Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 358

Ämne: Melodifestivalen & ESC 2021

  1. #61
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Och den enda låten jag hajjade till på, Rich, går att spela idag på Spotify eftersom den åkte ut. (Om dom inte kör coronregler...)
    Dingdong var en riktig skräphög, inte ens dåligt bra.

  2. #62
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Semi OT, kanske? Ber om ursäkt i så fall.

    Vad är anledningen till att antal låtskrivare i snitt per låt verkar ha minst dubblerats de senaste 40 åren i melodifestivalsammanhang? Är det helt enkelt så att fler låtskrivare, gör en bättre låt? Eller är det bara så att tekniken gör det ännu enklare att samarbeta nuförtiden? Handlar det om pengar?

  3. #63
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Kloon: Det är så popmusik skapas nuförtiden.

  4. #64
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kloon: Det är så popmusik skapas nuförtiden.
    Jo, att trenden är så känner jag ju till. Var kanske mest intresserad av varför.

  5. #65
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    I bästa fall kan nog låtskrivar-team hålla relativt effektivt produktionstempo från idé till färdig låt, i generell jämförelse med att göra allt själv? Det finns väl inget rätt eller fel med det, bara lite varierande metoder i skapandeprocessen.

  6. #66
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Semi OT, kanske? Ber om ursäkt i så fall.

    Vad är anledningen till att antal låtskrivare i snitt per låt verkar ha minst dubblerats de senaste 40 åren i melodifestivalsammanhang? Är det helt enkelt så att fler låtskrivare, gör en bättre låt? Eller är det bara så att tekniken gör det ännu enklare att samarbeta nuförtiden? Handlar det om pengar?
    Det är nog (gissar jag) ett smidigt sätt att skapa skrivarkollektiv med sjysst arbetsmoral och då delar man på resultatet också. Så skit samma om alla 18 inte var med också skrev, men de skrev ju annat under tiden och ingen vet vilken som är säljbar.

  7. #67
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Semi OT, kanske? Ber om ursäkt i så fall.

    Vad är anledningen till att antal låtskrivare i snitt per låt verkar ha minst dubblerats de senaste 40 åren i melodifestivalsammanhang? Är det helt enkelt så att fler låtskrivare, gör en bättre låt? Eller är det bara så att tekniken gör det ännu enklare att samarbeta nuförtiden? Handlar det om pengar?
    Även om det kanske inte är så i just det här fallet, så är jag rätt säker på att det handlar om kredd och ersättning. "Om du lägger ett beat på den här låten får du en del av kakan", osv. Som andra redan varit inne på så är det nog väldigt varierande hur mycket var och en tillför.

  8. #68
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Jag tycker det är en intressant reflektion - om mängden låtskrivare. Fördelarna är uppenbara, hur många här har inte massor med halvfärdiga alster som man kört fast med och tappat energin.

    Men att samarbeta kräver också att kam kan tona ner sitt ego, inte få det precis som man vill och inte skapa dålig stämning när det händer. Går vi mot en tid då människor som är beredda att samarbeta och kompromissa?

    Annars tycker jag deltävling 2 var betydligt starkare än deltävling 1. Jag känner mig lite trött på Micke Jackson drömmare dock....

  9. #69
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag är kluven.
    Lite som att Michelangelo inte känner sig i form och ringer in en annan snubbe som gör klart. Eller Mozart eller ja...
    Blir lite avkall på konsten på något sätt för att nå ett slags fast food klimat inom musiken.
    Nu är jag ju där själv och jobbar "modernt". Tex jag gör en bakgrund och sedan kommmer en annan hen in och gör topline (=melodi) och text.
    Sedan är det mer vanligt idag att man ger låt-andel till producenten.
    Så var det inte för 25 år sedan. Då fick man en flatfee för att göra produktionen, men inga låtcredits. Däremot kunde man få "points" , alltså royalty på skivförsäljningen, rätt minimalt men ändå.
    Men definitivt inte kompositions-procent. Men det får man alltså i dag eftersom ingen vågar lägga ut pengar i förväg på samma sätt som förr.
    Sedan finns det en nymodighet som heter låtskrivar-camps.
    Man samlar ihop 35-40 personer en helg och så får man 2-3 timmar i smågrupper med 4-5 pers som sedan byts ut i andra konstellationer.
    Har skivbolaget/förlaget lite tur så skapas det några hits under helgen.
    Jag har varit med en gång, och det är verkligen McDonalds mer än en smärtad konstnär som får utlopp för sina känslor om man säger så. Passade inte mig på en fläck, det arbetssättet.
    Senast redigerat av Firechild den 2021-02-14 klockan 12:20.

  10. #70
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Semi OT, kanske? Ber om ursäkt i så fall.

    Vad är anledningen till att antal låtskrivare i snitt per låt verkar ha minst dubblerats de senaste 40 åren i melodifestivalsammanhang? Är det helt enkelt så att fler låtskrivare, gör en bättre låt? Eller är det bara så att tekniken gör det ännu enklare att samarbeta nuförtiden? Handlar det om pengar?

    Det åks på låtskrivarkollo där man skriver en jädra hög med låtar och teamen byts varje dag.

    Sen är det säkert så att detta följs upp och de som hade skoj ihop jobbar vidare tillsammans.

  11. #71
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Jimmy Jansson är ju skolad in i det där när han var med i Berts Fame Factory.

  12. #72
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Tusses låt var nog den enda som kändes som vinnarmaterial ikväll. Att Mustasch är med är ju kul, men det slutar väl där. Resten var riktigt mediokert.

  13. #73
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Nää ... varför tittar man? men heja hårdrockarna (refrängen var dock lite "konstig") eller dansbandssångerskan II. Varning för flera radioplågor bland kvällens bidrag för er som lyssnar.

  14. #74
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Hur änna in i helvete kunde Mustasch åka i första omröstningen?

  15. #75
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur änna in i helvete kunde Mustasch åka i första omröstningen?
    Kanske för att låten och framförandet var rätt dåligt. Särskilt för att vara Mustasch.

  16. #76
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske för att låten och framförandet var rätt dåligt. Särskilt för att vara Mustasch.
    Detta ^^^

  17. #77
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Gjorde en snabbkoll på Play! Ja Mustaschica imponerade inte men har moderniserat sig i alla fall! I övrigt var det som vanligt en kamp mellan vilken trummaskin, eller sampling av den, som skulle gå till final...

  18. #78
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Har egentligen inte mycket att säga. Eller jo väldigt mycket tror jag.

    Tusse, låt nr7 vah? För mig så var det ett lovande intro, och sedan blev det samma som alla andra.

    Tycker Mustasch var hyfsat ok,,även om det blandades lite hej vilt i låten.

    Pirelli, standard och rutin.


    Nä....ö

  19. #79
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    I Mellon är det som att tiden stått still i åtminstone 25 år.

  20. #80
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Så jäkla platt omgång dynga idag. Hoppades Mustasch kunde leverera men där var nåt konstigt sterilt över låten. Ingen feeling.
    Resten sög. :/

  21. #81
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Lite som att ”Nu vet alla konceptet, det finns tre låtar att sno allt vad ni vill från. Men hitta tusan inte på något eget eller nytt!”

  22. #82
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Jag lyssnade på min stora högtalare ikväll. Pirelli är ju ett fullblodsproffs men låten var rätt konstigt mixad - kicken mullrade på som attan, ingen bra balans alls, så inga tekniska poäng från mig. Flera andra låtar hade oväntat svaga mixar. Muchstagerna lät bra och Tusse lät som en hitlåt ska göra!

  23. #83
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag lyssnade på min stora högtalare ikväll. Pirelli är ju ett fullblodsproffs men låten var rätt konstigt mixad - kicken mullrade på som attan, ingen bra balans alls, så inga tekniska poäng från mig. Flera andra låtar hade oväntat svaga mixar. Muchstagerna lät bra och Tusse lät som en hitlåt ska göra!
    Muchstallica var de enda som skulle låtit bra mycket bättre live...

  24. #84
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Muchstallica var de enda som skulle låtit bra mycket bättre live...
    Absolut, vi fick salongsvarianten, resten får vi vänta på tills Sweden Rock 2022?

  25. #85
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Absolut, vi fick salongsvarianten, resten får vi vänta på tills Sweden Rock 2022?
    Förhoppningsvis... Jag gillar att de förnyat soundet, bara nu Ralf håller ihop sången!

  26. #86
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag lyssnade på min stora högtalare ikväll. Pirelli är ju ett fullblodsproffs men låten var rätt konstigt mixad - kicken mullrade på som attan, ingen bra balans alls, så inga tekniska poäng från mig. Flera andra låtar hade oväntat svaga mixar. Muchstagerna lät bra och Tusse lät som en hitlåt ska göra!
    Kikade lite på tuben, sjunga kan hon, men låten var inte någonting att skriva hem om.

    Tänker alltid på Christer Lindarw varje gång jag ser henne...

  27. #87
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Lite uppdateringar.

    Två av våra nordiska grannländer hade sina finaler i helgen.

    I Finland var det Blind Channel med låten "Dark Side" som vann.


    https://youtu.be/cIvaeu6Oxzc

    I Norge vann TIX med låten "Fallen Angel".


    https://youtu.be/bp2kfhuv8ZU

    TIX ska tydligen vara en av deras mest framgångsrika artister, med hit efter hit. Han sjunger i vanliga fall på Norska. Förstår ingenting av den här låten.

  28. #88
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så jäkla platt omgång dynga idag. Hoppades Mustasch kunde leverera men där var nåt konstigt sterilt över låten. Ingen feeling.
    Resten sög. :/
    instämmer helt. Hade de lagt på ett ELO-körpaket i refrängerna hade det kunnat bli riktigt bra.

  29. #89
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Finland: Pojkbansdpop i hårdrockstappning, Backstreet boys hade varit nöjda, Denniz Pop hade nog velat ha mer hittighet men det funkar.

    Norge: Eh, nej. Luktar allt lite Jan Teigen-varning om den här låten. Noll poäng av alla andra länder. Intetsägande.

  30. #90
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Norge: Eh, nej. Luktar allt lite Jan Teigen-varning om den här låten. Noll poäng av alla andra länder. Intetsägande.
    Appropå Jan Teigen... Hans hus får höga poäng i alla fall, hade jag varit skåning så hade jag övervägt ett bud.https://www.hemnet.se/bostad/villa-1...n-403-16935075

  31. #91
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Jag hoppas på Tess låt idag

  32. #92
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag hoppas på Lovad idag, för att den åtminstone lät som Florence & the Machine, fast utan feta trummor.

    Edit: Men jag tror inte på den som vinnare såklart. Saade är redan utsedd som det.

  33. #93
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Ja heja Alcazar-Tess, bäst ikväll (eller stänger inte av radion om den skulle spelas men de flesta andra ...). Flera riktiga bottennapp som vanligt, särskilt dansbandarna, men inte för att det är av genren "modern danceband" utan bara en dålig låt (herregud nödrimstexten), alldeles för dålig för att bli en sommarplåga tack och lov.

  34. #94
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Har SVT covid-permitterat personalen i kostymförrådet?

  35. #95
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Tråkigt med Tess - en klass för sig! Mer väntat med Saades Michelin-gubbe-dans och tredje-gången-gillt...

  36. #96
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Riktigt glad att Eric Saade gick direkt till final. Tråkigt att Tess inte ens tog sig till Andra chansen.

    The mamas var hur tråkiga som helst.

  37. #97
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Saades låt var bra. Dock har jag stark aversion mot hans sång.

    Annars gillade jag Efraim & Tess. Mamas fick nog mycket sympati pga missa euro 2020.

  38. #98
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Saade fick med auto-tune på ett smart sätt. Riktig plåsterlåt som sätter sig på hjärnan. Diggar dansen.

  39. #99
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Fast jag är inne på Valle's spår med, låten är stark, hans röst är det inte.

  40. #100
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Var det inte riktigt blekt i kväll? Liksom, helt urblekt?

    Jag fick fundera hårt flera gånger t.o.m. innan jag kom fram till att Clara var det enda bidrag som hade något. Befriande nära ”amatör”, men skulle behöva lite mer stöd i någon sorts show kanske.

  41. #101
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Sket i det igår för jag kan inte med Per Andersson.
    Idag är alla låtar uppe på Spotify ändå,

    https://open.spotify.com/playlist/4e...THC_z3H6j5B0aw

  42. #102
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Per Andersson är normalt olidlig, men i kontrast till Pernilla Wahlgren och startfältet närmast en positiv överraskning. (Ja, jag överdrev.)

  43. #103
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Men oj vad usel Sannex låt var. Jag förstår grejjen att kvotera in något så svenskt som Dansband men låten måste helt ärligt vara något av de absolut sämsta som fått vara med i mellon någonsin. Det var liksom parodi på en genre som många ser som en parodi i sig. Otroligt att den lyckats komma med. Då undrar man hur det går till bakom kulisserna.

  44. #104
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men oj vad usel Sannex låt var. Jag förstår grejjen att kvotera in något så svenskt som Dansband men låten måste helt ärligt vara något av de absolut sämsta som fått vara med i mellon någonsin. Det var liksom parodi på en genre som många ser som en parodi i sig. Otroligt att den lyckats komma med. Då undrar man hur det går till bakom kulisserna.
    Ja förmodligen exakt så! Men nu var den med, och den är inte med längre. T.o.l.!

    På något sätt får man kanske berömma produktionen som arrangerar och driver igenom Mello, och skapar någon form av underhållning.

  45. #105
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Light Head Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På något sätt får man kanske berömma produktionen som arrangerar och driver igenom Mello, och skapar någon form av underhållning.
    Mello som fenomen är det inget fel på, men inaveln bland dom som är nyckelpersoner i det är uppenbar och dom bör istället väljas in av opartisk panel och inte sitta som inventarier och håva in miljoner i diverse royalty. Håller med om att en figur som Christer måste finnas för att få en röd tråd i det men förlagen och ägarna som också skriver alla låtar är inte en vacker lösning. Det är för dålig insyn i "fabriken" bakom, om man som SVT vill hålla sig opolitisk, opartisk och omutbar.

  46. #106
    carl!
    carl! är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    smaken är som baken, tyckte Sannex var 10/10 gällande text/produktion/show. Låten Tess framförde var så extreeeeemt tråkig

  47. #107
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av carl! Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    smaken är som baken, tyckte Sannex var 10/10 gällande text/produktion/show. Låten Tess framförde var så extreeeeemt tråkig
    Really...är du en i bandet?
    Jag har dessutom spelat dansband så kan lite av genren. Det var inte bra hur man än vrider på det...det tyckte ju bevisligen Svenska folket också. Men visst smaken är som baken. Men jag blev häpen över låten. Det borde rimligtvis skickats in flera hundra dansbandslåtar till mello-juryn detta nådens år utan spelningar. Och denna var en av de två bästa således enligt juryn. Eller hur det nu går till...

  48. #108
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Sannex fick mig att uppskatta Arvingarna.

  49. #109
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Sannex....

    Jag hade personligen ALDRIG nöjt mig med den nivå på låt och arr som de framförde. Man kan så klart analysera låten lite, vilket var omöjligt att inte göra. Vad hade man för val? Analysera eller dissa? Jag valde analys, spontan och snabb.

    Oj, detta var ett klent arbete, som att inblandade struntade helt i bidraget och var supernöjda med uppmärksamhet. Kanske att bidraget gått att styra upp lite med bättre arr. De missade ju att använda bryggor och ref till sin fördel. Låten,, 0 på Richterskalan. Refrängen? 0.00000000000001...

  50. #110
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Att FC har en bakgrund i dansband har man allt märkt.....

  51. #111
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Light Head Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att FC har en bakgrund i dansband har man allt märkt.....
    F**k, skulle inte droppat den bomben...
    Men visst, how to survive in your rockn roll dream. Roland D-70. Yamaha CS-01 för solo. Längst bak på scenen, helst utan spotlight...men det är preskriberat sedan länge. Var före internet fanns så inte dokumenterat någonstans förutom här! Melodix. (Verkar funnits flera Melodix, gick ju inte att googla namnkrockar på den tiden )
    Senast redigerat av Firechild den 2021-02-28 klockan 11:58.

  52. #112
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Light Head Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att FC har en bakgrund i dansband har man allt märkt.....
    Nu är väl inte det så illa...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	stenmodular.jpg 
Visningar:	25 
Storlek:	142,5 KB 
Id:	100069

  53. #113
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är väl inte det så illa...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	stenmodular.jpg 
Visningar:	25 
Storlek:	142,5 KB 
Id:	100069

    MoogZ Orkester?

  54. #114
    carl!
    carl! är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Really...är du en i bandet?
    Jag har dessutom spelat dansband så kan lite av genren. Det var inte bra hur man än vrider på det...det tyckte ju bevisligen Svenska folket också. Men visst smaken är som baken. Men jag blev häpen över låten. Det borde rimligtvis skickats in flera hundra dansbandslåtar till mello-juryn detta nådens år utan spelningar. Och denna var en av de två bästa således enligt juryn. Eller hur det nu går till...
    Haha tyvärr ej. Och sen att svenska folkets röster är en indikator om något är bra eller inte... Det jag gillade mest med bidraget var soundet och kompositionen, naivistisk garageband-dansband (vilket gick fint hand i hand med det visuella).

  55. #115
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Här är nog mer än en som testat dansband för att få in deg. Jag t.ex testade som keyboardist för ett trad. dansband i Höör när jag var ca 18år. Tyvärr var jag för dålig på att byta mellan ackord jag knappt hört namnet på och som den andra keyboardisten stod och vrålade till mig, live...stressfaktor 10!
    Sen hade min D-10 inte dom ljuden dom var ute efter. Dubbel fail, och lika bra det. Fyfan. Mörkt kapitel 😄

  56. #116
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    F**k, skulle inte droppat den bomben...
    Men visst, how to survive in your rockn roll dream. Roland D-70. Yamaha CS-01 för solo. Längst bak på scenen, helst utan spotlight...men det är preskriberat sedan länge. Var före internet fanns så inte dokumenterat någonstans förutom här! Melodix. (Verkar funnits flera Melodix, gick ju inte att googla namnkrockar på den tiden )
    Inte bara mellobakgrund utan dansband också. Snart får vi veta att det är du som komponerat glassbilens melodi också!

  57. #117
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Per Andersson är normalt olidlig, men i kontrast till Pernilla Wahlgren och startfältet närmast en positiv överraskning. (Ja, jag överdrev.)
    Jag har rätt svårt för honom i normala fall också, men igår fungerade det.

    Mellanakten var rätt kul.


    https://youtu.be/fVwvMqfpfJ0

  58. #118
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte bara mellobakgrund utan dansband också. Snart får vi veta att det är du som komponerat glassbilens melodi också!

    Jag får väl krypa till korset med här, inte dansband, men jag har skrivit en mellolåt i Frankrike för typ 20 år sedan... Den gick dock inte vidare, de räknar bara poäng på de tre första, men jag skulle nog säga att vi var sist!

  59. #119
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av BoscoSync Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mellanakten var rätt kul.
    Ja den fungerade!

  60. #120
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Att varit inne i dansbandsvängen är lite som att notoriskt gå mot röd gubbe. Kanske inte det mest allvarliga, men det är tusan risky!


    Det närmaste jag kommit var att sälja en RX-15 till kompositör som livnärde sig på att sälja låtar till dansband. Sålde den och sedan fick jag programmera den åt honom under en tid.

Liknande ämnen

  1. Melodifestivalen & ESC 2020
    Av BoscoSync i forum Allmänt om musik
    Svar: 280
    Senaste inlägg: 2021-01-07, 15:43
  2. ESC 2018
    Av BoscoSync i forum Allmänt om musik
    Svar: 101
    Senaste inlägg: 2018-08-29, 07:31
  3. YouTube & Melodifestivalen..
    Av Olle@mac i forum Allmänt om musik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 06:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •