Resultat 1 till 44 av 44

Ämne: Vad har andra DAWs som Reason saknar?

  1. #1
    Audible Beauty
    Audible Beauty är inte uppkopplad
    Audible Beautys avatar
    Veteran

    Vad har andra DAWs som Reason saknar?

    Jag läser kommentarer och hör folk säg lite överallt att Reason ligger år efter de andra DAWsen, att det är gammalt och saknar massa funktioner som borde vara standard. Eftersom jag inte producerat på länge och absolut inte ens tittat åt andra DAWs undrar jag vilka dessa grundläggande funktioner är som alla andra har som Reason saknar då de som yttrar sig inte nämner vad som faktiskt saknas.

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Nu för tiden är det väl inte så stor skillnad mellan Reason och övriga DAW utöver arbetssätt skulle jag säga. Så det är mer en smaksak. Sen kan man säkert hitta saker i andra DAW som inte Reason har och tvärtom. Men nej, idag är Reason en komplett DAW med stöd för externa pluggar, audio, timestretch, osv. Sådant som tillkom lite senare i Reason.

    Så det är nog bara tjuriga individer som lever kvar i det förflutna.

  3. #3
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag undrar motsatsen Vad har Reason som andra DAW saknar?

  4. #4
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    ett modernt och flexibelt GUI

  5. #5
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag undrar motsatsen Vad har Reason som andra DAW saknar?
    Tillgång till flertalet instrument och effekter som inte går att installera i andra DAW pga att de är RE-pluggar. Ett fritt modulärt tänk där du kan routa CV och audio mellan instrument och effekter. Där det inte är bundet till kanalen instrumentet och effekterna ligger på. Något som inte går lika lätt eller alls i andra DAW. Är några saker jag spontant kommer på.

  6. #6

    Veteran
    Saknas

    * Automatisk punch in/out record mellan left locator och right locator.

    * Vettig latency kompensering om man kör outboards. Använder extremt sällan externa outboards inne i Reason så i praktiken för mig är det inget jätteproblem.

    * Videosupport, går att lösa med extern player så det är inget problem egentligen.


    Det är väl vad jag saknar mest.

  7. #7
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tillgång till flertalet instrument och effekter som inte går att installera i andra DAW pga att de är RE-pluggar. Ett fritt modulärt tänk där du kan routa CV och audio mellan instrument och effekter. Där det inte är bundet till kanalen instrumentet och effekterna ligger på. Något som inte går lika lätt eller alls i andra DAW. Är några saker jag spontant kommer på.
    Fast det första är väl nästan negativt. Eller iaf motsvarande det som finns i Ableton, logic, cubase m fl. Dvs syntar & pluggar som är "interna" o ej finns utanför egna DAW-världen...

  8. #8

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag undrar motsatsen Vad har Reason som andra DAW saknar?
    * Modulära uppbyggnaden är fantastisk. Saknar man någon smart plugg kan du "bygga ihop en" med hjälp av CV och audio kopplingarna.

    * En av världens bästa timestretch/kompression för audio. Bara den är värd vad Reason kostar. Man kan höja och sänka bpm på och alla kanaler hänger med utan att man behöver vänta på någon beräkning. Kanon när man testar tempo på en låt.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0409.JPG 
Visningar:	16 
Storlek:	2,17 MB 
Id:	99464

    * Mixern, Rack Extensions och racket. Jag kör tre skärmar och när jag trycker på ett spår i sequencern så "highlightas" (roligt ord det där) mixer kanalen (till höger och eftersom jag har stående monitor ser jag alla parametrar) och racket ställer sig i läge så jag ser plugins som tillhör kanalen utan att jag behöver klicka och öppna olika pluggar. Fruktansvärt bekvämt och svårt att vänja sig av med när man väl är van vid detta arbetssätt. Inga klick på pluggar och pluggar som hoppar runt på skärmen och en makalös överskådlighet och snabbhet vid mix. Gäller bara Rack Externsions, VSTs får man klicka och öppna som i en vanlig DAW.
    För att förtydliga, ett klick på ett spår i sequencern och jag ser hela mixerns kanal limpa plus alla Rack extensions direkt. ETT KLICK!!!

    * Rexa ljudfiler direkt i i sequencern, dra och släpp en rexad fil till tex en sampler.

    * Resursnålt om du håller dig till Reasons devicer.

    * Att jag kan öppna mina låtar gjorda för 20 år sedan i Reason utan problem i Reason 11. Tokbra!

    * Combinatorn, den enhet dör du kan stoppa in massa saker och spara sedan som en patch. Blanda Rack Extensions med VST pluggar... så jädra praktiskt.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast det första är väl nästan negativt. Eller iaf motsvarande det som finns i Ableton, logic, cubase m fl. Dvs syntar & pluggar som är "interna" o ej finns utanför egna DAW-världen...
    De medföljande pluggarna till Steinberg rullar inte hos Live tex.
    Men du kan köra Reason som plugin in i din DAW så voila så får du allt gött överallt!
    Senast redigerat av drloop den 2021-02-02 klockan 12:57.

  9. #9
    Monoski
    Monoski är inte uppkopplad
    Monoskis avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ett modernt och flexibelt GUI
    I stort sett oanvändbart sist jag kollade. I alla fall på en modern dator. (Mac (retina)).
    Annars skulle jag gärna, av massor med anledningar.

    Edit: Vääänta nu, nu förstod jag ämnet ordentligt. Tar bort frågan...
    Senast redigerat av Monoski den 2021-02-02 klockan 12:57.

  10. #10
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast det första är väl nästan negativt. Eller iaf motsvarande det som finns i Ableton, logic, cubase m fl. Dvs syntar & pluggar som är "interna" o ej finns utanför egna DAW-världen...
    Fast det var inte de medföljande jag menade. Alla DAW har ett antal medföljande som inte fungerar i andra DAW. Där kan man ställa Ableton mot Logic, mot Cubase, osv. Alla har olika medföljande.

    Det jag menade var att de har ett helt eget format (RE) som det finns flera tredjepartsutvecklare som använder. En vän gör sina mjukvarusyntar enbart som RE till Reason. De går inte köpa som VST, AU, osv.

    Men visst, pluggar finns det ett överflöd av. Men jag ville visa på skillnaden. Just tänket kring det modulära i Reason, som även vävs in i tredjepartsutvecklares produkter är rätt smart faktiskt. Något som inte finns i andra DAW.

  11. #11

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Monoski Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I stort sett oanvändbart sist jag kollade. I alla fall på en modern dator. (Mac (retina)).
    Annars skulle jag gärna, av massor med anledningar.

    Edit: Vääänta nu, nu förstod jag ämnet ordentligt. Tar bort frågan...
    Jag har väldigt svårt att använda Reason med mindre än två skärmar. På laptop suger Reason.
    Men det kommer i nästa uppdatering som fixar grafiken, det är utlovat.

  12. #12
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En av världens bästa timestretch/kompression för audio. Bara den är värd vad Reason kostar. Man kan höja och sänka bpm på och alla kanaler hänger med utan att man behöver vänta på någon beräkning. Kanon när man testar tempo på en låt.
    Det här undrar jag lite över. Kör ju på Reason och har inte använt annan DAW sedan typ 2005. Har Reason 10 nu. Och när jag timestretchat röst rejält, från typ 120 till 90 (kanske, kommer inte ihåg) så gör Octatracken detta MYCKET bättre. Detta blev jag rätt förvånad över men bara accepterade. Men kanske är Octatracken riktigt grym på den biten. Har som sagt noll koll på andra DAW

  13. #13

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här undrar jag lite över. Kör ju på Reason och har inte använt annan DAW sedan typ 2005. Har Reason 10 nu. Och när jag timestretchat röst rejält, från typ 120 till 90 (kanske, kommer inte ihåg) så gör Octatracken detta MYCKET bättre. Detta blev jag rätt förvånad över men bara accepterade. Men kanske är Octatracken riktigt grym på den biten. Har som sagt noll koll på andra DAW
    Har du valt vocal algoritmen på spåret i Reason?
    Generellt så tycker jag nästan alltid Reason varit vinnare i stretchstriden. Har ingen Octa förstås.
    Senast redigerat av drloop den 2021-02-02 klockan 13:44.

  14. #14
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    - MIDI sync på flera portar
    - Möjlighet att döpa inputs och outputs

  15. #15
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Mårre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    - Möjlighet att döpa inputs och outputs
    Detta har iaf Logic. Tror att alla som använder Core Audio har det

  16. #16
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Tror det kan vara saker som saknas? Lite oklart vad Mårre menade. Om de finns, saknas eller något som finns i andra DAWs.

  17. #17
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror det kan vara saker som saknas? Lite oklart vad Mårre menade. Om de finns, saknas eller något som finns i andra DAWs.
    jepp. Sorry. Världen roterar INTE kring mig

  18. #18
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Möjlighet att ändra uppspelningshastigheten på ljudfiler.

    edit: saknas i reason.

    time strech räknas inte.

  19. #19
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Möjlighet att ändra uppspelningshastigheten på ljudfiler.

    edit: saknas i reason.

    time strech räknas inte.
    Hur menar du då? Menar du traditionell pitch shift? Det kan du ju göra på flera sätt i Reason.

  20. #20

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur menar du då? Menar du traditionell pitch shift? Det kan du ju göra på flera sätt i Reason.
    Tänk så som det funkar i en sampler, pitcha ned och klippet blir långre... Går att fixa via sampler men det är ett jädra meck

  21. #21
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur menar du då? Menar du traditionell pitch shift? Det kan du ju göra på flera sätt i Reason.
    Ok. flera sätt som är idiotiska.

    https://www.99musik.se/showthread.ph...=1#post3391924

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur menar du då? Menar du traditionell pitch shift? Det kan du ju göra på flera sätt i Reason.
    läste slarvigt. vet inte vad du menar med traditionell pitch shift (hade inte kallat det jag syftar på för det). menar sänka uppspelningshastigheten utan time stretch. Som en rullbandare.

  22. #22
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok. flera sätt som är idiotiska.

    https://www.99musik.se/showthread.ph...=1#post3391924

    [COLOR="silver"]- - - Updated - - -[/.
    Ok. Ser att vi redan haft denna diskussionen och då är det meningslöst att fortsätta den här igen.

  23. #23
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk så som det funkar i en sampler, pitcha ned och klippet blir långre... Går att fixa via sampler men det är ett jädra meck
    drloop, jo, det var det jag kallade traditionell pitch shift och frågade om det var det oljud menade. Men det är redan avklarat i en annan tråd.

  24. #24
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag tänker att en pitchshifter sänker pitch utan att påverka hastigheten. Då blir aktiviteten pitch shift också det. Den funktionen finns ju dessutom i Reason, och heter väl just pitch shift.

    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok. Ser att vi redan haft denna diskussionen och då är det meningslöst att fortsätta den här igen.
    Jag svarade på trådens fråga. Länken var bara så att du förstod vad jag pratade om.

  25. #25
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jo. Men traditionellt i en sampler, innan de nya algoritmerna kom, så saktades ju samplingen ner när man gjorde en pitch shift. Därför jag skrev traditionell pitch shift. Vilket är även det som sker på en bandare. Nu mer kan man som du säger pitcha individuellt och/eller time stretcha.

    oljud, men jag vet att du vill ha traditionell pitch shift direkt i audiospåret som t ex Ableton har. Du får tjata på Stefan här på forumet så de pushar upp det bland feature requestsen.
    Senast redigerat av Katzenjammer den 2021-02-02 klockan 17:29.

  26. #26
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Reason saknar väl improvisationsläget eller lekläget som jag kallar "Session view" i Ableton. Där börjar nästan alla mina låtar och jag gör alltid grundarret där innan jag går över till "Arrange view" för slutpillandet...

  27. #27
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    * En av världens bästa timestretch/kompression för audio. Bara den är värd vad Reason kostar. Man kan höja och sänka bpm på och alla kanaler hänger med utan att man behöver vänta på någon beräkning. Kanon när man testar tempo på en låt.
    Jag vill bara flika in att inte heller i Cubase sker det nån beräkning i det fallet. Det höjs och sänks som typ ett traditionellt MIDI-spår. Sen vilken av de två programmen som ger snyggast resultat kan jag inte säga nåt om iom att jag inte testat det i Reason

  28. #28
    Audible Beauty
    Audible Beauty är inte uppkopplad
    Audible Beautys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    * Automatisk punch in/out record mellan left locator och right locator.
    Jag hade velat ha motsvarande lanes, men att man kan spela upp från samtliga inspelade spår i sequenserspårets lanes, inte bara ett av dem. Spela över så det sammanfogas till ett ljudspår är inte jag sugen på alls. :P

    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Reason saknar väl improvisationsläget eller lekläget som jag kallar "Session view" i Ableton. Där börjar nästan alla mina låtar och jag gör alltid grundarret där innan jag går över till "Arrange view" för slutpillandet...
    Fast detta är väl ändå ganska unikt för just Ableton? Det har väl inte alla andra DAWs förutom just Reason?

  29. #29
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Reason saknar vektorbaserat UI som kan skalas. Multitouch support. MPE.

    Styrkan med reason som jag ser det är att gamla techno-rävar som gjorde musik på 90-talet känner igen sig i rack-metaforen. Jag gillade den ursprungliga iden med ett slutet system där man bara kör interna pluggar så att man kan skicka låtar mellan olika maskiner utan att riskera att något saknas. Det sket sig ganska snabbt dock.

  30. #30
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo. Men traditionellt i en sampler, innan de nya algoritmerna kom, så saktades ju samplingen ner när man gjorde en pitch shift. Därför jag skrev traditionell pitch shift. Vilket är även det som sker på en bandare. Nu mer kan man som du säger pitcha individuellt och/eller time stretcha.

    oljud, men jag vet att du vill ha traditionell pitch shift direkt i audiospåret som t ex Ableton har. Du får tjata på Stefan här på forumet så de pushar upp det bland feature requestsen.
    Ok. Det kan man såklart kalla det!

    Äsch, jag är ju fel målgrupp för reason. Är 100% användare pga racket och enheterna i det, själva sequencerdelen är kass (jobbar 86% med ljud i den). Mixern är lite konstig men får godkänt.

  31. #31
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Lite som jag då. Använder Rack som plugin i Ableton Live för att komma åt instrument, effekter, osv. Men skippar sequencerdelen. Det använder jag Ableton Live till. Det är min huvud-DAW.

  32. #32

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Audible Beauty Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade velat ha motsvarande lanes, men att man kan spela upp från samtliga inspelade spår i sequenserspårets lanes, inte bara ett av dem. Spela över så det sammanfogas till ett ljudspår är inte jag sugen på alls. :P



    Fast detta är väl ändå ganska unikt för just Ableton? Det har väl inte alla andra DAWs förutom just Reason?
    Garageband och Logic har också en session view liknande mojut.

  33. #33
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite som jag då. Använder Rack som plugin i Ableton Live för att komma åt instrument, effekter, osv. Men skippar sequencerdelen. Det använder jag Ableton Live till. Det är min huvud-DAW.
    Ja, har Reason Lite så sedan erbjudandet men det hade typ nada pluggar med.

    Kravet på internet samt seg start fick mig att sluta använda det i slla mina projekt. Reaper startar ju på nolltid men Reason tar gor tid på sig.

  34. #34

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, har Reason Lite så sedan erbjudandet men det hade typ nada pluggar med.

    Kravet på internet samt seg start fick mig att sluta använda det i slla mina projekt. Reaper startar ju på nolltid men Reason tar gor tid på sig.
    Man kan göra en authorize så slipper man att ha uppkoppling och då startar Reason snabbare.
    Den första instansen av Reason pluggen tar lite tid att starta. Men sedan går nästa fort.

  35. #35
    jonnem
    jonnem är inte uppkopplad
    jonnems avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Mårre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    - MIDI sync på flera portar
    - Möjlighet att döpa inputs och outputs
    +100

  36. #36
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man kan göra en authorize så slipper man att ha uppkoppling och då startar Reason snabbare.
    Den första instansen av Reason pluggen tar lite tid att starta. Men sedan går nästa fort.
    Ja, men jag har flera datorer jaganvänder reason på då det går tyvärr inte.

  37. #37
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Audible Beauty Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast detta är väl ändå ganska unikt för just Ableton? Det har väl inte alla andra DAWs förutom just Reason?
    Bitwig har det och jag tror även att Logic fick clips i den senaste uppdateringen.

  38. #38
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jepp. Sorry. Världen roterar INTE kring mig
    Va? Varför är jag snurrig då?
    Jag menade att Reason saknar det men Logic har bägge!

  39. #39
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite som jag då. Använder Rack som plugin i Ableton Live för att komma åt instrument, effekter, osv. Men skippar sequencerdelen. Det använder jag Ableton Live till. Det är min huvud-DAW.
    Det har jag sagt att jag ska göra (med Logic) men inte fått tummen ur. Lovar att jag ska testa det i helgen!

  40. #40
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Kör Reason fortfarande med egen ”datakomprimerad” intern ljudbehandling? För att bli resurssnålt. Det hördes i V1.0. Därmed stängde jag dörren till Reason...och detta var 20 år sedan? Shit, time flies.
    Men i v1.0 saknade Reason således ljudkvalitet som finns i andra DAW för att knyta an till trådtiteln. Men det kanske låter bättre nu.

  41. #41

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör Reason fortfarande med egen ”datakomprimerad” intern ljudbehandling? För att bli resurssnålt. Det hördes i V1.0. Därmed stängde jag dörren till Reason...och detta var 20 år sedan? Shit, time flies.
    Men i v1.0 saknade Reason således ljudkvalitet som finns i andra DAW för att knyta an till trådtiteln. Men det kanske låter bättre nu.
    20 år senare kan man konstatera att Reason låter precis lika bra eller dåligt som ditt Protools FC!
    Förr kunde man köra med lägre upplösning internt för att datorn skulle orka med realtidsuppspelning det är helt korrekt.

  42. #42
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    20 år senare kan man konstatera att Reason låter precis lika bra eller dåligt som ditt Protools FC!
    Förr kunde man köra med lägre upplösning internt för att datorn skulle orka med realtidsuppspelning det är helt korrekt.
    Hehe, jag bara drog till med 20 år och det stämde ju nästan exakt! Men då fanns det inga settings vad jag minns att ställa in ljudkvalitén? Det var liksom grejjen att det skulle vara resurssnålt och byta projekt med varandra oavsett hur krallig dator man hade, lite som Rebirth idén. Så jag avfärdade Reason lite motvilligt som en kompromiss mellan ljudkvalitet och workflow.
    Hursomhelst, du har rätt, lika bra eller dåligt som mitt Pro Tools... 2021 blir det Out Of The BOX!!! Kommer likt Bob Clearmountain endast använda Pro Tools som "bandspelare" och mixa och processa med analoga outboards
    Jag hoppas det är värt investeringen i hårdvara hehe

  43. #43

    Veteran
    Fanns en liten knapp för HQ kvalle!

  44. #44
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Har inte koll på varenda DAW, men jag är imponerad över t.ex reapers sätt att batchrendera filer med en mindre skog av tunga pluggar, där varje plugg verkar ligga i sin egen sandlåda så även om en kraschar så kan den startas om till nästa fil kommer in.

Liknande ämnen

  1. Svar: 62
    Senaste inlägg: 2018-07-27, 12:24
  2. Saknar reason
    Av must i forum Reason Studios
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2018-02-01, 21:15
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-08-20, 12:44
  4. Vad för ljudkort till 2005 års laptop som saknar ljud? (XP32)
    Av MrLonghair i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 21:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •