Sidan 4 av 10 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SistaSista
Resultat 181 till 240 av 599

Ämne: Svenska Hiphopscenen har blivit absurd!

  1. #181
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ego Trip Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Av ren nyfikenhet, varför kan inte politik diskuteras? Är det något samtliga medlemmar vill se eller är det någon/några få bestämt och i så fall varför? Så länge man respekterar de man diskuterar med så förstår jag faktiskt inte anledningen till förbudet?

    Inte meningen att kliva på någons tår, bara nyfiken av anledning till detta.
    En stark bidragande orsak är att det här forumet har ballat ur ganska rejält för att vist antal år sedan på grund av en tråd där vi samtalade om politik. händelser som hände som gick som svallvågor i åratal efter att den tråden stängdes. mycket av det vara bara trist. En politiktråd kräver dessutom att admods sitter där som hökar dygnet runt. Man kanske inte vill det i den omfattningen som krävs gratis. Ja just det vi startade en särskild tråd för att slippa en del vart som helst som i en sån här tråd, det vara en bra lösing men allt blev bara värre. Tyvärr vi har försökt det fungerade inte särskilt väl och det är av den erfarenheten vi säger det.


    Att ställa frågan för nya medlemmar är så klart helt ok. Några av oss är nog trötta för det har ju gått ett antal varv fram och tillbaka minst. Det är som det är.

  2. #182
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ego Trip Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så länge man respekterar de man diskuterar med
    Var väl det som var problemet. Det var inte riktigt alla som klarade det, milt uttryckt.

  3. #183
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Det är så trist att det ledde till mord tillslut.

    Killen var 19 år alltså.. detta hände i Sverige? Samma stad där min morsa bor. Totalt avrättad på plats! Nedskjuten som en jävla hund.

    Skulle inte förvåna mig om typ Yasin kommer skryta om detta på sina nästa verser och sen vinner P3-guld igen.
    Så glad att man inte lever i Sverige. Värsta skitstället det har blivit.

    Puss och trevlig helg!


  4. #184
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Hm jag jag rotar runt lite om det, Han blev ju själv kidnappad och det skulle vara en rättegång mot Vårbynätverket nästa vecka där han skulle hämtas för att vittna mot sin vilja.


    Förra vändan var Göteborg, Storstan nästa.

    I Göteborg medlade ju äldre gubbar så nu är det lugnt. Dom här är yngre va...Varför kan man inte bara hålla på med musik om man nu fått den chansen ?
    Senast redigerat av Modellear den 2021-10-22 klockan 15:22.

  5. #185
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Trist tråd det här,,, Tänker vilka gubbar.

    Vi vet att en del lever inte läge, faller som käglor. Bara står där "hej vi är häftiga" sen är det pang död. Vad är det som är så häftigt med det ?

    Det är ju bara meningslöst.

  6. #186
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Det är obegripligt att även folk (inkl. media/etablissemang) utanför gangster- och klankretsar lyssnar på och stödjer genren etc.

  7. #187
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	oholm-510x311.jpg 
Visningar:	0 
Storlek:	18,2 KB 
Id:	103684

  8. #188
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Djupt tragiskt det som hänt Einár. Men att skylla det på en musikgenre är bara löjligt. Det är Siewert Öholm-nivå.

  9. #189
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Fast det råder ju inget tvivel om att en betydande del av genren både lever i och uppmuntrar den här kulturen samt kriminalitet i övrigt - både i Sverige och i USA. Det går inte heller att blunda för.

  10. #190
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LFOKringlan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är så trist att det ledde till mord tillslut.

    Killen var 19 år alltså.. detta hände i Sverige? Samma stad där min morsa bor. Totalt avrättad på plats! Nedskjuten som en jävla hund.

    Skulle inte förvåna mig om typ Yasin kommer skryta om detta på sina nästa verser och sen vinner P3-guld igen.
    Så glad att man inte lever i Sverige. Värsta skitstället det har blivit.

    Puss och trevlig helg!

    +1 på den

  11. #191
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Eftersom brott glorifieras inom populärkulturen i stort tror jag det är bäst att förbjuda allt.

  12. #192
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Allt ska gå snabbt o vara "fett". Inte många som kör långsiktigt. Synd.

  13. #193
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Djupt tragiskt det som hänt Einár. Men att skylla det på en musikgenre är bara löjligt. Det är Siewert Öholm-nivå.
    +1000

    Att skylla mångbottnade samhällsproblem på ungdomskultur är ett så dammigt perspektiv att jag får svårt att formulera ett betydelsefullt svar, men du lyckades. Var inte som Siewert, tänk lite först.

  14. #194
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Eftersom jag blev censurerad i en annan tråd (no offence admod) så får jag kanske säga det här ändå.

    Helt jädra sjukt hur det har blivit när de mejar ner varandra, nu senast igår. Går ifrån tortyr/sodomi över till rena avrättningar. Men åtminstonde så får ju P3 Guld nu det jobbiga överstökat då de förmodligen redan nu fått sin kandidat för 2022 på ett silverfat i form av gärningsmannen nu senast (dags dato). Skulle det vara för uppenbart så sitter plan B bakom galler (bokstavligen talat).

  15. #195
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Absurd var ordet. Att kunna bli känd på en genre där man gör nästintill atonal musik samtidigt som man använder autotune är en absurd bedrift. Det är även imponerande att man lyckats kommersialisera ramsan som rytmisk figur. Dock tycker jag inte att texterna lämpar sig så väl för barnmusik.

  16. #196
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Ingen gillar atonal musik! Det ska vara vers och refräng, en klämmig melodi och man ska kunna höra vad de sjunger.

  17. #197
    sprakmanick
    sprakmanick är uppkopplad nu
    sprakmanicks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    R.I.P. Einar. Så jäkla tragiskt.

    Musikvideos och texter kan visserligen tjäna ett instrumentellt (no pun intended!) syfte för gängen, man kan använda dem för att visa tillhörighet och sympatier. Men det är inte musiken som är problemet eller att ungdomar lyssnar på den, utan gängen i sig och makten de utövar. Vad är poängen med att moralisera och döma ut en hel generation svenska musiker som försöker skildra verkligheten de lever i, när det är gängkriminaliteten och de samhällsproblem som skapat den som är det egentliga problemet?

  18. #198
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sprakmanick Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    R.I.P. Einar. Så jäkla tragiskt.

    Musikvideos och texter kan visserligen tjäna ett instrumentellt (no pun intended!) syfte för gängen, man kan använda dem för att visa tillhörighet och sympatier. Men det är inte musiken som är problemet eller att ungdomar lyssnar på den, utan gängen i sig och makten de utövar. Vad är poängen med att moralisera och döma ut en hel generation svenska musiker som försöker skildra verkligheten de lever i, när det är gängkriminaliteten och de samhällsproblem som skapat den som är det egentliga problemet?
    För att de går hand i hand till viss del kanske? Som vit makt-musik, djävulsdyrkandemetal, klassisk marschmusik, ramsor på fotbollsläktaren. Alla behöver ett soundtrack till livet. Bara en tanke.

  19. #199
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Varför är det alltid någon annans fel? Har människan inget eget ansvar? Gängkriminalitet skapas av gäng->människor. O att denna gängkriminalitet förhärligas anser iaf jag är fel. Vare sig det r i USA, Frankrike, Yemen eller Sverige. Finns imo ingen ursäkt för mobbing, våld, mord, sexism etc etc

  20. #200
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Gör gangsta rap folk kriminella? Tror någon seriöst det? Eller är det med tanken att kriminella inte ska få hålla på med musik? Eller vad är problemet? (Om vi bort ser från det riktiga problemet ute i verkligheten att folk har ihjäl varandra och langar knark)

  21. #201
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Allt ska gå snabbt o vara "fett"..
    Ja det tyckte vi redan på 90-talet!!


    https://youtu.be/9K-9WmP5xpE

  22. #202
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Okej, dags att förbjuda omoralen i musiken. Nån som vill dra upp riktlinjerna tydligt och bra? Inget fluff nu, konkreta förslag tack!

    Här är ett startförslag, inga streamingintäkter om man hamnar på denna topplista:
    https://metalinjection.net/lists/top...etal-musicians

  23. #203
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Gränsen går väl när vapen som används vid mord av en oskyldig 12 årig flicka figurerar i musikvideos.
    Då finns det ju ett samband.
    https://www.expressen.se/nyheter/kri...nu-faller-dom/

    Det gör ju inte musik dålig förstås, NWA är ett favoritband tex. Men det kan uppenbarligen finnas kopplingar mellan artister och brott, som i fallet med pistolerna i musikvideon.

  24. #204
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Och appropå rejv (tänker på mitt egna inlägg ovan):
    När vi på 90-talet utsatte oss själva för LIVSFAAAAARA när det droppades knark och dansades hela natten - ja då fanns det en hel jävla kommission av snutar som inte gjorde annat än att jobba mot det..
    Finns inga musik-poliser längre?

  25. #205
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och appropå rejv (tänker på mitt egna inlägg ovan):
    När vi på 90-talet utsatte oss själva för LIVSFAAAAARA när det droppades knark och dansades hela natten - ja då fanns det en hel jävla kommission av snutar som inte gjorde annat än att jobba mot det..
    Finns inga musik-poliser längre?
    Missriktad verksamhet att komma åt de langare som sålde ecstacy till er som "rejvade" i forhoppningen att komma åt mellanleden och även ytskiktet? Men det kanske var då iofs. Nu verkar de mest intresserade av att polera statistiken genom att bötfälla Gertrud som kör 4 km/h över gällande 50 sträcka.

  26. #206
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför är det alltid någon annans fel? Har människan inget eget ansvar? Gängkriminalitet skapas av gäng->människor. O att denna gängkriminalitet förhärligas anser iaf jag är fel. Vare sig det r i USA, Frankrike, Yemen eller Sverige. Finns imo ingen ursäkt för mobbing, våld, mord, sexism etc etc
    Nej, det finns inga ursäkter och det är väl ingen som heller påstår. Däremot kan det ju finnas förklaringar som kan hjälpa till att förklara varför vissa samhällen under vissa tider har mer av sådant här. Själv tror jag inte på förklaringsmodeller som bygger på att vissa individer skulle födas onda eller med nedärvd benägenhet till våld eller att viss musik direkt kan antas orsaka sådant här. Är man inte särskilt intresserad av att förstå varför sådant här uppstår kan jag förstå att man tänker annorlunda.

  27. #207
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Peter70 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det finns inga ursäkter och det är väl ingen som heller påstår. Däremot kan det ju finnas förklaringar som kan hjälpa till att förklara varför vissa samhällen under vissa tider har mer av sådant här. Själv tror jag inte på förklaringsmodeller som bygger på att vissa individer skulle födas onda eller med nedärvd benägenhet till våld eller att viss musik direkt kan antas orsaka sådant här. Är man inte särskilt intresserad av att förstå varför sådant här uppstår kan jag förstå att man tänker annorlunda.
    Jag tror heller inte på att man föds ond, eller att musiken magiskt förhäxar ngn. Däremot gillar jag personligen inte musik som förhärligar eller ”gör våld coolt”.

  28. #208
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Däremot gillar jag personligen inte musik som förhärligar eller ”gör våld coolt”.
    Vad sägs om filmer som förhärligar eller ”gör våld coolt”?

  29. #209
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Finns ju dock en viss skillnad mellan ex. filmvåld och om man nu ska anamma ordet "gangsta rap" inom ramen för denna tråd.
    I det senare fallet så lever många livet som de själva sjunger om (inte alla givetvis), hade de inte levt livet så att de saknat cred att sjunga om det.
    Inom film så är det åt andra hållet, väldigt få som lever livet som visas på filmerna.
    Säger inte att det ska vara något förbud al'a Siewert, det var lika töntigt när det rörde sig om hårdrock som rollspel etc.

    Bara det att det förekommer inom "rappen/gangstarappen" säger väl något i alla fall, i jämförelse med alla annan musik.
    Det är ju dock inte musiken i sig utan det liv de lever.
    Gör man skit så räkna med att få skit tillbaka.

  30. #210
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Vad många på 99musik inte förstår

    ”Folk här är tokiga, spela inte roliga Jalla, låt oss se vem av oss som är modigast Efter du är gone, jag ser till att din bror ....”

    Så lyder en av texterna i Einars senaste låt.. Många tror att musiken bara handlar om glorifiering av våld men detta är personliga hot för den som inte hänger med.

    Det är en text riktad till en gängkriminell som sitter inne på kåken - Einar väljer aktivt att hota honom och hans bror i hans text.. Det här handlar inte om lite posering med vapen och skit längre utan direkta hot och inte mot vilka personer som helst.

  31. #211
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av joule Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Absurd var ordet. Att kunna bli känd på en genre där man gör nästintill atonal musik samtidigt som man använder autotune är en absurd bedrift. Det är även imponerande att man lyckats kommersialisera ramsan som rytmisk figur. Dock tycker jag inte att texterna lämpar sig så väl för barnmusik.
    Du kanske borde plugga lite musikhistoria

  32. #212
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du kanske borde plugga lite musikhistoria
    Blir skräpet bättre av det?

  33. #213
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av LFOKringlan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad många på 99musik inte förstår
    Alltså han dog nyss, jag tror vi förstår.
    Hemskt, dumt, onödigt, extremt, tragiskt.


    (Jag förstår dock inte ditt sverigeskitställeresonemang?)

  34. #214
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av joule Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir skräpet bättre av det?
    Tråden blir så bra när vissa pratar om att pratsång är kass musik...

  35. #215
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    När jag läser denna tråd kommer jag att tänka på Stims Code of Conduct. Hoppas verkligen i framtiden att skivbolag, media & stim visar mycket mer stake i frågan. Här behövs krafttag!!

    https://www.stim.se/sv/stims-code-co...ra-varderingar
    Senast redigerat av Kloon den 2021-10-23 klockan 10:31.

  36. #216
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Shike Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Okej, dags att förbjuda omoralen i musiken. Nån som vill dra upp riktlinjerna tydligt och bra? Inget fluff nu, konkreta förslag tack!

    Här är ett startförslag, inga streamingintäkter om man hamnar på denna topplista:
    https://metalinjection.net/lists/top...etal-musicians
    Det finns ju redan. I alla fall inofficiellt så är väl s k Vit makt-musik "förbjudet" i P3 och lär inte vinna några priser. Naturligtvist helt rätt och man kan motivera det med att hets mot folkgrupp är ett brott. Problemet är att det även är olagligt att langa droger och skjuta personer.

  37. #217
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Lägg ner det där med att kritisera oss som säger att det här är skräp för drt är det ju. Detta tyckande har noll at göra med hiphopen och rapen. Jag tor att flera av oss som säger skräp i detta sammnahang fämst syftar på den här *host changern som består av ett äkta gäng losers som rånat klasskamtater pisat på som och tvingat dom att dricka sin urin. Man har dödat någon och fått tag tre hundra spänn som mnnkpt något urusalt ljukort för.


    Sen föröker man rappa lite talanglöst men oj ingen kan sjunga nä vi vräker på autotune !


    Sen har man mange att med våra skattepengar, mina skattepengar som jag själv är en del av delas ut via stadsmedia utan att fråga mig vad jag tycker. Det är ju rent av provocerande. Jag som knapt nyttjar tv elle radio sedan 90 talet tycker ju då att allt det där kan läggas ner när man har så dålig respekt för våra pengar.

    Det är ju självklart att detta är skräp och det betyder det jag sagt ovan. Har en ynger kollega på jobbet som är från konogården i trollhettan som gör mycket bättre grejer än det där och det lär han knappast vara ensammen om.

  38. #218
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Peter70 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det finns inga ursäkter och det är väl ingen som heller påstår. Däremot kan det ju finnas förklaringar som kan hjälpa till att förklara varför vissa samhällen under vissa tider har mer av sådant här. Själv tror jag inte på förklaringsmodeller som bygger på att vissa individer skulle födas onda eller med nedärvd benägenhet till våld eller att viss musik direkt kan antas orsaka sådant här. Är man inte särskilt intresserad av att förstå varför sådant här uppstår kan jag förstå att man tänker annorlunda.
    Precis. Att förklara en situation i ett samhälle med materiella orsaker istället för att hänvisa till ondska, lättja, ”kultur” eller sådant innebär inte att individers agerande ursäktas. De ska såklart låsas in och om gangsters skjuter ihjäl varandra fäller jag inte en tår över DERAS liv även om det såklart är jobbigt för familj, oskyldiga i närheten, affärsidkare i bråkiga områden och så. Då säger jag inget om popstjärnan i fråga hade reformerats eller inte och ärligt talat skiter jag i det, det här borde inte vara den nyhet det är. Men kändiskåta media gör som de gör.
    Bara det att man måste förstå problemet för att lösa det. Och att låsa in folk löser ju problemet att de springer runt och härjar. Men inte problemet att de en gång började springa runt och härja. DET verkar det inte finnas någon genuin vilja att lösa ute i landet och riksdagen.

  39. #219
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tråden blir så bra när vissa pratar om att pratsång är kass musik...
    Finns hur mycket som helst som är bra och det tror jag också dom flesta som säger om detta skräpet tycker.

    Vem har inte dansat till Petter någon gång även om kanske inte just han har vart en favorit och latin kings har nog alla lyssnat på. Dock var det synten som gällde för egen del på den tiden så för mig var det aldrig en favorit men det verkar vara kul folk på ett helt annan nivå.

    Trådens rubrik heter " Svenska Hiphopscenen har blivit absurd!!"


    Det blir ett jävla liv om något råkar hända om vi tar fusk i sport som doping och annat. kanske ett dumt exempel, kollar inte på sport men någon kan kanske komma med ett bättre exempel.

    Eller andra där man åker ut på grund av hörsägen,,, Allså man kan vara misstänkt för något men är friad i rättegången men är ute i kylan för gott, Detta har hänt otroligt många gånger den senaste tiden både åt höger och vänster eller helt opolitiskt, journaliser och kändisar. Det är massor...

    Kan ni inte bara blunda och se er själva i den situationen DU får en pistol pekat mot dig. kan ni tänka er in i den situationen. Eller hur skulle ni må om ert barn är ute och går med hunden och det ringer på dörren och där ute står två poliser.




    PÅ samma gång står man alltså och delar ut priser på TV av dina pengar till den personen som gör det här.
    I det sammanhanget så tycker jag att det är mer än milt att någon här skriver på ett forum att detta är skräp.

    Vet ni att det är riktiga pistoler som man har på bilderna och videorna, man har till o med råkar avfyra dom när man fotat och spelat in. förstår inte varför man ska utse en viss del av befolkningen som ska få diplomatpass och i stort brassa på och bete sig precis hur man vill och det ska gullas med.

    Det är så det är här bokstavligen. Man ska utse vissa grupper som alla bevakar som hökar och det är som där går han ut ja det är något skumt på gång, andra har alltså dödat någon, men det är fullt pådrag med gulligull å alla sätt man kan tänka sig. Det är till o med synd om dom får man läsa om

    Det är ju ingen hejd på det...


    Inse att detta handlar inte om Hipphopp och rapp, det är en liten grupp djupt kriminella som vill hålla i en mic och se lite fräcka ut. och en hel del av er vill hylla dom och då är ju ni del i problemet.

    Man kan gott säga att ni som vill ha det så här att det är ert fel.
    Senast redigerat av Modellear den 2021-10-23 klockan 10:32.

  40. #220
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    PÅ samma gång står man alltså och delar ut priser på TV av dina pengar till den personen som gör det här.
    Vem gjorde det här?

  41. #221
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Jamen modellear vi kan väl enas om att skilja på musikens kvalitet och annat. Det finns en legitim debatt kring att musiken är så nära kriminaliteten, och kring hur kriminella artister får priser. Men sen blir det ju bara töntigt när den egna smaken blandas in. Som det ser ut på tex. joules inlägg så finns det noll förståelse ens för genren eller uttrycket.

    Citat Ursprungligen postat av joule Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Absurd var ordet. Att kunna bli känd på en genre där man gör nästintill atonal musik samtidigt som man använder autotune är en absurd bedrift. Det är även imponerande att man lyckats kommersialisera ramsan som rytmisk figur. Dock tycker jag inte att texterna lämpar sig så väl för barnmusik.

  42. #222
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis. Att förklara en situation i ett samhälle med materiella orsaker istället för att hänvisa till ondska, lättja, ”kultur” eller sådant innebär inte att individers agerande ursäktas. De ska såklart låsas in och om gangsters skjuter ihjäl varandra fäller jag inte en tår över DERAS liv även om det såklart är jobbigt för familj, oskyldiga i närheten, affärsidkare i bråkiga områden och så. Då säger jag inget om popstjärnan i fråga hade reformerats eller inte och ärligt talat skiter jag i det, det här borde inte vara den nyhet det är. Men kändiskåta media gör som de gör.
    Bara det att man måste förstå problemet för att lösa det. Och att låsa in folk löser ju problemet att de springer runt och härjar. Men inte problemet att de en gång började springa runt och härja. DET verkar det inte finnas någon genuin vilja att lösa ute i landet och riksdagen.
    Självklart så vet nog dom flesta att man kunde löst mycket av det här för över decennier sedan och det är ju en lång rad med orsaker och verkan. Bara en sån sak som att ha fler lärare och mindre klasser och höja status på lärare
    hade löst otroligt mycket av det bland säkert hundra andra saker.

    Men nu rasar vi in på politik så jag säger inget mer om det.

    Det hade vart en helt annan situation om dom här gossarna sagt att det här är vägen ut, vi vill lägga av. i stället så är det här en del av det. Man har redan gjort ett kort musikklipp med bild på liket med sedvanlig aoutetune att ta del av där ute på nätet.

    Enbart det är ju ett brott på griftefriden och om jag delar det här så är det ett brott. Bara för att betona hur kriminellt det är det dom gör. Dom dödade honom och han fick inte vara fara ifred en sekund.

    Viket visar vilka patrask vi har att göra med här. Så menar du att man ska bygga en ny väg för att lösa detta. Men skit samma både du och jag vet ju svaret som sagt.

    Jag hoppas i alla fall att man i all media ställer sig upp och gör det enkelt. Man tar sitt lilla ansvar säger nej och vänder ryggen åt allt det där. Gärna lit kaxigt sådär "Du kunde ju fått en medalj här men på grund av vår nya policy och med tanke på att du är kriminell kriminell och då blir det ingen medalj"

  43. #223
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som det ser ut på tex. joules inlägg så finns det noll förståelse ens för genren eller uttrycket.


    Japp. Jag har inte uttalat mig om den senaste händelsen.

    Är mer intresserad av flockmänniskors benägenhet att konsumera funktionell attitydmusik med låg verkshöjd. Att tycka att det är trist att musik reduceras borde inte vara en kontroversiell åsikt här?

  44. #224
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vem gjorde det här?
    Ja nu tittar jag ju inte på TV och stänger bara av alla tävlingsprogram på TV så bra fråga. har inte exakt koll och jag vet inte vad dom heter. men den skjutne som själv rör sig i dom här kretsarna har ju figurerat hastigt i något, dom som skulle i rättegången nästa vecka också.

    jag själv får bara upp ögonen när jag får reda på att man slösar skattepengar på skräpet.

    Nästan alla dom där autotunade pistolviftade gossarna är på riktigt väldigt kriminella hela bunten har jag förstått tyvärr.

  45. #225
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    99,2% av ALLA artister idag kör autotune. Till och med på 99!!! Oavsett om de kan sjunga eller inte. Detta är ett musikproblem (kan t.ex. jag tycka ).

    Det har dock har inget att göra med det URGAMLA fenomenet gängkriminalitet i utsatta underprioriterade områden med hög arbetslöshet och låg utbildning. Det har funnits länge. Uppenbarligen vill "samhället" ha det så här.

  46. #226
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av joule Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp. Jag har inte uttalat mig om den senaste händelsen.

    Är mer intresserad av flockmänniskors benägenhet att konsumera funktionell attitydmusik med låg verkshöjd. Att tycka att det är trist att musik reduceras borde inte vara en kontroversiell åsikt här?
    "Låg verkshöjd", "musik reduceras"... du slänger dig med pseudo-intellektuellt språkbruk som bara tjänar till att försvara din egen smak som om den vore lite mer viktig än andras smak. Din smak är din smak, om du inte gillar något betyder det verkligen inte att det är "reducerad musik". Kom igen liksom

  47. #227
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av joule Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp. Jag har inte uttalat mig om den senaste händelsen.

    Är mer intresserad av flockmänniskors benägenhet att konsumera funktionell attitydmusik med låg verkshöjd. Att tycka att det är trist att musik reduceras borde inte vara en kontroversiell åsikt här?
    Men skapa en tråd för det då, det är väl helt irrelevant här vad du gillar att lyssnar på.

  48. #228
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jamen modellear vi kan väl enas om att skilja på musikens kvalitet och annat. Det finns en legitim debatt kring att musiken är så nära kriminaliteten, och kring hur kriminella artister får priser. Men sen blir det ju bara töntigt när den egna smaken blandas in. Som det ser ut på tex. joules inlägg så finns det noll förståelse ens för genren eller uttrycket.
    Håller med om det.

    Finns som sagt otroligt mycket bra också. jag känner en kille som gjort mycket bra som kommer från krongården i Trollhättan,

    Är duktig på att sjunga och kan ta upp en gitarr och rappar och bara kör live. han har lagt ner men fan han själv skulle kunna bräcka alla dom här Aoutotunedårarna vi snackar om här.

    Fröbbe
    https://www.youtube.com/watch?v=JuuKLRchODE

  49. #229
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men skapa en tråd för det då, det är väl helt irrelevant här vad du gillar att lyssnar på.
    Jag blev faktiskt lite nyfiken på vad han lyssnar på

  50. #230
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men skapa en tråd för det då, det är väl helt irrelevant här vad du gillar att lyssnar på.
    Tråden handlar om den svenska hiphopscenen. Det är väl bara att lämna om det inte passar?

  51. #231
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av joule Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Absurd var ordet. Att kunna bli känd på en genre där man gör nästintill atonal musik samtidigt som man använder autotune är en absurd bedrift. Det är även imponerande att man lyckats kommersialisera ramsan som rytmisk figur. Dock tycker jag inte att texterna lämpar sig så väl för barnmusik.
    Detta var nog bland det larvigaste jag läst om musik på i detta millennium

    Jag blir förvånad faktiskt, för du Joule verkar allmänt ha en väldigt analyserande inställning till musikskapande. Att allt liksom är byggstenar man kan lära sig och sen använda. Konkreta invändningar:

    -Vilken sångtext är INTE en ramsa?
    - Denna musikform är inte på något sätt atonal, tvärtom på en väldigt basic harmonik101-nivå oftast.

    Slutligen: "Blir skräpet bättre av det?" -Ja! Allt blir bättre/får nån slags betydelse/ger nån slags förståelse om man läser på. Man behöver inte tycka det är bra för det.

    Att denna gangster-musikform har blivit en genre för framförallt barn är det mest beklagliga i allt detta, utöver alla mord och kidnappningar och vad skit de nu håller på med.

  52. #232
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Men Ambulansen --->Det här skräpet<----

    Kassa avskräden till människor på alla nivåer som borde skickas till Gulag. Med tanke på att det är verkstad och inget snack på det gänget.

  53. #233
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Detta var nog bland det larvigaste jag läst om musik på i detta millennium
    Jag är glad att stå till tjänst!

    Att genren är populärast bland barn och unga säger väl en hel del? Det styrker min analys av genrens funktion.

    Attityd - revoltstadie.
    Flockmänniskor - ungar som skapar identitet medelst omgivningen.

    Inget fel i det. Viss musik är ju bra om man vill dansa bugg, t ex. Hiphop är bra för dom som behöver känna sig tuffare.

  54. #234
    Noodles
    Noodles är inte uppkopplad

    Avstängd
    synt musik och hård rock var populär bland barn och ungdom på åtti talet

  55. #235
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ja har man "bestämt" sig för en analys i förväg så är det inga problem att hitta sånt som styrker den

    All hiphop? Inget är ens det minsta objektivt lite bra? Hm...

    Vilken sångtext är INTE en ramsa?

  56. #236
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men Ambulansen --->Det här skräpet<----

    Kassa avskräden till människor på alla nivåer som borde skickas till Gulag. Med tanke på att det är verkstad och inget snack på det gänget.
    Må snuten ta dem. Streaplers gör också rätt meningslös musik, men de skjuter i allafall inte varandra.

  57. #237
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    I Sverige blir det nog svårt att hitta bra rap. Utrikes finns det betydligt bättre. Eminem - Kim, t ex. En schlager som inte bara pendlar mellan två icke-diatoniska mollackord.

  58. #238
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av joule Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är glad att stå till tjänst!

    Att genren är populärast bland barn och unga säger väl en hel del? Det styrker min analys av genrens funktion.

    Attityd - revoltstadie.
    Flockmänniskor - ungar som skapar identitet medelst omgivningen.

    Inget fel i det. Viss musik är ju bra om man vill dansa bugg, t ex. Hiphop är bra för dom som behöver känna sig tuffare.
    Du har verkligen ingen koll asså, läs lite musikhistoria som sagt. Du talar om en genre som varit populär i ungefär 40 år, vilket innebär att det är en genre som är populär hos majoriteten av generationerna som är vid liv idag. Självklart är musik gjord av tonåringar mer populär hos tonåringar, det är liksom inget som är utmärkande för just hip hop

  59. #239
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av joule Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I Sverige blir det nog svårt att hitta bra rap. Utrikes finns det betydligt bättre. Eminem - Kim, t ex. En schlager som inte bara pendlar mellan två icke-diatoniska mollackord.
    Trolla klart i hemmets lugna vrå och återkom sen.

  60. #240
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    "två icke-diatoniska mollackord." Låter som nåt från Bitches Brew Själv är jag egentligen ännu sämre än Miles och hans ohängda gäng, för jag har gjort flera låtar med vara ett enda ackord. Ofta inte ens ett diatoniskt

Liknande ämnen

  1. Svenska låtar som borde blivit hits
    Av Ringflower i forum Allmänt om musik
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2019-12-15, 11:51
  2. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2019-02-06, 13:09
  3. Har Logic blivit buggigt?
    Av the örjan i forum Logic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-07-23, 23:49
  4. Har blivit förälskad i....
    Av Peo i forum Allmänt om musik
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-06-07, 20:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •