Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7
Resultat 361 till 415 av 415

Ämne: Behringer PRO-800

  1. #361
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Det känns som det är väldigt många ”om” för att rekommendera denna som en smör&bröd poly till en average user.

    Kan rekommendera den:
    Om du inte stör dig på menydyk á la Korg Poly800
    Om du är bekväm med Midi konfiguration
    Om du har en midiklaviatur med pitchbend/modulation
    Om du har en midiklav med aftertouch och är bekväm med att konfigurera aftertouch

    Smågrejer som att envelopes är konfigurerade i det kassa originalläget är ju också rätt provocerande för en nybörjare…

    Jag personligen älskar sånt här quirk. Men skulle bara rekommendera den till folk som gillar sådanahär egenheter.
    Behringer borde väntat och släppt en 4 oktavig keyvariant med uppdaterade envelopes osv som standard.

  2. #362
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    För mig är det fem oktaver som gäller för polysyntar. Gör de en sådan så blir det svårt att låta bli att köpa den.

  3. #363
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan rekommendera den:
    Om du inte stör dig på menydyk á la Korg Poly800
    Vad behöver det dykas om?

  4. #364
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad behöver det dykas om?
    LFO - vågformer som random/noise osv… , hastighet, destination för en osc i taget.

    Oscillatorer - kvantisering ~> oktav/semiton/free+key/free (helt underbar feature)

    Envelopes (Slow linjär, snabb linjär, långsam exponentiell, snabb exponentiell)

    Och massa massa mer. Varje knapp har ca 3 olika menylager och det finns två olika menysidor! Så en hel del! Och det är grymma uppdateringar vilka man verkligen vill använda sig av när man känner till dem.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F98052F8-107B-43B0-B447-3FD17BE9F3D4.jpeg 
Visningar:	45 
Storlek:	593,8 KB 
Id:	113959
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	67E2776E-9F53-4C1B-8014-83F6C355E389.jpeg 
Visningar:	43 
Storlek:	470,9 KB 
Id:	113960
    Senast redigerat av HZA den 2023-07-22 klockan 18:06.

  5. #365
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    LFO - vågformer som random/noise osv… , hastighet, destination för en osc i taget.

    Oscillatorer - kvantisering ~> oktav/semiton/free+key/free (helt underbar feature)

    Envelopes (Slow linjär, snabb linjär, långsam exponentiell, snabb exponentiell)

    Och massa massa mer. Varje knapp har ca 3 olika menylager och det finns två olika menysidor! Så en hel del! Och det är grymma uppdateringar vilka man verkligen vill använda sig av när man känner till dem.
    Ouch - point taken!

  6. #366
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Rätt taggad på lite av Maffez moddar!

    Hade varit fett med djupare FM genom starkare Polymod… tycker också som han säger att den kunde gå djupare i signalen från Osc2…

    https://maffez.com/?page_id=3673

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2C932014-915C-4E87-9F1A-FDC8F6407289.jpeg 
Visningar:	31 
Storlek:	860,9 KB 
Id:	113970

  7. #367
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Kanske tjatigt men tycker det är i Midimenyerna maskinen blir kul på riktigt.
    Är på resande fot så har inte dykt in i aftertouch än, men testade en så enkel sak som velocity och hur not och anslagsvärden är konfigurerbara mot den digitala envelopen. Så här lät det.

    https://soundcloud.com/haraldbjork/d.../s-xjkllJjtzhl

  8. #368
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För mig är det fem oktaver som gäller för polysyntar. Gör de en sådan så blir det svårt att låta bli att köpa den.
    Kom på Behringers nästa genius move… släppa en Eurorack/Midikeyboard med aftertouch och modwheels, typ lite som Waldorfs eurobåt-key,en key med lucka för att montera exempelvis en eller till och med två PRO800 eller dylik size… motsvarande Rolands K25…

  9. #369
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Var vi, nej några av er, inte nyss i totalt hat mot Behringers idé om att skapa replikor?

  10. #370
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var vi, nej några av er, inte nyss i totalt hat mot Behringers idé om att skapa replikor?
    Fortfarande samma inställning till B.... inte hat... mer vanlig avsky.

  11. #371
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var vi, nej några av er, inte nyss i totalt hat mot Behringers idé om att skapa replikor?
    Var du

    Tycker inget om kopierandet. Däremot ska ju Ulli va en douche… men skulle man bojkotta alla douche VD:ar… ja…
    Köper gladerligen kopior Buchla, TTSH, SY-2, SWEnigiser osv…

    Sedan tycker jag det är sunkigt att Behringer massproducerar… men men…
    Senast redigerat av HZA den 2023-07-25 klockan 19:24.

  12. #372
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Jag har ingen av dessa sentida smågrunkor från någon tillverkare men det tycks mig så här från sidlinjen som att Behringer verkar ha lyckats rätt så bra med dessa ändå. Det är förhållandevis få andrahandsexemplar på marknaden och de går då för priser ganska nära nypris. Kanske analogt helt enkelt håller värdet bättre än exempelvis Rolands digitala versioner av sina gamla analoga produkter.

  13. #373
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Allt är en smaksak förstås: Så gott som alla hårdvaru- och mjukvarukloner av olika gamla syntar låter bra idag. Personligen föredrar jag, om jag inte har förmånen att få sitta med ett orginal, Behringers framför Rolands egna kloner eller vilken mjukvara som helst. Men som sagt, en smaksak.

  14. #374
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Detta är mitt första köp från Behringer faktiskt. Hade en Adat pre amp en gång förut som jag köpte beg.

    Tycker i regel inte om att köpa slit och släng. Där av svårt för nytillverkat då mycket idag är slit och släng med svårlagade produkter producerade i massupplagor av billiga komponenter i länder långt bort för att kunna möjliggöra det låga priset och pga detta och kopierade koncept företagen inte själva lagt ner tid på kunnat konkurrera med andra gedigna och hållbarhetstänkande producenter…

    Hade lätt köpt en TTSH (och har ägt en) framför Behringers Arp2600 kloner. Hade även valt en TTSH framför en ny Korg Arp2600 för att TTSH känns hållbarare och för att supporta mindre gedigna aktörer som HTC framför en corporate major som KORG trots att det THC i det fallet är ”kopian”…

    Var på väg att köpa en Prophet600 för ca tredubbla priset av Behringer vilket jag tror hade varit en bättre investering långsiktigt. Men valde en Pro800 pga specarna de utvecklat med GliGli som är den som hackat Prophet600 och gjort Prophet600 intressant för mig från första början. Hade Gligli släppt en egen klon på Pro600 för dubbla priset av Behringer med trough hole osv hade jag köpt den. Nu blev det Behringer pga att de har tagit fram en produkt jag sökt som inte säljs av någon annan och som är ett gediget samtida projekt som fortfarande utvecklas… tycker Pro800 är en kreativ produkt, en god nyskapande utveckling.

    Om den är komersiellt lyckad eller inte vettefasen. Har sett rätt många b-stock. Köpte själv b-stock. Tror som jag skrivit tidigare att de släppte den för tidigt. Firmwaren blev ju bra först nu och det är fortfarande saker som skulle vara grymt att korrigera… tror även att många kommer tröttna snabbt pga maskinens quirk-vibb.

    Behringer har helt klart andra bestsellers typ Model-D. Har sett den hyllad från riktiga tyska Moog fanatiker till på världsturnéer av Sveriges största Rockband… även Mono/Poly klonen hyllas från nerdar till etablerade så de verkar uppenbarligen fylla ett behov. Tycker nog inte att alla som köper Boog eller Behringers Mono/Poly ska känna dåligt samvete mot Moog eller Korg. Robert Moog är död och hans företag ägs av någon stor halvtrist koncern. Korg har ju en helt annan nisch än gamla kloner… det samma gäller Roland. Tycker KORG och Roland gör massa grymma och framgångsrika kommersiella succéprodukter idag som inte påverkas negativt av Behringers kloner på gamla analoger…

    Mina anledningar att handla Behringer var typ: En produkt som jag kommer använda mycket och länge och som kommer tillföra något som min redan existerande verktygslåda inte har. Pris var betydande men inte avgörande. Ogillar pga hållbarhetsperspektiv och onödig energibelastning på planeten att köpa nytt om det finns begagnat och rykte om att Ulli har betett sig illa i branschen fick mig att tveka men när det dök upp en b-stock slog jag till.

    Änsålänge är jag nöjd över förväntan med köpet och produlten har levt upp till de förväntningar jag hade. Så jag tror kommer ha kvar instrumentet länge och kvaliteten känns gedigen.

  15. #375
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Testade VCF in med CV idag.
    Upplever att den går väldigt grunt…

    Kan man påverka djupet på något vis? Har kört CV från SWEnigisern så 5V. Det räcker inte för att öppna filtret…

  16. #376
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testade VCF in med CV idag.
    Upplever att den går väldigt grunt…

    Kan man påverka djupet på något vis? Har kört CV från SWEnigisern så 5V. Det räcker inte för att öppna filtret…

    Vill tydligen ha 10V !

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	CB3E2F8D-B1C9-4FA3-86E0-0F77EB009604.jpeg 
Visningar:	26 
Storlek:	297,7 KB 
Id:	114060

    Trodde 5V va euro standard?

  17. #377
    Electric Mojo
    Electric Mojo är uppkopplad nu
    Electric Mojos avatar
    Senior
    Skickar tillbaka mitt ex. pga. diverse strul hänger sig dåligt fungerande midi över usb. Upplever att merparten av de berras jag testat haft brister i kvalité på något sätt antingen rena fysiska skador eller som här funktioner som inte funkar. Försöker härmed sluta handla med hin håle.

  18. #378
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Electric Mojo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skickar tillbaka mitt ex. pga. diverse strul hänger sig dåligt fungerande midi över usb. Upplever att merparten av de berras jag testat haft brister i kvalité på något sätt antingen rena fysiska skador eller som här funktioner som inte funkar. Försöker härmed sluta handla med hin håle.
    Om du vill testa så finns det några enkla grejer som gör midin tight…

    Tanka senaste versionen av Synthtribe 2.6.4 och slå av Soft Through…

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	3C5FC780-F6DF-4852-B500-EFF946F99209.jpeg 
Visningar:	30 
Storlek:	161,1 KB 
Id:	114082

  19. #379
    Electric Mojo
    Electric Mojo är uppkopplad nu
    Electric Mojos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om du vill testa så finns det några enkla grejer som gör midin tight…

    Tanka senaste versionen av Synthtribe 2.6.4 och slå av Soft Through…

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	3C5FC780-F6DF-4852-B500-EFF946F99209.jpeg 
Visningar:	30 
Storlek:	161,1 KB 
Id:	114082
    Tack för tipset. Felade trots detta. Soft thru behövde stängas av varje gång då inställningen gick tillbaka till on vid omstart. Hade problem även när det var i offläge. Tror jag fick ett rötet ex var så många små grejjer som kändes märkliga och den ”hängde sej” så att vred och knappar slutade svara tills omstart osv.

  20. #380
    visionfactory
    visionfactory är uppkopplad nu
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Min levde ett eget liv tills jag slog av ”local” till off. Efter det fungerar den fint.

  21. #381
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av visionfactory Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min levde ett eget liv tills jag slog av ”local” till off. Efter det fungerar den fint.
    Det verkar vara så för många (har själv ingen, men tycker det är en spännande synth ändå).

  22. #382
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja alla dessa grejer som man måste ställa in själv gör ju att det inte blir en optimal produkt för användare som är ovana att konfigurera hårdvara och gräva i forumtrådar.

    Att maskinen per automatik ger Midi-feedback då den skickar och tar emot på samma kanal och soft through och local är aktiverat från början… när man väl får igång midit är presetsen gjorda med de gamla dåliga Envelopesen och inte de nya Fast Exponential på filter och Fast Linear på amp som gör den snappy och fin…

    Dock verkar ju sjukt många slå till!

  23. #383
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Jo, med det priset för 8 analoga röster/filter kan man nog stå ut med lite datahacking. Den har stor potential. En stabil firmware med uppdaterad patchbank med alla frågetecken utstrykta kommer göra den en killer.

  24. #384
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, med det priset för 8 analoga röster/filter kan man nog stå ut med lite datahacking. Den har stor potential. En stabil firmware med uppdaterad patchbank med alla frågetecken utstrykta kommer göra den en killer.
    Den är grym. Pillar varje dag. Helt olika ljud.
    Den är inte så djup, men ändå rätt mycket menydyk på riktigt taskiga menyer.
    Så verkligen inte överskådlig.

    Men det kanske blir en preset maskin för många? Folk kommer köpa presets och styra från datorn
    Och successivt styra den helt med VST editor från DAW… i analog hets… trotsa DIVA…

    Tycker fortfarande att det är en misslyckad produkt kommersiellt sett. Men som du säger så säljer den säkert just på retoriken ”8 röster för 4k!” Har oftast 4 röster avstängda hör hemma för att den inte riktigt grejar fler på ett snyggt sätt imo.

  25. #385
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Jag tycker, som kompis till min pro1, så är det en 6HE monstermaskin. Längtar så tills jag får ihop min studio igen.

  26. #386
    Electric Mojo
    Electric Mojo är uppkopplad nu
    Electric Mojos avatar
    Senior
    Köpte den helt klart för potentialen, men när jag väl nyttjar hårdvara så vill jag att den funkar och gör jobbet roligare. I detta fallet upplevde jag att repro 5 ger mig mer än pro800. Men det beror såklart på vilken sättning man kör. Är nog mest trött/matt på behringer överhudtaget den gamla devisen "man får vad man betalar för" malde innanför pannbenet.

  27. #387
    roberto99
    roberto99 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det sägs att man inte ska köpa syntar baserat på glassiga demo.


    https://youtu.be/iK3vv_cnoXE

    Tur att den är slutsåld på många ställen då

  28. #388
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Vänta, ska bara torka bort dregglet...och skruva ljud!

  29. #389
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kom på Behringers nästa genius move… släppa en Eurorack/Midikeyboard med aftertouch och modwheels, typ lite som Waldorfs eurobåt-key,en key med lucka för att montera exempelvis en eller till och med två PRO800 eller dylik size… motsvarande Rolands K25…
    Haha! Jag föreslog samma sak till Roland, när första boutique-syntarna kom ut
    Jag tänkte då en 5oktavs klaviatur med aftertouch, med högupplöst display, och plats för 4st syntar, och smart midi routing...
    Men det blev bara " tack för dina synpunkter, mvh Roland" som svar

  30. #390
    Chrutil
    Chrutil är inte uppkopplad
    Chrutils avatar
    Senior
    Om någon som har en och kör Windows vill testa en editor jag jag mekat med, så lade jag upp en beta version på: http://chrutil.com/pro-800/
    Ingen librarian ännu, men det kommer så småningom också.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pro-800ui.png 
Visningar:	56 
Storlek:	455,8 KB 
Id:	114403

  31. #391
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Coolt och snyggt! (Jag förtränger ordet Fönster) Blir sugen på att lägga eine Bestellnung von dem Düsk!

  32. #392
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Alltså, nu med v1.3.7 så är den riktigt bra. Kör med midikabel, och känner att där är 8 tydliga röster, knappar/rattar gör som tänkt, inget som hänger eller laggar trots snabba voicekills. Jäkla bett i resonansen och en rå direkthet i ljudet generelt. Skönt slippa interna effekter.
    Senast redigerat av charliecrash den 2023-09-10 klockan 23:04.

  33. #393
    iawap
    iawap är inte uppkopplad
    iawaps avatar
    Senior
    Jag har inte ägt så mycket hårdvara och har inte så mycket erfarenhet, så ville bara kolla en grej med er.

    Jag har ett skåp intill skrivbordet som jag har tänkt ha mina musikgrejer såsom ljudkort, syntar, effektlådor och liknande. Satte upp det igår och glömde stänga av allt innan jag gick och la mig. På morgonen så märkte jag att Pro-800 var oväntat varm efter att ha stått på hela natten. Inte galet varm, men lite som en laptop som stått och jobbat ett tag, ändå märkbart varm liksom. Strömaggregatet var inte så varmt, utan det var själva syntlådan.

    Är detta normalt och är det dumt att förvara syntar som är på inuti ett stängt skåp? Det är ju viss ventilation då det är några hål baktill och sådär, så det låter ju lite väl att det ska behöva ventileras på annat sätt. Nu lär jag ju sällan ha igång grejerna medvetet med stängda dörrar, men tänker mer utifall jag glömmer att stänga av igen.

  34. #394
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av iawap Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har inte ägt så mycket hårdvara och har inte så mycket erfarenhet, så ville bara kolla en grej med er.

    Jag har ett skåp intill skrivbordet som jag har tänkt ha mina musikgrejer såsom ljudkort, syntar, effektlådor och liknande. Satte upp det igår och glömde stänga av allt innan jag gick och la mig. På morgonen så märkte jag att Pro-800 var oväntat varm efter att ha stått på hela natten. Inte galet varm, men lite som en laptop som stått och jobbat ett tag, ändå märkbart varm liksom. Strömaggregatet var inte så varmt, utan det var själva syntlådan.

    Är detta normalt och är det dumt att förvara syntar som är på inuti ett stängt skåp? Det är ju viss ventilation då det är några hål baktill och sådär, så det låter ju lite väl att det ska behöva ventileras på annat sätt. Nu lär jag ju sällan ha igång grejerna medvetet med stängda dörrar, men tänker mer utifall jag glömmer att stänga av igen.
    Händer antagligen inget, men kan minska livslängden något på lång sikt om du fortsätter ha den oventilerat varmt.
    Det är ju en analog krets som behöver värme för att stabilisera sig, så varm kommer den alltid bli.

  35. #395
    iawap
    iawap är inte uppkopplad
    iawaps avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Händer antagligen inget, men kan minska livslängden något på lång sikt om du fortsätter ha den oventilerat varmt.
    Det är ju en analog krets som behöver värme för att stabilisera sig, så varm kommer den alltid bli.
    Låter rimligt. Vore intressant att veta hur varm den blir när den står fritt i rummet, bara som jämförelse. Så kanske låter den stå över natten utanför skåpet också, bara för att se.

  36. #396
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av iawap Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter rimligt. Vore intressant att veta hur varm den blir när den står fritt i rummet, bara som jämförelse. Så kanske låter den stå över natten utanför skåpet också, bara för att se.
    Min har stått på hela dagen här, på ett köksbord, och den är lite ljummen, som en förstärkare på tomgång.

  37. #397
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av iawap Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har inte ägt så mycket hårdvara och har inte så mycket erfarenhet, så ville bara kolla en grej med er.

    Jag har ett skåp intill skrivbordet som jag har tänkt ha mina musikgrejer såsom ljudkort, syntar, effektlådor och liknande. Satte upp det igår och glömde stänga av allt innan jag gick och la mig. På morgonen så märkte jag att Pro-800 var oväntat varm efter att ha stått på hela natten. Inte galet varm, men lite som en laptop som stått och jobbat ett tag, ändå märkbart varm liksom. Strömaggregatet var inte så varmt, utan det var själva syntlådan.

    Är detta normalt och är det dumt att förvara syntar som är på inuti ett stängt skåp? Det är ju viss ventilation då det är några hål baktill och sådär, så det låter ju lite väl att det ska behöva ventileras på annat sätt. Nu lär jag ju sällan ha igång grejerna medvetet med stängda dörrar, men tänker mer utifall jag glömmer att stänga av igen.
    Elektron Syntakt blir rätt varm, men inte Digitakten bredvid. Även nya Analoga burkar verkar bli det. Men ändå inte i närheten av en Ensoniq EPS, eller Oberheim OB-Xa. Där kan man nästan bränna sej...

  38. #398
    Ylan
    Ylan är uppkopplad nu

    Senior
    Jag sitter och förbereder mig på att köpa min första poly och de jag hittills har funderat över är Deepmind 12 och Pro-800.

    Deepmind 12 känns ju som att den har ett bredare spektrum och klaviatur, men å andra sidan har jag inte hört ett ljud från Pro-800 som jag inte gillar. Kan det vara gubben i en som känner så?

    Vänligen, Ylan

  39. #399
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ylan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag sitter och förbereder mig på att köpa min första poly och de jag hittills har funderat över är Deepmind 12 och Pro-800.

    Deepmind 12 känns ju som att den har ett bredare spektrum och klaviatur, men å andra sidan har jag inte hört ett ljud från Pro-800 som jag inte gillar. Kan det vara gubben i en som känner så?

    Vänligen, Ylan
    Tidiga buggar som miditrassel och filter envelope-amount m m verkar avhjälpta nu. Stämmer det skulle jag förbehållslöst rekommendera Pro-800. Låter toppen bredvid i stort sett vad som helst, dyrt som billigt, och med ett hyfsat "unikt" sound Flera i tråden har tagit upp omständigt och ologiskt menydyk för viktiga inställningar, och jag håller delvis med, men kan man hålla tungan rätt i mun när man (ofta med samma knapp) irrar runt är det ändå lite retroskönt med de sidscrollande (pga för få tecken) parameternamnen

  40. #400
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    PRO-800 Editor as VST and Standalone

    Tillgänglig för
    - PC som VST2 och fristående 32-bit, VST2, VST3 och fristående 64-bit.
    - MAC som VST2, VST3, AU och fristående. Kompatibel med MAC Intel och Silicon.

    Pris: 6.9 EUR för samtliga versioner


  41. #401
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

  42. #402
    Dx200
    Dx200 är inte uppkopplad
    Dx200s avatar
    Senior
    Varit lockad länge nu, och 3999kr hos Thomann var för svårt att motstå Har det skett en prissänkning?

  43. #403
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Dx200 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varit lockad länge nu, och 3999kr hos Thomann var för svårt att motstå Har det skett en prissänkning?
    Tror min gick på 3499 när kronan mådde lite bättre, så det är antagligen samma dollarpris som då

  44. #404
    Dx200
    Dx200 är inte uppkopplad
    Dx200s avatar
    Senior
    Ja ok

    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror min gick på 3499 när kronan mådde lite bättre, så det är antagligen samma dollarpris som då

  45. #405
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Sjukt billigt och den låter ju jättebra tycker jag! När gör de en uppföljare till DM12 med VCOer och en rejäl modulationsmatris?? En DM12 som låter lite mer som den här skulle vara svår att motstå!

  46. #406
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sjukt billigt och den låter ju jättebra tycker jag! När gör de en uppföljare till DM12 med VCOer och en rejäl modulationsmatris?? En DM12 som låter lite mer som den här skulle vara svår att motstå!
    Ub-xa modulen t.ex, blir nog svårslagen, men det ska ju komma en Pro16 en vacker dag. Ingen av dom två blir rackmoduler, är min gissning.

  47. #407
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Var med om en märklig grej idag.

    Kopplade ihop liveriggen för rep.
    Helt plötsligt tog inte Pro800 emot Midi.

    Felsökte från Octan genom att Alphabasen tog emot både program meddelanden noter och CC…

    Bytte sladdar några gånger…

    Googlade och hittade en tråd där någon vart med om samma och gjort en Factory reser och uppdaterat OS…

    Gjorde detta och plötsligt så fungerade allt! Laddade in mina presets som jag turligt nog kunde backa upp över USB!

    Men man ska nog göra back up lite frekvent med denna!!! ett litet tips.
    För en maskin känns det ju som det kommer finnas i vilken stad man än kommer… men presetsen ska man nog ha med på en USB i väskan…

    Aldrig vart så glad som när en ljudtekniker i Belgien lånade ut sin Octa när min pajade på soundcheck. Hade turligt nog med mitt beta OS på det kortet så han fick nytt OS och en liten slant som tack!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5028.jpeg 
Visningar:	40 
Storlek:	3,49 MB 
Id:	116463

  48. #408
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var med om en märklig grej idag.

    Kopplade ihop liveriggen för rep.
    Helt plötsligt tog inte Pro800 emot Midi.

    Felsökte från Octan genom att Alphabasen tog emot både program meddelanden noter och CC…

    Bytte sladdar några gånger…

    Googlade och hittade en tråd där någon vart med om samma och gjort en Factory reser och uppdaterat OS…

    Gjorde detta och plötsligt så fungerade allt! Laddade in mina presets som jag turligt nog kunde backa upp över USB!

    Men man ska nog göra back up lite frekvent med denna!!! ett litet tips.
    För en maskin känns det ju som det kommer finnas i vilken stad man än kommer… men presetsen ska man nog ha med på en USB i väskan…

    Aldrig vart så glad som när en ljudtekniker i Belgien lånade ut sin Octa när min pajade på soundcheck. Hade turligt nog med mitt beta OS på det kortet så han fick nytt OS och en liten slant som tack!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5028.jpeg 
Visningar:	40 
Storlek:	3,49 MB 
Id:	116463
    Skönt att det löste sig

  49. #409
    bakelit
    bakelit är uppkopplad nu
    bakelits avatar
    Veteran
    Ni som har den.. är ni fortfarande nöjda? Kan inte riktigt släppa denna men är ändå lite skeptisk..

    Funkar allt som det ska nu med senaste uppdate?

  50. #410
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bakelit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som har den.. är ni fortfarande nöjda? Kan inte riktigt släppa denna men är ändå lite skeptisk..

    Funkar allt som det ska nu med senaste uppdate?
    Svinfet synth. Har aldrig haft strul med den förut.

  51. #411
    holy
    holy är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var med om en märklig grej idag.

    Kopplade ihop liveriggen för rep.
    Helt plötsligt tog inte Pro800 emot Midi.

    Felsökte från Octan genom att Alphabasen tog emot både program meddelanden noter och CC…

    Bytte sladdar några gånger…

    Googlade och hittade en tråd där någon vart med om samma och gjort en Factory reser och uppdaterat OS…

    Gjorde detta och plötsligt så fungerade allt! Laddade in mina presets som jag turligt nog kunde backa upp över USB!

    Men man ska nog göra back up lite frekvent med denna!!! ett litet tips.
    För en maskin känns det ju som det kommer finnas i vilken stad man än kommer… men presetsen ska man nog ha med på en USB i väskan…

    Aldrig vart så glad som när en ljudtekniker i Belgien lånade ut sin Octa när min pajade på soundcheck. Hade turligt nog med mitt beta OS på det kortet så han fick nytt OS och en liten slant som tack!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5028.jpeg 
Visningar:	40 
Storlek:	3,49 MB 
Id:	116463
    Allt jag hörde var "beta-os till octatrack" - berätta mer!!

  52. #412
    topman
    topman är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Hej, ny här på forumet och ny ägare till (lite bökiga tycker jag) pro 800. Jag använder synten huvudsakligen som controller till Logic och efter en del miditjafs så funkar det ok.
    Vet inte om jag är helt knäpp men jag tänker att det borde gå att spela in olika knapprörelser (cut off, resonance etc) från pro 800:an och in i Logic? Nåt midiproffs som förstår vad jag menar och vet hur man gör? Tack! Tomas

  53. #413
    Ylan
    Ylan är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av topman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej, ny här på forumet och ny ägare till (lite bökiga tycker jag) pro 800. Jag använder synten huvudsakligen som controller till Logic och efter en del miditjafs så funkar det ok.
    Vet inte om jag är helt knäpp men jag tänker att det borde gå att spela in olika knapprörelser (cut off, resonance etc) från pro 800:an och in i Logic? Nåt midiproffs som förstår vad jag menar och vet hur man gör? Tack! Tomas
    Jag tänkte att det kan man nog inte, men så såg jag detta: https://www.reddit.com/r/synthesizer..._cc/?rdt=61646

    Däremot vet jag inte hur man gör.

    Vänligen, Ylan

  54. #414
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av topman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej, ny här på forumet och ny ägare till (lite bökiga tycker jag) pro 800. Jag använder synten huvudsakligen som controller till Logic och efter en del miditjafs så funkar det ok.
    Vet inte om jag är helt knäpp men jag tänker att det borde gå att spela in olika knapprörelser (cut off, resonance etc) från pro 800:an och in i Logic? Nåt midiproffs som förstår vad jag menar och vet hur man gör? Tack! Tomas
    Hej & välkommen till 99an!

    - Installera gratisprogram typ MidiMonitor: https://www.snoize.com/midimonitor/
    - Se till så att MidiMonitor "ser" din pro800 (dvs att den dyker upp under "MIDI sources")

    Skruva på pottarna/rattarna så ser du i MidiMonitor vad som sänds

  55. #415
    mangan
    mangan är inte uppkopplad
    mangans avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag gillar den helt klart, enkelt att skruva schyssta ljud, både lite skeva snedstämda ljud och fina varma fylliga. Trivs bra ihop med sin kompis June Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3572.jpeg 
Visningar:	16 
Storlek:	211,9 KB 
Id:	117570

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •