Resultat 1 till 28 av 28

Ämne: Bon Harris solo

  1. #1
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Senast redigerat av Kloon den 2023-08-24 klockan 11:07.

  2. #2
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Tuffsyntare gör teatralisk och trip-hopig softsynt?
    Jag vet nog inte riktigt vad jag ska tycka. Det var inte mycket att _se_ iaf...

  3. #3
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Själv föll jag som en fura när han började gunga vid xylofonen.

  4. #4
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Läppstift och eyeliner... Ändå...

  5. #5
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jag tyckte något tidigare det mest bara var bisarrt och tänkte att det vore något för en själv hemma i vardagsrummet/karaoke. men varför inte...

    Men nu sjunger han lite bättre så jag tänker att ja fan, om han bara sjöng lite lite bättre så vist. Bjuder man på sig själv...

    jag vill starta ett sånt kasst band, lira dom där tidiga DM låtarna med trummorna på en Fostex eller något.

    Fyra grabbar som bara träffas helt avslappat och oseriöst och aldrig live, dricker en öl, tjatar lite och så lirar man hur fult och kasst det än är...Jag kan inget men får väl öva in det. Har två leksakskeyborads i min ägo så nån kan få låna men den rosa vill jag lira på.

    Vem är på !


    Jo det finns ju ett till band som lirar Dm låtar. Två hellre herrar som kör något liknade, jag måste bara se dom live nån gång... hehe-

  6. #6
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Nja, den nästa lite tillgjorda bäbisspråkaktiga rösten för jag liksom inte ihop med honom. Och har han inte väldigt korta armar? Känns han inte tillgjord - eller var det kanske ett sätt att komma ut?
    Senast redigerat av Amonhoteph den 2020-10-10 klockan 14:16.

  7. #7
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jag är förbryllad, är det på riktigt? Är telefonen hackad? Är det en läckt video?

  8. #8
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Nä nu får ni allt vara sympatiska ! usch på er
    Jag ska posta lite videos inklusive högklackat med skägg och allt. Även.

    Vänta ni bara...

  9. #9
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Jag tycker han är störtskön, men å andra sidan har jag ingen relation alls till Nitzer Ebb. Möjligt jag hade tyckt annorlunda om jag var inbiten NE fan.

  10. #10
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Ja, det funkar inte för mig men tycker ändå det är fint att han gör det.. handlar tydligen mycket om att folk velat ha det:

    https://www.reflectionsofdarkness.co...rris-july-2020

    BH: The idea for the “Lemon Tree” mini concerts came from simple beginnings. I had resolved to get back to singing more in 2020. I started by posting small clips of me practicing singing whilst walking around my garden. It was in the height of the lockdown, so I wanted to sing songs that were light-hearted and optimistic - outdoors among the trees in the sunshine. Those little clips were received very well online. I had some requests to post full length songs, and some requests to do electronic versions. People seemed to be enjoying it, so I thought it would be nice to put together a small concert to entertain people locked down and, in the process, hopefully bring some cheer and hope during troubled times.

  11. #11
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Ah jag förstod att det var något bakom... minst något litet. Ett vad, en utmaning, eller en fet pik till en nyutkommen böghatare till polare...eventuellt före detta kompis. har hänt i Norrland... kysste en polare bara för att provocera när några raggare skrek att vi var bögar, då slog helvetet lös...ja jösses det var andra tider. men här var det inte det.

    Vist det är hårda tider man måste göra något annars så blir man knäpp och allt möjligt. Man behöver livas upp kort och gott med mera med mera...

  12. #12
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Varför hänger folk upp sig på läppstiftet? Det är väl knappast det centrala här? Misstolkade någon min tidigare post som gnäll på detta så var det inte det.

    Det är kul om Bon har roligt och om grannarna gillar det. Jag tyckte det var ganska dåligt... eller t o m mycket dåligt.

  13. #13
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Nja jag reagerade bara för att jag nog är ovan att se det helt enkelt, skulle du se en självlysande växt plöttligt så kommer du reagera, men dom som sätt det ofta bryr sig inte. Finns ju minst två här... mareld är den ena och så finns det liknade en lav, svamp/ bakterie också.

    jag skrev bara vad jag tänkte och det var bara ovidkommande och nej det behöver inte betyda något alls... och det var inte som ett svar till det just du skev utan det kom jag på av hela tråden. Oftopic och tillförde ju knappt något annat än hur jag reagerade. har lite svårt att släppa det där med Norrland faktiskt så det kommer ju lätt upp då och då tyvärr.

    man kan nu tycka mycket om det här och jag trycker på gilla knappen för att han gjorde det men kan hålla med och mycket... När det är inte värdens bästa framförande men jag gillar det Tumme upp... Det behövs fler här i världen som bara vågar vara den man är världen behöver det!

    Det är inget mer med det

  14. #14
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför hänger folk upp sig på läppstiftet? Det är väl knappast det centrala här?
    Det kan bli det centrala om man tycker musiken är meh och uppmärksamheten förflyttar sig någon annanstans. Och om man hänger upp sig på läppstiftet så behöver det inte betyda att man har fördomar, bara att man hajat till. Har verkligen inte sett många män med målade läppar. Vill bara betona att jag tycker folk får klä sig eller sminka sig hur de vill. Skulle själv gärna gå omkring med eyeliner men jag skulle liksom inte passa i det. Kanske beror på mina korta armar haha.

    Jag skulle tycka bättre om hans musik utan sången. Gillar de instrumentala avsnitten och xylofonen mycket.

  15. #15
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Kul med alla åsikter och tankar.

    Lägger in Bons version av Compulsion också. En låt som Martin Gore har med på sin Counterfeit e.p.
    Tagen från första songs: from the lemon tree.


    https://youtu.be/3BIu_pBqtig

  16. #16
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Ny 2h intervju. Kanske någon är intresserad?


    https://youtu.be/jn-o_dPtp2g

  17. #17
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ny 2h intervju. Kanske någon är intresserad?


    https://youtu.be/jn-o_dPtp2g
    Fett! Tack för detta. Mycket intressant. Här har man i alla dessa år varit övertygad om att de använde en Pro-1 på första inspelningarna men så visade det sig att det var en SH-101!

  18. #18
    Hung Paipho
    Hung Paipho är inte uppkopplad
    Hung Paiphos avatar
    Senior
    Gillar den mer än Gores version...
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul med alla åsikter och tankar.

    Lägger in Bons version av Compulsion också. En låt som Martin Gore har med på sin Counterfeit e.p.
    Tagen från första songs: from the lemon tree.


    https://youtu.be/3BIu_pBqtig

  19. #19

  20. #20
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Mycket fin cover av dm's "In Sympathy".


    https://youtu.be/6QXajKyPqrQ

  21. #21
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket fin cover av dm's "In Sympathy".


    https://youtu.be/6QXajKyPqrQ
    Jag gillar hur han tolkat själva sångmelodin faktiskt, han tillför något finkänsligt till känslan som jag inte tror varken Gahan eller Gore skulle kunna landa i.

  22. #22
    Daionsavage
    Daionsavage är inte uppkopplad
    Daionsavages avatar
    Senior
    Jag är positivt överraskad. Det hade varit så djävla mycket lättare för honom att spänna musklerna och spela dumbody och alla vi NE-fans hade varit nöjda med det. Hatten av!

  23. #23
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillar hur han tolkat själva sångmelodin faktiskt, han tillför något finkänsligt till känslan som jag inte tror varken Gahan eller Gore skulle kunna landa i.
    Håller med. Han fick mig verkligen att lyssna på texten, på ett sätt jag inte gjort tidigare.

  24. #24
    anskun
    anskun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Daionsavage Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är positivt överraskad. Det hade varit så djävla mycket lättare för honom att spänna musklerna och spela dumbody och alla vi NE-fans hade varit nöjda med det. Hatten av!
    Men verkligen! Här händer något. Jag blir rätt rörd av det hela.

  25. #25
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Daionsavage Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är positivt överraskad. Det hade varit så djävla mycket lättare för honom att spänna musklerna och spela dumbody och alla vi NE-fans hade varit nöjda med det. Hatten av!
    Håller med!


    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillar hur han tolkat själva sångmelodin faktiskt, han tillför något finkänsligt till känslan som jag inte tror varken Gahan eller Gore skulle kunna landa i.
    Hmm du sätter ju ord på det jag själv inte klarade av att uttrycka. Tack!

    Han kunde ju dragit in allt i studion och rättat till och så vidare men här kör han rakt av, Så himla ärligt. Hur många vågar det i dag

  26. #26
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran

  27. #27
    DrEnte
    DrEnte är inte uppkopplad
    DrEntes avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Daionsavage Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är positivt överraskad. Det hade varit så djävla mycket lättare för honom att spänna musklerna och spela dumbody och alla vi NE-fans hade varit nöjda med det. Hatten av!
    Dumbody 😍

  28. #28
    Peeter
    Peeter är inte uppkopplad
    Peeters avatar
    Senior
    Finns här för dem som gillar att köpa saker: https://bonharrisarts.bandcamp.com/t...time-full-edit

Liknande ämnen

  1. Bon Harris (Nitzer Ebb) snackar synthar
    Av sickanovic i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-05-07, 10:46
  2. Ice Machine
    Av ricard i forum Skivor & artister
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2015-03-26, 13:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •