Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 72 av 72

Ämne: Sälja på Reverb.com

  1. #61
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Det verkar inte så för när man tittar till höger vid checkout så läggs ingen moms på inom eu.

  2. #62
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    https://reverb.com/en-se/item/763381...016-1990-black ser jag samma pris inloggad som oinloggad. 2203 kronor plus frakt

    https://reverb.com/en-se/item/702003...sette-recorder ser jag 113.34 inloggad (extrapris, 10%) och 141.64 (med uttrycklig "incl vat") med samma extrapris. Då är jag inloggad som företag med momsnummer inne (inaktiv butik)

  3. #63
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Vad skumt! Nu är det samma pris utloggad som inloggad. Kanske bara var en bug?

    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    https://reverb.com/en-se/item/763381...016-1990-black ser jag samma pris inloggad som oinloggad. 2203 kronor plus frakt

    https://reverb.com/en-se/item/702003...sette-recorder ser jag 113.34 inloggad (extrapris, 10%) och 141.64 (med uttrycklig "incl vat") med samma extrapris. Då är jag inloggad som företag med momsnummer inne (inaktiv butik)

  4. #64
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Inte omöjligt.

  5. #65
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    För distanshandel inom EU ska det bli svensk moms om du köper till sverige, därför kan säljaren inte gissa priset innan den vet vart varan ska. Kanske är andra regler för begagnat.

  6. #66
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Enligt skatteverkets hemsida: "Det är ingen moms på varor som säljs av privatpersoner inom EU."

    Lyckades nog lösa mysteriet. När jag inte är inloggad tror Reverb att jag är dansk och visar priset i DKR men skriver ut det som "kr".
    Senast redigerat av robopants den 2023-12-28 klockan 14:34.

  7. #67
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Bara jag som får scams helt plötsligt? Fick en förra veckan, och en igår som ett ”bud”. Tackade ja för att jävlas, de betalar ju inte.

    Båda ville få mig att gå in på någon jävla länk och fixa så jag kan få pengar, typ

  8. #68
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Jepp, här med. Störigt som tusan.

  9. #69
    koenig
    koenig är uppkopplad nu
    koenigs avatar
    Senior
    Jag fick ett bud på min grej som samtidigt var ett meddelande om att jag skulle verifiera mitt konto. När jag kollade upp länken (med en browser i privat-läge) kom det upp en fin kopia av Reverb där jag ombads mata in mina kortuppgifter för att verifiera mitt konto…

    Det jobbiga är att det går att flagga ett PM som olämpligt men det finns inget sätt att flagga ett shady erbjudande. Jag testade att kontakta deras support men det var ganska mycket "goddag yxskaft".

  10. #70
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av koenig Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick ett bud på min grej som samtidigt var ett meddelande om att jag skulle verifiera mitt konto. När jag kollade upp länken (med en browser i privat-läge) kom det upp en fin kopia av Reverb där jag ombads mata in mina kortuppgifter för att verifiera mitt konto…

    Det jobbiga är att det går att flagga ett PM som olämpligt men det finns inget sätt att flagga ett shady erbjudande. Jag testade att kontakta deras support men det var ganska mycket "goddag yxskaft".
    Jag lyckades inte flagga PM som olämpligt på mobilen. Fick genomgå störig support för att få det raderat. Mest av princip som jag inte provade i datorn.

  11. #71
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av koenig Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick ett bud på min grej som samtidigt var ett meddelande om att jag skulle verifiera mitt konto. När jag kollade upp länken (med en browser i privat-läge) kom det upp en fin kopia av Reverb där jag ombads mata in mina kortuppgifter för att verifiera mitt konto…

    Det jobbiga är att det går att flagga ett PM som olämpligt men det finns inget sätt att flagga ett shady erbjudande. Jag testade att kontakta deras support men det var ganska mycket "goddag yxskaft".
    aj! tack för att du delar med dig, jag hade absolut gått på det.

  12. #72
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ingen kommer någonsin be om ditt kortnummer för att verifiera kontot.

    - - - Updated - - -

    Eller länka ut dig från domänen du är på.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •