Sidan 17 av 23 FörstaFörsta ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SistaSista
Resultat 961 till 1 020 av 1368

Ämne: Apple M1 - Ny Mac Mini, Macbook Air och Pro

  1. #961
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Får man fråga varför du köper från Dustin och inte Apple direkt? Är inte priset det samma?

  2. #962
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    För jobbet har konto hos dustin, så jag slipper göra privatutlägg. Och när jag beställde såg det ut att vara snabbare leverans från dustin än apple.

  3. #963
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Nu blev det en mbp! Leverans först i mars dock.

    Apropå konverterade pluggar så är NI Kontakt numera native och Soundtoys finns som native beta för den som orkar.

  4. #964
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fragster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apropå konverterade pluggar så är NI Kontakt numera native
    ...for realz?!? Äntligen!

  5. #965
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    M2 på g! Frågan är om den är dubbelt så bra eller bara ett snäpp bättre?

  6. #966
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Ett snäpp snarare.

  7. #967
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tei Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    M2 på g! Frågan är om den är dubbelt så bra eller bara ett snäpp bättre?
    Hoppas även på en high performance mac mini M1 pro/M2 uppgradering till våren med mer minne/disk, det vore perfekt för att täppa till den luckan för mig som är semi-pro glad-amatör kombo.

  8. #968
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett snäpp snarare.
    Ja, allt tyder väl på det. Jag bara larvade mig eftersom 1->2 både är en fördubbling och ett snäpp högre.

  9. #969
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Mm, men då skulle ju Amiga 1000 vara dubbelt så bra som Amiga 500, men så är det ju inte. Dubbelt så cool dock, kanske.

  10. #970
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas även på en high performance mac mini M1 pro/M2 uppgradering till våren med mer minne/disk, det vore perfekt för att täppa till den luckan för mig som är semi-pro glad-amatör kombo.
    +1

  11. #971
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Jag har suttit med köpknappen för en Pro sedan före jul, men kommer mej inte för att lägga ned ca 40000kr på en laptop. En lite större Air skulle vara bra nog för mina behov, jag körde till nyligen på en Macbook Pro från 2012, en M1/2 är ju flera gånger snabbare. Dock dyrt om man ska ha 32 GB RAM och 2-4 TB SDD, orkar inte fibbla med externa hårddiskar, är det portabelt så är det, utan en massa extra tillbehör.

  12. #972
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...for realz?!? Äntligen!
    ...fast "Native Access" är ju fortfarande Intel only såatteh....

  13. #973
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Native Access spelar egentligen mindre roll. Den hanterar väl bara licenser och installationer. Det viktiga är pluggarna.

  14. #974

    Veteran
    Japp nu har jag en M1, installerat Reason 12+, jädrar vad det går.
    Har en Macbook Pro och jag laddade den i torsdags vid lunch och har jobbat torsdag och fredag samt installerat och restkört Reason idag, fortfarande 37% kvar på batteriet. Makalöst!

  15. #975
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har suttit med köpknappen för en Pro sedan före jul, men kommer mej inte för att lägga ned ca 40000kr på en laptop. En lite större Air skulle vara bra nog för mina behov, jag körde till nyligen på en Macbook Pro från 2012, en M1/2 är ju flera gånger snabbare. Dock dyrt om man ska ha 32 GB RAM och 2-4 TB SDD, orkar inte fibbla med externa hårddiskar, är det portabelt så är det, utan en massa extra tillbehör.
    det verkar inte gå att välja ram och hårddisk själv nu för tiden (kanske var länge sedan?) 13" har högst 8gb/512gb och 14" högst 16gb/1 tb...

  16. #976
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det verkar inte gå att välja ram och hårddisk själv nu för tiden (kanske var länge sedan?) 13" har högst 8gb/512gb och 14" högst 16gb/1 tb...
    Inte om man beställer från Apple direkt, man kan kombinera RAM och hårddisk separat. Max 16 GB på Air, 64 GB på 14/16. Upp till 8 TB hårddisk

  17. #977
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp nu har jag en M1, installerat Reason 12+, jädrar vad det går.
    Har en Macbook Pro och jag laddade den i torsdags vid lunch och har jobbat torsdag och fredag samt installerat och restkört Reason idag, fortfarande 37% kvar på batteriet. Makalöst!
    Mitt problem är som med de gamla Nokiatelefonerna, var la jag laddaren, glömmer bort att packa den också ibland

  18. #978
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mitt problem är som med de gamla Nokiatelefonerna, var la jag laddaren, glömmer bort att packa den också ibland
    En fin detalj i de lägena är att det går att ladda en M1:a från ungefär vilken mobiltelefonladdare som helst. Det går inte så fort, men det går. (M1-air:en i normalanvändning går ungefär break-even på en inkopplad iPhone-ladare generation iPhone 7. Den laddar fullt på den över natten...)

  19. #979
    _Peter_
    _Peter_ är inte uppkopplad
    _Peter_s avatar
    Senior
    Nytt event 8/3, få se om det blir någon ny macbook... https://www.apple.com/apple-events/

  20. #980
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av _Peter_ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nytt event 8/3, få se om det blir någon ny macbook... https://www.apple.com/apple-events/
    Jag hoppas på en 15 tums Air. Kan inte få mej att lägga 40 kalla på en 16 tums Pro.

  21. #981
    _Peter_
    _Peter_ är inte uppkopplad
    _Peter_s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hoppas på en 15 tums Air. Kan inte få mej att lägga 40 kalla på en 16 tums Pro.
    Det rykats om en ny 13" macbook pro. Air får vi nog vänta på till i höst, om man ska tro allt man läser på internet.

  22. #982

  23. #983
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Coolt, men intrycket jag får är att detta blir en fotomac snarare än musikstudiodito?

  24. #984
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av fragster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Coolt, men intrycket jag får är att detta blir en fotomac snarare än musikstudiodito?
    Så är det - man får väl ta det på köpet

  25. #985
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Med min gravt försenade laptop håller jag mig öppen för alternativ. Får spana på den där studiovarianten och se om den kan vara ett gångbart alternativ (och när den ska kunna levereras).

  26. #986
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Den ser dyr ut.... får nog bli en 2020 Mac Mini i alla fall....

  27. #987
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Min beställda 16" är också dyr. Sugen på den skärmen dock, men stationärt är också trevligt.

  28. #988
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fragster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Coolt, men intrycket jag får är att detta blir en fotomac snarare än musikstudiodito?
    Fast om ryktena om 40 cores stämmer (och då mestadels högprestanda-cores får man förmoda), lär den ju vara "ok" till musik med...

  29. #989
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Vi får väl klistra oss framför våra slöa gamla macar o kika ikväll

    https://9to5mac.com/2022/03/02/apple...-now-official/

  30. #990
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    iLok update med native stöd verkar rullas ut nu, vilket trolitgvis innebär att updates med native kod från bla Softube och Plugin Alliance inte är långt borta

  31. #991
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Studio verkar tuff, men konfar jag en med samma prestanda som min gravt försenade Macbook 16” så blir det likvärdigt pris. Då känns det som skärmen och tangentbordet gärna får hänga med. Annars måste jag ju köpa till den nya skärmen för 30000 till.

  32. #992
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Har kollat lite på Studio. M1 Ultra som är lite som 2xM1 verkar ju ohemult snabb!
    Inte för att jag behöver visa 18 stycken 8K video samtidigt...

  33. #993
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Men vad hände med ryktet om att det skulle komma nya laptops, M2 baserade och/eller en 15 tums Air? Jag beböver en ny bärbar men är inte beredd att lägga 40 tusen för en 16 tummare…..

  34. #994
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men vad hände med ryktet om att det skulle komma nya laptops, M2 baserade och/eller en 15 tums Air? Jag beböver en ny bärbar men är inte beredd att lägga 40 tusen för en 16 tummare…..
    14 tummarn? Lär räcka rätt långt (24k 16/512)

  35. #995
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    14 tummarn? Lär räcka rätt långt (24k 16/512)
    Nästan samma pris som 16 tummarn, vill ha minst 2 TB för att ha allt internt och slippa ta med externa hårddiskar.

  36. #996
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Korg har ingen M1 support på sina pluggar ännu va? Kan man blanda pluggar i ableton m1 versionen? Dvs vissa kör i Rosetta andra native? Funderar på att byta ut ut min imac Pro men det verkar ju som hälften av programmen/pluggarna man kör inte ens funkar, stödjs?

    Någon som kör Motu 828 MK3 FW + 8pre FW på M1 + senare OS?
    Ser ut som mina kort inte verkar fungera längre?

    https://motu.com/techsupport/technot...otu-audio-inst

  37. #997
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Korg har ingen M1 support på sina pluggar ännu va? Kan man blanda pluggar i ableton m1 versionen? Dvs vissa kör i Rosetta andra native? Funderar på att byta ut ut min imac Pro men det verkar ju som hälften av programmen/pluggarna man kör inte ens funkar, stödjs?]
    Ja, om du kör AU på det som inte stöds i native M1 funkar det.

  38. #998
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Nu finns arturias pluggar som M1 native oxå.

  39. #999
    Mr_Polysix
    Mr_Polysix är inte uppkopplad
    Mr_Polysixs avatar
    Senior
    MOTU har släppt supporten på FW modellerna. De enda som stöds är hybriderna. Jag bytte till 16A för kunna uppgradera. Jag har för mig att Mojave är den sista versionen till FW.

  40. #1000
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Polysix Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MOTU har släppt supporten på FW modellerna. De enda som stöds är hybriderna. Jag bytte till 16A för kunna uppgradera. Jag har för mig att Mojave är den sista versionen till FW.
    Japp, men i a f UltraLite mk3 går finfint att köra på hybrid-drivern, även om motu inte officiellt supportar det, så jag skulle inte bli förvånad om det går med de andra oxå.

  41. #1001
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Polysix Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MOTU har släppt supporten på FW modellerna. De enda som stöds är hybriderna. Jag bytte till 16A för kunna uppgradera. Jag har för mig att Mojave är den sista versionen till FW.
    Jo det var länge sedan men dom funkar ändå.
    Men lite osäker på just M1 med absolut senaste OS.

    Taskigt igentligen då RME fortsatt stöder tex Fireface 800 med nya drivisar till M1.

  42. #1002
    Mr_Polysix
    Mr_Polysix är inte uppkopplad
    Mr_Polysixs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo det var länge sedan men dom funkar ändå.
    Men lite osäker på just M1 med absolut senaste OS.

    Taskigt igentligen då RME fortsatt stöder tex Fireface 800 med nya drivisar till M1.
    Jo. Det är väldigt surt. Speciellt när jag köpte mitt 828mk3 FW typ 6 månader innan Hybriden kom Men 16A är mycket trevligare. Och det funkar bra med mina 42 ingångar (kopplat med TB till iMacen). Men RME är ju kända för deras drivrutiner och support

  43. #1003
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Polysix Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo. Det är väldigt surt. Speciellt när jag köpte mitt 828mk3 FW typ 6 månader innan Hybriden kom Men 16A är mycket trevligare. Och det funkar bra med mina 42 ingångar (kopplat med TB till iMacen). Men RME är ju kända för deras drivrutiner och support
    16a såg ju intressant ut! Den har alltså 16 ingångar? Även Thunderbolt? + 2 adat ingångar så jag skulle kunna koppla på mina 2 st 8pre? Tar den lång tid att starta upp? 828 är ju seg som sirap.

    Ajdå, Såg att den inte har hörlursutgångar.... hmm alltid nått som saknas.
    Senast redigerat av drifter7508 den 2022-03-10 klockan 10:57.

  44. #1004
    Mr_Polysix
    Mr_Polysix är inte uppkopplad
    Mr_Polysixs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    16a såg ju intressant ut! Den har alltså 16 ingångar? Även Thunderbolt? + 2 adat ingångar så jag skulle kunna koppla på mina 2 st 8pre? Tar den lång tid att starta upp? 828 är ju seg som sirap.

    Ajdå, Såg att den inte har hörlursutgångar.... hmm alltid nått som saknas.
    Jodå. 16 ingångar och 16 utgångar har du. Du kan alltid ha en hörlurspreamp kopplade via utgångarna och routa trafiken till dem. Då kan du få ditt hörslurstag där du vill ha den med. Och kanske inte snett över golvet till ett rack

    Den tar inte så lång tid att starta upp faktiskt. 20-30 sekunder kanske. Jag har inte mätt. Har MOTUs switch och en Ultralite AVB med (för preamps/gitarr mm). Sen 2x Alesis ADAT LX20 som expanders Men jag är ute efter en MOTU 24ai istället för ADAT. Har en extra ADAT kanal på Ultraliten. Så det borde räcka. Frågan är hur många ingångar man behöver..

    Men tyvärr verkar Thomann ha slut på både 16A och 24ai. Jag mailade MOTU om det och de har inte lagt ner produkterna, gissar mer på komponentbrist eller ovilja att ta in dem i sortimentet.

  45. #1005
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Polysix Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den tar inte så lång tid att starta upp faktiskt. 20-30 sekunder kanske. Jag har inte mätt

    Men tyvärr verkar Thomann ha slut på både 16A och 24ai. Jag mailade MOTU om det och de har inte lagt ner produkterna, gissar mer på komponentbrist eller ovilja att ta in dem i sortimentet.
    Ca 23 sekunder för 828 att starta vilket är sirap i min värld. Går snabbare att starta datorn. I-landsproblem men stör mig enormt.
    Antar att den ska ladda in alla effekter och tjafs som man aldrig använder ändå.

    Verkar vara slut lite överallt. Märkligt. Skulle tro att den är aningen på väg ut iaf.
    Senast redigerat av drifter7508 den 2022-03-10 klockan 20:24.

  46. #1006
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ca 23 sekunder för 828 att starta vilket är sirap i min värld. Går snabbare att starta datorn. I-landspbroblem men stör mig enormt.
    Antar att den ska ladda in alla effekter och tjafs som man aldrig använder ändå.

    Verkar vara slut lite överallt. Märkligt. Skulle tro att den är aningen på väg ut iaf.
    Väldigt off topic men 23 sekunder för att starta ett ljudkort? Mina Focusrite startar på typ 1 sekund. 2-3 sekunder till för att Octopre ska synka upp etc.

  47. #1007
    mnskll
    mnskll är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Polysix Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MOTU har släppt supporten på FW modellerna. De enda som stöds är hybriderna. Jag bytte till 16A för kunna uppgradera. Jag har för mig att Mojave är den sista versionen till FW.
    Fast 828 mk3 FW funkar ju med m1, med TB till FW-adapter, vet inte varför motu säger att den inte stöds. Många fler äldre modeller verkar fungera än som de listar på hemsidan. Även min ultralight mk2 funkar på m1 och det var länge sen det egentligen stöddes officiellt av motu, och jag har för mig att någon skrivit här på 99an (vet inte vilken tråd, tror inte denna) att även 828 mk2 fw funkar.
    Senast redigerat av mnskll den 2022-03-14 klockan 08:13.

  48. #1008
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Motu 828 MKIII ska tydligen funka med MOTU Audio Installer 88494 på M1. Ska testa imorgon då jag får en Mini M1 för att testa lite saker på.

    Lite bekymrad över Rosetta. Ska tydligen inte funka bra alls enligt vissa för en del pluggar? Visar sig...

  49. #1009
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Rosetta är en nödlösning. Snyggt integrerat och funkar hyggligt, men jag upplever att det suger rätt mycket resurser. Såväl cpu som ram. Går åt större ljudbuffer för krävande pluggar mot motsvarande nativa M1-versioner.

  50. #1010
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rosetta är en nödlösning. Snyggt integrerat och funkar hyggligt, men jag upplever att det suger rätt mycket resurser. Såväl cpu som ram. Går åt större ljudbuffer för krävande pluggar mot motsvarande nativa M1-versioner.
    Klart det tar resurser, men det är ändå helt sjukt imponerande hur snabb virtualiseringen är.

  51. #1011
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Precis installerat mitt Motu 828 MK3 FW på Mac Mini M1 med senaste OS och det tycks fungera som vanligt
    Dags för Ableton + pluggar.... antar att man stöter på patrull där =)

    *UPDATE*
    Japp, Wave Editor funkar inte.

    Lexicon Native Reverb Bundle.... funkar inte heller. AU 64 bit.
    Jo, nu hoppade dom igång av nån anledning. Gött!
    Senast redigerat av drifter7508 den 2022-03-14 klockan 12:11.

  52. #1012
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Då har jag utvärderat Mac Mini m1:an klart. Blir ingen flytt från min iMac Pro till Studio.
    Helt enkelt inte moget ännu. För många plugin + program som fortfarande inte kör Native.
    Hade en del märkliga krascher också. Rosetta läget verkade fungera lite sporadiskt.

    Korg, Izotope, Lexicon, Native Instr. ... mfl. Inga M1 versioner i sikte efter 1 år!
    Så nej tack till apple silicon så länge.
    Säkerligen superbra till folk som bara sitter och petar i Apples egna produkter som Logic osv.
    Får avakta några år till känns det som.

  53. #1013
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då har jag utvärderat Mac Mini m1:an klart. Blir ingen flytt från min iMac Pro till Studio.
    Helt enkelt inte moget ännu. För många plugin + program som fortfarande inte kör Native.
    Hade en del märkliga krascher också. Rosetta läget verkade fungera lite sporadiskt.

    Korg, Izotope, Lexicon, Native Instr. ... mfl. Inga M1 versioner i sikte efter 1 år!
    Så nej tack till apple silicon så länge.
    Säkerligen superbra till folk som bara sitter och petar i Apples egna produkter som Logic osv.
    Får avakta några år till känns det som.
    Du måste haft otrolig otur m vissa pluggar/program du använder. Kör Ableton i Rosetta-läge med pluggar från softube, soundtoys, NI, Output, Arturia m fl och har inte upplevt några problem alls, utöver att Softube-pluggarna hade lite glitch:ig grafik där för ett halvår sedan när de verkligen inte stödde M1 på något sätt officiellt.

    (Sen att det är redigt ruttet att NI t ex ännu inte har M1-support är en annan sak. Går väl knappt att köpa Apple-maskiner med Intel längre.)

  54. #1014
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Lite samma läge här, vill inte köra Rosetta av princip, men har inte heller för tungt pluginberoende.

    De jag väntar på nu är:

    iZotope Ozone - Q1 enl de själva, RX redan native och funkar bra.
    Softube - beta just nu, ingen publicerad ETA, admin i deras forum säger ”soon” ..
    Plugin Alliance - native kommer denna månad enl de själva
    Audio Ease Altiverb - ingen ETA publicerad, någon här som är betatestare och kan infa om status?

  55. #1015
    domiag
    domiag är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite samma läge här, vill inte köra Rosetta av princip, men har inte heller för tungt pluginberoende.

    De jag väntar på nu är:

    iZotope Ozone - Q1 enl de själva, RX redan native och funkar bra.
    Softube - beta just nu, ingen publicerad ETA, admin i deras forum säger ”soon” ..
    Plugin Alliance - native kommer denna månad enl de själva
    Audio Ease Altiverb - ingen ETA publicerad, någon här som är betatestare och kan infa om status?
    Softube släppte väl nyss M1-uppdateringar? Fick mail om det för 1h sedan.

  56. #1016
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Kan inte säga att jag märkte någon som helst skillnad i "rapphet" mellan min iMac Pro + Mini M1.
    Nu är ju iofs iMac Pro rätt vass också. Gjorde lite ovetenskapliga tester att starta upp olika program osv.

    Gillar dock nya gadgets så sitter säkert där i sommar med en Studio + Ny Skärm för 50 lax och spottar och svär =)

  57. #1017
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av domiag Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Softube släppte väl nyss M1-uppdateringar? Fick mail om det för 1h sedan.
    cool, har inte kommit upp ngt i Softube Central, får kolla om en stund

  58. #1018
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    update:

    Både softube och plugin alliance är apple silicon native nu ser det ut som. den senare har inte hela katalogen klar, saknas lindell och bettermaker bla, men det mesta verkar klart..

  59. #1019
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Fick en ny jobbdator idag, en 14" med M1 Pro, den billigaste varianten med sex prestandakärnor och två effektivitetskärnor. Ska ju inte användas för musik, men jag måste nog installera Ableton och testa. Om jag får. Den är "managerad", dvs delvis centralstyrd. Rena rama PC-fasonerna!
    Senast redigerat av slirak den 2022-03-18 klockan 10:11.

  60. #1020
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Mr Miami (pun intended) snackar Apple M2

    https://www.youtube.com/watch?v=PTJfi5sGwLM

Liknande ämnen

  1. Spekulationer & Funderingar
    Av Framerate i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2014-11-13, 01:10
  2. Lite Nordstage spekulationer - vill ni vara med?
    Av andy74 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-02-11, 20:33
  3. Broken Silicon
    Av Odd Bob i forum Modularer & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-03, 05:17
  4. Nya MacBook Pros [spekulationer]
    Av Max i forum Nyheter
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 17:01
  5. Laga en Simmons Silicon Mallet?
    Av Martinz i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 22:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •