Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: CV-interface, liten marknadsundersökning

  1. #1
    mah
    mah är inte uppkopplad
    mahs avatar
    Senior

    CV-interface, liten marknadsundersökning

    https://forms.gle/XxjDCRu15dSMUDU99

    svara gärna så kanskede det blir verklighet.

    Mvh
    Mah

  2. #2
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Jag tycker det var lite oklart vad som var den nya idén.

    Min sq1 och beatstep klarar ju redan det mesta som listades för en näve hundringar.

  3. #3
    mah
    mah är inte uppkopplad
    mahs avatar
    Senior
    det är sant, slängde ihop en snabbt formulär bara för att ha underlag till att kunna söka lite uppstartsbidrag, kunde vart mer utförlig.

    Men de nya är väl ett interface med mod matrix om man ska dra det enkelt.

    Alltså kunna ratta in tex vilken midi som går till vilken cv kanal på ett smidigt sätt utan att behöva en pc för konfig.. samt möjlighet att modulera signalerna internt samt extern från cv, midi mm. samt kunna använda "effekter" typ probability, arp osåntdära.

  4. #4
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Titta gärna på Blokas Midihub. Föreställa dig en sådan, fast med möjligheter att programmera CV oxå samt cv/gate portar. Något sådant hade varit guld värt.



    https://youtu.be/g2ZHXc6TO98



    Jag har en sådan o använder för att med 4 Semblance/Nyborg få ihop en 4voice. Funkar bra. Men möjligheterna är endless. O hade den även haft Logic o portar för cv så blir den fantastisk...

  5. #5
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Med risk för att låta som en tråkmåns. Är inte det typ ExpertSleepers FH-2 som beskrivs?

  6. #6
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med risk för att låta som en tråkmåns. Är inte det typ ExpertSleepers FH-2 som beskrivs?
    Nja... Kolla i Midihubs application så har du en hel programmerings/customiseringsvärld. Oändligt nästan

  7. #7
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja... Kolla i Midihubs application så har du en hel programmerings/customiseringsvärld. Oändligt nästan
    Ja. Har du kollat FH-2? Den kan "lite" mer än ren midi-not -> cv...

  8. #8
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja. Har du kollat FH-2? Den kan "lite" mer än ren midi-not -> cv...
    oj. Visste inte att den (FH2) hade ett datorgränssnitt där man kunde programmera om allt som i midihubs app

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	midihubapp.PNG 
Visningar:	6 
Storlek:	384,1 KB 
Id:	99344

    Isf ber jag om ursäkt för min ignorans

  9. #9
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    https://expert-sleepers.co.uk/webapp...nfig_tool.html

    (MidiHub-appen är rätt mycket elegantare dock... =) )
    Senast redigerat av rydan den 2021-01-28 klockan 10:26.

  10. #10
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Alltså. Missförstå mig inte. Jag är som bäst i valet och kvalet att bara skippa allt vad sequencing heter i eurorack, och gå över helt till ett/ett par avancerade dator-cv-interface och köra all sequencing från dator, så jag är minst sagt intresserad av avancerade och smarta CV-converters. Så det är verkligen inte meningen att slå ihjäl ambitionen, mer lite marknadsanalys att det finns produkter som från vad jag förstår av beskrivningen är liknande, så det kan vara klokt att kolla dessa och lista ut sin USP.

  11. #11
    mah
    mah är inte uppkopplad
    mahs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså. Missförstå mig inte. Jag är som bäst i valet och kvalet att bara skippa allt vad sequencing heter i eurorack, och gå över helt till ett/ett par avancerade dator-cv-interface och köra all sequencing från dator, så jag är minst sagt intresserad av avancerade och smarta CV-converters. Så det är verkligen inte meningen att slå ihjäl ambitionen, mer lite marknadsanalys att det finns produkter som från vad jag förstår av beskrivningen är liknande, så det kan vara klokt att kolla dessa och lista ut sin USP.
    uppskattar verkligen feedbacken, jag tycker FH2 snuddar vad jag vill göra, men vill skapa nått som är lite mer hands on, slippa konfig via dator, om man vill. tänk fh2, fler io med http://www.orthogonaldevices.com/er-301 interface ish...

  12. #12
    mah
    mah är inte uppkopplad
    mahs avatar
    Senior
    Tanken är också att ha support för de flesta grid controllers för att agera sekvensör

Liknande ämnen

  1. Euroracklådor. En liten marknadsundersökning.
    Av iLEZ i forum Modularer & sånt
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2022-02-16, 14:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •