Resultat 1 till 58 av 58

Ämne: Korg Drumlogue

  1. #1
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Korg Drumlogue


    https://youtu.be/XEggWkX2Lns

    * The drumlogue is a hybrid analog/digital groovebox that is currently under development

    * A combination of powerful raw analog parts and flexible digital voices for a wide sound spectrum

    * Intuitive hands-on control for quick editing as well as a dedicated librarian for easy patch and sequence management

    * Supports KORG ‘logue SDK Multi-Engine plugin oscillators

    https://korg-us.com/future-product-preview/

  2. #2
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Detta här verkar väldigt, väldigt lovande! När inte Elektron och Sonic Charge samarbetar om en hybrid så kanske detta kan bota längtan efter en sån drömmaskin ?

  3. #3
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Kul!

  4. #4
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Ja tack!

  5. #5
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Sjukt spännande. Jag har gasat lite på volca drum på sistone och denna är ju mer!

  6. #6
    jazza
    jazza är inte uppkopplad
    jazzas avatar
    Senior
    Ser snygg ut :-)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	drumlogue.jpg 
Visningar:	244 
Storlek:	286,7 KB 
Id:	99159
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	drumlogue_3.jpg 
Visningar:	57 
Storlek:	160,5 KB 
Id:	99158

  7. #7
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Ska bli intressant med lite fler detaljer. Har varit sugen på både Tempest och AR, men detta kanske kan vara lika bra men billigare?

  8. #8
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jazza Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ser snygg ut :-)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	drumlogue.jpg 
Visningar:	244 
Storlek:	286,7 KB 
Id:	99159
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	drumlogue_3.jpg 
Visningar:	57 
Storlek:	160,5 KB 
Id:	99158
    Jag är kär!

  9. #9
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Klart intressant!

  10. #10
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Nu måste jag ändå säga.. CALLED IT!

    https://www.99musik.se/showthread.ph...=1#post3395690

    Och inte bara att jag förutsåg en hel del av denna (gjorde t.o.m en sketch på papper hemma som liknar rendern lite!) men det var ju en dröm!! Så tack Korg!

  11. #11
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av windwind04 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu måste jag ändå säga.. CALLED IT!

    https://www.99musik.se/showthread.ph...=1#post3395690

    Och inte bara att jag förutsåg en hel del av denna (gjorde t.o.m en sketch på papper hemma som liknar rendern lite!) men det var ju en dröm!! Så tack Korg!
    Wow! Det var ganska på pricken det där!

  12. #12
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Härligt snygg - trä på sidorna där så hade det vara 11 av 10 möjliga - nu 9.5

    Edit - det ÄR trä, men svartmålat. Ok 9.75 då

  13. #13
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av windwind04 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu måste jag ändå säga.. CALLED IT!

    https://www.99musik.se/showthread.ph...=1#post3395690

    Och inte bara att jag förutsåg en hel del av denna (gjorde t.o.m en sketch på papper hemma som liknar rendern lite!) men det var ju en dröm!! Så tack Korg!
    Spågummekarriär nästa?

    Drumlogue verkar riktigt intressant

  14. #14
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jag är pep! Skönt med alternativ till Arturia, Elektron och Roland.

  15. #15
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ser fram emot att höra lite mer ljudexempel. För det som lät i videon var sådär.

  16. #16
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ser fram emot att höra lite mer ljudexempel. För det som lät i videon var sådär.
    Ja det började ju inte spritta i benen direkt. Puff och pys. och den där blygsamma "bwwww" kicken lät som ett samplat kylskåpsbrum. (jag har tetat)

  17. #17
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Lite skeptisk är jag för egen del. Ser ut som fyra analoga röster och resten helt digitalt. Men det kan ju vara kul ändå eller så kan jag ha helt fel också.

  18. #18
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite skeptisk är jag för egen del. Ser ut som fyra analoga röster och resten helt digitalt. Men det kan ju vara kul ändå eller så kan jag ha helt fel också.
    Det låter nästan som en annan Korg maskin...


    Byt ut analog till VA bara...

  19. #19
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Måste damma av min ER-1 igen och hoppas den botar min Cycles gas för det gjorde inte Drumlogue.

    Liiite bättre ljud från första reveal hade jag hoppats på.

  20. #20
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det låter nästan som en annan Korg maskin...


    Byt ut analog till VA bara...
    åhfyfan.

    En av mina första "vad fan är dethär för skit" inköp av musikprylar.
    inte nog med att den lät illa. Den kändes helt makalöst plastig och billig i alla rattar och knappar dessutom.

    Blev väl lite mer ok när man matade den genom en distpedal, men då lät allt arg EBM.

  21. #21
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska bli intressant med lite fler detaljer. Har varit sugen på både Tempest och AR, men detta kanske kan vara lika bra men billigare?
    Hmm; tempest är grym, men den är nischad. Kräver tid och kärlek men får den det kan den låta helt fantastiskt. Dess pads är bäst av alla i kategorin, utan tvekan! Dock har den en något högre tröskel att komma över än Rytm.

    Bästa köpet i dagsläget är en fin begagnad Rytm mk1 med en ägare som stått i rökfri/barnfri/djurfri hemmastudio, med en pedantisk dock ej så produktiv ägare, som bara vill bli av med den för att han tröttnat.

    Då kan du få den bästa trummaskinen för närvarande; den går att få hyfsat billigt (runt 6000 för en felfri är inte omöjligt), den har overbridge som nu fungerar alldeles utmärkt numera så det krävs bara två kablar; en ström, en USB för att få alla ljud in i ditt DAW och kunna lägga alla trummor på olika spår med olika effekter osv. Den är buggfri och byggd som en stridsvagn, och väldigt flexibel ljudmässigt. Personligen tycker jag att den är ett mästerverk. Sedan älskar jag min Machinedrum också, men av andra skäl.

  22. #22
    räv
    räv är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Något av det mest spännande just nu!

  23. #23
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Ja, jag är riktigt nyfiken på denna. I och med att den är uppgraderingsbar som de andra *logue-grejerna så är det väldigt lovande. Och på hög tid att Roland och Elektron får konkurrens, riktigt sådan. Det finns och har funnits många trummaskiner men här kommer en som faktiskt verkar vara värd metallen den huserar i. Hoppas att den ligger vettigt till prismässigt. Kostar den samma som en Rytm mk2 så är den inte värd det, då kör iaf jag på ett säkert kort. Men om den ligger på under 10k så börjar det bli riktigt intressant.
    Jag har haft tempest, och har machinedrum mk2, rytm mk1 nu. De enda andra som lockat mig har varit Nord Drum 2 och Sonic Potions LXR, bägge är rätt billiga, men de är också rätt begränsade.
    Vill ha mer info om denna pronto och en prisuppgift också!

  24. #24
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Vill veta pris på denna, den låter väldigt trevligt i demon i alla fall.. Blir det månne en värdig konkurrent till Elektron som imo varit kungar på trummaskinstronen i modern tid???

  25. #25
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill veta pris på denna, den låter väldigt trevligt i demon i alla fall.. Blir det månne en värdig konkurrent till Elektron som imo varit kungar på trummaskinstronen i modern tid???
    Jag skulle tippa på att det nog tar ett år innan denna släpps eftersom den i nuläget presenteras som en produkt som är under utveckling...

  26. #26
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ronsun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle tippa på att det nog tar ett år innan denna släpps eftersom den i nuläget presenteras som en produkt som är under utveckling...
    Aha, det hade jag missat. Ett år låter högst rimligt, men man kan ju hoppas att det går lite snabbare än så eftersom den bygger på en redan etablerad plattform etc. Får väl se, min GAS kanske har lagt sig tills dess och det vore ju det bästa alternativet för mig personligen. Behöver egentligen inte fler trummisar..

  27. #27
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha, det hade jag missat. Ett år låter högst rimligt, men man kan ju hoppas att det går lite snabbare än så eftersom den bygger på en redan etablerad plattform etc. Får väl se, min GAS kanske har lagt sig tills dess och det vore ju det bästa alternativet för mig personligen. Behöver egentligen inte fler trummisar..
    Behöver inte fler trummisar? Pfft.. man behöver alltid en till trummis.

  28. #28
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Släpptes denna någonsin?

  29. #29
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Släpptes denna någonsin?
    Trumlogen? Den har ju just annonserats vara under utveckling.

  30. #30
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trumlogen? Den har ju just annonserats vara under utveckling.
    Jag och datum.

  31. #31
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior

    Korg Drumlogue


  32. #32
    datamuppen
    datamuppen är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    wow, news! lite ful kanske men proppad med funktioner.

  33. #33
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Låter kul men varför ska man bygga allt så smått nuförtiden? Får ont i mina gamla fingrar bara genom att titta på de där miniknobsen.

  34. #34
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är inte uppkopplad
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Saxar lite från korgs hemsida för alla som inte har tid att kolla på loopops video

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	korgdrumlogue.png 
Visningar:	26 
Storlek:	1,05 MB 
Id:	108519

    A paradigm shift in drum machines.
    drumlogue marks a paradigm shift in drum machines. It offers the raw power and rich sounds of Analog, the flexibility of Digital voices, and drumlogue’s SDK for fully customizable User Custom Synthesizers.

    On top of that, its heavy-duty, dynamic sequencer, customizable effects, and intuitive controls will make drumlogue a must-have in your studio to create music for any genre or style.

    It’s time to take your beats and entire musical process to a whole new creative level with incredible sounds, effects, customization, and sequencing. Let drumlogue support your craft on your musical journey!
    Jag är försiktigt positiv. Noterar 4 separata utgångar vilket ju är trevligt. Men Korgs SQ-64 har ju fått ganska ljummet bemötande så frågan är väl hur de fått ihop sequencern på den här? (Om jag hade haft ro att kolla på videon hade jag kanske fått svar på det, men det är ju roligare att spekulera

  35. #35
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage

  36. #36
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    v a r f ö r s v a r t a t r ä s i d o r n ä r p r o l o g e n h a r r e n t t r ä ?

  37. #37
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    V a r f ö r h a r d e n e n s t r ä s i d o r ?

  38. #38
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Verkar ju hur som kul. Korg sq64 såg bra ut på pappret men den nådde inte hela vägen fram kände jag i alla fall. Den här verkar dock köra lite Volcastuk. Lite knöligt som det ser ut nu men ska bli kul och testa denna. Najs med SDK. Volca Pro.

  39. #39
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    v a r f ö r s v a r t a t r ä s i d o r n ä r p r o l o g e n h a r r e n t t r ä ?
    skickar ett sandpapper!

    Kan funka!

  40. #40
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Jamen, den verkar ju helt ok. Smart att kombinera de olika syntesmetoderna. Möjligen hade man velat ha någon slags looper också?
    Prisgissning: 6000 kr?
    https://www.sweetwater.com/store/det...d-drum-machine

    Korg brukar ju inte vara så dyra men ändå kapabla.
    Kul med de TR808:iga rattarna för volym för ljuden. Nästan så man vill plocka fram modellfärgen och sätta en liten färgklick på toppen...

  41. #41
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...
    Kul med de TR808:iga rattarna för volym för ljuden....
    Ser inte något 808-aktigt???

  42. #42
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ser inte något 808-aktigt???
    Nu med 4 rattar i orange.
    Klicka på bilden, de är små.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	korg-drumlogue-slant-808.jpg 
Visningar:	57 
Storlek:	88,2 KB 
Id:	108537

    Riktig 808:

    Namn:  Skärmavbild 2022-09-15 kl. 20.14.46.png
Visningar: 694
Storlek:  31,5 KB

  43. #43
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Nu såg ja

  44. #44
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Det är väldigt mycket puff och pys över den, vilket känns bortkastat på en samplingsbaserad trummis. Jag hade önskat mer ordentliga tillslag i instrumenten. Jag kommer säkert att köpa en dock. Och kanske finns det i de inbyggda biblioteken.

  45. #45
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu såg ja
    Man är väl lite x0x-skadad.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väldigt mycket puff och pys över den, vilket känns bortkastat på en samplingsbaserad trummis. Jag hade önskat mer ordentliga tillslag i instrumenten. Jag kommer säkert att köpa en dock. Och kanske finns det i de inbyggda biblioteken.
    Hur menar du? Samplingarna låter väl som du vill ha dem, eller kunde man inte ladda in egna?

  46. #46
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man är väl lite x0x-skadad.

    - - - Uppdaterad - - -



    Hur menar du? Samplingarna låter väl som du vill ha dem, eller kunde man inte ladda in egna?
    Jag menar att det som är i maskinen nu - i alla fall de ljud som används i demosarna - låter väldigt mycket pys.

  47. #47
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag menar att det som är i maskinen nu - i alla fall de ljud som används i demosarna - låter väldigt mycket pys.
    OK, jag brukar helt strunta i presets så...
    Hade det inte gått att ladda eget hade det varit en s.k. dealbreaker och jag hade plockat bort den från önskelistan där den f.n. har en myket hög position.

  48. #48
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Nu har jag kollat några videos. Jag gillar Korg men den känns väldigt begränsad, superlitet minne och menydykning deluxe. Ljudmässigt hyfsad men knappast något som inte min Syntakt kan göra. Workflow känns ju väldigt skumt, manualen lär bli rejält tummad.

    För de pengarna skulle jag lätt välja en Roland TR-6S/8S eller en Roland groovebox. För samplingen en SP-404 mk2 eller en Digitakt.

    Jag tänkte såhär, om den kostat 2990:- hade jag varit på då? Nä faktiskt inte, trimmad Volca till premiumpris. Lite kul dock att BoBeats inte riktigt kan dölja sin besvikelse

  49. #49
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    Jag är nog med tonefloat ganska mycket. Tycker om ljuden men om jag känner mig själv rätt så blir alla möjligheter lätt till meeeh. Ska man in och pilla DÄR för att ändra ljudet? Jag går inte så bra ihop med för många parametrar för ljudskapande (hej, jag äger en korg micropreset), skiftande hit och dit, osv. Det skulle nog mest bli set and forget på mycket. Ska det gå att ratta saker som inte är rena inställningar så vill jag ha dem till hands, så mina tankar går nog också mot TR-6/8S för pengen.

    Plus sådant där som loopop tar upp: Akta så du inte trycker på [typ de vanligaste knapparna] när du håller ned shift (som kan låsas), för då raderar du saker.

    Jag VILL gilla den, men jag känner mig själv för bra. Vore dock kul att testa den!

    Meen, jag har ju redan en Korg KR-55B, det är ju en perfekt maskin för mig. Tryck så spelar vi. Närmast för mig ligger nog en drumbrute impact annars.

  50. #50
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av foliekatt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är nog med tonefloat ganska mycket. Tycker om ljuden men om jag känner mig själv rätt så blir alla möjligheter lätt till meeeh. Ska man in och pilla DÄR för att ändra ljudet? Jag går inte så bra ihop med för många parametrar för ljudskapande (hej, jag äger en korg micropreset), skiftande hit och dit, osv. Det skulle nog mest bli set and forget på mycket. Ska det gå att ratta saker som inte är rena inställningar så vill jag ha dem till hands, så mina tankar går nog också mot TR-6/8S för pengen.

    Plus sådant där som loopop tar upp: Akta så du inte trycker på [typ de vanligaste knapparna] när du håller ned shift (som kan låsas), för då raderar du saker.

    Jag VILL gilla den, men jag känner mig själv för bra. Vore dock kul att testa den!

    Meen, jag har ju redan en Korg KR-55B, det är ju en perfekt maskin för mig. Tryck så spelar vi. Närmast för mig ligger nog en drumbrute impact annars.
    Hmm... jag får titta på mer än introduktionen låter det som. Första intrycket var att den var lättrattad, men det kanske den inte är?
    Spontant tycker jag den borde vara lättrattad för det är mycket rattar på den, det är väl inte så många trummaskiner som har mer än så? Jag menar Elektrons Machine Drum och Analog Rytm har ju mycket färre men är uppskattade. Men de kanske har tänkt igenom det hela bättre? Jag har själv dock inte gillat deras sparsmakande med rattar när jag testat. Det blir väldigt mycket parametrar i trummaskiner om de skall vara flexibla med ljuden...

  51. #51
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    Lättrattad är ju en subjektiv grej, så jag vill inte avråda dig! Det var väl framför allt sample-slots och digitala motorn som till stor del förlitar sig på menysidor med de fyra encodersen. Och jag insåg en sak nu - jag fick rysningar av det där encodersnurrandet. Man ser hur han snurrar flera varv för att det ska ändra sig ordentligt. Jag blev allergisk mot det när jag rattade microfreak, det kändes som att man aldrig kom fram!

    Sedan hade han (loopop) åsikter om varför man väljer att ha tune tillgängligt för BD när man lagt viktigare liveparametrar i menyn till exempel. Det hade varit kul med en assignbar pot för varje trumkanal, så kan du själv välja vad du vill ha snabb åtkomst till. Förstår ju att de behöver menyer när de vill ha flexibiliteten. Vermona DRM är ju galet stor och jag vette tusan om det känns mer lättjobbat. För MIG är nog en bra designad maskin inte inställningar för allt, utan ett genomtänkt urval av parametrar lättillgängliga.

  52. #52
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Inte songmode.
    Ja, rattarnas fasta assignment gör dem klart mindre intressanta.
    Drumlogue har nu åkt ner rejält på önskelistan.

  53. #53
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Nytt OS 1.1

    Added solo function with latch

    - Added possibility to latch into mute mode

    - Added possibility to latch into shift mode

    - Added display of program/kit original value

    - Added new parameters to Nano user synth

    - Added chromatic MIDI recording capability

    - Fixes to routing of MIDI pitch bend, channel pressure, and poly key pressure messages

    - Fix for rare OLED flicker issue

    - Fix for cases where the power button must be pressed a long time during startup

    - Various other improvements and bug fixes

    https://www.korg.com/se/news/2023/0123/

  54. #54
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Vad är åsikterna nu såhär ett tag efter att den kom ut?

  55. #55
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är åsikterna nu såhär ett tag efter att den kom ut?
    Sent svar men.. köpte den på prov men den hade null att tillföra min befintliga arsenal, så den fick åka i retur igen. Hoppet är det sista som dör.
    Men visst, den lät bra och var enkel att använda; dock tyckte jag den saknade djup så som mina andra maskiner har (Rytm mk2, md mk2 + min euro-trumskiff). Inte dum om man inte har någon trummaskin innan och vill ha något som är snabbt att komma igång med i en lägre prisklass dock.

    Jag var nyfiken på möjligheten att installera egen mjukvara men tyckte inte den möjligheten motiverade resten, eller så ville jag inte betala så mycket för något som jag ändå nästan aldrig skulle använt.

    Något sånt är iaf mina 50 ören..

  56. #56
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Finns det fler synpunkter här? Jag har så smått börjat fundera på en.

  57. #57
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator

  58. #58

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-03-25, 02:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •