Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 153

Ämne: Ljud/effekt som ni ogillar

  1. #1
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran

    Ljud/effekt som ni ogillar

    Lyssnade igenom veckans "release radar" på spottan och det slog mig att det är insta-skip så fort jag hör autotune-effekten.
    Menar alltså inte när det används för att rätta till ett misstag utan just effekt a'la Cher - Belive.

    Jag tål bara inte det ljudet, låter oftast som någon sittar på dasset och klämmer av en kabel

    Så har ni några pet peeves när det kommer till ljud/effekter?

  2. #2
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Den sortens äcklig autotune du nämner och även sjösjukskompression (side-chainad tegelvägg). Jag tål inte pumpet och mår fysiskt illa av det.

    Bland ljuden är det mest trötta presets (a la Enya-D-50-ljudet) och alltför DX-klockiga-FM-grejer jag är less på.

  3. #3
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Jag brukar tycka Reverbs synth-genomgångar brukar vara underhållande. Men blev ytterst tydligt hur i alla fall jag ogillar Neptunes -90/2000s låtar med dessa ljuden. Måste ge producenterna en stor tumme upp hur fan de kom på att göra musik med sådana skitljud

    Dvs allmän Korg TriTon
    https://www.youtube.com/watch?v=9KHo8AhiU5A


    https://youtu.be/9KHo8AhiU5A

  4. #4
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Jag har aldrig sett en Reverb-video som är vettig, antingen suger de på att programmera ljud, eller spela, eller både och...

    Tittar inte på deras videos mer, frustrerande!

    Då är han den lille ettriga Holländaren bättre, även om jag får epilepsi av honom...


    (Och ja, ljuden på Triton är GRYMT överskattade...)

  5. #5
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Men stora frågan är, Kufen... gillar du Korg TriTon?

  6. #6
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men stora frågan är, Kufen... gillar du Korg TriTon?
    Satt och lekte med GM/GS kortet som sitter i MC-80 (som jag precis köpt), och looparna på samplingarna på det kortet är ÄNNU värre än vad Triton är.. Fullständigt katastrofalt, jag satt och skrattade så jag fick ont i magen häromkvällen.

    Dock många användbara trumset som jag kommer använda ett och annat ljud ifrån, men resten, usch!

  7. #7
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den sortens äcklig autotune du nämner och även sjösjukskompression (side-chainad tegelvägg). Jag tål inte pumpet och mår fysiskt illa av det.
    +1000 på det!

    Autotune och pumpande i dynamiken med basen är äckligt!
    ...personligen har jag oerhört svårt för Skrillex-bas/soundet också. Man blir ju helt nervös! *brrr*

  8. #8
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Jag ogillar skitnödiga 32ndelar som läggs in i 16-dels highhat-programmering.

  9. #9
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Häng mig, men knorren på 303.

  10. #10
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Allt från 80/90-talsballader.

  11. #11
    Albin
    Albin är inte uppkopplad
    Albins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ogillar skitnödiga 32ndelar som läggs in i 16-dels highhat-programmering.
    +1

    Och så där tuta som förekommer i vissa reggae-låtar. Är inte heller ett fan av 909s öppna hihat.

  12. #12
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Temposynkade delaystudsar. Låter så jävla dött.

  13. #13
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran
    Folk som sjunger som att dem sitter på toa samtidigt. Låter väldigt skitnödigt.

  14. #14
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Yngve Malmsten och hans förbaskade orena oklara toner när han spelar snabbt, urkass.

  15. #15
    deleted user
    Alltså jag fattar pysbehovet men är det inte såna här trådar man ska undvika?

  16. #16
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Kanske den ska bo i osynligt...

  17. #17
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Temposynkade delaystudsar. Låter så jävla dött.
    Måste erkänna att jag ofta temposynkar. Tycker det beror på vad man vill göra. Gitarrer med delay synkar jag ofta, men röst har jag gärna osynkad.

    Själv har jag svårt för ekon som är längre än sextondelar, om det inte är väldigt abstrakt.

  18. #18
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Temposynkade delaystudsar. Låter så jävla dött.

    Väldigt användbart när man spelar rytmiska figurer...

  19. #19
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Väldigt användbart när man spelar rytmiska figurer...
    Visst är det det, jag använder det hela tiden. Det jag inte tål är när de är perfekt temposynkade via t ex MIDI. Jag uppskattar det mer när jag ställer in efter örat och magen.

  20. #20
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran
    Alla reverb som inte är uppmickade kyrkor, låter fejk lixom

  21. #21
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Hoover från Juno 2.
    Alla klockiga elpiano från DX7 .
    16del chopped Trance pads.
    etc...

  22. #22
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den sortens äcklig autotune du nämner och även sjösjukskompression (side-chainad tegelvägg). Jag tål inte pumpet och mår fysiskt illa av det.
    Meh! En av de finaste popsångerna från nittiotalet ju!


    https://youtu.be/FQlAEiCb8m0

    Jag bodde i Värmland, pluggade ljuddesign och kände mig vilsen. Och så kom denna låten. Och sen Aphex Twin - Windowlicker och Unkle feat. Ian Brown - Be There. Och plötsligt tyckte jag popmusik var kul igen i ett litet tag.


    Mitt värsta - som jag pratat om här på 99:an i en liknande tråd - Sync lead. Jag klarar inte av det. No Doubt (strax innan de där poplåtarna jag nämnde ovan) och deras stora hitlåt med sync lead som lead. Brrrrrr...

  23. #23
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mitt värsta - som jag pratat om här på 99:an i en liknande tråd - Sync lead. Jag klarar inte av det. No Doubt (strax innan de där poplåtarna jag nämnde ovan) och deras stora hitlåt med sync lead som lead. Brrrrrr...
    Pitcha ner synclead ljudet lite så är det sjukt fett:

    https://youtu.be/85E9Q5Wx210 2:36 in typ...

  24. #24
    Aos
    Aos är inte uppkopplad

    Veteran
    Crash! Alltså cymbalslag kan jag bli så trött på.
    Varför finns dom ens? För att avdela stycken?

  25. #25
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Aos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Crash! Alltså cymbalslag kan jag bli så trött på.
    Varför finns dom ens? För att avdela stycken?
    Men hallå, lyssna på DAF - Ich will.

  26. #26
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag mår illa av pumpande sidechain-compression och ser framför mig en tid när det kommer att vara totalt ute och bara ses som en tdismarkör......

  27. #27
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Haplo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lyssnade igenom veckans "release radar" på spottan och det slog mig att det är insta-skip så fort jag hör autotune-effekten.
    Menar alltså inte när det används för att rätta till ett misstag utan just effekt a'la Cher - Belive.

    Jag tål bara inte det ljudet, låter oftast som någon sittar på dasset och klämmer av en kabel

    Så har ni några pet peeves när det kommer till ljud/effekter?
    Jag har också mycket svårt för autotune och jag tror inte bara det handlar om estetik. Det är något som händer rent neurologiskt (?) i min hjärna när den mänskliga rösten fastnar på en ton på det där sättet. Det blir någon slags psykologiskt syntax-error. Men det är ju främst när det bara är "lite" autotune. När det är mer extremt åt robothållet är det mest att det är så uttjatat. När "Believe" kom med Cher tyckte jag det var fränt.

  28. #28
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Dokumentärfilmer med svartvitt äldre arkivmaterial ljudlagt med ljudeffekter i fullfrekvens ogillar jag. Det förstör hela tidskänslan. Fattar inte att det är så vanligt, det blir ju helt galet.

  29. #29
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Aos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Crash! Alltså cymbalslag kan jag bli så trött på.
    Varför finns dom ens? För att avdela stycken?
    Word! Team Tretow här

    Samt yarl, post Eddie

  30. #30
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vewie Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Folk som sjunger som att dem sitter på toa samtidigt. Låter väldigt skitnödigt.
    Nästan lika störande som när folk inte kan skilja på de och dem. Antar att du menar att det är de som sjunger som låter som att de sitter på toa och inte dem som de sjunger om?

    Tänkte att om det nu ändå är en kasta-skit-tråd så är det väl bara att ösa på. ;-)

  31. #31
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Kul det här, autotune hamnar i samma oskyldig fack som strupsång, vocoder, baklängessång eller överdrivet artikulerande av brytning/dialekt. Helt oskyldigt och oftast underhållande.

    Men sen märker jag med min stigande ålder att snabba rimshots/snares a´la trap och liknande får magen att vända sig ut och in

  32. #32
    Stuff
    Stuff är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    När jag lyssnar på FM-radions låtskval så hör jag ofta en vokalfras som upprepas en oktav högre upp, totaldränkt i reverb (det kan vara en oktav lägre också men det var nog vanligare för några år sedan). Ett lågvattenmärke i min bok när jag råkar ut för det blir P1 en lyssnare rikare.

  33. #33
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Stråkmaskin dränkt med phaser ackompanjerat med ändlösa arpeggios och syntljud som härmar fåglar får mig att tänka på en studio som luktar gammal cigarettrök samt en svag nyans av currywurst och svett. Inte självupplevt men det är känslan jag får och jag mår illa.

  34. #34
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    808 rimshot, panflöjt, vocoder, rosslig kvinnosång.

  35. #35
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Tack outshape för fint exempel. Snart bli det väl Eric Prydz (heter han så?) och den där jävla träningsvideon. Bäst jag slutar skriva innan jag får migrän av tanken.

  36. #36
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Kantslag på akustiska trummor... det är något med frekvenserna där som skär in i mina öron och ekar i hjärnan, spelar ingen roll hur jäkla bra låten är, jag klarar inte av att lyssna många sekunder

  37. #37
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då är han den lille ettriga Holländaren bättre, även om jag får epilepsi av honom.
    Haha, ja han är skitjobbig och som han håller på med händerna hela tiden, grymt störig, men samtidigt är hans videos ganska intressanta trots det på något konstigt sätt... weird.

  38. #38
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Temposynkat ping pong. Överdriven svaj/kassettfejk a lofi house eller viss ambient känns lite trött på samma sätt som shimmer. (Dubigt bandeko är till exempel ngt HELT annat..). Älskar både lofi, house, shimmer och ambient, missförstå mig rätt

  39. #39
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av elysian Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, ja han är skitjobbig och som han håller på med händerna hela tiden, grymt störig, men samtidigt är hans videos ganska intressanta trots det på något konstigt sätt... weird.
    Menar ni Dr. Mix?

  40. #40
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Meh! En av de finaste popsångerna från nittiotalet ju!


    https://youtu.be/FQlAEiCb8m0

    Jag bodde i Värmland, pluggade ljuddesign och kände mig vilsen. Och så kom denna låten. Och sen Aphex Twin - Windowlicker och Unkle feat. Ian Brown - Be There. Och plötsligt tyckte jag popmusik var kul igen i ett litet tag.


    Mitt värsta - som jag pratat om här på 99:an i en liknande tråd - Sync lead. Jag klarar inte av det. No Doubt (strax innan de där poplåtarna jag nämnde ovan) och deras stora hitlåt med sync lead som lead. Brrrrrr...
    Tycker också det är en bra låt och att sync lead sällan är kul, men det är väl inte så våldsamt mycket sidechainkompression i just denna låt?

  41. #41
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker också det är en bra låt och att sync lead sällan är kul, men det är väl inte så våldsamt mycket sidechainkompression i just denna låt?
    Nä, mest på sången. Vilket jag tycker är väldigt snyggt!

    Actress, som vi bokade till Voltfestivalen och som släppt nytt album denna veckan, gjorde snygg sidechain där han tog bort bastrumman:


    https://youtu.be/8F-v9RZt1Z8

    Andy Stott brukar också få till väldigt fina saker med side chain (Jag också. Älskar side chain!)

  42. #42
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Supersaw-pads! *rys*

  43. #43
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Överdriven sidechain kompression (som flera skrivit). Jag klarar inte heller av galet punchig loudness/bottenpaket som tex den i och för sig hysteriskt roliga scenen i Coming to America när de ska spela in reklamfilm för hårgelén Soul-glow

  44. #44
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Stuff Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När jag lyssnar på FM-radions låtskval så hör jag ofta en vokalfras som upprepas en oktav högre upp, totaldränkt i reverb (det kan vara en oktav lägre också men det var nog vanligare för några år sedan). Ett lågvattenmärke i min bok när jag råkar ut för det blir P1 en lyssnare rikare.
    Japp! "Svag" t.ex.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av tobbiew Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stråkmaskin dränkt med phaser ackompanjerat med ändlösa arpeggios och syntljud som härmar fåglar får mig att tänka på en studio som luktar gammal cigarettrök samt en svag nyans av currywurst och svett. Inte självupplevt men det är känslan jag får och jag mår illa.
    Ha-ha, det är ju jag och min musik!

    - - - Uppdaterad - - -

    Nästan all falsettsång.

  45. #45
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nästan lika störande som när folk inte kan skilja på de och dem. Antar att du menar att det är de som sjunger som låter som att de sitter på toa och inte dem som de sjunger om?

    Tänkte att om det nu ändå är en kasta-skit-tråd så är det väl bara att ösa på. ;-)
    Haha, f-n har jobbat som svenskalärare men alltid haft svårt för de/dem. Dem -mig / de - jag?

  46. #46
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vewie Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dem -mig / de - jag?
    Precis:
    Tjejerna ger hästarna mat.
    De ger dem mat.

  47. #47
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran
    Hoppas även min hjärna accepterar det nu.

  48. #48
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Jag kan tycka att somliga ljud är vidriga men plötsligt passar de liksom bara in just där och BARA DÄR men ska jag lista ett ljud jag generellt har mycket svart för så är det det där djäkla skrikiga hårdrocksgitarrylandet.

    Nu är jag ingen stor älskare av hårdrock (får väl också inbegripa varianter, vad de nu kan heta) så jag slipper från ljudet oftast.

  49. #49
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vewie Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, f-n har jobbat som svenskalärare men alltid haft svårt för de/dem. Dem -mig / de - jag?
    För det mesta kan man testa samma mening och byta mot jag/mig.
    jag = de
    mig = dem

  50. #50
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tobbiew Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stråkmaskin dränkt med phaser ackompanjerat med ändlösa arpeggios och syntljud som härmar fåglar får mig att tänka på en studio som luktar gammal cigarettrök samt en svag nyans av currywurst och svett. Inte självupplevt men det är känslan jag får och jag mår illa.
    Nackdelen med att veta och tänka för mycket på produktionsvillkoren istället för vad konstnären vill uttrycka.


    Det får bli en egen tråd.

  51. #51
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tobbiew Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stråkmaskin dränkt med phaser ackompanjerat med ändlösa arpeggios och syntljud som härmar fåglar får mig att tänka på en studio som luktar gammal cigarettrök samt en svag nyans av currywurst och svett. Inte självupplevt men det är känslan jag får och jag mår illa.
    Påminner om något jag läste om Renaissance (som släppte in Francis Monkman på en av sina första plattor - ljud jag gillar). För att få det att låta som symfoniorkester men utan orkester överdubbade man stråkmaskiner eller keyboards (vad de nu heter som låter hursomhelst).

  52. #52
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nackdelen med att veta och tänka för mycket på produktionsvillkoren istället för vad konstnären vill uttrycka.


    Det får bli en egen tråd.
    Jag överdrev kanske lite som motvikt till alla kommentarer om nutida produktionsteknik. Men fortfarande tycker jag att det låter hemskt i mina öron och det ger associationer till en musikstil som det kryper inom mig när jag hör den

  53. #53
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    De flesta ljud kommer väl tillrätta i något sammanhang, men...

    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Häng mig, men knorren på 303.
    +303.... Använd som pruttkudde...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fart-303.jpg 
Visningar:	3 
Storlek:	115,5 KB 
Id:	97522


    Nästan allt med fjoiiiiäääder-reverb!
    I gitarrförstärkare och på transienter



    Undantag - stora fjädrar a la GBS, försiktigt matade utan trasifjongenter, eller som effekt med dist, feedback etc.

  54. #54
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    R'n'b-wailande sång, 80-talssaxofoner, hårdrockssångare som låter som om de krystar när de sjunger (tänk typ 80% av alla amerikanska band) (growla eller sjung, men inga jävla mellanting)

  55. #55
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag brukar tycka Reverbs synth-genomgångar brukar vara underhållande. Men blev ytterst tydligt hur i alla fall jag ogillar Neptunes -90/2000s låtar med dessa ljuden. Måste ge producenterna en stor tumme upp hur fan de kom på att göra musik med sådana skitljud

    Dvs allmän Korg TriTon
    https://www.youtube.com/watch?v=9KHo8AhiU5A
    Oh, jag känner att jag kommer som pensionär att sälja allt analogt skitbilligt och köpa en near mint Triton för 65k och bara göra Neptunes-knockoffs

  56. #56
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bobisch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Menar ni Dr. Mix?
    Ja, jag gör det - antog att Gammal Kuf menade honom också

  57. #57
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    orchestral hit, panflöjt, scooterdistad 303, 808 cowbell, +1 på wailande saxofoner (typ intro på amerikanska tv-program), röstsamplingar som utfyllnad.

  58. #58
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av knarr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    orchestral hit, panflöjt, scooterdistad 303, 808 cowbell, +1 på wailande saxofoner (typ intro på amerikanska tv-program), röstsamplingar som utfyllnad.
    Ska inte argumentera. Mycket av det där låter strunt och bajs, men PÅ RÄTT STÄLLE kan det låta hur mysigt och gosigt som helst (dock ALDRIG ylande saxofoner).

    Du glömde dragspel och hawaigitarr.

  59. #59
    Torroidal
    Torroidal är inte uppkopplad
    Torroidals avatar
    Senior
    Rösten som SVT lägger på textat material......... Snacka om misslyckade betoningar och uttal.. *Brrrr*

  60. #60
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska inte argumentera. Mycket av det där låter strunt och bajs, men PÅ RÄTT STÄLLE kan det låta hur mysigt och gosigt som helst (dock ALDRIG ylande saxofoner).

    Du glömde dragspel och hawaigitarr.
    Jag trodde att det var personliga åsikter det handlade om? Om andra tycker annorlunda så har jag inga problem med det. Och allt är såklart inte antingen eller men jag brukar bli störd av det jag nämnde. Dragspel är helt ok förresten.

Liknande ämnen

  1. Instrument som är älskade men ni ogillar
    Av tinybox i forum Allmänt om musik
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2017-04-12, 14:03
  2. Vilken effekt hackar isär långa ljud?
    Av millior i forum Reason Studios
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 08:45
  3. Hårdvarukompressor som effekt
    Av uc.t i forum Effekter
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 23:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •