Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 65

Ämne: Reason+ and Companion

  1. #1

    Veteran

    Reason+ and Companion


    https://youtu.be/3GG1KMIrc1k

    The plot thickens...

  2. #2
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Fullständigt meningslösa men lite underhållande antaganden:

    Med dagens uppdatering till version 11.3.7 av Reason kan vi dra slutsatsen att det inte handlar om en uppdaterad version av Reason.
    Varför skulle man uppgradera någon dag innan nästa uppgradering?

    I version 11.3.7 har det tillkommit under Preference en ruta att kryssa i om man önskar att Companion ska öppnas när Reason startas.

    Det tyder på att Companion är ett annat program som fungerar tillsammans med Reason. Det skulle kunna vara någon form av koppling till IPad för att kontrollera Reason. Det skulle kunna vara någon koppling till webben för att kunna köra Reason i ett webbaserat gränssnitt. Det skulle kunna vara koppling till ett annat företags program som fungerar i tandem med Reason. Det skulle kunna vara ljud/loopar/samplingar a la Loopmasters eller liknande.

    Eller något helt annat

  3. #3
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Veryniice

  4. #4

    Veteran
    Companion är en direkt koppling till splice.
    Gissar jag

  5. #5
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Companion är en direkt koppling till splice.
    Gissar jag
    Haha det tänkte jag också. Eller någon annan samplebank.

  6. #6

    Veteran
    Subscription verkar många gissa.

  7. #7

    Veteran
    Gissar också att jag inte får min heta önskning om automatiskt punch in/out rec uppfylld...

    EDIT:Rättade till inlägget för att korrekt beskriva min önskan.
    Senast redigerat av drloop den 2021-01-26 klockan 14:57.

  8. #8
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vilket alltid har funnits.

    Bara att toggla rec off / rec on med asteriskknappen.

  9. #9

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilket alltid har funnits.

    Bara att toggla rec off / rec on med asteriskknappen.
    Vi har haft den diskussionen förut PF.
    Jag vill ha mellan left locator och right locator och det skall vara automatiskt punch in/out.

  10. #10

    Veteran
    Man önskar sig IOS Reason också...

  11. #11
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man önskar sig IOS Reason också...
    Companion, bärbart Reason. Ja tack!

  12. #12
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Subscription verkar många gissa.
    Jag är inte helt förtjust i prenumerationstjänster men allt fler går över till den betalningsmetoden. Reasonstudios har ju haft den lösningen för sina RE instrument/effekter men då som ett alternativ till att köpa.

    Jag tänker också att det fanns en IOS app som hette Allihoopa där sånger kunde lagras och erbjöd möjlighet till samarbete. Kanske är Companion något liknande men direkt länkat till Reason?

    Det enda jag vet är att på onsdag kväll vet vi mer

  13. #13
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Lite som den där jam-appen Figure och så kan man trycka på en knapp och blåsa in allt i datorn? Men deras rötter i ReBirth brukar göra sig lite för påminda i många fall, när man inte vill skapa "sequencermusik". Fokus på att man vaknar med en melodi i huvudet man inte vill glömma vore nice.

  14. #14
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi har haft den diskussionen förut PF.
    Jag vill ha mellan left locator och right locator och det skall vara automatiskt punch in/out.
    Löser man enkelt med en industrirobot och vision-system. Vision kollar på skärmen, och när time indicator passerar en locator trycker roboten på asteriskknappen. Done. Vad är problemet?

  15. #15
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    En låtskrivar-AI-companion baserad på analyser av Bitley's samlade verk?

  16. #16
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

  17. #17

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Löser man enkelt med en industrirobot och vision-system. Vision kollar på skärmen, och när time indicator passerar en locator trycker roboten på asteriskknappen. Done. Vad är problemet?
    Gött, kan man få den sample accurate?

  18. #18
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gött, kan man få den sample accurate?
    Zoomar du bara in tillräckligt på skärmen lär det säkert gå. =)

  19. #19
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Extremt blått ringfinger blev första betatestets resultat. Ouch.

  20. #20

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av PGR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänker också att det fanns en IOS app som hette Allihoopa där sånger kunde lagras och erbjöd möjlighet till samarbete. Kanske är Companion något liknande men direkt länkat till Reason?
    Propellerheads har också Reason Compact för iPhone och iPad, men det har inte hänt så mycket med appen sedan 2.0 lanserades i maj 2019. Men den är mer av ett skissblock.

    EDIT: Det är tunga namn i bolaget som är med på livestreamen ikväll, så gissningsvis är det någon rätt stor lansering:

    Citat Ursprungligen postat av Reason Studios blog
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Our host Ryan Harlin is joined by Niklas Agevik (CEO), Timothy Self (CXO), James Pember (Head of Services) and Mattias Häggström Gerdt (Product Manager). Join our Livestream to hear the backstory and see Reason+ in action!
    Från bloggen: Reason+ Livestream
    Senast redigerat av false messiah den 2021-01-27 klockan 08:59.

  21. #21
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Snart smäller det hörni!

  22. #22
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Hyra verka vara det nya svarta ...

    Reason+ is a service. That means when you subscribe you get:

    Inspiring sound packs delivered weekly. Organized around themes like Neo-Soul, Beach Party, Cinetronica, Grime 'n' Garage and uses like Essential Guitar Effects, Trap Drums, Liquid Breaks, Pop Chord Progressions, Sound Packs will jump start your music making and lead you in new directions. People are amazed how much these unlock Reason and its devices, guiding you to create your sound. We’re starting out with a bunch of great packs of patches and intend on releasing ~10 packs a week.

    All Reason Studios devices and any new ones we develop. Today that means 75 instruments, effects, and MIDI players, including the recently released Friktion and Pattern Mutator.

    The latest up-to-date version of Reason software, both standalone DAW and Reason Rack Plugin for VST/AU/ AAX. No matter where or how you work, we got your back. All the new stuff we make you get access to immediately.

    A new Reason+ companion application that manages your Reason life and lets you discover and install these new packs, Rack Extensions and Reason, too.

    https://www.reasonstudios.com/blog/i...ng-reason-plus

    €19.99/month , det blir ju dyrt i längden med att hyra sa man alltid förr ... men å andra sidan får man mycket o välja på säger man nu ...

  23. #23
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    jaha, det var därför det försvann några instrument (bla utmärkta el-guran) härom veckan, får se om de dyker upp i + eller om de borta för alltid?

  24. #24
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    A-List Guitarist och PX7 är borta för alltid. Det var en fråga om licensiering. MEN, vi håller just nu på att jobba på en ny synth som kommer snart. Kanske kommer den fylla hålet efter PX7, om vi säger så.

  25. #25
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    "om du trodde att du skulle kunna koncentera dig på att göra musik, glöm det! nu får du nya ljud hela tiden som du måste hålla koll på och prova för att veta vad du har!" - Är det så det ska vara, va va va?

  26. #26
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Eh ingen suite längre? Hur kommer det att funka för oss som har suite?

    "To simplify our lineup we will discontinue Reason Intro and Reason Suite—the software will continue to function, and you will still be able to upgrade to the full version of Reason. All of our Rack Extensions will still be available a la carte in our Add-On Shop. REs will work in Reason and Reason+ forever, including the ones you already own."

  27. #27
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kirre777 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eh ingen suite längre? Hur kommer det att funka för oss som har suite?

    "To simplify our lineup we will discontinue Reason Intro and Reason Suite—the software will continue to function, and you will still be able to upgrade to the full version of Reason. All of our Rack Extensions will still be available a la carte in our Add-On Shop. REs will work in Reason and Reason+ forever, including the ones you already own."
    Egentligen ingen skillnad. Du äger fortfarande Suite och kommer kunna använda din licens i evighet (eller tills mänskligheten går under) samt använda dina Rack Extensions som följer med Suite. Du får 50% rabatt om du signar upp på Reason+ och får då Pattern Mutator och Friktion som inte ingår Suite, samt 150 sound packs i companion appen som uppdateras med nya packs varje vecka.

  28. #28
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Aronsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Egentligen ingen skillnad. Du äger fortfarande Suite och kommer kunna använda din licens i evighet (eller tills mänskligheten går under) samt använda dina Rack Extensions som följer med Suite. Du får 50% rabatt om du signar upp på Reason+ och får då Pattern Mutator och Friktion som inte ingår Suite, samt 150 sound packs i companion appen som uppdateras med nya packs varje vecka.
    Hur blir det när det kommer nya versioner? Typ reason 12.

  29. #29

    Veteran
    Yes, we are working on a major update to Reason to come later this year that will include high resolution graphics, workflow enhancements and some new devices, too. We’ll price it similarly to how we have before for the perpetual license owners. Reason+ subscribers gain immediate access upon release.
    Då fortsätter jag att hoppas på punch in/out rec...

  30. #30
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kirre777 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur blir det när det kommer nya versioner? Typ reason 12.
    Klipper från bloggen:

    So, what else are we up to?

    - There is a new synthesizer Rack Extension coming in March. You’ll be able to purchase it separately, and it's of course also included as part of Reason+.

    - Yes, we are working on a major update to Reason to come later this year that will include high resolution graphics, workflow enhancements and some new devices, too. We’ll price it similarly to how we have before for the perpetual license owners. Reason+ subscribers gain immediate access upon release.

  31. #31
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Aronsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Reason+ subscribers gain immediate access upon release.
    Innebär det att perpetual license owners får vänta några veckor tills de kan ladda ner uppgraderingen?
    Eller är den tillgänglig för dem också samtidigt som prenumeranterna får den?

  32. #32
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    kommer nog hoppa på hyr-tåget, friktion o perkulatorn är stort plus ;-), en ny FM-synt låter ju oxå som en bra grej ...

  33. #33
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av elysian Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Innebär det att perpetual license owners får vänta några veckor tills de kan ladda ner uppgraderingen?
    Eller är den tillgänglig för dem också samtidigt som prenumeranterna får den?
    Varför skulle det göra det? Det enda blir att du får köpa din uppgradering precis som vanligt istället för att de som har prenumeration får den automatiskt.

  34. #34
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av elysian Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Innebär det att perpetual license owners får vänta några veckor tills de kan ladda ner uppgraderingen?
    Eller är den tillgänglig för dem också samtidigt som prenumeranterna får den?
    Nja, den kommer finnas tillgänglig vid samma tillfälle, men Reason+ subscribers får den gratis och Reason perpetual-ägare kommer få betala ett uppgraderingpris (som det har funkat i 20 år).

  35. #35
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Här är en bra länk till svar på många frågor jag hade:

    https://help.reasonstudios.com/hc/en...s/360005244059

    Bland annat om man bara har en prenumerationstjänst så går det just nu inte att köpa Rack Extentions och Refill i shopen. Om man däremot har en "vanlig" Reasonversion så är det som vanligt, även om man utöver det har en prenumeration.

    Det var även en viss procedur första gången man startar upp Reason om man har den authorized på datorn

  36. #36
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    tycker detta är en bra väg reason har valt med "hyra" o nya packs + framtida instrument/players. companion passar bra med reason workflow, alltid haft svårt för mega packs med 1000 ljud/samples. skall bli kul o utforska reason variant!

  37. #37
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Tror det hade varit smartare att ha tre nivåer på prenumerationer en dirt cheap basic, en ordinary plusmeny och en super deluxe extra allt.
    För säg respektive 49/99/199 dollar om året ordinarie pris. Hade troligen inbringat mer dollares och fler användare men det upplägg de valde nu är säkert enklare att administrera.

  38. #38
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror det hade varit smartare att ha tre nivåer på prenumerationer en dirt cheap basic, en ordinary plusmeny och en super deluxe extra allt.
    För säg respektive 49/99/199 dollar om året ordinarie pris. Hade troligen inbringat mer dollares och fler användare men det upplägg de valde nu är säkert enklare att administrera.
    Vi valde att ha ett val (egentligen två med yearly då) så erbjudandet blir enklare att kommunicera och förstå för användaren. Betala det här priset och få detta.

  39. #39
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Nu fick just Roland en idé

    Hade vi kvar lite kod till Sonar eller hur var det grabbar?

  40. #40
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Aronsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi valde att ha ett val (egentligen två med yearly då) så erbjudandet blir enklare att kommunicera och förstå för användaren. Betala det här priset och få detta.
    håller med, skönt att "allt" ingår, blir fort krångligt exvis med soundpacks som bygger på instrument som man kanske då inte har med "fel" prenumeration. rätt att ha en nivå där "allt" ingår.

    companion är riktigt bra, gillar att man får ett dussin "ljud" i ett pack, inspirerande! möjligen skulle jag velat kunna ladda ner enbart ett "ljud" och inte hela "packet". men det funkar bra, snyggt!

  41. #41
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    håller med, skönt att "allt" ingår, blir fort krångligt exvis med soundpacks som bygger på instrument som man kanske då inte har med "fel" prenumeration. rätt att ha en nivå där "allt" ingår.

    companion är riktigt bra, gillar att man får ett dussin "ljud" i ett pack, inspirerande! möjligen skulle jag velat kunna ladda ner enbart ett "ljud" och inte hela "packet". men det funkar bra, snyggt!
    Kul! Ja vi har hört feedback från flera som skulle vilja kunna tanka bara ett ljud.Det kommer säkert komma framöver!

  42. #42
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Drömfunktion: Låt folk regga sig som producenter och folk kan hyra in en producent. Arret skickas då till producenten med t ex alternativ som; fixa trummorna, lägg på sång, lägg på syntar, ta bort saker, ändra vad du vill, ställ nivåerna rimligt, ...

  43. #43
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Drömfunktion: Låt folk regga sig som producenter och folk kan hyra in en producent. Arret skickas då till producenten med t ex alternativ som; fixa trummorna, lägg på sång, lägg på syntar, ta bort saker, ändra vad du vill, ställ nivåerna rimligt, ...
    Som https://soundbetter.com?

  44. #44
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Har verkligen haft noll koll på alla lycksökare på nätet. Men att ha funktionen väl avgränsad inuti verktyget kan vara läckert. En ytterst diskret notisfunktion när man väl är inne, förfrågningar man kan kolla snabbt på innan man bestämmer sig. Ett fast pris. 30 minuters jobb. Exempelvis.

  45. #45
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    jaha, säger det igen (ursäkta tjatet). Reason har verkligen gjort allt rätt med sin hyrtjänst, gillar verkligen man har tillgång till allt i "boxen". companion är ett stort + , trodde inte det skulle vara så inspirerande med en sån tjänst.

    rätt nivå och rätt pris !

    verkligen
    Senast redigerat av 59min den 2021-01-28 klockan 16:31.

  46. #46
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Kanske bara är blind, men går det att få reda på årspriset utan att starta demo-subscription?

  47. #47
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    1 Reason+ Monthly Subscription €19.99 EUR
    eller
    1 Reason+ Annual Subscription €199.99 EUR

    Men 1a året 99 euro om man redan har reason.

    Klicka på try free (en månad) så dyker det upp ..

  48. #48
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Aronsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi valde att ha ett val (egentligen två med yearly då) så erbjudandet blir enklare att kommunicera och förstå för användaren. Betala det här priset och få detta.
    Visst men nu lär ju många presumptiva kunder look elsewhere.

  49. #49
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1 Reason+ Monthly Subscription €19.99 EUR
    eller
    1 Reason+ Annual Subscription €199.99 EUR

    Men 1a året 99 euro om man redan har reason.

    Klicka på try free (en månad) så dyker det upp ..
    Inte för mig vad jag kan se. Då vill den att jag ska registrera konto utan att visa pris...

  50. #50
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    1. Kan man köpa Packs utan att ha Reason+?

    2. Vad händer om man provar Reason+, laddar hem några Packs och sedan avslutar subscription? Försvinner Packs då?

    Jag skulle kunna tänka mig testa Packs men vill inte subscribe:a...

  51. #51
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför skulle det göra det? Det enda blir att du får köpa din uppgradering precis som vanligt istället för att de som har prenumeration får den automatiskt.
    En del företag som t.ex. EA Games släpper en del nyheter först till prenumeranter för att locka folk att prenumerera.
    De som betalar upfront, inkl. de som köper de allra dyraste premiumlicenserna, får snällt vänta några veckor innan de kan använda produkten.

    Därav min fråga.

  52. #52
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Aronsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja, den kommer finnas tillgänglig vid samma tillfälle, men Reason+ subscribers får den gratis och Reason perpetual-ägare kommer få betala ett uppgraderingpris (som det har funkat i 20 år).
    Bra, är Reasonanvändare sedan 1.0 och föredrar köpealternativet

  53. #53
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst men nu lär ju många presumptiva kunder look elsewhere.
    Varför då menar du? För att det saknas en billigare tier?

  54. #54
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Mårre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1. Kan man köpa Packs utan att ha Reason+?

    2. Vad händer om man provar Reason+, laddar hem några Packs och sedan avslutar subscription? Försvinner Packs då?

    Jag skulle kunna tänka mig testa Packs men vill inte subscribe:a...
    Nej, packs är exklusivt till Reason+ subscribers.

    Packsen laddas hem till din dator och där förblir dem om du avslutar din premp.

    Det finns en hel del gratispacks släppta i bloggen! Spana in: https://www.reasonstudios.com/blog/tag/sound-pack

  55. #55
    Patric
    Patric är inte uppkopplad

    Senior
    Men slutar inte hela programmet att funka om man avslutar subscription? Jag fattade att man var tvungen att vara aktiv subscriber för att kunna öppna sitt projekt?

  56. #56
    itsalwaysyou
    itsalwaysyou är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Drömfunktion: Låt folk regga sig som producenter och folk kan hyra in en producent. Arret skickas då till producenten med t ex alternativ som; fixa trummorna, lägg på sång, lägg på syntar, ta bort saker, ändra vad du vill, ställ nivåerna rimligt, ...
    Jag skulle kunna tänka mig att samarbeta på det sättet, det vore häftigt. Typ som Google docs fast för musik. Kanske får man skippa att samarbeta i realtid pga synk-problem osv, men att kunna skicka hela sin låt, inklusive alla REs och så vidare till någon som kan jobba vidare på det vore ju fräsigt. Kan nog vara rätt knivigt att programmera ihop dock.

  57. #57
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Aronsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, packs är exklusivt till Reason+ subscribers.

    Packsen laddas hem till din dator och där förblir dem om du avslutar din premp.

    Det finns en hel del gratispacks släppta i bloggen! Spana in: https://www.reasonstudios.com/blog/tag/sound-pack
    på tal om att pack laddas ner, kan man lägga dem på D-disken? har Reason där men pack hamnade på C

  58. #58
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av itsalwaysyou Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle kunna tänka mig att samarbeta på det sättet, det vore häftigt. Typ som Google docs fast för musik. Kanske får man skippa att samarbeta i realtid pga synk-problem osv, men att kunna skicka hela sin låt, inklusive alla REs och så vidare till någon som kan jobba vidare på det vore ju fräsigt. Kan nog vara rätt knivigt att programmera ihop dock.
    Ehm. Det låter som splice...

  59. #59
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Stort tack för svaret, Stefan!

    Citat Ursprungligen postat av Stefan Aronsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, packs är exklusivt till Reason+ subscribers.

    Packsen laddas hem till din dator och där förblir dem om du avslutar din premp.

    Det finns en hel del gratispacks släppta i bloggen! Spana in: https://www.reasonstudios.com/blog/tag/sound-pack

  60. #60
    itsalwaysyou
    itsalwaysyou är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ehm. Det låter som splice...
    Ok coolt! Jag uppfattade Splice som "presets" och "samples" men inte en samarbetsplattform.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-09-26, 11:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •