Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6
Resultat 301 till 358 av 358

Ämne: Melodifestivalen & ESC 2021

  1. #301
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Ramlade in nu. Håller ju på Ukraina av de jag hört. Hitsen från hustaken var lite kul. Förra årets vinnare är ju seeeeeeeeeeg...

  2. #302
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Men, hårdrock är alltså ok nu. Så när kommer första drone eller elektroakustiska bidraget!?

  3. #303
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Produktionen är helt galet bra gjord, det här måste ha kostat en förmögenhet, jag har aldrig sett en såhär elaborerad produktion!!

  4. #304
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Min röst går till Tyskland

  5. #305
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Men vafan? Israel är ju med. Varför kör de inte israelisk nationalmusik, psytrance?

  6. #306
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Play jaja ding dong!!!! 😁😁😁

  7. #307
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Play jaja ding dong!!!! ������

  8. #308
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage

  9. #309
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    YESSSS!!!


  10. #310
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Jag är extremt stolt över Frankrike, de brukar ha pissiga låtar och trista framträdanden, men det här var magiskt på alla sätt, och de förtjänade definitivt en topp-placering, ett tag trodde jag faktiskt de mot alla odds skulle ta hem det här! ❤️

  11. #311
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Kul att se Italiens bidrag vinna. Det händer inte ofta

  12. #312
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är extremt stolt över Frankrike, de brukar ha pissiga låtar och trista framträdanden, men det här var magiskt på alla sätt, och de förtjänade definitivt en topp-placering, ett tag trodde jag faktiskt de mot alla odds skulle ta hem det här! ❤️
    Oj, tycker du? jag tycker precis tvärtom – i mina öron var det en pastisch-på-gränsen-till-parodi, en skymf mot Piaf! Jag har förmodligen "fel", jag vet ju att du bott en hel del i Frankrike

  13. #313
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av tei Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj, tycker du? jag tycker precis tvärtom – i mina öron var det en pastisch-på-gränsen-till-parodi, en skymf mot Piaf! Jag har förmodligen "fel", jag vet ju att du bott en hel del i Frankrike

    Barbara är en grym artist (och framförallt låtskrivare), och hon gjorde absolut en Piaf här, men med respekt och väl framfört imho.

    https://open.spotify.com/track/1uAOC...ive-share-menu

    Jag älskar den typen av chanson française, så jag är definitivt biased...

    ☺️

  14. #314

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är extremt stolt över Frankrike, de brukar ha pissiga låtar och trista framträdanden, men det här var magiskt på alla sätt, och de förtjänade definitivt en topp-placering, ett tag trodde jag faktiskt de mot alla odds skulle ta hem det här! ❤️
    Inte så impad av framträdandet. Men lite friskt med nåt annat än 90 tals danspastischer…

  15. #315
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Freudian slip när jag läste, "90 tals danschimpanser"...


  16. #316
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Så, hetast i Europa nu, italiensk glamrock! Undras hur symptomatiskt det är att det vinnande bidraget faktiskt hade ett riktigt band på scen. Min gitarrspelande son jublar i alla fall!

    En sak som slog mig var alla hårdrockband som klämmer prickar in över diverse bokstäver: Mötley Crüe, Mötörhead etc, för att att uppnå nån slags coolhetsfaktor. Men det blir inte mer exotiskt (bland "normala" bokstäver) än å som i Måneskin...

  17. #317
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Min reflektion över topp 3, som låg överlägset i topp, är att de alla sannolikt är en rekyl på allt producerat danspopskit som vi sett nu ett antal år i rad, autencitet...

  18. #318
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Bra omgång! Svårtippat som tusan också.
    Trodde på Schweiz, Ukraina och Finland. Men missade helt Italiens popularitet.
    Tyckte den låten var lite platt, men blev glad att ett bidrag på originalspråk vann!

  19. #319
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    UK - zero points, aouth

  20. #320
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra omgång! Svårtippat som tusan också.
    Trodde på Schweiz, Ukraina och Finland. Men missade helt Italiens popularitet.
    Tyckte den låten var lite platt, men blev glad att ett bidrag på originalspråk vann!

    Bra poäng, och jag tror Portugal hade legat bättre till om de sjungit på Portugisiska med, det hade gett deras akt mer personlighet.

  21. #321
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Skandal under uppsegling? Vinsten i fara? Den som lever får se.

    https://twitter.com/catjxx1/status/1396228182836195343

  22. #322
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Damm!!! 😁

  23. #323
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av BoscoSync Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skandal under uppsegling? Vinsten i fara? Den som lever får se.

    https://twitter.com/catjxx1/status/1396228182836195343

  24. #324
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min reflektion över topp 3, som låg överlägset i topp, är att de alla sannolikt är en rekyl på allt producerat danspopskit som vi sett nu ett antal år i rad, autencitet...
    RHCP det nya schlager..?? Rätt förvånad att både Italien och Finland fick sådant genomslag i telefonrösterna, med tanke på den förväntat traditionella schablonmässiga schlagerpubliken! Såg rätt bortkomna i glitterkläder först - där var finnarna närmare sin egen stil - men å andra sidan en ofrivillig (?) dos tidigt 70-tals Bowie, Slade och T-Rex kanske gick hem bättre i detta sammanhang. Men de skakade av sig det ovana och "lirade" - drag och publikkontakt! Finland kände sig nog lika bekväma som Mustasch i svenska uttagningen...

    Hur som helst - jag gillade dem bättre än något annat "schlager" de senaste åren... Inte som schlager (eller att de är "jättebra") utan som en catchy funkrockig låt framförd med attityd av ett gäng som gillar att spela och uppträda! Som jag skrev ovan, en typ av autenticitet som många nog suktar efter nu i post-covid...

    Härmed slut på både rödvin och analys!
    Senast redigerat av hasse_fx den 2021-05-23 klockan 02:02.

  25. #325
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rätt förvånad att både Italien och Finland fick sådant genomslag i telefonrösterna
    Längtar folk efter få gå på konserter?

  26. #326
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av BoscoSync Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skandal under uppsegling? Vinsten i fara? Den som lever får se.

    https://twitter.com/catjxx1/status/1396228182836195343

    Inte publik längre...

  27. #327
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte publik längre...
    Sålt till media?

    Edit:

    Eller nej han eller hon äger ju inte rättigheterna till materialet.
    Senast redigerat av BoscoSync den 2021-05-23 klockan 03:34.

  28. #328
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av BoscoSync Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sålt till media?
    Nah, förmodligen tröttnade kontoinnehavaren på att det ramlade in folk från all världens hörn och delade överallt i sociala medier och på forum (hrrmm!!), det verkar som det går att se klippet om man har twitterkonto (kollade med polarn som twittrar), och klippet ligger på flera olika kanaler på tuben med.

  29. #329
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    De förnekar, men ärligt talat, spana snubben på presskonfen, frågar du mig så är det inte på något vis omöjligt att han skulle kunna vara koksad, slickandet, handen som sveper näsöppningarna, rastlösheten, men visst, hade jag sett klippet utan att ha någon association till kola hade jag säkert inte lagt märke till det.

    https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ippet-tar-inte


    Fast om man kikar på "kolaklippet" noga några gånger, så ser man att det mest ut ser som om han gör en glädje/uppgivenhets-gest.
    Senast redigerat av Gammal Kuf den 2021-05-23 klockan 04:09.

  30. #330
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Fyra på nationalspråk bland topp 5 alltså - cool!

  31. #331
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oavsett vem som vinner i Sverige kommer de/dem att få möta dessa, italienska Måneskin, med låten Zitti e buoni (typ håll käften och uppför dej). Riktigt bra, tung, melodisk rock, en sångare med attityd och smärta. Jag märker fler och fler ungdomar av idag börjar lyssna på rock igen, kanske en motreaktion mot överproddade popgrupper och att de nu varit under corona restriktioner ett år.


    https://youtu.be/QN1odfjtMoo
    Ni vet var ni hörde dessa först

    Riktigt stora redan i Italien, känns som en italiensk variant av Placebo anno 2021

  32. #332
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Hemspråk, mindre autotune och färre formstöpta danspopspår - hell yeah!

    Det finns kanske hopp även för eurovision och ett kvitto på att Björkmaneran är över också kanske?

  33. #333
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min reflektion över topp 3, som låg överlägset i topp, är att de alla sannolikt är en rekyl på allt producerat danspopskit som vi sett nu ett antal år i rad, autencitet...
    Japp, tror det absolut kommer bli en gigantisk rekyl till "riktig" musik igen där det faktiskt är en riktigt trummis,bassist och gitarrist som lirar.
    In the box Logic-prodd med 4 ackord som repeteras i 3 och en halv minut får vi hoppas går och dör rejält äntligen.
    Personligen gillade jag Schweiz mest. Finlands låt blev lite tam , hade liksom inte mycket annat än Coldplay inspirerade refrängen. Italiens låt...oj, det var otippat, hade ju ingenting förutom rockenergin. Det var det Europa ville ha och i brist på bättre rocklåt kunde den vinna. Hade vi skickat Lillasyster eller Mustach hade vi väl kunna vunnit också så att säga. Tusses låt var lika usel som jag mindes den från Mellon. Han gör den inte bra heller, vaggar med huvudet, gungar upp och ner, det blir inte bra i bild.

    Vill även förtydliga för de som inte är så insatta är att Mello är en förkortning för Melodifestivalen, dvs den svenska uttagningen. Igår var det Eurovision Song Contest, varken Mello eller Melodifestivalen alltså.
    Senast redigerat av Firechild den 2021-05-23 klockan 11:13.

  34. #334
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tusses låt var lika usel som jag mindes den från Mellon.
    Dessutom låg den mellan italien och SanMarino, vilket gjorde att på snabbreprisen försvann den totalt.

    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han gör den inte bra heller, vaggar med huvudet, gungar upp och ner, det blir inte bra i bild.
    Det tänkte jag redan i svenska Mellon, koreografen har inte pratat med bildproducenten. Han guppar ju ut och in i bild, förvinner, kommer tillbaks.

    Men riktigt så dåligt som Carolas insats igår blir nog inget...

  35. #335
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Ouch...japp, Carola...skämskudde deluxe...Malin höll på dö i soffan. Men vad fan gör bildproducenten i bild. Om det var Henric Schweinberk som prompt ville va med i bild återigen med en kroppsdel om så bara med armen börjar det bli pinsamt.
    Men ända sedan 1983 har man ju konstaterat att Carola inte skall prata så mycket förutom att sjunga sina låtar.

  36. #336
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ouch...japp, Carola...skämskudde deluxe...Malin höll på dö i soffan. Men vad fan gör bildproducenten i bild. Om det var Henric Schweinberk som prompt ville va med i bild återigen med en kroppsdel om så bara med armen börjar det bli pinsamt.
    Men ända sedan 1983 har man ju konstaterat att Carola inte skall prata så mycket förutom att sjunga sina låtar.
    Jag förstår inte varför eller när man inte skulle skämmas över Carola. En av denna totalt förvirrade människor som kastar bort en otrolig talang genom att bara producera skräp. Å andra sidan så förstår jag inte hur man skulle kunna stå ut som "pinsam" i Mello...själva högborgen av pinsamhet och dåligt omdöme

  37. #337
    LesslieHammond
    LesslieHammond är inte uppkopplad

    Senior
    Tycker alla ska bojkotta allt som har med melodifestival att göra, om Berglund kommer tillbaka ska jag börja titta igen

  38. #338
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ouch...japp, Carola...skämskudde deluxe...Malin höll på dö i soffan. Men vad fan gör bildproducenten i bild. Om det var Henric Schweinberk som prompt ville va med i bild återigen med en kroppsdel om så bara med armen börjar det bli pinsamt.
    Men ända sedan 1983 har man ju konstaterat att Carola inte skall prata så mycket förutom att sjunga sina låtar.
    Har redan kommit ut en hel del skämt på tiktok och tuben om hennes framträdande

  39. #339
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Saxophoneguyen var i högform men fnittrande och konstiga Carola verkade vara påverkad av något, alkohol eller starka värktabletter (efter sviterna av Let's Dance), och inte nervös som hon hävdade? Roligt/intressant var dock att hon avslutade med God bless you i dessa politiskt ängsliga tider.

    @Firechild, Ja ESC heter det och inte mello. (Mello är en Mellotron och ingenting annat. )

    @depulse, Bra förutsägelse där, räknade själv bort dem nästan helt. (Svårare att hänga med här uppe i Sverige än nere i mer centrala Europa. )

  40. #340
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fyra på nationalspråk bland topp 5 alltså - cool!

    Grymt nice!

    Jag älskar när östländerna levererar, Ryssland levererade igår med sin enorma Babushka på hjul, Serbien med sina Beyoncé sisters levererade per definition definitivt, och Albanien med sin Amazon woman levererade definitivt med!!

    "Ge mig glitter och glamour, här där verkligheten bor, Dolce vita mon amour!!"

  41. #341
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hemspråk, mindre autotune och färre formstöpta danspopspår - hell yeah!

    Det finns kanske hopp även för eurovision och ett kvitto på att Björkmaneran är över också kanske?

    Charlotte Perrelli i Lindarw-designad klänning sjungandes på Svenska till shufflebeat, I'm in!!

  42. #342
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av LesslieHammond Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker alla ska bojkotta allt som har med melodifestival att göra, om Berglund kommer tillbaka ska jag börja titta igen

    Orkester lär vara rejält kostsamt och eftersom alla ändå sitter och flyttar legobitar i pro tools, helt onödigt.

    Jag var med som kompositör till ett bidrag i den franska uttagningen år 2000, det var med orkester och vi hade engagerat en arrangör som skrivit både stråk och blås till låten, väsentlig del av låten blev det i slutändan.

    När vi kom till orkesterep på Olympia dagen innan showen, får vi reda på att budgeten inte räckt till full orkester och att de skippat blåset..

    Det var inte så kul, och jag tror inte de hade orkester 2001. Det var inte heller så kul att flygeln rundade och blev nerskruvad så pianoriffet, som låten byggde på, försvann med, så frågar du mig så är förinspelat epic win!

  43. #343
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Orkester lär vara rejält kostsamt och eftersom alla ändå sitter och flyttar legobitar i pro tools, helt onödigt.

    Jag var med som kompositör till ett bidrag i den franska uttagningen år 2000, det var med orkester och vi hade engagerat en arrangör som skrivit både stråk och blås till låten, väsentlig del av låten blev det i slutändan.

    När vi kom till orkesterep på Olympia dagen innan showen, får vi reda på att budgeten inte räckt till full orkester och att de skippat blåset..

    Det var inte så kul, och jag tror inte de hade orkester 2001. Det var inte heller så kul att flygeln rundade och blev nerskruvad så pianoriffet, som låten byggde på, försvann med, så frågar du mig så är förinspelat epic win!
    Hahaha... Jädrans. Då är det lika bra att skippa orkester

  44. #344
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hahaha... Jädrans. Då är det lika bra att skippa orkester

    Artisten var iofs riktigt jädra usel så jag tror att i vårt fall spelade det ingen roll (det var ett beställningsjobb).

  45. #345
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Artisten var iofs riktigt jädra usel så jag tror att i vårt fall spelade det ingen roll (det var ett beställningsjobb).
    Tittarsiffrorna i Frankrike på ESC väl rejält låga? Har dom ens någon Mellotävling? Jag tror att om Frankrike vunnit så hade det blivit en rejäl revival.

  46. #346
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tittarsiffrorna i Frankrike på ESC väl rejält låga? Har dom ens någon Mellotävling? Jag tror att om Frankrike vunnit så hade det blivit en rejäl revival.
    År 2000, och före, hade det typ samma dignitet som "Miss World", och tävlingen var en Tisdag tidig kväll typ 19-20h vill jag minnas, och sändes sedan typ sen kväll eller rent av midnatt. Kanalen var France 3 som är typ "baksideskanal"... hehe! Vet inte hur det är idag, har inte fortsatt sätta mig in i ämnet efter det..

    Men det var kul att skrota runt bakom kulisserna på legendariska Olympia, jädra fint ställe!!

    Vet inte hur det fungerar med uttagning där idag, då var det som i Sverige förr, man skickar in låtar och hoppas på det bästa. Tror att det sades att det var ca. 900 inskickade det året vår låt var med, så lite stolt får man ju vara att bland de 12 som togs ut var vi med, sen säger det ju inget om de andra 888 låtarna...



    EDIT: När jag kikar på det nu, inser jag vilken enorm TikTok-potential det hade!!

    (Varning.... gruppen/artisten är riktigt usel...)
    https://www.youtube.com/watch?v=kQsfA5dzbhU
    Senast redigerat av Gammal Kuf den 2021-05-23 klockan 18:01.

  47. #347
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Tack för varningen.... ;o)
    Den gjorde mig tyvärr ännu mer nyfiken... aj aj aj.

  48. #348
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för varningen.... ;o)
    Den gjorde mig tyvärr ännu mer nyfiken... aj aj aj.
    Att pianot inte hörs tar bort hela stommen i låten, som annars blir en ganska catchy motown-upbeat låt, man kan höra hammondorgeln försöker lägga en del av blåsgrejorna, men även det faller platt..

    HAHA!! Men det var skoj!!

  49. #349
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ouch...japp, Carola...skämskudde deluxe...Malin höll på dö i soffan. Men vad fan gör bildproducenten i bild. Om det var Henric Schweinberk som prompt ville va med i bild återigen med en kroppsdel om så bara med armen börjar det bli pinsamt.
    Men ända sedan 1983 har man ju konstaterat att Carola inte skall prata så mycket förutom att sjunga sina låtar.
    Phew...få kan säga så lite med så mycket cringe på så kort tid. Kleta ner rutan med religion hann hon också. Uuuusch jag kan inte med den uppblåsta tanten. Kräks!

  50. #350
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Phew...få kan säga så lite med så mycket cringe på så kort tid. Kleta ner rutan med religion hann hon också. Uuuusch jag kan inte med den uppblåsta tanten. Kräks!
    Lördagen den 26 februari 1983 går alltså den då blott 16-åriga Carola Häggkvist upp på scenen och
    framför låten Främling, komponerad av Lasse Holm, med text skriven av Monica Forsberg.
    Hon vinner en förkrossande seger över sina medtävlanden och att en stjärna har gjort entré är
    ett faktum. Efter vinsten säger hon spontant:

    – ”Jag tackar herren för segern.”

    Att det sen ”bara” blev en tredjeplats i Europafinalen i München hade ingen inverkan på
    hennes ofantliga popularitet. Över 6 miljoner svenskare bänkade sig framför tv-rutan den
    kvällen, vilket var nytt tittarrekord. Efter framträdandet i München säger Carola;

    ”Jag bad till Herren att han inte skulle låta mig vinna i München. Jag visste inte om jag skulle klara
    uppståndelsen.”

  51. #351
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Jaha, då var paljetterna nedsorterade i sina askar och sidenskjortan struken - men musiken är kvar. Det mesta tämligen ointressant för min smak.... men en låt stannade kvar. Schweiz bidrag han fått en plats i mitt hjärta:

    https://youtu.be/bpM6o6UiBIw
    Rätt bra video också.

  52. #352
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Definitivt en bra låt och riktigt bra sångare!


    Jag kontrar med min favorit!


    https://youtu.be/-9t_SwPN31s

  53. #353
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Schweiz var ju horribelt dålig... Och han var nog fulast klädd sen tre tävlingar tillbaka.

  54. #354
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaha, då var paljetterna nedsorterade i sina askar och sidenskjortan struken - men musiken är kvar. Det mesta tämligen ointressant för min smak.... men en låt stannade kvar. Schweiz bidrag han fått en plats i mitt hjärta:

    https://youtu.be/bpM6o6UiBIw
    Rätt bra video också.
    Överlägsen både sång-performance och låtbygge.

  55. #355
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Schweiz var ju horribelt dålig... Och han var nog fulast klädd sen tre tävlingar tillbaka.
    Som tur är så har Spotify inga video .... mormors sidenblus från 1975 och se ut som OMD Andy från 1980 är kanske inte cooolaste looken i min bok, man kanske för andra - men som sagt för mig har låten och sången har en själ. Ligger på min sommarlista.
    Senast redigerat av Steelberry den 2021-05-26 klockan 22:01.

  56. #356
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Schweiz var ju horribelt dålig... Och han var nog fulast klädd sen tre tävlingar tillbaka.

    Dålig är den ju inte, kanske sömnig och inte så poppig, men lyssna på det som kompositör/producent, dålig är den inte.

  57. #357
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Överlägsen både sång-performance och låtbygge.
    Håller fullständigt med!

  58. #358
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Schweiz var ju horribelt dålig... Och han var nog fulast klädd sen tre tävlingar tillbaka.
    Jag satt länge och funderade på vem han liknade i den där skjortan och frisyren.. plötsligt slog det mig: En ung Liberace!

    Edit: Schweiz var helt klart en av mina favoriter tillsammans med Island och Ukraina

Liknande ämnen

  1. Melodifestivalen & ESC 2020
    Av BoscoSync i forum Allmänt om musik
    Svar: 280
    Senaste inlägg: 2021-01-07, 15:43
  2. ESC 2018
    Av BoscoSync i forum Allmänt om musik
    Svar: 101
    Senaste inlägg: 2018-08-29, 07:31
  3. YouTube & Melodifestivalen..
    Av Olle@mac i forum Allmänt om musik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 06:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •