Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 218

Ämne: Allmän pedaltråd

  1. #1
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage

    Allmän pedaltråd

    Här kan man prata allmänt om pedaler. Om man vill får man också berätta om den senaste pedalen man har köpt :-)

    Jag kan väl börja med att säga att jag förstår varför folk samlar på sig en massa pedaler. Även om jag inte vill göra det själv så ser jag lockelsen nu (spelar gitarr mer aktivt).

  2. #2
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Min mest använda pedal är sustainpedalen jag har inkopplad i HD-inspelaren för punch in/out.

    Effektmässigt äger jag en enda riktig stomppedal, en ProCo Rat (med ”rätt” chip).

  3. #3
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Jag har ett gäng pedaler som sitter som send fx till mitt mixerbord. Sjukt roligt att leka med. Finns det fler som använder sina pedaler som send? Och hur gör ni isåfall med linjenivån in i pedalen? Har suttit hela förmiddagen och plöjt nätet om re-amp boxar...blir inte helt klok.

  4. #4
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har ett gäng pedaler som sitter som send fx till mitt mixerbord. Sjukt roligt att leka med. Finns det fler som använder sina pedaler som send? Och hur gör ni isåfall med linjenivån in i pedalen? Har suttit hela förmiddagen och plöjt nätet om re-amp boxar...blir inte helt klok.
    Svaret är som alltid:

    https://www.radialeng.com/product/extc-sa

  5. #5
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag såg den. Men jag behöver fem så satsar nog på något enklare diy i rackformat.
    Men det känns ju också som om meningarna går isär rätt kraftigt om det behövs överhuvudtaget. Men jag vill gärna testa innan jag säger något.

  6. #6
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag säger att det inte borde behövas. Om jag hade en sån där konverterare kunde jag jämföra (kanske skulle bygga en).

  7. #7
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då får det vara en väldigt speciell pedal. För 3500 skulle jag hellre köpa en Strymon el liknande som klarar linjenivå från början.

  8. #8
    uc.t
    uc.t är uppkopplad nu
    uc.ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och jag håller alltid med.

  9. #9
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Så här ser mitt ”pedalbord” med stompisar ut.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	FEA966AB-148D-4D42-96A9-5CC38F08FC5E.jpeg 
Visningar:	48 
Storlek:	2,65 MB 
Id:	97294
    Kan nog erkänna att alla instrumentkanaler går genom DECO och Space i någon mån.
    Ska fixa vinklade kontakter till de tre CBA:erna.

    Innan jag kopplade in mina CBA i mixern så mailade jag med Zack på CBA som svarade så här:

    ”While not specifically designed for Line Level use, they can work fine in this application if the signal going into them is attenuated a bit. Most mixer effects sends should have some kind of pre-gain on them to do this.”
    Senast redigerat av mad.gibbon den 2020-10-11 klockan 20:30.

  10. #10
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    bump. tips på phaserpedal? boss, phase 90 (eller 100, eller 45???). har testat en rysk small stone som låter super, men gör alldeles för mycket (och är rysk och weird)

  11. #11
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag har ett litet skåp med pedaler. Flange/chorus, phaser, delay, distar. Otroligt sällan jag använder nån i inspelning Det blir för specifikt för min stil oftast, men jag leker med dem ibland. Men då och då. Ibland vill jag t.ex. låta som en gammal elgitarrgubbe från Mali, och då är det bara planka - compressor - chorus som funkar.

  12. #12
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    En sådan här är ganska kul när man experimenterar med pedaler.

    https://www.thomann.de/se/electro_ha...llel_mixer.htm

    (kan inte länka till EHX direkt, IT-avdelningens spionprogram tycker att det är en farlig länk...)

  13. #13
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av popstasy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då får det vara en väldigt speciell pedal. För 3500 skulle jag hellre köpa en Strymon el liknande som klarar linjenivå från början.
    Jag har flera Strymon-pedaler, samtliga låter hörbart bättre via en Radial EXTC.

  14. #14
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Sladdkaos2-001.jpg 
Visningar:	0 
Storlek:	714,0 KB 
Id:	98394
    Sorgligt men sant... detta är dessutom bara en delmängd! Suck!
    Hur som helst har jag börjat städa upp lite, köpt ett pedaltrain och fixat ett tomt skåp i mitt lilla musikrum där jag kan stuva undan de som inte används för närvarande.

    Favoriter? TC Electronics Forcefield compressor och Tube Pilot overdrive (rörbestyckad overdrive) båda snorbillga, fantastisk byggkvalitet och används på allt elgitarrbaserat hos mig.

  15. #15
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av knarr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En sådan här är ganska kul när man experimenterar med pedaler.

    https://www.thomann.de/se/electro_ha...llel_mixer.htm

    (kan inte länka till EHX direkt, IT-avdelningens spionprogram tycker att det är en farlig länk...)
    Den verkar rätt fet faktiskt.

  16. #16
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av knarr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En sådan här är ganska kul när man experimenterar med pedaler.

    https://www.thomann.de/se/electro_ha...llel_mixer.htm

    (kan inte länka till EHX direkt, IT-avdelningens spionprogram tycker att det är en farlig länk...)
    Verkar tämligen inspirerad (inte kopierad rakt av dock) av Klein Bottle http://vfepedals.com/klein-bottle.html

  17. #17
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar tämligen inspirerad (inte kopierad rakt av dock) av Klein Bottle http://vfepedals.com/klein-bottle.html
    Fast utan möjligheten att skicka de olika fx-looparna in i varandra då, eller ser jag bara inte den funktionen? Verkar prisvärd och kul ändå.

  18. #18
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    bump. tips på phaserpedal? boss, phase 90 (eller 100, eller 45???). har testat en rysk small stone som låter super, men gör alldeles för mycket (och är rysk och weird)
    Också nyfiken på fler phaser-tips.
    Har en TC Blood Moon som gör sitt jobb ok och kostar under 400, och jag gillar phasern som finns i mitt Meris Polymoon.

    Är nyfiken på Warm Audios Jet Phaser - någon som testat?
    https://escapefromnoise.com/tillverk...io-jet-phaser/

  19. #19
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    MF103? Men det är lite hajpade priser på dem...

    Har någon tips på lite mer halvgalna fuzzar så vore det kul. Fuzz factory etc. DYI går bra.

  20. #20
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    bump. tips på phaserpedal? boss, phase 90 (eller 100, eller 45???). har testat en rysk small stone som låter super, men gör alldeles för mycket (och är rysk och weird)
    Berras vintage phaser, small stone kopia låter väldigt bra. Bättre än den där mini-small stonen som ehx gör, har båda. DP4 är favvo i rackformat.

  21. #21
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast utan möjligheten att skicka de olika fx-looparna in i varandra då, eller ser jag bara inte den funktionen? Verkar prisvärd och kul ändå.
    Ja precis, Klein Bottle är mer kompetent men så kostade den mer också. Den säljs inte längre så att det är inte att man har så mycket att välja på där. Glad att jag lyckades knipa två stycken innan han la ner pedaltillverkningen

  22. #22
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Berras vintage phaser, small stone kopia låter väldigt bra. Bättre än den där mini-small stonen som ehx gör, har båda. DP4 är favvo i rackformat.
    Undviker bärra, särskilt när originalen inte ens är dyra.

    eftersom jag inte kan välja tsr jag kanske en boss, de verkar ju flexibla. Eller så skiter jag i det? Och köper en vibratopedal istället.

  23. #23
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja precis, Klein Bottle är mer kompetent men så kostade den mer också. Den säljs inte längre så att det är inte att man har så mycket att välja på där. Glad att jag lyckades knipa två stycken innan han la ner pedaltillverkningen
    Ja, den är härlig! Högg en här på 99an för ett tag sedan.
    Pladask Matrise är väl ett alternativ, men annars är det märkligt tomt på fx-feedback-pedaler. Kikade på Death by Audio Sonic Annihilation 2, men den har bara en loop och kostar en del.

  24. #24
    Svedmyran
    Svedmyran är inte uppkopplad

    Senior
    Just nu inget att tillägga.
    Men uppskattar att det startas pedaltråd!

  25. #25
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    bump. tips på phaserpedal? boss, phase 90 (eller 100, eller 45???). har testat en rysk small stone som låter super, men gör alldeles för mycket (och är rysk och weird)
    Har en tc electronics helix so är helt ok. Stereo in och ut, perfekt för sköna fasade hihats i stereo. 3 lägen med olika typer av modulation. Man kan också programmera in egna phaservariant via mjukvara och ladda in i pedalen. Inget jag hunnit med att göra än men kan nog vara kul.

    Ps. Bra initiativ med en pedaltråd. Köper och säljer pedaler lite fram o tillbaka så just nu inte så mycket superspännande att prata om. Förr om åren när jag spelade mer gitarr var det dist som var viktigaste pedalen men nu är det delay och reverb.

  26. #26
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, den är härlig! Högg en här på 99an för ett tag sedan.
    Pladask Matrise är väl ett alternativ, men annars är det märkligt tomt på fx-feedback-pedaler. Kikade på Death by Audio Sonic Annihilation 2, men den har bara en loop och kostar en del.
    Jag har en Pladask Matrise också och den är väldigt kul. Skaffade den innan jag hittade Klein Bottle så den blir kanske inte använd lika mycket i dagsläget. Tanken har väl funnits att använda alla samtidigt i någon slags monstruös superfeedbackloop men det har inte blivit av ännu ho ho

  27. #27
    Svedmyran
    Svedmyran är inte uppkopplad

    Senior
    Gillar min Ibanez phase tone pt-909, är absolut inte stereo, men låter mjuk o murrig.

    (Har ej använt andra phasers mkt), tycker den är bra på att göra måttlig phase som man kan ha på stor del av tiden, när jag spelat el-orgel.

    Senaste året har jag köpt obne dark star och tc tailspin vibrato, vilka låter kul ihop på gitarr.
    Pedaler har faktiskt blivit ett intresse i sig, kollar varje vecka på demos från reverb, jhs m.m
    Däremot köper jag inte så mkt, men provar olika ordning i kedja och vid insp använder jag gärna 2 stärkare med olika ljud

  28. #28
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Har på senare tid köpt ett antal pedaler och städat upp dem i ögonhöjd:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_8413.JPG 
Visningar:	62 
Storlek:	2,19 MB 
Id:	98526

  29. #29
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Mmm flänger höäx!

  30. #30
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Sustainpedal till keyboard gör man bäst själv Skulle aldrig betala för nåt så enkelt "elektroniskt". Redan slagit in tyvärr, men bild kan komma så småningom. Roligt att göra den snygg, med fina träbitar och prydligt infälld kabel.

  31. #31
    Svedmyran
    Svedmyran är inte uppkopplad

    Senior
    Hej!
    Om mitt musicerande: vad gäller instrument så spelar jag git, orgel. Spelar jag synth sa blir det mest presets.

    Så mkt av sound består just i pedalerna, och kan där bli mkt inspirerad...

    Antar att om man kan mer om sitt synthrattande så kanske pedaler inte är lika centralt?

  32. #32
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Svedmyran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej!

    Antar att om man kan mer om sitt synthrattande så kanske pedaler inte är lika centralt?
    Nejdå, inte alls. Jag skulle vilja säga att varje synt förtjänar en trevlig FX / pedal eller liknande för att blomma ut ordentligt. Har på senare år verkligen börjat uppskatta den extra designmöjlighet som pedaler kan ge allehanda maskineri... billigare maskiner samt dyrare får lika mycket skoj lyft med en bra effekt.

    Däremot när du börjar lära dig ratta syntljuden mer så kommer möjligheterna öka i ditt pedalanvändande.. så kör på, mecka runt och ha kul.

  33. #33
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Kan nån säga nåt avGASande om beetronics fuzz harmonizer?
    Den framstår ju som hyfsat unik och hyfsat konstig. Men kul!

    https://www.thomann.de/se/beetronics...harmonizer.htm

  34. #34
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Intressant om Yamaha's UD-stomp! De hade några udda pedal-gulkorn där ett tag i början av 2000-talet och viss kult och community kring dem!

    https://blog.line6.com/2020/12/16/al...d-stomp-delay/

  35. #35
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant om Yamaha's UD-stomp! De hade några udda pedal-gulkorn där ett tag i början av 2000-talet och viss kult och community kring dem!

    https://blog.line6.com/2020/12/16/al...d-stomp-delay/
    Fett.

  36. #36
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Jag har ägt en massa pedaler men sålt av det mesta eftersom jag mest spelar gitarr rakt in i förstärkaren. Jag har bara kvar en Afterneath från Earthquaker och en HM-2 Japan men funderar på att byta ut den mot en TC Eyemaster eller Behringer HM300. Sen har jag två hemmabyggen, en delay och en och en MXR Blue Box.

    Den enda pedalen jag saknar titt som tätt är en TC Ditto X2-looper som jag tyvärr sålde i någon utrensning.

  37. #37
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fragster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan nån säga nåt avGASande om beetronics fuzz harmonizer?
    Den framstår ju som hyfsat unik och hyfsat konstig. Men kul!

    https://www.thomann.de/se/beetronics...harmonizer.htm
    Jag sålde min helt nyligen, eftersom jag avvecklar hela pedalbeståndet. Men när jag plitade annonser så tänkte jag att det inte skulle göra nåt om ingen köpte just den pedalen, för, tja, den är liksom "hyfsat unik och hyfsat konstig. Men kul!"

    I annonsen så skrev jag nåt i stil med att den var pedalernas motsvarighet till att köra halkbana på syra. Om man tycker det verkar lockande, så är det ju bara att slå till! Vill man ha nåt lättkontrollerat ska man däremot springa åt andra hållet. De två harmonizer-kanalerna bygger på phase locked loop-konceptet, vilket betyder att de pitchtrackar lite sådär, milt sagt! Men det är liksom hela poängen, den är krejsy på ett roligt sätt. Och så är den ju galet snygg, som alla deras pedaler!

  38. #38
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Har 99 sett att Teisco finns? Inte reissues, vet inte om det bara är kopior men det känns som att det inte är det.

    https://teisco.com/

    Väldigt snygga och med lite udda reglage/features (därav: tror inte det är kopior). Gasade rejält på delayet förut, verkar bra för total urballning och ploppljud. lev inte av.

    Verkar inte finnas hos så många återförsäljare.

  39. #39
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ni som har EHX Freeze. Vad tycker ni? På andra grejer än gitarr? På distad gitarr? Med dist efter?

  40. #40
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Eller tips på looper som också kan frysa? Har lite looper-allergi jag vill utmana, men främst vore det bra med något för komponerande, alltså testa ackord mot andra ackord, osv. Men gärna också experimenterande med apparater, vore kanske kul. Testade att tappa en delaypedal med typ en skrapa på en plåt förut, sånt är kul – så externa ingångar är plus. Om man nu ska skaffa någon monsterlooper...

  41. #41
    Capoten
    Capoten är inte uppkopplad
    Capotens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Electro Harmonix Canyon och Grand Canyon, delay/looper, har sample and hold, om det kan vara nått.

  42. #42
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Capoten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Electro Harmonix Canyon och Grand Canyon, delay/looper, har sample and hold, om det kan vara nått.
    eh, sample and hold betyder för mig något helt annat. får kolla.

  43. #43
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller tips på looper som också kan frysa? Har lite looper-allergi jag vill utmana, men främst vore det bra med något för komponerande, alltså testa ackord mot andra ackord, osv. Men gärna också experimenterande med apparater, vore kanske kul. Testade att tappa en delaypedal med typ en skrapa på en plåt förut, sånt är kul – så externa ingångar är plus. Om man nu ska skaffa någon monsterlooper...
    Har inte provat, men Red Panda Tensor verkar bra om du vill gå helt bananas.

    https://youtu.be/nSIw-C7-mi4

    Annars finns det ju midisynkade varianter från tex Boss (inte med freeze dock vad jag vet).

  44. #44
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jo, jag hittade den. Såg inte helt dum ut. Men känns nästan som att jag skulle skaffa en octatrack då...

  45. #45
    Capoten
    Capoten är inte uppkopplad
    Capotens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    eh, sample and hold betyder för mig något helt annat. får kolla.
    Jo, eller nej, i Canyon handlar det inte om triggat brus som ger slumpvärden, men en simpel hold/frys funktion. Den tar en sampling och håller den tills en ny signal spelas som överstiger ett visst värde som går att justera. Så om man ställer in känsligheten relativt högt, så kan man tex spela mot sin egen frysta ton/ljud om man inte överstigen tröskelnivån och byta till ny sampling genom att spela högre. Är lite trixigt.

    Äh, det här blev kanske en krånglig förklaring. Är nog bättre å se någon you-tube demo.

  46. #46
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ah, kollade. Inte riktigt det jag söker, men det är säkert kul på sitt vis.

  47. #47
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Funderar på en stereophaser. Vad finns det i pedalform? Helst "dumma" pedaler utan presets och alt-funktioner.
    Eller är det roligare att ha två likadana monopedaler parallellkopplade istället?

  48. #48
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funderar på en stereophaser. Vad finns det i pedalform? Helst "dumma" pedaler utan presets och alt-funktioner.
    Eller är det roligare att ha två likadana monopedaler parallellkopplade istället?
    Går att köra både dumt och trixigt. Själv har jag bara kört dumt: https://www.99musik.se/showthread.php?369393-Allmän-pedaltråd&p=3521157&viewfull=1#post3521157

  49. #49
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Går att köra både dumt och trixigt. Själv har jag bara kört dumt: https://www.99musik.se/showthread.ph...=1#post3521157
    Just det - jag hade ju frågat om phasers förut! Ska kolla in TC Helix!

  50. #50
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funderar på en stereophaser. Vad finns det i pedalform? Helst "dumma" pedaler utan presets och alt-funktioner.
    Eller är det roligare att ha två likadana monopedaler parallellkopplade istället?
    MXR Phase 99 är en fulstereophaser. Dvs en in, två ut. I princip två Phase 90, så gillar man det ljudet och inte behöver sann stereo så kanske den kan vara ett alternativ.

  51. #51
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MXR Phase 99 är en fulstereophaser. Dvs en in, två ut. I princip två Phase 90, så gillar man det ljudet och inte behöver sann stereo så kanske den kan vara ett alternativ.
    Tack! Helst stereo in stereo ut. Vill kunna köra Matriarchen i stereo via en phaser in i ljudkortet.

  52. #52
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funderar på en stereophaser. Vad finns det i pedalform? Helst "dumma" pedaler utan presets och alt-funktioner.
    Eller är det roligare att ha två likadana monopedaler parallellkopplade istället?
    Mutron har börjat nytillverka BiPhase om jag fattat det rätt. Tog väl över ritningarna från han som tillverkade PiPhase. Annars vimlar det inte av stereo in stereo ut phasers även om det finns ett par. Moogs är mono in stereo ut men den låter fantastiskt. Jag hade nog kört två Chase Bliss Wombtone parallellt för stereo.

  53. #53
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack! Helst stereo in stereo ut. Vill kunna köra Matriarchen i stereo via en phaser in i ljudkortet.
    https://www.cwejman.net/sph-2.htm

    (fö'låt...)

  54. #54
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Det var ju någon här som moddade två EHX-phasers så de gick lika snabbt men fasvända... var det machinepop?

    - - - edit - - -
    Nej, det var Lackan.

    https://www.99musik.se/showthread.php?356347-Stereo-Small-Stone

  55. #55
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mums!

  56. #56
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Okej, ström då. Har kanske fyra pedaler nu, landsr väl kring 4-7 totalt. Tips på strömdosa? T-rex? Kan bygga själv men ids inte.

  57. #57
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    För närvarande stoltserar jag bara med en pedal, men den är suverän: en Specular Tempus som är dedikerad till eurorackets mixer.
    Senast redigerat av Göran den 2021-03-13 klockan 11:17.

  58. #58
    _Peter_
    _Peter_ är inte uppkopplad
    _Peter_s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Okej, ström då. Har kanske fyra pedaler nu, landsr väl kring 4-7 totalt. Tips på strömdosa? T-rex? Kan bygga själv men ids inte.
    Jag har en Strymon Ojai, finns även andra från Strymon: https://www.strymon.net/power/

  59. #59
    Shompis
    Shompis är inte uppkopplad

    Senior
    Hej

    För min del har jag alltid gillat pedaler oavsett om det är gutarr eller synth. Har en palmer reamp men vet inte om det behövs egentligen. Har en boss gx700 också. En sx700 är också bra. Enklast med pedaler är att koppla dem i en loop switcher. Sen kan man koppla den I en send på mixer t.ex.

  60. #60
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Finns det pedaler som fixar IR-reverb? Alltså inte högtalarsimulering då utan längre saker. Hittar bara sånt som tar kortis-snuttar.

Liknande ämnen

  1. Minimoog Voyager - tips, tricks och allmän info
    Av M i Gbg i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 224
    Senaste inlägg: 2023-06-19, 12:28
  2. Skivbolag - allmän fråga
    Av tesla3 i forum Allmänt om musik
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-07-21, 18:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •