Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tips på mixer med multi-track USB-inspelning

  1. #1
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran

    Tips på mixer med multi-track USB-inspelning

    Behöver fler kanaler på ljudkortet och tänkte först uppdatera det. Men sen finns det ju massa mixers som även agerar ljudkort, så kanske skulle vara kul att ha lite mer fysiska rattar att leka med.

    Tänker typ 16-20 kanaler in.

    Dock verkar många alternativ plocka upp ljudet innan EQ osv (Tascam model 16, Presonus AR16, soundcraft MTK verkar vara så). Då försvinner ju vitsen lite kan jag tycka och lika bra köra ett ljudkort? Eller finns det någon modell där detta är valbart eller som som plockar upp ljudet efter EQ, kompressor.

    Hur har ni tänkt, valt och varför? (för studioinspelning primärt)

  2. #2
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag har Midas Venice F24 som är FireWire och jag kör det bordet med min iMac via Thunderbolt till FireWire. Men det finns ju Midas U24 som är USB också. 24 kanaler in, 24 kanaler ut. Dock plockas ljudet innan EQ och volymregeln på varje kanal. Efter nästan ett år av sporadiska mail till Midas fick jag servicemanualen och en kväll för en fem sex år sedan satt en god 99:a och jag och pillade med detta. Mest han, det skall erkännas. Men det handlade om en sådan enkel sak som att kapa en bana per kanal. Eller om det var att fixa kontakt mellan två punkter per kanal. Jag är så väldans nöjd med det bordet nu! Bra EQ, sex sends osv.

  3. #3
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Jag har Presonus 16.0.2. Där plockar jag alla kanalerna efter eq och kompressor men före fx.

    Mycket nöjd med det bordet.

  4. #4
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Kom på ytterligare ett dilemma i detta, att jag inte har nån plats. Så vart en zoom livetrack 20r istället. Ska bli najs med många ingångar iaf.

Liknande ämnen

  1. Mixer multi usb efter eq
    Av Keiowas i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2021-10-08, 18:35
  2. Back track på iPhone med MIDI sync? Tips?
    Av outshape i forum Övrig mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2019-07-11, 14:20
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2017-11-22, 09:21
  4. Keyswitch för Multi-Track Presets?
    Av imported_Norbert i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 14:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •