Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Keyboard till 8-årig nybörjare?

  1. #1
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran

    Keyboard till 8-årig nybörjare?

    Ja syrrans unge vill lära sig spela klaviatur, tänkte höra här om ni har tips på några prisvärda keyboards som kan vara lämpliga?

  2. #2
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Yamaha PSS-A50 är trevlig. Yamaha Reface miniklaviatur av bra kvalitet. Använder den som portabelt skissblock.
    Har få men användbara ljud vilket stimulerar kreativiteten. Looper, arpeggiator, trummis i ett.
    Å andra sidan så skulle jag nog börja med fullstora tangenter som första klaviatur.
    https://musikcentralen.se/yamaha-pss-a50

  3. #3
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yamaha PSS-A50 är trevlig. Yamaha Reface miniklaviatur av bra kvalitet. Använder den som portabelt skissblock.
    Har få men användbara ljud vilket stimulerar kreativiteten. Looper, arpeggiator, trummis i ett.
    Å andra sidan så skulle jag nog börja med fullstora tangenter som första klaviatur.
    https://musikcentralen.se/yamaha-pss-a50
    Tackar, ska jag kolla in!

  4. #4
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran

  5. #5
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag tror ett akustiskt piano är bästa valet.

  6. #6
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Behöver inte vara akustiskt, det var överdrivet sagt, ett billigt stage piano funkar lika bra. Här hemma märker jag iaf att alla rattar och lampor distraherar när de ska lära sig hur man spelar en klav. Sen älskas det också att göra roliga ljud på Reface CS iofs men då är det inte spela melodier som är det viktiga.

  7. #7
    HomerJSimpsson
    HomerJSimpsson är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Om det ska vara ett 'riktig' piano så ska det stå i ett vältempererat rum. Vi kan inte ha ett riktig piano då vi eldar med ved och temperaturen ändrar sig hela tiden och därmed piano-stämningen. En stämning kostar ca 1500:- .Jag funderade på en Kurzweil PC88MX begagnad för 4000:- för att Kurzweil är känt för att de låter som en riktig piano. Men nån hann före så jag köpte sen en Kurzweil SP6, den apparaten kan så mycket att jag inte ens vill öppna bruksanvisnigen. Det som hjälper till att hålla min 8 åring vid tangenterna är att hon få spelar noterna med vilket ljud som helst och det finns många (och roliga) att välja.

Liknande ämnen

  1. program till en 14-årig nybörjare
    Av godscent i forum Övriga DAW
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-03-18, 13:54
  2. På jakt efter keyboard (Nybörjare)!
    Av Lekandesanden i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 13:27
  3. Midi-keyboard för nybörjare
    Av Colanders i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 16:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •