Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Söker Piamino, var letar jag om inte blocket?

  1. #1
    AndersF
    AndersF är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Söker Piamino, var letar jag om inte blocket?

    Hej!
    Jag har endast plats för ett piamino hemma och undrar var jag bäst vänder mig för att hitta något sådant? Hittar inget på blocket/tradera. Finns några andra tips? Butiker eller forum där jag skulle kunna få tag i något ? Bor i Sthlm men åker mycket så var som helst skulle gå för mig.

    tack på förhand!
    Mvh Anders

  2. #2
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag antar att du googlat också. Jag ser lite döda länkar, men Blocket är nog troligast. Har du också sökt på ”kammarpiano”? Definitionerna om vad som är vad går ofta isär.

  3. #3
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Jag har för mig att dom där är djäkligt svåra att stämma och justera.
    Satsa på ett vanligt lågt upright istället.
    Jag rådfrågade min pianostämmare om ett liknande piano nyligen och han verkade inte överdrivet förtjust i den typen av pianon.

  4. #4
    henning
    henning är inte uppkopplad
    hennings avatar
    Veteran
    Jag kan bara stämma in i doktorns kommentar. De små rackarna verkar vara svårstämda. Hittade ett på Blocket i somras som jag sedan dess har låtit stämma tre gånger. Tar någon vecka och sen är det lite off igen.

    Men jag är förstås MYCKET gladare i ett litet och smått ostämt piano än i ett litet dött digitalpiano.

  5. #5

  6. #6
    knall
    knall är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Hej! Piamino-typen finns under lite ollka namn. Tillverkare var ju Bröderna Lager i Vetlanda, men dessa gick också under namnet Nordiska Pianofabriken. Vi fick tag på ett hoffmann 1001 som är lika de något större piamino-modellen.
    Hoffmann gratis:
    https://www.facebook.com/marketplace...7558120444923/
    Piamino till salu:
    https://www.facebook.com/marketplace...7639409936280/

  7. #7
    knall
    knall är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Även jag brottas med stämningen kan jag tillägga!

  8. #8
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Jag hämtade upp mitt på en skola som höll på att renoveras för ca tio år sedan. Det skulle ha hamnat på tippen annars.
    De som arbetar inom kommunen i Linköping har möjlighet att annonsera i intranätet. Jag vet inte om denna möjlighet även finns i din kommun, men känner du någon som arbetar kommunalt så är det ett hett tips.

  9. #9
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Kolla Facebook marketplace eller liknande. Gärna sån där lokal bortskänkes/säljesgrupp. Jag hittade ett kammarpiano som ska hämtas om några veckor gratis i just en sådan grupp

  10. #10
    henning
    henning är inte uppkopplad
    hennings avatar
    Veteran
    Nu finns det ett bortskänkes Piamino i Göteborg
    https://www.blocket.se/annons/gotebo...iano/100607907

  11. #11
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Jag fick tag på ett ballt piamino från Nordiska Piano med pickuper installerade och ton+volymkontroll för lo/mid/hi. Fungerar fint! Ska få det stämt nästa vecka, återkommer med rapport.

  12. #12
    henning
    henning är inte uppkopplad
    hennings avatar
    Veteran
    Wot?! Låter ju hur cool som helst - bilder!!!

  13. #13
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick tag på ett ballt piamino från Nordiska Piano med pickuper installerade och ton+volymkontroll för lo/mid/hi. Fungerar fint! Ska få det stämt nästa vecka, återkommer med rapport.
    Ja, det låter riktigt häftigt!
    Mitt piano hade en väldigt fin klang och höll stämningen bra tills min dotter lyckades med bedriften att spruta ner det med en ofantlig mängd vatten (hur är kanske en annan historia). Jag försökte ge mig på att stämma det själv så nu är det mer en fröjd för de som är mer inne på intonal musik.

Liknande ämnen

  1. [ordnat] Jag är först på JX3P + PG:n på Blocket
    Av skogge i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2013-10-20, 00:52
  2. Jag letar backtracks!
    Av underminer i forum På scen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 20:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •