Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ipad i effektkedja?

  1. #1
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran

    Ipad i effektkedja?

    En grej jag funderar lite på är om det går att använda Ipad som en enhet i en effektkedja.

    Alltså att på något vis (via USB och camera connection antar jag i så fall) leda ljud först in, sedan genom via en effekt-app i stil med Eventides iOS-effekter, och ut igen.

    Så här:

    Ljud in från pedal X ––> processat av app Y ––> ljud ut till pedal Z.

    Antar att det krävs ett ljudinterface i andra änden av USB-kabeln.

  2. #2
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Finns billiga ljudkort till iPad från bl.a IK multimedia annars kan det ju vara coolt att använda iPadens mikrofon och hörlursuttag.

  3. #3
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    https://teisco.com/pages/interface kanske, om den funkar med ipad. Men det är väl ett vanligt ljudkrot liksom.

  4. #4
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Kör min Analog Heat på det viset iom att fungerar finfint med ipad/iphone. Asnajs att köra in två signaler dista och ha sig och sen routa dom i AUM lägga på effekter, spela in osv. Kanske inte va exakt vad du tänkt göra men fungerar riktigt bra.

  5. #5
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ja, finns massvis av ljudkort anpassade för iPad. Tex iRig från IK. Men du får ju räkna med lite latency när ljudet passerar iPaden.

    Men du kan köra med vilket ljudkort som helst med hjälp av ett connection kit så länge det är class compliant.

    IKs egna Amplitube för iPad funkar ju på det sättet tillsammans med en iRig. Som ett virtuellt stomp board för gitarrister.

  6. #6
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Med risk för ot, hur ser latency ut med iPad som fx ni som provat? Är det acceptabelt för livespelande?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •