Resultat 1 till 47 av 47

Ämne: Loopop ny serie on Tips/Tricks i syntstudion

  1. #1
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran

    Loopop ny serie on Tips/Tricks i syntstudion

    Hejsan,

    Det var extremt svårt att avgöra vart denna passar bäst, så petar in den här. ( admod får gärna flytta till rätt ställe om jag siktat fel ). Saknar en sektion med tutorials.. el liknande.

    Hade en kul collab med Ziv, där han körde en Q/A med mig ang generella tips, ljuddesign, mixning, syntsetup etc etc. Hoppas att detta är informativt och kan hjälpa andra, mest nybörjare med lite smått o gott för studiokoppling / setup etc.

    Ställ gärna mer frågor i denna tråd om det är nåt ni undrar över som är oklart i videon, eller som kanske missades.


    https://youtu.be/4wyjULUo3n8

  2. #2
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Verkligen intressant och bra!

    Programmerar du in sekvenserna du jammat fram i Cubase efteråt, eller spelar du in Force midi i Cubase?

  3. #3
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkligen intressant och bra!

    Programmerar du in sekvenserna du jammat fram i Cubase efteråt, eller spelar du in Force midi i Cubase?
    Tackar!

    Jag trackar enbart Audio från alla instrument, så i detta fall är cubase bara en digital rullbandare under inspelningsprocessen. Dock med möjlighet till efterbearbetning såklart för varje spår, FX etc etc som vanligt för mix och slutprodd.

  4. #4
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Grymt! Många smarta idéer och tankar!

  5. #5
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grymt! Många smarta idéer och tankar!
    tackar!

  6. #6
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Bra tips! Länka gärna den blå tejpen. Har letat efter ett non sticky alternativ till maskeringstejp länge.

  7. #7
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tackar!

    Jag trackar enbart Audio från alla instrument, så i detta fall är cubase bara en digital rullbandare under inspelningsprocessen. Dock med möjlighet till efterbearbetning såklart för varje spår, FX etc etc som vanligt för mix och slutprodd.
    Ok! Jag tänkte på att du först säger i videon att du spelar in en tvåkanalsmix, och sedan spelar in allt igen en i taget på separata spår. Om du använder Cubase som sekvenser då? Eller spelar du in allt på separata spår redan från början?

    OBS! Bara nyfikenhet från min sida!
    Senast redigerat av raoul flutter den 2020-12-03 klockan 17:24.

  8. #8
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra tips! Länka gärna den blå tejpen. Har letat efter ett non sticky alternativ till maskeringstejp länge.
    Det är scotch blue, finns en del olika varianter. Kostar lite mer än vanligt, men värt de extra kronorna.

    https://www.fargvaruhuset.se/sv/arti...AaAj5JEALw_wcB

  9. #9
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok! Jag tänkte på att du först säger i videon att du spelar in en tvåkanalsmix, och sedan spelar in allt igen en i taget på separata spår. Om du använder Cubase som sekvenser då? Eller spelar du in allt på separata spår redan från början?

    OBS! Bara nyfikenhet från min sida!
    hejsan, jag använder inte cubase som sequencer alls i processen. Jag använder mig av det instrumenten har inbyggt, digitone, digitakt, akai force etc för att kontrollera instrumenten, samt såklart de som har en egen sequencer såsom avalon bassline etc.

  10. #10
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hejsan, jag använder inte cubase som sequencer alls i processen. Jag använder mig av det instrumenten har inbyggt, digitone, digitakt, akai force etc för att kontrollera instrumenten, samt såklart de som har en egen sequencer såsom avalon bassline etc.
    Ok!

  11. #11
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Finns låten som spelas i bakgrunden runt 12:20 på något av dina album?

    Låter väldans fint!

  12. #12
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns låten som spelas i bakgrunden runt 12:20 på något av dina album?

    Låter väldans fint!
    Tack! Just denna låt är en som fn håller på och snickras inför det nya albumet. Finns i demoversion som video på tuben i sin helhet... dock så kommer den nog ändras lite smått för plattan, men inte nåt radikalt.


    https://youtu.be/a_pvTyHUjbA

  13. #13
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack! Just denna låt är en som fn håller på och snickras inför det nya albumet. Finns i demoversion som video på tuben i sin helhet... dock så kommer den nog ändras lite smått för plattan, men inte nåt radikalt.


    https://youtu.be/a_pvTyHUjbA
    Suverän låt! Hur använder du Force på denna?

  14. #14
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Suverän låt! Hur använder du Force på denna?
    Stort tack!

    Nu ska vi se, den har main kick/snare samt en del annan percussion. Sen så sequencar den volcabass, erebus samt ett gäng till syntar. Den är helt enkelt hjärtat i låten då den styr alla transitions och olika delar i låten sas. Plus att jag använder den för att submixa volcabass samt en volca keys för o ge dem FX + sidechain.

  15. #15
    8_bit
    8_bit är uppkopplad nu
    8_bits avatar
    Senior
    Jättehärlig musik! Ny favvo

  16. #16
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 8_bit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jättehärlig musik! Ny favvo
    Va kul, stort tack!

  17. #17
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Superintressant! Många små tips och idéer att ta till sig. Skön musik dessutom
    Jag förstår att du vill ha "jam feeling" i din musik, men du spelar inte i dina clips i Force arranger mode som ett steg precis innan du spelar in din audio i Cubase?

  18. #18
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Kul att få höra hur du jobbar i studion och fin musik

  19. #19
    klown
    klown är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Kul att se!

  20. #20
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tobbiew Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Superintressant! Många små tips och idéer att ta till sig. Skön musik dessutom
    Jag förstår att du vill ha "jam feeling" i din musik, men du spelar inte i dina clips i Force arranger mode som ett steg precis innan du spelar in din audio i Cubase?
    tackar!!

    Jodå, vissa delar/instrument såsom trummor, subbass/mainbass etc spelas in som clips för de olika sektionerna i force under jam sessionen. Det blir mycket enklare att byta till de olika delarna i låten på det sättet.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av klown Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul att se!
    Stort tack!!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av klown Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul att se!
    Tackar!!

  21. #21
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    "tumme upp", bra master class, skall fixa om lite i studion utifrån dina tips!
    "midi channel" på mixern

  22. #22
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Kul att se och många intressanta tankar.

    Intressantaste för min del var det hela att spela in ett jam och sedan återskapa det för att kunna mixa och producera det bättre. Jag är inne på att försöka fixa multitrack av det jag jammar istället, ett annat sätt att lösa samma problem på.

    Men lite mer ljuddämpning behöver du allt i rummet.

  23. #23
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Intressant video BURG. Mycket matnyttigt för dem som har en mer JAMbased/non-std-popsong approach.

    Min undran: När du sen vill släppa ngt. Vill du inte ha alla spår "separat" för vidare mixning/processing? På det sättet du har det nu blir du la "låst"? Eller kör du ut via USB/FW-audio från din ena (digitala mixer) in i DAW när du väl förbereder en låt för släpp?

  24. #24
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    valsolo: Om inte jag missförstod det hela kapitalt så är jammet grundstrukturen för låten, sedan spelar han in varje spår igen separat just för att kunna mixa. När det är klart så återskapas jammet baserat på de separata spåren.

  25. #25
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Grym genomgång och kul att få en inblick i din process.

  26. #26
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    valsolo: Om inte jag missförstod det hela kapitalt så är jammet grundstrukturen för låten, sedan spelar han in varje spår igen separat just för att kunna mixa. När det är klart så återskapas jammet baserat på de separata spåren.
    Ok. Sant. Frågan är då hur

    Genom att (1)muta allt utom ett spår eller (2)separata spår via typ USB/FW-audio? (1) låter imho ganska långsamt & (2) hur gör BURG isf det som går via lilla mixern eller har den också USB/FW-audio...?

  27. #27
    Electric Mojo
    Electric Mojo är inte uppkopplad
    Electric Mojos avatar
    Senior
    Kan bara instämma i hyllningskörerna, väldigt spännande och lärorikt.

  28. #28
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Intressant!

  29. #29
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "tumme upp", bra master class, skall fixa om lite i studion utifrån dina tips!
    "midi channel" på mixern
    Stort tack!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul att se och många intressanta tankar.

    Intressantaste för min del var det hela att spela in ett jam och sedan återskapa det för att kunna mixa och producera det bättre. Jag är inne på att försöka fixa multitrack av det jag jammar istället, ett annat sätt att lösa samma problem på.

    Men lite mer ljuddämpning behöver du allt i rummet.
    Hahahaha, japp det står faktiskt på listan för nästa grej att genomföra så snart jag är klar med alla hyllor och kamerariggar

  30. #30
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    valsolo: Om inte jag missförstod det hela kapitalt så är jammet grundstrukturen för låten, sedan spelar han in varje spår igen separat just för att kunna mixa. När det är klart så återskapas jammet baserat på de separata spåren.
    Japp det stämmer precis! Varje spår spelas in ett instrument åt gången för att kunna detaljstyra inställningar, köra lite filter och annat genom hela låten.

    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant video BURG. Mycket matnyttigt för dem som har en mer JAMbased/non-std-popsong approach.

    Min undran: När du sen vill släppa ngt. Vill du inte ha alla spår "separat" för vidare mixning/processing? På det sättet du har det nu blir du la "låst"? Eller kör du ut via USB/FW-audio från din ena (digitala mixer) in i DAW när du väl förbereder en låt för släpp?

  31. #31
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok. Sant. Frågan är då hur

    Genom att (1)muta allt utom ett spår eller (2)separata spår via typ USB/FW-audio? (1) låter imho ganska långsamt & (2) hur gör BURG isf det som går via lilla mixern eller har den också USB/FW-audio...?
    Ett instrument åt gången trackas, genom att mutea alla andra grejer. Yes, det tar mycket längre tid, men ger mig sjukt bra möjligheter till detaljstyrning av varje individuellt ljud/instrument.

    Den lilla mixern så kör jag bara ett instrument åt gången oxo, den är submixad i den större så jag routar bara det stereospåret in i cubase vid inspelningen.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grym genomgång och kul att få en inblick i din process.
    tackar!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Electric Mojo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan bara instämma i hyllningskörerna, väldigt spännande och lärorikt.
    stort tack!!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant!
    tackar!!

  32. #32
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hejsan,

    Det var extremt svårt att avgöra vart denna passar bäst, så petar in den här. ( admod får gärna flytta till rätt ställe om jag siktat fel ). Saknar en sektion med tutorials.. el liknande.

    Hade en kul collab med Ziv, där han körde en Q/A med mig ang generella tips, ljuddesign, mixning, syntsetup etc etc. Hoppas att detta är informativt och kan hjälpa andra, mest nybörjare med lite smått o gott för studiokoppling / setup etc.

    Ställ gärna mer frågor i denna tråd om det är nåt ni undrar över som är oklart i videon, eller som kanske missades.

    ...
    Kul att höra hur andra jobbar, bra komplement till alla skojiga studiofoton som publiceras.
    En fråga om Akai Force och midi clock:

    Du nämner att du klockar den från Digitakt, och då undrar jag om du har koll på vilken latency det ger. Jag har själv en MPC Live (som i och för sig är till försäljning men som jag kanske ändå behåller) och den har ca. 12 ms latency i slavläge (*) vilket är rätt mycket - passar därför bäst som master. Force OS och Live OS är på många sätt lika men det kanske löst det bättre i Force? Eller har du någon snillrik lösning? Det är standalone mode jag menar, men det kör väl du också?

    (*) D.v.s. om jag t.ex. kör en maskin som MPC1000 som klockmaster och MPC Live synkar på midiklock så kommer samma sampling på samma taktslag att ligga ca. 12 ms sent på MPC Live, vänder jag synkkedjan blir det avsevärt mindre skillnad.
    Senast redigerat av Oortone den 2020-12-05 klockan 15:48.

  33. #33
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Lite mer frågor.

    Vilken är masterkeyboarden (elpianoljud) man ser vid t.ex. 11.20?

    När du trackar separat, kör du midiklocka ut från datorn/Cubase då alltså, istället för från Digitakt? Märker du några skillnader i och med det? Det är ju mycket snack om clock out från dator och diverse problem. Själv har jag inga sådana i och för sig men nyfiken är man alltid...

  34. #34
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul att höra hur andra jobbar, bra komplement till alla skojiga studiofoton som publiceras.
    En fråga om Akai Force och midi clock:

    Du nämner att du klockar den från Digitakt, och då undrar jag om du har koll på vilken latency det ger. Jag har själv en MPC Live (som i och för sig är till försäljning men som jag kanske ändå behåller) och den har ca. 12 ms latency i slavläge (*) vilket är rätt mycket - passar därför bäst som master. Force OS och Live OS är på många sätt lika men det kanske löst det bättre i Force? Eller har du någon snillrik lösning? Det är standalone mode jag menar, men det kör väl du också?

    (*) D.v.s. om jag t.ex. kör en maskin som MPC1000 som klockmaster och MPC Live synkar på midiklock så kommer samma sampling på samma taktslag att ligga ca. 12 ms sent på MPC Live, vänder jag synkkedjan blir det avsevärt mindre skillnad.
    I standalone mode, yes

    And latency, har ingen koll då jag inte har mätt effektiv latency. Dock så känner jag att det inte direkt är några problem med synk/latency i nuvarande setup. Har inga direkta tips då jag tycker det funkar ok. Kan säga att när jag körde åt andra hållet med Force som master så fluktuerar bpm friskt på de andra maskinerna som tar emot klockan. Nu är det stabilt, med bara nån enstaka blipp.

    Kedjan är enligt, Digitakt delar klocka till - Force, som i sin tur skickar vidare via en thru5 till andra enheter.

  35. #35
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite mer frågor.

    Vilken är masterkeyboarden (elpianoljud) man ser vid t.ex. 11.20?

    När du trackar separat, kör du midiklocka ut från datorn/Cubase då alltså, istället för från Digitakt? Märker du några skillnader i och med det? Det är ju mycket snack om clock out från dator och diverse problem. Själv har jag inga sådana i och för sig men nyfiken är man alltid...
    Det är ett KORG Grandstage 73, elpiano.

    Vid inspelning så kör jag samma klocka, e.g digitakt, blandar aldrig in cubase i sequencandet .. eg DAW agerar bara en bandspelare för alla audiospår som spelas in.

  36. #36
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ett KORG Grandstage 73, elpiano.

    Vid inspelning så kör jag samma klocka, e.g digitakt, blandar aldrig in cubase i sequencandet .. eg DAW agerar bara en bandspelare för alla audiospår som spelas in.
    Spelar du in varje synt etc en i taget då? Alltså först en, och sedan nästa osv? Om så, hur får du dem att ligga tajt i förhållande till varandra?

    Ursäkta många frågor!

  37. #37
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spelar du in varje synt etc en i taget då? Alltså först en, och sedan nästa osv? Om så, hur får du dem att ligga tajt i förhållande till varandra?

    Ursäkta många frågor!
    Ingen fara med många frågor! Jepps, spelar in en synt åt gången. Synkning sker manuellt .. eg jag bara identifierar peaks i ljudet som spelats in och lägger de på plats med öronen till hjälp. Har cubase inställt på samma tempo som låten så kan använda dess grid för att få till det snyggt.

    Lite oldschool kanske, men jag har jobbat på det här sättet länge och det är en kul process. Gillar att putsa varje individuellt ljud på makronivå under inspelning, ändrar lite filter, enveloper och annat för att få till den där känslan av att saker händer över hela låten även om låten i sig har en enklare struktur.

  38. #38
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen fara med många frågor! Jepps, spelar in en synt åt gången. Synkning sker manuellt .. eg jag bara identifierar peaks i ljudet som spelats in och lägger de på plats med öronen till hjälp. Har cubase inställt på samma tempo som låten så kan använda dess grid för att få till det snyggt.

    Lite oldschool kanske, men jag har jobbat på det här sättet länge och det är en kul process. Gillar att putsa varje individuellt ljud på makronivå under inspelning, ändrar lite filter, enveloper och annat för att få till den där känslan av att saker händer över hela låten även om låten i sig har en enklare struktur.
    Ok! Kul att få veta i detalj hur du gör, och väldigt schysst att du vill dela med dig! Inspirerande!

  39. #39
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Tack för att du delade med dig! Alltid kul att höra hur andra gör.

  40. #40
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mårre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för att du delade med dig! Alltid kul att höra hur andra gör.
    Tack !! det var riktigt kul att få tanka ur sig lite av informationen, alltså.. man reflekterar ju aldrig över saker som man bara gör. kul att det uppskattas!!

  41. #41
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Väldigt fin video, och fint att få en inblick i studion!

  42. #42
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 655321 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Väldigt fin video, och fint att få en inblick i studion!
    Stort tack !

  43. #43
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen fara med många frågor! Jepps, spelar in en synt åt gången. Synkning sker manuellt .. eg jag bara identifierar peaks i ljudet som spelats in och lägger de på plats med öronen till hjälp. Har cubase inställt på samma tempo som låten så kan använda dess grid för att få till det snyggt....
    Haha... helt underbart att det funkar. Lite som humlor som flyger, det borde inte gå.
    När jag en gång handjagade synk mellan två digitalbandare höll det inte mer än ett tiotal sekunder innan det synkade ur. Detta tyder på att klockan i Digitakt är väldigt stabil. Kul!

    Konstigt att du fick så dåligt resultat med Force som master men inte som "midi thru" (till midi thrun). MPC Live funkade bra som master hos mig, sämre som slave. Men det är ju inte samma maskin och samma setup så där ser man hur olika det kan vara.

  44. #44
    Kabelhärva
    Kabelhärva är inte uppkopplad
    Kabelhärvas avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Såg Synth Setup Tips #1 nu.
    Utmärkta tips i lagom tempo!
    Försöker också spela in live och använda dator/daw så lite som möjligt.
    Senast redigerat av Kabelhärva den 2022-10-20 klockan 16:20.

  45. #45
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Vilket land kommer Loopop ”Ziv” från?

  46. #46
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Israel tror jag

  47. #47
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Israel tror jag
    Aha, tack!

Liknande ämnen

  1. Wogglebug - tips och tricks?
    Av jgb i forum Modularer & sånt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 17:24
  2. Monotribe - Tips o tricks
    Av M i Gbg i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-03, 08:21
  3. Malmö Ikväll!! Tricks/Tricks/Tricks Live: Beast
    Av reverbsvansen i forum Evenemang
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-27, 22:40
  4. MC-202 Tips & tricks
    Av HZA i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-21, 14:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •