Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 110

Ämne: Jakob Hellman gör en uppföljare

  1. #1
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Senast redigerat av Kloon den 2020-10-16 klockan 03:36.

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vilken himla fin nyhet! Den förra har man i minnet när som helst, så otroligt unika och starka låtar.

  3. #3
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Får lite ont i magen faktiskt. Hur ska detta lyckas?

  4. #4
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Nya singeln kan man höra framföras här.
    https://www.svt.se/kultur/jakob-hell...hejda-till-dej

  5. #5
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Bara det är bättre än på den där retroturnén - då var det en plågsam syn och upplevelse.

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Lyssnar nu. Han låter ...tärd. Det var nog inte bara inspirationsgrubbel under 32 år. Hoppas det studioproddade låter piggare. Pianisten borde protesterat. Man spelar inte ringa-racka på piano.

  7. #7
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Nej, det var sannerligen inget speciellt i alla fall. Sången med dom höga tonerna i scemalagd variation blir tärande och lite tröttsamt när det inte låter charmigt och naturligt.

  8. #8
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    "Äntligen hittade jag ett bra skivbolag", tjena.

    Skivbolag ska hitta och presentera hitlåtarna först. Som det gamla, dåliga? ... faktiskt gjorde.

    Jag tror att folk bugar för mycket för hans vilja. Det blir väl så med legendstatus. Alla fel.

  9. #9
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Oj. Nej.

  10. #10
    Aos
    Aos är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat från DN: "Alla de nya låtarna handlar nästan om samma sak."
    Vänskap!?

  11. #11
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Håller tummarna på att det här går bra. Men vi kan nog glömma den klara unga tonen i hans röst, här kommer något helt annat.

  12. #12
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Helt ikonisk förstaplatta ju. Tror inte jag ids söka upp det nya. Blir hellre (glatt?) överraskad på p4 nån dag i bilen

    Det första jag gjorde på en klarinett var att kämpa mig fram till introt på Vara Vänner.

  13. #13
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Ouff. Det var riktigt bedrövligt på alla plan. Synd.

  14. #14
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Höjden av ironi på ett musikforum:

    Det blir häftig diskusssion av att ett företag får hårda ord skrivet om sig. Men det är ok att insinuera missbruk, kalla en musiker tragisk och spekulera om mental status, och kalla det han gjort live på radio bedrövligt på alla plan. När han tar mod till sig och kliver fram efter över 30 år.

    Skärp er för fan.

  15. #15
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Höjden av ironi på ett musikforum:

    Det blir häftig diskusssion av att ett företag får hårda ord skrivet om sig. Men det är ok att insinuera missbruk, kalla en musiker tragisk och spekulera om mental status, och kalla det han gjort live på radio bedrövligt på alla plan. När han tar mod till sig och kliver fram efter över 30 år.

    Skärp er för fan.

    Känn ingen press Jakob...




    (Jag tycker det ska bli superspännande att höra, "bara vara vänner" var "the soundtrack of my youth", både som låt, och som innebörd av mitt obefintliga kärleksliv som tonåring... hahaha!)

  16. #16
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    (Jag tycker det ska bli superspännande att höra, "bara vara vänner" var "the soundtrack of my youth", både som låt, och som innebörd av mitt obefintliga kärleksliv som tonåring... hahaha!)
    Jag var lite för ung när skivan kom, men dela gärna med dig av dina minnen.

  17. #17
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Höjden av ironi på ett musikforum:

    Det blir häftig diskusssion av att ett företag får hårda ord skrivet om sig. Men det är ok att insinuera missbruk, kalla en musiker tragisk och spekulera om mental status, och kalla det han gjort live på radio bedrövligt på alla plan. När han tar mod till sig och kliver fram efter över 30 år.

    Skärp er för fan.
    Men han tillverkar ju inte billiga analogsynthar ju...

  18. #18
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag var lite för ung när skivan kom, men dela gärna med dig av dina minnen.

    Jag minns väldigt specifikt en ung donna, lustigt nog minns jag faktiskt inte vad hon heter, vi var väl 15-16, en flirt, en attraktion, en lång natt på fest, med samtal och lätta kyssar. Efter det, flera träffar på café, fåtal kyssar, och massa telefonsamtal (man hade inte mobil på den tiden.. så inget textande osv.), till en dag när hon i telefonen förklarade att "jag gillar dig, men vi ska BARA VARA, VARA VÄNNER..".

    Hon var bara en av många, haha, jag var rätt dålig på det där, hade min första flickvän på riktigt först när jag var 18-19...



  19. #19
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Tycker han ska ha guldmedalj bara för att våga komma igen efter så lång tid. Pressen måste vara oerhörd. Nu har jag inte hört något av det nya ska sägas. Men svårt att efter 30 år toppa det man gjort tidigare ifall det var en braksuccé. Hoppas han inte hade alltför höga förväntningar, men av det lilla jag förstått så verkar han inte varit någon som försökt klämma sig kvar rampljuset så förhoppningsvis är det här en platta han gör för sin egen skull och inte för någon annan.

  20. #20
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Jag tycker det var trevligt! 10/10 med tanke på förutsättningarna. Hoppas material och produktion blir så bra det kan bli. Jag kommer att lyssna.

  21. #21
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker han ska ha guldmedalj bara för att våga komma igen efter så lång tid. Pressen måste vara oerhörd. Nu har jag inte hört något av det nya ska sägas. Men svårt att efter 30 år toppa det man gjort tidigare ifall det var en braksuccé. Hoppas han inte hade alltför höga förväntningar, men av det lilla jag förstått så verkar han inte varit någon som försökt klämma sig kvar rampljuset så förhoppningsvis är det här en platta han gör för sin egen skull och inte för någon annan.
    Så kan det också skrivas <3

  22. #22
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Han bodde i Malmö under tidiga 90-talet, träffade på honom via en kompis som var Lundakursare med honom.
    Han jobbade då som bageriarbetare på Konsumbageriet vid Folkets Park. Vi var ute och drum'n bass rajvade nån dimmig kväll. Väldigt trevlig och soft snubbe som gjort en av Sveriges bästa popskivor.

    Jag tycker det är gött att han är tillbaka, och hoppas det går bra med återtåget till musiksvängen (den kommersiella..)
    Man kanske inte kan jämföra alltid nytt mot gammalt.. Det är en ny tid både för oss och Jakob Hellman.

  23. #23
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av reverbsvansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han bodde i Malmö under tidiga 90-talet, träffade på honom via en kompis som var Lundakursare med honom.
    Han jobbade då som bageriarbetare på Konsumbageriet vid Folkets Park. Vi var ute och drum'n bass rajvade nån dimmig kväll. Väldigt trevlig och soft snubbe som gjort en av Sveriges bästa popskivor.

    Jag tycker det är gött att han är tillbaka, och hoppas det går bra med återtåget till musiksvängen (den kommersiella..)
    Man kanske inte kan jämföra alltid nytt mot gammalt.. Det är en ny tid både för oss och Jakob Hellman.
    Näää!! Jobbade han på Din Bagare?

    Jag bodde för sjutton precis mitt emot på den tiden, jag hade lastkajen från bageriet utanför mitt fönster

    Storyn jag berättade om donnan som "bara vara.."-de mig, utspelade sig där...

    HAHA!

  24. #24
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Har inte den blekaste vem denne Jakob ens är...

  25. #25
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    What the hell, man!

    (J/K)

  26. #26
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inte den blekaste vem denne Jakob ens är...
    Han gjorde det här fantastiska lut-albumet på 80talet, väldigt banbrytande

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	819ydsAv9pL._SS500_.jpg 
Visningar:	5 
Storlek:	40,7 KB 
Id:	97363

  27. #27
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Näää!! Jobbade han på Din Bagare?

    Jag bodde för sjutton precis mitt emot på den tiden, jag hade lastkajen från bageriet utanför mitt fönster

    Storyn jag berättade om donnan som "bara vara.."-de mig, utspelade sig där...

    HAHA!
    Haha vilket sammanträffande!

    Ja då gjorde han det, senare vet jag inte eftersom jag inte känner honom, mer mossade på honom när man träffade på honom.
    Men även popkändisar behöver ha in till hyran varje månad, inte bara när skivan ligger på topplistan.

  28. #28
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bara det är bättre än på den där retroturnén - då var det en plågsam syn och upplevelse.
    Forever Young hette nog turnén förresten. Jag såg honom i Helsingborg. Jag hoppas att det här är bättre och kanske framförallt att Jakob själv har utbyte av det och att en del gamla fans finns kvar.

  29. #29
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Har bara träffat honom en gång. Vid bardisken på Inkonst via gemensam bekant. Han presenterade sig som Jakob och jag som Jonas. Vi småpratade lite och kom snabbt in på musik och hamnade väldigt snabbt på Loudon Wainwright III. Sedan stod vi och sjöng The Swimming Song ihop där vid baren, citerade låttexter och språkade lite till. Har hört från en som hört halva kommande plattan att de som är oroliga inte ska vara det. Lika bra, var omdömet. Vilken bäring det sedan har återstår att se men jag hejar på!

  30. #30
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Hörde kort intervju på aktuellt nu. Den avslutades med ett kortare klipp. Det lät helt okej.

  31. #31
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han gjorde det här fantastiska lut-albumet på 80talet, väldigt banbrytande

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	819ydsAv9pL._SS500_.jpg 
Visningar:	5 
Storlek:	40,7 KB 
Id:	97363
    Håkan Hellström, Jakob Hellman...

    (ja, jag får googla)

  32. #32
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inte den blekaste vem denne Jakob ens är...
    Vilken bedrift, trodde att alla på det här forumet minst var 45+

    För några år sedan stötte jag på en kille som var runt 30 år och han hade inte en blekaste aning om vem Bob Dylan var, det var en världsomskakande upplevelse för mig... hur kan man bara inte veta

    The times are a-changin...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så kan det också skrivas <3
    +1

  33. #33
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av elysian Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För några år sedan stötte jag på en kille som var runt 30 år och han hade inte en blekaste aning om vem Bob Dylan var, det var en världsomskakande upplevelse för mig... hur kan man bara inte veta
    Ingen förlust (duckar)

  34. #34
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen förlust (duckar)
    Haha, ingen fara

    Vad man gillar och vad man känner till är två helt skilda saker - jag gillar varken Michael Jackson eller Justin Bieber, men jag har ju hört talats om dem - det är det som förundrar mig, vissa namn är ju svåra att undgå och vissa tillhör ju allmänbildning, men ändå så passerar de vissa människor förbi och man inser då hur olika ens världsbilder kan vara.

    Ta t.ex. Mozart, den där snubben som chokladkulorna är uppkallade efter...

  35. #35
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran

  36. #36
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Har lyssnat igenom båda ett par gånger nu. Jag tycker det är skitkul JH släpper musik, men jag är inte jätteimponerad av låtarna.

    Kanske har "När jag går in nånstans" världen sämsta gitarrsolo?

  37. #37

    Veteran
    Superjobbigt med autotune artifakter.
    Detta låter i mina öron för djävligt rent tekniskt, så mycket att jag tappar intresset för låten.
    Sångljudet är katastrof.
    Otajt sång är det också. Kanske har man glömt att latency kompenserat autotunepluggen.

  38. #38
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag säger varken bu eller bä.

  39. #39
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    .

    Kanske har "När jag går in nånstans" världen sämsta gitarrsolo?
    Ja det var verkligen hemskt.

    Det är kul att höra Jakob sjunga på skiva igen, men så jäkla kul var ju inte låtarna. Mest är det piano/syntkompen som retar mig.
    Fast å andra sidan är ...och stora havet den enda skiva jag köpt, gjort mig av mig och sedan köpt igen. Jag blev skitbesviken när jag köpte den när den kom, men sedan hörde jag den hos kompisar och ångrade mig. Kanske jag lär mig att gilla de här nya spåren också.

  40. #40
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag ingen aning om den mentala statusen men man får Ted Gärdestad den äldre-vibbar av det hela
    men va fan....

  41. #41
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Inte inom mina preferensramar (ensam Svennegubbe "med gitarr"), men det låter bra, kommer säkert gå hem hur bra som helst i stugorna!

  42. #42
    skrotis
    skrotis är uppkopplad nu
    skrotiss avatar
    Senior
    För mycket autotune.

  43. #43
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kanske var magstarkt och onödig kommentar från min sida. Sorry.
    Alla låtar på albumet verkar handla om döden enligt intervjun också, iofs alltid ett aktuellt ämne.
    Kanske? Tänk om någon skulle spekulera om din mentala status baserad på det du gör, och skriva om det här på det viset?
    Bra du kommer med en halv ursäkt, men ta nu steget fullt ut och ta bort det från internet.

  44. #44
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske? Tänk om någon skulle spekulera om din mentala status baserad på det du gör, och skriva om det här på det viset?
    Bra du kommer med en halv ursäkt, men ta nu steget fullt ut och ta bort det från internet.
    Ta bort är väl fel väg att gå, det är ju historierevision - sådant finns det nog av på sociala medier och andra ställen på nätet.

    Förtydligande: Bättre att låta inlägg ligga kvar så att man kan följa diskussionen.
    Senast redigerat av elysian den 2020-10-16 klockan 12:49.

  45. #45
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av elysian Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Förtydligande: Bättre att låta inlägg ligga kvar så att man kan följa diskussionen.
    För all del. Men vad är det att diskutera? Psykisk sjukdom är ett enormt problem för folkhälsan. Vi har väl alla exempel på ur illa det kan sluta. Att kasta ur sig spekulationer om det baserat på några texter och ett uppträdande är fel. Punkt.

    Vi kan däremot gärna prata om mentala utmaningar, men kanske i en separat tråd.

  46. #46
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dessutom är det lite kutym att det är okej att prata skit om offentliga personer.
    Du har en YouTube-kanal och har väl varit på TV. Kan jag prata skit om dig?

  47. #47
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av reverbsvansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men även popkändisar behöver ha in till hyran varje månad, inte bara när skivan ligger på topplistan.

    Visst är det så, det är väldigt väldigt få som har möjligheten att kunna sitta hemma och fila på riffen och melodierna dagarna i ända, fast de är popidoler och figurerar i både media och tv stup i kvarten...

  48. #48
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Håller verkligen med - det finns t.ex en hel tråd om stackars Uli Behringer där några individer spyr galla över hela hans livsverk, företagsfilosofi och verksamhet. Och Uli's pianospel.

    Inte snyggt och bör raderas imo. Om det inte vore för historieskrivningen...

  49. #49
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller verkligen med - det finns t.ex en hel tråd om stackars Uli Behringer där några individer spyr galla över hela hans livsverk, företagsfilosofi och verksamhet. Och Uli's pianospel.

    Inte snyggt och bör raderas imo. Om det inte vore för historieskrivningen...
    Var en del av min initiala poäng. Läs tråden. Plus ingen som spekulerat i om Uli är mentalt sjuk eller har missbruksproblem. Var väl en känga om plastikoperation, men det bads om ursäkt om av den som skrev inlägget. Annars handlar det om ett företag och chefens dokumenterat fucked up beteende.

  50. #50
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Back on topic nu!!! Nfuture nu har du skrivit 7 inlägg i tråden och inte ett enda handlar om Jakob Hellmans nya musik.

  51. #51
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var en del av min initiala poäng. Läs tråden. Plus ingen som spekulerat i om Uli är mentalt sjuk eller har missbruksproblem. Var väl en känga om plastikoperation, men det bads om ursäkt om av den som skrev inlägget. Annars handlar det om ett företag och chefens dokumenterat fucked up beteende.

    Däremot så upplever jag det som att Herr Behringer förolämpas på alla de sätt, i tid och otid i var och varannan tråd...

  52. #52
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Back on topic nu!!! Nfuture nu har du skrivit 7 inlägg i tråden och inte ett enda handlar om Jakob Hellmans nya musik.
    Första gången i 99:ans HISTORIA att trådar går off topic.
    Rapportera det så blir det säkert raderat skall du se. Jag bryr mig inte. Har förlorat två vänner på grund av självmord i samband med psykiska lidelser så om detta får mig avstängd för livet kunde jag inte gett mer fan i det.

  53. #53
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    [admod]

    Nu är det en Hellmantråd. Uli får ni prata om i hans trådar.

  54. #54
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Första gången i 99:ans HISTORIA att trådar går off topic.
    Rapportera det så blir det säkert raderat skall du se. Jag bryr mig inte. Har förlorat två vänner på grund av självmord i samband med psykiska lidelser så om detta får mig avstängd för livet kunde jag inte gett mer fan i det.
    Jag vill inte rapportera dig, vill bara vet vad du tyckte om låtarna.

  55. #55
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Tycker han känns uppriktig, i högre grad än vad jag upplevde på debuten. Jag tyckte om det.

  56. #56
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju redan citerat ett antal gånger så det blir bara konstigt.
    Men välkommen till internet. Dessutom är det lite kutym att det är okej att prata skit om offentliga personer. Har du läst en engelsk veckotidning tex. Så det är inget banbrytande i sig. Hade inte fällt en sådan kommentar om en random person.
    Men jag ber om ursäkt igen, det var helt onödig kommentar och jag känner inte personen i fråga överhuvudtaget. Så fel gjort och kan dessutom vara fel slutsats, dubbelfel.
    "'Men dom då?". Seriöst? Vill du som (med)människa inte hålla högre höjd inför en diagnos eller sjukdom som medför så mycket lidande för både personen i sig och anhöriga så säger det en hel del om dig. Mental ohälsa eller spekulationer däri är inget han, hans eventuella barn eller övriga familj förtjänar för att han råkar vara känd. Ej heller de här på forumet som lever i denna verklighet (drabbad eller anhörig). Fortsätt med cancersjuka och människor med autism när du ändå håller på!
    "All reklam är bra reklam". Hoppas du eller någon du älskar aldrig någonsin blir drabbad.

  57. #57
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Superjobbigt med autotune artifakter.
    Detta låter i mina öron för djävligt rent tekniskt, så mycket att jag tappar intresset för låten.
    Sångljudet är katastrof.
    Otajt sång är det också. Kanske har man glömt att latency kompenserat autotunepluggen.
    +1
    Tappar all känsla då. Han måste med andra ord sjungit sämre än HH...

  58. #58
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill inte rapportera dig, vill bara vet vad du tyckte om låtarna.
    möjligt jag blivit påverkad av känslorna som svallade upp i samband med inläggen jag reagerade på i denna tråden, men jag tycker texten i .."hej då" är naken, ärlig, emotionell och sorglig. Den rör mig. En röst präglad av ett levt liv med både upp och nedgångar, så som för de allra flesta kreativa människor. Eller: - kanske alla människor. Arrangemanget tycker jag är lite repetitivt, och produktionen är ganska flat. Hade gärna hört en cello, eller kanske en hel stråkkvartett för att skapa mer dynamik. Pianot kunde med fördel mixats både högre och "närmare" - och låten hade haft gott av ett instrumentalt parti så man kunde ta in texten mer.

  59. #59

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1
    Tappar all känsla då. Han måste med andra ord sjungit sämre än HH...
    Håller med låter helt amatörmässigt. Man kan få Ingvar Oldsberg att låta mer naturlig än denna veritabla autotune katastrof ( eller vilket verktyg som misshandlat sången)

  60. #60
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Nej, verkligen inte någon bra röstredigering om man frågar mig. Eller så är det bara jag som inte hänger med i svängarna om "vad som gäller" när det kommer till autotune.

    Själva låten var det väl inget större fel på om man gillar Jakob Hellman. Inte min cup of tea personligen men jag blir inte förbannad heller.

Liknande ämnen

  1. Hur gör ni?
    Av SyZ-X i forum Inspelning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-06-12, 17:27
  2. Linda Perhacs uppföljare till debuten, 44 år senare
    Av deleted user i forum Skivor & artister
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-03-23, 21:08
  3. Svar: 99
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 19:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •