Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Arturia Polybrute, vilken blir den givna partnern?

  1. #1
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran

    Arturia Polybrute, vilken blir den givna partnern?

    Tidig fråga, smått hypotetisk ur flera aspekter.

    Arturia Polybrute har vi hört i flertal demos, men vilken annan synt kommer bli den givna partnern i din setup?

    Får en känsla av att vissa syntar kommer käka på varandra, men någonstans kanske det finns en given partner som kommer fungera i låt efter låt?

    Polybrute + X = Din perfekta klangmiljö

    Ja vad känner ni?

  2. #2
    deleted user
    osmose med mpe?

  3. #3
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Osmose, är en controller? MPE är?

  4. #4

  5. #5
    malkis
    malkis är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Jag tänker mig en Kodamo Essence FM.

  6. #6
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Någonting digitalt, Waldorf Iridium eller en XT eller Korg Opsix. Plus en monofon analog.

  7. #7
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Är ganska övertygad om att det inte blir någon Polybrute för min del. Matrixbruten är ju mest en mellanregistersynt så om poly är likadan så kommer det ju att behövas något mer baskompetent. Jag saknar fortfarande sköna ljuddemos på polyn.

  8. #8
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är ganska övertygad om att det inte blir någon Polybrute för min del. Matrixbruten är ju mest en mellanregistersynt så om poly är likadan så kommer det ju att behövas något mer baskompetent. Jag saknar fortfarande sköna ljuddemos på polyn.
    Har testat Polybrute på Jam två gånger nu: Tycker att den även gör andra typer av ljud. Filter drive har stor bredd. Snabbare enveloper och kanske djupare modulation gjorde Roland och Korg-liknande analogljud. Effekterna hann jag inte sätta mig in i ordentligt. Hittade inte fram till den feta modulerade chorus/flanger effekten som Matrixbrute har.

  9. #9
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    I min värld så behöver polyfoner inte vara bastunga direkt, känns som att det stjälper mer än det hjälper när man ska få in dem i mixen.

  10. #10
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    X=Osmose. Med eller utan Polybrute.

  11. #11
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I min värld så behöver polyfoner inte vara bastunga direkt, känns som att det stjälper mer än det hjälper när man ska få in dem i mixen.
    Men frågan var ju vilken synt som skall gå med Polyn. Och eftersom den (förmodat) är en mellanregisterssynt så passar ju exempelvis något mer baskompetent instrument bra. Därmed inte sagt att den inte kan göra bas. Man kan också tänka sig att man vill kombinera med något som är mjukare. Varandes en Brute så lär den ju ha ganska lätt för saker som låter skrikigt, metalliskt och vasst. Därmed inte heller sagt att den inte skulle klara av att göra något mjukt.

  12. #12
    sprakmanick
    sprakmanick är inte uppkopplad
    sprakmanicks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någonting digitalt, Waldorf Iridium eller en XT eller Korg Opsix. Plus en monofon analog.
    + 1

    Minst tre syntar behöver man. Jag hade valt Sub 37 och Prophet rev 2 istället för Polybrute. Analoga, klassiskt välljudande och lättratade. Sen en Iridium för pads och experimentella ljud. Waldorf är svårslagna i det hänseendet.

  13. #13
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Om man tänker ha en rigg som klarar sej utan dator, för livespelningar eller att skapa musik med, ska nog nån multitimbral workstation med eller utan klaviatur in i paketet. Fast jag är tveksam till att spela ute med en tung Polybrute, om man inte har roddare som hjälper till förstås

  14. #14
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Själv skulle jag gå för en Ob-6.
    I efterhand skulle jag backa upp med någon av Berras billiga analoger

Liknande ämnen

  1. Arturia PolyBrute
    Av El Toro i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 372
    Senaste inlägg: 2023-09-19, 20:44
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2020-05-30, 21:06
  3. Vilken blir min nästa mixer?
    Av klonq i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2017-11-09, 11:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •