Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 225

Ämne: Hur bra är inte Michael Jackson

  1. #1
    klonqs avatar
    Veteran

    Hur bra är inte Michael Jackson

    Hallå!

    Jag har aldrig lyssnat på Michael Jackson men för nån dag sen hörde jag en låt och började sen kolla upp han på spotify.
    Han är ju grym juh.


    https://youtu.be/t1pqi8vjTLY

    Var grym skall sägas, RIP.
    Senast redigerat av klonq den 2020-08-24 klockan 11:48. Anledning: RIP

  2. #2
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Tidiga Michael är ju bra men senare är ju skrämmande dålig....dessutom så gör ju hans umgänge med barn att man kanske hellre lyssnar på något annat och låter honom falla i glömska.

  3. #3
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tidiga Michael är ju bra men senare är ju skrämmande dålig....dessutom så gör ju hans umgänge med barn att man kanske hellre lyssnar på något annat och låter honom falla i glömska.
    Det där med barn hade jag förträngt. Men jag uppskattar ändå hans alster.

  4. #4
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av klonq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där med barn hade jag förträngt. Men jag uppskattar ändå hans alster.
    Jo jag med...men det finns såååå mkt annan bra musik så det går fint att välja bort.

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Legend

  6. #6
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Bryr mig inte om hans privatliv. Som artist och låtskrivare är han oslagbar. En enorm låtskatt att lyssna igenom.

  7. #7
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Bra musik, sorglig historia från barndom och framåt.

  8. #8
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Ett gäng riktiga guldkorn, men outhärdliga ballader och sen RnB shit.

  9. #9
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Popgeni samt både förövare och offer i branschen. Sorgligt öde... MJ är ingen jag nå'nsin lyssnat på frivilligt, men jävlar vilka hooks och vilken produktion han levererade i början av soloåren.

  10. #10
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag är en anti-fan av cancelkulturen så jag kan lyssna trots att han förmodligen utförde sexuella handlingar med 12-åriga pojkar. Michael var ett offer själv som barn, vilket ni nog alla vet vid det här laget, så vi kan skatta oss lyckliga att han inte uppfostrade några barn själv.

    Musiken var mästerlig, jag gillade även de nya låtarna på hans sista skiva History.

    Om vi visste allt om alla artister så skulle vi nog enligt mångas moraliska kompass tvingas avsäga oss 60% av alla artister genom historien.

  11. #11
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av klonq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där med barn hade jag förträngt. Men jag uppskattar ändå hans alster.
    Jag blir mörkrädd när radion spelar MJs P.Y.T (pretty young thing). Hur bra jag än tyckte hans musik var förut kan jag ej lyssna på honom längre - efter avslöjandena. Tyvärr
    Senast redigerat av valsolo den 2020-08-24 klockan 20:47. Anledning: Typos

  12. #12
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    --- vi kan skatta oss lyckliga att han inte uppfostrade några barn själv.

    ...

    Om vi visste allt om alla artister så skulle vi nog enligt mångas moraliska kompass tvingas avsäga oss 60% av alla artister genom historien.
    Well... han hade ensam vårdnad ganska många år faktiskt.

    Däremot håller jag med om det andra. Hustrumisshandlare, knarkare, mördare och pedofiler, musikbranschen har sin beskärda del av muppar den också.

  13. #13
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Jag hinner inte lyssna på Michael Jackson - all min vakna tid går åt till att sträcktitta på Cosby.

  14. #14
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Well... han hade ensam vårdnad ganska många år faktiskt.

    Däremot håller jag med om det andra. Hustrumisshandlare, knarkare, mördare och pedofiler, musikbranschen har sin beskärda del av muppar den också.
    Aha. Jag tror han var inne på lite äldre pojkar så jag tror "hans egna" (yeah right) har klarat sig från hans läbbiga sätt.

    Det fanns en lång tid när jag var osäker på om dessa anklagelser bara var bullshit eller inte. Men nu med de senaste uttalande från städpersonalen på Neverland så känner jag att det är ett closed case, JA HAN UTNYTTJADE POJKARNA SEXUELLT.

    https://youtu.be/jQY_QL_wvQU

  15. #15
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Socker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    all min vakna tid går åt till att skräcktitta på Cosby.
    "Creepy old dude" Fixd

  16. #16
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jazzdoktorn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Creepy old dude" Fixd
    På tal om skräcktitt så råkade jag just slå upp slangbetydelsen av ”Cosby Sweater”....

  17. #17
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Socker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På tal om skräcktitt så råkade jag just slå upp slangbetydelsen av ”Cosby Sweater”....
    Åfyfan!

  18. #18
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Kikade på "This is it!" dokumentären för ett tag sedan, MJ själv var ett barn, hela hans sätt att kommunicera, röra sig, interagera med andra, visar en liten pojke som försöker navigera i en vuxenverklighet han inte alls hör hemma i.

    Jag tror, precis som med väldigt många förövare av den här typen, att han själv inte såg det som att han gjort något fel, hans inre värderings-system för att förstå/uppfatta och sätta gränser (boundaries) var inte utvecklat som det ska vara på en vuxen person.

    Han fastnade i sin utveckling i sin barndom, sannolikt i åldern när han tvingades ut på turné med familjen och tvingades agera "stor/vuxen" som barn, "arrested development", som oftast vid personlighetsstörningar och annan psykisk patologisk problematik.

    (Definitivt ingen ursäkt, men det förklarar hans beteende.)
    Senast redigerat av Gammal Kuf den 2020-08-25 klockan 00:47.

  19. #19
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    En av mina favoritkonspirationer är att MJ levde ett tag till men i skepnaden av den svårt brännskadade konstnären Dave Dave.
    Mycket underhållande men kanske borde ha postats i Konspirationsteorier ist
    Utöver det har jag ingen relation till Michael. inte min kopp te.

  20. #20
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kikade på "This is it!" dokumentären för ett tag sedan, MJ själv var ett barn, hela hans sätt att kommunicera, röra sig, interagera med andra, visar en liten pojke som försöker navigera i en vuxenverklighet han inte alls hör hemma i.

    Jag tror, precis som med väldigt många förövare av den här typen, att han själv inte såg det som att han gjort något fel
    Vad menar du med, förövare? Michael dömdes aldrig för något sådant och det han anklagades för i rättegången var extremt oskyldiga saker. De som i den extremt vinklade och förljugna dokumentären finding neverland anklagade honom för att ha utfört grova sexövergrepp, ljög uppenbarligen vilket är pinsamt tydligt i scen efter scen och eftersom de blivit motbevisade på punkt efter punkt. Dessutom hade de båda starka ekonomiska motiv för att gå från att länge ha försvarat MJ till att plötsligt börja anklaga honom.

    Jag kan tycka att MJ hade en något osund relation till yngre men att tro på att han regelbundet skulle ha utfört sexövergrepp på småungar finns inte ens på kartan. Speciellt med tanke på att det hela tiden fanns väldigt många potentiella vittnen runtomkring MJ inklusive massvis av hans släktingar och anställda.

  21. #21
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Socker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På tal om skräcktitt så råkade jag just slå upp slangbetydelsen av ”Cosby Sweater”....
    Knepig läggning.... undrar vilket fenomen som får en att börja gå i gång på sånt

  22. #22
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag blir mörkrädd när radion spelar MJs P.Y.T (pretty young thing). Hur bra jag än tyckte hans musik var förut kan jag ej lyssna på honom längre - efter avslöjandena. Tyvärr
    Avslöjanden som egentligen inte är vatten värda. Men gett många miljoner till lögnare och deras föräldrar. P.Y.T skrevs förövrigt av Quincy Jones och James Ingram och handlar uppenbarligen om en tjej eftersom den börjar ”Where did you come from lady”

  23. #23
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Man skulle kunna säga att allt anklagelsetjafs kring denna artist hör till de värsta brotten mot mänskligheten, för en så pass ultrahög nivå av artisteri, sång och framförande kommer förmodligen världen aldrig någonsin skåda igen.

  24. #24
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad menar du med, förövare? Michael dömdes aldrig för något sådant och det han anklagades för i rättegången var extremt oskyldiga saker. De som i den extremt vinklade och förljugna dokumentären finding neverland anklagade honom för att ha utfört grova sexövergrepp, ljög uppenbarligen vilket är pinsamt tydligt i scen efter scen och eftersom de blivit motbevisade på punkt efter punkt. Dessutom hade de båda starka ekonomiska motiv för att gå från att länge ha försvarat MJ till att plötsligt börja anklaga honom.

    Jag kan tycka att MJ hade en något osund relation till yngre men att tro på att han regelbundet skulle ha utfört sexövergrepp på småungar finns inte ens på kartan. Speciellt med tanke på att det hela tiden fanns väldigt många potentiella vittnen runtomkring MJ inklusive massvis av hans släktingar och anställda.
    Ja se vad stjärnstatusen gör med folk... skulle vanlig Svennegubbe i kvarteret umgås på samma sätt med barn (även om vi bortser frå alla anklagelser utan vad som är fakta) så hade han förmodligen blivit bränd på bål.

  25. #25
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Det finns bevisning, bl.a. teknisk sådan, och övergrepp handlar ofta i fall med barn inte om direkt tvång utan om grooming, steg för steg, som leder till mycket tvivelaktiga förfaranden som mellan två vuxna kanske kan ses som väldigt oskyldigt, men som med ett barn är direkta övergrepp.
    Senast redigerat av Gammal Kuf den 2020-08-25 klockan 00:48.

  26. #26
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns bevis, teknisk sådan.
    Bevis som?

  27. #27
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Legend
    I NAMBLA

  28. #28
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja se vad stjärnstatusen gör med folk... skulle vanlig Svennegubbe i kvarteret umgås på samma sätt med barn (även om vi bortser frå alla anklagelser utan vad som är fakta) så hade han förmodligen blivit bränd på bål.
    Troligen inte eftersom det nog i de flesta stadsdelar världen över finns ganska många betydligt farligare och otrevligare människor som utnyttjar minderåriga år ut och år in. Blev själv raggad på och hembjuden av både tanter och gubbar när jag hängde på stan i 12-15 årsåldern men stod emot trots löften om pengar sprit och annat.

  29. #29
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Troligen inte eftersom det nog i de flesta stadsdelar världen över finns ganska många betydligt farligare och otrevligare människor som utnyttjar minderåriga år ut och år in. Blev själv raggad på och hembjuden av både tanter och gubbar när jag hängde på stan i 12-15 årsåldern men stod emot trots löften om pengar sprit och annat.
    Ja men då så

  30. #30
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bevis som?
    LMGTFY

    https://www.thesun.co.uk/news/833057...rdan-chandler/

    Sen finns det en hög med mindre uppenbara grejor, som t.ex. MJ's OCH pojkarnas fingeravtryck bredvid varandra i porrmagasin i hans sovrum osv.

  31. #31
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Troligen inte eftersom det nog i de flesta stadsdelar världen över finns ganska många betydligt farligare och otrevligare människor som utnyttjar minderåriga år ut och år in. Blev själv raggad på och hembjuden av både tanter och gubbar när jag hängde på stan i 12-15 årsåldern men stod emot trots löften om pengar sprit och annat.

    Vilket givetvis gör det helt okej att din 13-åring badar jacuzzi dagarna i ända med, och sover en månad i samma säng som, granngubben?

  32. #32
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Sjukt skummig och ganska säkert skum och alla kidsen han hade hemma är mer än märkligt - men den låten han hade en diamant dräkt på sig var killer. Men för mkt fuffens för att jag ska gilla något alls med honom. Lika sjuk som Epstein & co...

  33. #33
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Detta prat tar aldrig slut.

    Vad hände med fokuset på MJs artisteri.

    Ska allt bli en gegga av anklagelse / påståendedebatter?

    Baby Be Mine är fortfarande en av världens snyggaste 80-talsproddar. Liksom PYT, Human Nature, m fl m fl.

  34. #34
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Artisteriet var sjukt bra... men fan det är svårt att skilja helt ifrån att han var skummis. Jag älskar många av hans hits, jag gör det utan att tänka på vad han hade för sig - men nu skriver jag ändå att han var skum.

  35. #35
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Men nä, pratet tar aldrig slut - han är död och anklagelserna och teorierna står kvar. Att bara säga att Jackson var grym hitmakare och den moderna musikens messias utan att förankra lite i att han var ett freak vore fel enligt mig. Andra kan göra som de vill...

  36. #36
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Han var ett geni musikaliskt, ingen diskussion, en gigantisk förlust för underhållningsindustrin!

  37. #37
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior

  38. #38
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran

  39. #39
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    The sun? Enligt wikipedia blev Jackson frikänd på alla punkter och så här illa slutade det för Jordan och Evan Chandler som uppenbarligen var den som låg bakom pengautpressandet av Jackson.
    ” Jordan legally emancipated himself from his parents in 1994, at age 14.[when?][147] In 1996, Evan Chandler sued Jackson for around $60 million, claiming Jackson had breached an agreement never to discuss the case. In 1999, a court ruled in Jackson's favor and threw out the lawsuit.[35] In 2006, Jordan accused his father of attacking him with a barbell, choking him and spraying his face with mace. The charges were dropped.[148] On November 5, 2009, fourteen weeks after Jackson's death, Evan Chandler was found dead following an apparent suicide.[13 himself from his parents in 1994, at age 14.[when?][147] In 1996, Evan Chandler sued Jackson for around $60 million, claiming Jackson had breached an agreement never to discuss the case. In 1999, a court ruled in Jackson's favor and threw out the lawsuit.[35] In 2006, Jordan accused his father of attacking him with a barbell, choking him and spraying his face with mace. The charges were dropped.[148] On November 5, 2009, fourteen weeks after Jackson's death, Evan Chandler was found dead following an apparent suicide.”

  40. #40
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Faktum kvarstår att han avbildade detaljer på MJs penis, som i efterhand kunde verifieras medelst fotografier.

    Att jag valde Sun-länken var för att det var den första som dök upp när jag googlade det här åt dig, informationen kommer inte från dem ursprungligen...


    Ytterligare perspektiv:
    https://www.theguardian.com/commenti...jackson-abuser

  41. #41
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    OJ blev också frikänd på alla ’punkter’... Jackson var skum långt innan #metoo och innan folk vågade säga ifrån till människorna med ’makt’. Jackson är kanske oskyldig, men med dagens mått mätt så har han gjort skumma saker. Men han är död och jag tror inte han var en psykopat - men likväl så känner sig definitivt offren dåligt om han gjort något.

  42. #42
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Faktum kvarstår att han avbildade detaljer på MJs penis, som i efterhand kunde verifieras medelst fotografier.


    Ytterligare perspektiv:
    https://www.theguardian.com/commenti...jackson-abuser
    Ditt googlande går inget vidare. Nu länkade du till regissören av pekoralet Leavimg Neverland vilket troligtvis är en av de mest vinklade och förljugna dokumentärer som någonsin har gjorts. Den har dock dragit in många sköna miljoner till Reed och till lögnarna.

    Att Jackson duschat tillsammans med Jordan är inget Jackson förnekat och någon gång nuddade Jacksons penis tydligen Jordan. Det kostade Jackson 23 miljoner dollar. Något överdrivet tycker jag. Att jackson förgripit sig på Jordan har aldrig bevisats och hade han gjort det så tror jag inte ens Jordans sleazefarsa skulle ha låtit honom träffa Jackson gång på gång, tror du?
    Senast redigerat av El Toro den 2020-08-25 klockan 01:51.

  43. #43
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Psykopat var han definitivt inte, däremot hög grad av personlighetsstörning i olika former/spektrum.

  44. #44
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OJ blev också frikänd på alla ’punkter’..
    Gå inte riktigt att jämföra. OJ undersöktes och. åtalades för en enskild händelse. Jackson blev ju synad från topp till tå under flera år och utreddes för många påstådda händelser. Jackson blev grymt utnyttjad och pengamjölkad av ett flertal människor han hjälpt. Otack är världens lön.

  45. #45
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ditt googlande går inget vidare. Nu länkade du till regissören av pekoralet Finding Neverland vilket troligtvis är en av de mest vinklade och förljugna dokumentärer som någonsin har gjorts. Den har dock dragit in många sköna miljoner till Reed och till lögnarna.

    Att Jackson duschat tillsammans med Jordan är inget Jackson förnekat och någon gång nuddade Jacksons penis tydligen Jordan. Det kostade Jackson 23 miljoner dollar. Något överdrivet tycker jag. Att jackson förgripit sig på Jordan har aldrig bevisats och hade han gjort det så tror jag inte ens Jordans sleazefarsa skulle ha låtit honom träffa Jackson gång på gång, tror du?

    Personligen ser jag lite för många indicier och lite för många märkliga skeenden kring MJ och hans förehavanden med prepubertala pojkar, för att bilda mig någon annan uppfattning än att det finns anledning till att han gång på gång blivit anklagad.

  46. #46
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Personligen ser jag lite för många indicier och lite för många märkliga skeenden kring MJ och hans förehavanden med prepubertala pojkar, för att bilda mig någon annan uppfattning än att det finns anledning till att han gång på gång blivit anklagad.
    Anledningen är utan tvekan många dollar. Michael var sällan ensam med någon pojke eller flicka för den delen, för det var ju inte bara pojkar han umgicks med vilket folk verkar tro. Michael blev till och med sexanklagad av en cancersjuk pojke som michael betalat ett flertal behandlingar för. Snacka om otack!

  47. #47
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Angående det Nordamerikanska rättsväsendet fungerar det enligt principen att den med bäst resurser kommer att gå ur en rättegång som vinnare.

    Vi ska vara otroligt tacksamma att vårt rättssystem inte fungerar på samma sätt som det gör där.

    Så att en förmögen världskändis tar sig runt anklagelser från "vanligt folk" och lyckas få åtal nerlagda samt åtalspunkter motbevisade i rätten, säger inte ett skit om vad som egentligen försiggick i hans Peter Pan-palats.

  48. #48
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    1+ på Gammal kuf - bästa advokaterna och man klarar sig ofta

  49. #49
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Anledningen är utan tvekan många dollar. Michael var sällan ensam med någon pojke eller flicka för den delen, för det var ju inte bara pojkar han umgicks med vilket folk verkar tro. Michael blev till och med sexanklagad av en cancersjuk pojke som michael betalat ett flertal behandlingar för. Snacka om otack!
    Jag har inte alla detaljer i den här historien, vem han var ensam med när, eller inte, vem som var i duschen osv. jag kan bara bilda mig en uppfattning baserat på det vi kan läsa i media, vilket räcker väl för att förstå att det finns fog för misstankar.

  50. #50
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Angående det Nordamerikanska rättsväsendet fungerar det enligt principen att den med bäst resurser kommer att gå ur en rättegång som vinnare.

    Vi ska vara otroligt tacksamma att vårt rättssystem inte fungerar på samma sätt som det gör där. Så att en förmögen världskändis tar sig runt anklagelser från "vanligt folk" och lyckas få åtal nerlagda samt åtalspunkter motbevisade i rätten, säger inte ett skit om vad som egentligen försiggick i hans Peter Pan-palats.
    Läs om Jacksons rättegångar på wikipedia så framstår det rätt klart att det du skriver inte stämde i Jacksons fall. Åklagare, poliser och FBI ville verkligen sätta dit honom men gick bet , just för att det inte fanns några bevis eller trovärdiga vittnen. Sen kan du ju fråga dig själv om du verkligen tror att en person som var så beundrad och en stor förebild för nästan alla världens barn, skulle riskera allt för lite hanky panky?

  51. #51
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det här är en pojke som aldrig fått vara en pojke. Han har aldrig fått cykla omkring och bara vara. Hela livet har varit en konstant repetition eller ett konstant framträdande. När han kan luta sig tillbaka efter övermänskliga prestationer kommer det här tillbaka: Vad kul att äntligen bara få vara ett barn. Då omger han sig med barn, för han orkar inte med vuxenlivets krav. Klarar inte sin pappas ständiga "Askungen! Du ska sjunga här!" som mer / mindre pågått mellan tre år och trettio års ålder. Kan jag bara få åka karusell en hel dag tack. Med barn som har den glädjen jag saknar. Som ger mig den. Det här är en pojke som vi alla ändå kan känna igen och förstå. Tänk om vi själva hade möjligheten att bara sitta och bygga vägar & bygga med lego hela dagen eller hyra hela gröna lund, äta marshmallows till middag och glömma all jäkla stress och press? Barn är härliga kamrater, de frågar inte vad du jobbar med eller om du har sett till att flytta om aktierna. Barn säger kan du lyfta upp mig så jag ser? Kan du göra den där roliga minen igen, den var så rolig. Gör så hela tiden. Vilken kreativ människa kan inte förstå att det här var den tillvaro han ville ha? Måste det tillskrivas vuxenvärldens monumentala regelverk? Har glädje en ålder? Michael ville bara vara 13-15 år och skratta. Jag kan förstå honom helt i detta. Är en spelevink själv som inte riktigt passar in i normen att sitta och se skitförbannad ut bland alla andra tråkiga jävlar.

  52. #52
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Läs om Jacksons rättegångar på wikipedia så framstår det rätt klart att det du skriver inte stämde i Jacksons fall. Åklagare, poliser och FBI ville verkligen sätta dit honom men gick bet , just för att det inte fanns några bevis eller trovärdiga vittnen. Sen kan du ju fråga dig själv om du verkligen tror att en person som var så beundrad och en stor förebild för nästan alla världens barn, skulle riskera allt för lite hanky panky?

    Jag tror inte Wikipedia riktigt håller för en utredning om vad som hänt och inte hänt, då till och med du och jag kan redigera innehållet där när vi så önskar...

  53. #53
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tillägg: Ser hela dagarna föräldrar omkring mig som helt saknar initiativförmåga till att våga spacea ut, skoja med sina barn, spela teater, klättra lite i ett träd. Advokater eller snickare som är advokater eller snickare när de ska hämta ungarna också. Tittar på klockan och säger Skynda på nu! En andefattighet som saknar motstycke.

  54. #54
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror inte Wikipedia riktigt håller för en utredning om vad som hänt och inte hänt, då till och med du och jag kan redigera innehållet där när vi så önskar...
    Man får en bra uppfattning av vad som hände i rättegångarna och utredningarna där sen går det såklart stt gräva djupare.

  55. #55
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här är en pojke som aldrig fått vara en pojke. Han har aldrig fått cykla omkring och bara vara. Hela livet har varit en konstant repetition eller ett konstant framträdande. När han kan luta sig tillbaka efter övermänskliga prestationer kommer det här tillbaka: Vad kul att äntligen bara få vara ett barn. Då omger han sig med barn, för han orkar inte med vuxenlivets krav. Klarar inte sin pappas ständiga "Askungen! Du ska sjunga här!" som mer / mindre pågått mellan tre år och trettio års ålder. Kan jag bara få åka karusell en hel dag tack. Med barn som har den glädjen jag saknar. Som ger mig den. Det här är en pojke som vi alla ändå kan känna igen och förstå. Tänk om vi själva hade möjligheten att bara sitta och bygga vägar & bygga med lego hela dagen eller hyra hela gröna lund, äta marshmallows till middag och glömma all jäkla stress och press? Barn är härliga kamrater, de frågar inte vad du jobbar med eller om du har sett till att flytta om aktierna. Barn säger kan du lyfta upp mig så jag ser? Kan du göra den där roliga minen igen, den var så rolig. Gör så hela tiden. Vilken kreativ människa kan inte förstå att det här var den tillvaro han ville ha? Måste det tillskrivas vuxenvärldens monumentala regelverk? Har glädje en ålder? Michael ville bara vara 13-15 år och skratta. Jag kan förstå honom helt i detta. Är en spelevink själv som inte riktigt passar in i normen att sitta och se skitförbannad ut bland alla andra tråkiga jävlar.
    Pojke ja, trist som fan - jag lider med honom. Men det ursäktar inte att han eventuellt försatte andra i trauma. Detta är gissningar från min sida, men fan konstig var han och han hade barn på 'sleep overs'... Jag tycker helt ärligt synd om pedofiler - har barn själv och hade förmodligen slagit in skallen på x eller y om vi hade blivit drabbade - men innerst inne har jag lite sympati för 'dom' valde inte det. Men faktumet att det går ut över barn får de flesta att bara vilja skjuta skallen av dom.

  56. #56
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här är en pojke som aldrig fått vara en pojke. Han har aldrig fått cykla omkring och bara vara. Hela livet har varit en konstant repetition eller ett konstant framträdande. När han kan luta sig tillbaka efter övermänskliga prestationer kommer det här tillbaka: Vad kul att äntligen bara få vara ett barn. Då omger han sig med barn, för han orkar inte med vuxenlivets krav. Klarar inte sin pappas ständiga "Askungen! Du ska sjunga här!" som mer / mindre pågått mellan tre år och trettio års ålder. Kan jag bara få åka karusell en hel dag tack. Med barn som har den glädjen jag saknar. Som ger mig den. Det här är en pojke som vi alla ändå kan känna igen och förstå. Tänk om vi själva hade möjligheten att bara sitta och bygga vägar & bygga med lego hela dagen eller hyra hela gröna lund, äta marshmallows till middag och glömma all jäkla stress och press? Barn är härliga kamrater, de frågar inte vad du jobbar med eller om du har sett till att flytta om aktierna. Barn säger kan du lyfta upp mig så jag ser? Kan du göra den där roliga minen igen, den var så rolig. Gör så hela tiden. Vilken kreativ människa kan inte förstå att det här var den tillvaro han ville ha? Måste det tillskrivas vuxenvärldens monumentala regelverk? Har glädje en ålder? Michael ville bara vara 13-15 år och skratta. Jag kan förstå honom helt i detta. Är en spelevink själv som inte riktigt passar in i normen att sitta och se skitförbannad ut bland alla andra tråkiga jävlar.

    Precis, och det är ju lätt som en plätt att få förtroende för, och bli känslomässigt beroende av, en sån rolig vuxen...

    https://theconversation.com/michael-...verland-113160

  57. #57
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pojke ja, trist som fan - jag lider med honom. Men det ursäktar inte att han eventuellt försatte andra i trauma.
    Vilka skulle han eventuellt satt i trauma? Menar du de två lögnarna i Leavimg Neverland? De som sålt sin själ till djävulen för att dra in Dollares genom att ljuga om en person som de tidigare sagt bara gjort dom gott men nu alltså helt plötsligt under denna tid regelbundet utsatt de för sexuella övergrepp.

  58. #58
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka skulle han eventuellt satt i trauma? Menar du de två lögnarna i Leavimg Neverland? De som sålt sin själ till djävulen för att dra in Dollares genom att ljuga om en person som de tidigare sagt bara gjort dom gott men nu alltså helt plötsligt under denna tid regelbundet utsatt de för sexuella övergrepp.
    Har inte ens sett Leaving Neverland - har inga bevis alls, magkänsla endast. Om ens så tror jag inte ens det kan kallas sexuella övergrepp - han kanske försökte lite varsamt. Jesus Kristus, han och alla som blev rika som unga hade flera skruvar lösa...

  59. #59
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka skulle han eventuellt satt i trauma? Menar du de två lögnarna i Leavimg Neverland? De som sålt sin själ till djävulen för att dra in Dollares genom att ljuga om en person som de tidigare sagt bara gjort dom gott men nu alltså helt plötsligt under denna tid regelbundet utsatt de för sexuella övergrepp.

    Du VET alltså 100% säkert vad som hänt och inte hänt?

  60. #60
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du VET alltså 100% säkert vad som hänt och inte hänt?
    Nej, men det är helt uppenbart att de ljuger rakt igenom flmen.
    https://rollingout.com/2019/08/14/li...-mjs-accusers/

Liknande ämnen

  1. Michael Jackson har avlidit
    Av Rizzo i forum Nyheter
    Svar: 386
    Senaste inlägg: 2016-07-03, 15:36
  2. Michael Jackson vs Prince
    Av Capeman i forum Skivor & artister
    Svar: 85
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 16:57
  3. Anklagad: Michael Jackson
    Av Tobias Bergius i forum Evenemang
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 09:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •