kan fabriksåterställas direkt från synten.
    Alla pluggar funkar som editor/librarian, men man behöver köpa licens eller prenumerera för att de skall ge ljud ifrån sig.

    Juno-60 och alla monofoniska ACB-syntar måste också införskaffas på samma sätt. En plug som installerats i hårdvaran finns kvar där till den avinstalleras.

  43. #43
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns abonnemangsalternativ samt även pay & get 4ever.

    Abonnemangsnivå som krävs för att få Juno60 = Ultimate = 20$/mån
    Engångspris om man inte vill ha abonnemang för ENBART Juno60 = 149$


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ju60.PNG 
Visningar:	13 
Storlek:	467,2 KB 
Id:	99890

    Okej, så vill man köra det här utanför datorn, pyntar man först 1200 euro för en maskin, sedan 20 till i månaden för att inkludera Juno...

    Damned! Roland är ju faktiskt väldigt mycket värre än Adobe!!!
    Senast redigerat av Gammal Kuf den 2021-02-19 klockan 20:39.

  44. #44
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Okej, så vill man köra det här utanför datorn, pyntar man först 1200 euro för en maskin, sedan 20 till i månaden för att inkludera Juno...

    Damned! Roland är ju faktiskt väldigt mycket värre än Adobe!!!
    Haha och då har du ändå inte räknat med att enda sättet köra trummaskinerna i cloud utanför datorn så behöver du köpa TR-09, TR-08 osv. För den mest autentiska upplevelsen, Aira TR-serien är väl också nära. System-8 kör väl dessutom inte TB-303 emulatorn, så då behövs TB-03 också. Jupiter-Xm+Aira trummaskinen är väl närmsta man kommer en någorlunda komplett out of the box lösning tror jag.

    Eller kanske Fantom? Men den är ju inte billigt direkt.

  45. #45
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag tummade på Juno-60 och Juno 106 i DAW under helgen, och såg att VST-versionerna av Jupiter8 och Juno106 är nyare än i min System-8 hårdvara. Blir det nyare versioner i synten, och jag tankar om mina plugout-syntar?
    Jag slog till på Ultimate collection 1-årsabonnemang. Var nog bra att jag uppgraderade min CPU till en AMD Ryzen 3700x nyligen, med så många mjukis-syntar i datorn...

  46. #46
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Damned! Roland är ju faktiskt väldigt mycket värre än Adobe!!!
    Näru. Adobe är f*n värst.
    Jag pyntar 200 pix i månaden och får en hel drös med syntar.
    När jag inte vill ha dem - så slutar jag betala.
    Enkelt.

    Adobes prishöjning och uppdaterade villkor fick mig att gå all in på Affinity, DaVinci och Pinegrow.

  47. #47
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Kan tillägga att sustain pedal inte funkar rätt med Juno 60,106, JX-3P och Jupiter 8 i VST-format i Win-10. Testade bara med Ableton Live 10 dock.
    Med pedal nertryckt och toner spelas utan att släppa tangenter, funkar det.
    Men när man spelar med pedal nertryckt, och släpper tangenterna efter varandra, dödas tidigare toner, fast jag inte ens spelat sex toner samtidigt.
    Och om pedal är nertryckt och man spelar samma tangent i poly mode 1, så ska tonen triggas om. Det händer inte.

  48. #48
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Luddigt beskrivet. Alltså inte bara fel polaritet? Vilket är mkt bagatellartat.

  49. #49
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    En del intressanta reflektioner på KVR forumet kring Roland Cloud. Det verkar inte funka helt friktionsfritt för vissa tydligen.

    https://www.kvraudio.com/forum/viewt...51755&start=90

    Något som känns igen i användarupplevelsen hos er här som använder tjänsten? Är nämligen sugen på tjänsten själv i synnerhet trummaskinerna och TB-303 som ingår, då Phoscyons dito inte fått någon uppdatering på länge och således ej är kompatibla med m1.

    Det finns i dagsläget alltså mig veterligen ingen fungerande bra TB-303 klon på m1, varken AudioRealism eller Phoscyon. Har aldrig provat Roland Clouds 303. Men mitt intryck är att den är en vidareutvecklad/förbättrad version av algoritmerna i TB-03, med avseende på hur Accent beter sig mer autentiskt i Cloud versionen. Vet inte hur exakt/nära den kommer originalet, men är sugen på att testa
    Senast redigerat av Anubis den 2021-02-22 klockan 10:40.

  50. #50
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En del intressanta reflektioner på KVR forumet kring Roland Cloud. Det verkar inte funka helt friktionsfritt för vissa tydligen.

    https://www.kvraudio.com/forum/viewt...51755&start=90

    Något som känns igen i användarupplevelsen hos er här som använder tjänsten? Är nämligen sugen på tjänsten själv i synnerhet trummaskinerna och TB-303 som ingår, då Phoscyons dito inte fått någon uppdatering på länge och således ej är kompatibla med m1.

    Det finns i dagsläget alltså mig veterligen ingen fungerande bra TB-303 klon på m1, varken AudioRealism eller Phoscyon. Har aldrig provat Roland Clouds 303. Men mitt intryck är att den är en vidareutvecklad/förbättrad version av algoritmerna i TB-03, med avseende på hur Accent beter sig mer autentiskt i Cloud versionen. Vet inte hur exakt/nära den kommer originalet, men är sugen på att testa
    Skrev det tidigare i tråden, man blir utloggad titt som tätt.
    Så fort jag laddar ett nytt projekt i Reaper så måste jag slå in lösenordet på varje synth.
    Fruktansvärt frustrerande.
    Skulle även ladda ner Juno-60 till Roland Cloud, men det gick inte.
    Laddades aldrig färdigt.
    De har även migrerat sin plattform minst en gång under denna tid.
    Uppdateringar av installerade synthar tar oftast en evinnerlig tid och rätt ofta så går det inte alls.

    När det fungerar så är det bra mjukvara, men på det stora hela så finns det så mycket bättre mjukvara att lägga pengarna på.
    Det är min erfarenhet av det.

  51. #51
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sickanovic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skrev det tidigare i tråden, man blir utloggad titt som tätt.
    Så fort jag laddar ett nytt projekt i Reaper så måste jag slå in lösenordet på varje synth.
    Fruktansvärt frustrerande.
    Skulle även ladda ner Juno-60 till Roland Cloud, men det gick inte.
    Laddades aldrig färdigt.
    De har även migrerat sin plattform minst en gång under denna tid.
    Uppdateringar av installerade synthar tar oftast en evinnerlig tid och rätt ofta så går det inte alls.

    När det fungerar så är det bra mjukvara, men på det stora hela så finns det så mycket bättre mjukvara att lägga pengarna på.
    Det är min erfarenhet av det.
    Trist! Men så om jag förstått konceptet korrekt så finns det ingen möjlighet att t ex köpa valfri plugin löst och köra utan Roland Cloud plattformen? I så fall är nog Boutique utgåvorna en bättre lösning för mig.

  52. #52
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trist! Men så om jag förstått konceptet korrekt så finns det ingen möjlighet att t ex köpa valfri plugin löst och köra utan Roland Cloud plattformen? I så fall är nog Boutique utgåvorna en bättre lösning för mig.
    Ja, så är det. I längden blir det nog billigare om du inte måste ha alla 😁

  53. #53
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Luddigt beskrivet. Alltså inte bara fel polaritet? Vilket är mkt bagatellartat.
    OK, försöker förklara bättre då:
    jag håller ner sustainpedalen, trycker ner flera tangenter i följd, utan att släppa någon. Alla toner ligger kvar när jag släpper tangenterna med pedalen nere.
    Om jag istället håller ner pedalen, och spelar och släpper tangenterna efter varandra, så kommer bara den senaste hållas. Dom tidigare tonerna anslutas, när nästa tangent trycks ner. Synten är ställd till 6 rösters polyfoni.

  54. #54
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    @sickanovic @Oxus Att använda den medföljande appen för att avinstallera CloudManager, ladda ner igen och hämta alla instrument samt starta om datorn har för min del vid flera tillfällen varit den enda lösningen för att bli kvitt den typen av problem Ni beskriver. Logic ProX - Catalina.

  55. #55
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ludvig Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill poängtera att det också finns en gratis-nivå utöver de som Göran tipsar om. Den ger tillgång till:
    * ZENOLOGY Lite
    * Köp av livstidsnycklar för instrument, ljud och mönster
    * 30-dagars gratis testversion av Ultimate för nya kunder
    * Zenbeats

    Lägger också till info om att det just nu körs en kampanj som ger alla som registrerar sin Zen Core-kompatibla hårdvara på Roland Backstage, ett års kostnadsfri Roland Cloud Pro.

    https://www.rolandcloud.com/news/zen-core-fully-loaded
    Hejsan Ludvig, har du testat sustainpedal med VST Juno-60 och Jupiter 8? Jag får det inte att funka rätt i min PC med Win-10 + Ableton Live 10. Med VST D-50 funkar sustain normalt.
    Senast redigerat av jocks1 den 2021-02-22 klockan 21:45. Anledning: ny info

  56. #56
    Ludvig
    Ludvig är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hejsan Ludvig, har du testat sustainpedal med VST Juno-60 och Jupiter 8? Jag får det inte att funka rätt i min PC med Win-10 + Ableton Live 10. Med VST D-50 funkar sustain normalt.
    Jag får på gott och ont samma resultat. Har rapporterat det vidare, jag med.
    Men, shit vad JUNO-60:n låter bra!

    Håll ut!

  57. #57
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Vore intressant att testa och höra om den skapar samma artefakter i filtret vid hög resonans och med pulsvågform på, som Juno 6 göra. Nog det vackraste syntljud jag vet!

  58. #58
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vore intressant att testa och höra om den skapar samma artefakter i filtret vid hög resonans och med pulsvågform på, som Juno 6 göra. Nog det vackraste syntljud jag vet!
    Ladda ner och testa

  59. #59
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tummade på Juno-60 och Juno 106 i DAW under helgen, och såg att VST-versionerna av Jupiter8 och Juno106 är nyare än i min System-8 hårdvara. Blir det nyare versioner i synten, och jag tankar om mina plugout-syntar?
    Senaste syntharna med Plug-Out från Roland Cloud för Mac OS X:

    JUNO-106 v1.0.8 innehåller Plug-Out v1.06
    JUNO-60 v1.0.0 innehåller Plug-Out v1.00
    JUPITER-8 v1.0.9 innehåller Plug-Out v1.06
    JX-3P v1.0.3 innehåller Plug-Out v1.00
    PROMARS v1.1.2(S) innehåller Plug-Out v1.04
    SH-101 v1.1.5(S) innehåller Plug-Out v1.07
    SH-2 v1.1.4(S) innehåller Plug-Out v1.06
    SYSTEM-100 v1.1.1(S) innehåller Plug-Out v1.03

  60. #60
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ulf.soderlund Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Senaste syntharna med Plug-Out från Roland Cloud för Mac OS X:

    JUNO-106 v1.0.8 innehåller Plug-Out v1.06
    JUNO-60 v1.0.0 innehåller Plug-Out v1.00
    JUPITER-8 v1.0.9 innehåller Plug-Out v1.06
    JX-3P v1.0.3 innehåller Plug-Out v1.00
    PROMARS v1.1.2(S) innehåller Plug-Out v1.04
    SH-101 v1.1.5(S) innehåller Plug-Out v1.07
    SH-2 v1.1.4(S) innehåller Plug-Out v1.06
    SYSTEM-100 v1.1.1(S) innehåller Plug-Out v1.03
    Ah...Så plugout-versioner ändras inte automatiskt till samma version-nummer för plugin som i Roland Cloud m.a.o.
    Tack Uffe

Liknande ämnen

  1. Juno D: Nytt från ROland
    Av lasselu i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 76
    Senaste inlägg: 2004-07-16, 20:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •