Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 100 av 100

Ämne: Madonna kanske suger

  1. #61
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag sällar mig till de pitchkorrektionsallergiska. Slappt, meningslöst, fult, homogent och sällan använt kreativt. Finns extremt få undantag.

    Ang. ESC-katastrofen, så fick jag en känsla av att hon överskattat medhörningen (eller att nåt fallerade med den) på eventet. Just SÅ dåligt tror jag inte hon sjunger. Men det var också nåt med snacket innan hennes låt som kändes så off. Kan det ha varit två oxy och en adderall? God bless america liksom

  2. #62
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag sällar mig till de pitchkorrektionsallergiska. Slappt, meningslöst, fult, homogent och sällan använt kreativt. Finns extremt få undantag.

    Ang. ESC-katastrofen, så fick jag en känsla av att hon överskattat medhörningen (eller att nåt fallerade med den) på eventet. Just SÅ dåligt tror jag inte hon sjunger. Men det var också nåt med snacket innan hennes låt som kändes så off. Kan det ha varit två oxy och en adderall? God bless america liksom

    Lyssna på "hur" hon "sjunger falskt", jag upplever det definitivt som att det sitter en autotune på Xanax som jävlas med henne, helt omöjligt att intonera då.

  3. #63
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Vill inte lyssna igen, men det kan ju såklart definitivt varit en anledning. Har alltid respekterat hennes musik, med dess historia, men just med ESC-grejen var det mycket svårt

  4. #64
    nyd
    nyd är uppkopplad nu
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilket årtionde lever ni i här? Är det bara ett gäng gamla stofiler på 99 nuförtiden?

    Kom in i framtiden farfar!
    Redan på 90-talet fick man nog av detta otyg, det är varken coolt, dyrt eller snyggt idag heller.

  5. #65
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill inte lyssna igen, men det kan ju såklart definitivt varit en anledning. Har alltid respekterat hennes musik, med dess historia, men just med ESC-grejen var det mycket svårt

    Det är på tok för tokigt falsksjungande, det låter liksom "fel" på "fel sätt", det lär inte vara första gången en live autotune fallerar, jävligt dålig timing bara...

  6. #66
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Redan på 90-talet fick man nog av detta otyg, det är varken coolt, dyrt eller snyggt idag heller.

    De som växte upp på nittiotalet tycker nog väldigt annorlunda, jag är inte någon stor fan av dagens hitlistepop, men jag är en Gammal Kuf, när jag var ung tyckte min mamma att KIZZ och Deep Purple lät för jävligt "det skorrar ju bara, hur kan du tycka om det där, det går ju inte att lyssna på...."..


  7. #67
    nyd
    nyd är uppkopplad nu
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De som växte upp på nittiotalet tycker nog väldigt annorlunda, jag är inte någon stor fan av dagens hitlistepop, men jag är en Gammal Kuf, när jag var ung tyckte min mamma att KIZZ och Deep Purple lät för jävligt "det skorrar ju bara, hur kan du tycka om det där, det går ju inte att lyssna på...."..

    Håller med henne helt, det enda som är bra gjordes 1983 på enbart synthar och trummaskiner. Allt annat är dåligt. OBS ingen ironi och jag vet att jag har rätt för det är min hjärna som lyssnar.

  8. #68
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De som växte upp på nittiotalet tycker nog väldigt annorlunda, jag är inte någon stor fan av dagens hitlistepop, men jag är en Gammal Kuf, när jag var ung tyckte min mamma att KIZZ och Deep Purple lät för jävligt "det skorrar ju bara, hur kan du tycka om det där, det går ju inte att lyssna på...."..

    Jämförelsen är för förenklad. Men det är en annan tråd. Den finns redan, i flera omgångar.

  9. #69
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Redan på 90-talet fick man nog av detta otyg, det är varken coolt, dyrt eller snyggt idag heller.
    Det är ju ett verktyg som alla andra och väl utbrett i närapå egna genres, typ TB303 Vissa avskyr, andra förstår inte varför! Några nyligen postade och hyllade låtar här på forumet använder motsvarande effekt riktigt på ett riktigt bra sätt, t ex.

    Precis som med TB303 definierar inte överdriven och effektsökande användning alla tillämpningar.

  10. #70
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Madonna är grymt bra, lyssnade på Frozen igår och läste om Orbit och hur de skapade en av de största comeback albumen någonsin. Episkt bra att hjälpa fram elektronisk musik till de stora massorna!

  11. #71
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ESC var obegripligt att hon ställde upp på. Snacka om ”jump the shark ”
    Kanske. Som jag förstått det så har det börjat projekteras för en Song Contest i första hand USA, med planer att utökas till Nordamerika för att utvecklas till en tävling för Nord och Sydamerika, då kan uppträdandet varit en mer genomtänkt positionering.

  12. #72
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte alls TB-303, det är en Juno-106 Btw kan någon länka failade klippet det snackas om från ESC?

    " Recording and composition

    "Ray of Light" was recorded along with the rest of the album at Larrabee North Studio in North Hollywood, California during summer 1997. It was mastered by Ted Jensen at Sterling Studios in New York. The DAT contained the main portion of the song recordings, as well as preliminary demo sessions in Madonna's house in New York, as well as Hit Factory Studios where Madonna first sang the song. Like most of the album, the synth sounds recorded for "Ray of Light" were played on a Roland Juno-106. Madonna and Orbit had conducted a drummer session in Los Angeles, but it did not work out. So he contacted Fergus Gerrand who played drum samples for him in London. Orbit fed them in his workstation and cut them manually, instead of using auto-editing software like ReCycle."
    Senast redigerat av Anubis den 2020-08-20 klockan 14:45.

  13. #73
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Gott om svenskar inblandade i "Rebel Heart", någon här på 99?



    Personlig favorit de senaste 20 åren med Madonna, är Mirwais, mer om Mirwais här:

    https://www.news-of-madonna.com/MADA...IEW_a1136.html
    Senast redigerat av Gammal Kuf den 2020-08-20 klockan 16:02.

  14. #74
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lyssna på "hur" hon "sjunger falskt", jag upplever det definitivt som att det sitter en autotune på Xanax som jävlas med henne, helt omöjligt att intonera då.
    Jag hör det också nu, den står i fel tonart va.

  15. #75
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hör det också nu, den står i fel tonart va.

    Någonting är definitivt felkalibrerat ja...

  16. #76
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Varför fick Madonna tråden att gå bananas? Som ni märkte i trådstarten så ser jag henne inte särskillt högt som musiker/låtskrivare eller sångare. Men det verkar finnas en magi runt henne, Madonna Louise Ciccone, affärskvinnan som ville leka musiker.

  17. #77
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Trådtiteln bidrog säkert till det. Ett tips är att ändra den för mer nyanserad diskussion.

  18. #78
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    affärskvinnan som ville leka musiker.
    Ah! Är det ok att konsultera dig om man vill göra den jätteviktiga klassningen musiker/icke-musiker kring någon som släpper musik? Själv har jag inte läst boken, så det är skönt att veta att någon annan kan hjälpa till med detta.

  19. #79
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Hatten av för affärskvinnan som ville leka musiker då hon har 63 släpp i bagaget och ett flertal singlar på Billboard top 20. Tror att det är svårt att vara superstjärna utan att vara affärskvinna eller affärsmän.

    Är i överlag imponerad över artister som förmår att byta stil eller släppa nya saker som nå till en ny publik eller förnyar artisten så pass mycket att lyssnare såväl som artisten själv orkar fortsätta lyssna eller framföra musiken. Det är svårt, säkert också en av de främsta orsakerna till att det är så få producenter som klarar att förnya sig så ofta att de är relevanta och leder trendändringar.

    Jag tycker att Madonna har en intressant särställning som tidig kvinnlig superstjärna som varit väldigt duktig på att skapa intresse för hennes utryck. Att i synnerhet som kvinnlig artist ha utrymme att kunna experimentera, testa olika stilar och vara kontroversiell tror jag är lättare sagt än gjort. Det är också intressant att hon precis lämnat Interscope och går tillbaka till Warner för en enorm summa där hon verkar ha ett artistiskt utrymme att göra nästan vad hon vill, få är i den positionen.

    Musikaliskt har hon tveklöst också gjort flera låtar som haft stor inverkan på många och allra minst provocerat enormt. Men musiken är oftast bra pop, varken mer eller mindre

  20. #80
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    "Suger" reserverar jag gärna för riktigt dåliga grejer. Där placerar jag inte Madonna.

    "Varför fick Madonna tråden att gå bananas"? Ja, tråden handlar ju om just Madonna, ur perspektivet "är hon dålig?" så det är inte särskilt underligt. Hade varit betydligt konstigare om det t.ex. varit Marky Mark som tog med bananerna

  21. #81
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag tycker bara att hon är dålig och tror att hon lyckats inom musik på andra bevåg än att hon är en bra musiker. Har aldrig förstått hennes fans eller hennes musik. Men vi vet nog allihopa att det som krävs för att lyckas inom musikindustrin står nästan ortogonalt mot att vara en bra musiker. Det är en komplex mix av personlighetsdrag och vem man råkats lära känna.

    Men jag måste säga att på senare år, 2010+, så ser jag fler lyckas som inte är paketerade som en pop-produkt utan faktiskt är bra efter egen musikmaskin. Och ja, jag menar i kontrast till Madonna som bara är en produkt och inget att hänga i granen musikaliskt. Ni behöver inte bli upprörda över den åsikten, vi tycker olika bara.

  22. #82
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Det där är väl rätt mycket en genre-grej, popmusik har ju oftast inte direkt någon verkshöjd att tala om, 4/4 och lite Cheiron-kratta, repetitioner av diverse bekanta pentatoniska slingor, och sen en snygg förpackning.

  23. #83
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker bara att hon är dålig och tror att hon lyckats inom musik på andra bevåg än att hon är en bra musiker. Har aldrig förstått hennes fans eller hennes musik. Men vi vet nog allihopa att det som krävs för att lyckas inom musikindustrin står nästan ortogonalt mot att vara en bra musiker. Det är en komplex mix av personlighetsdrag och vem man råkats lära känna.

    Men jag måste säga att på senare år, 2010+, så ser jag fler lyckas som inte är paketerade som en pop-produkt utan faktiskt är bra efter egen musikmaskin. Och ja, jag menar i kontrast till Madonna som bara är en produkt och inget att hänga i granen musikaliskt. Ni behöver inte bli upprörda över den åsikten, vi tycker olika bara.
    Helt okej... med ordvalet "suger" får ju folk att reagera och det var väl din önskan antar jag. Jag skulle kunna applicera det på en del av de artister du nämner som kontrast, men gör det väl mest i tal. Jag är inget Madonna-fan ens i dess vida bemärkelse. Jag äger en enda singel men tycker ju trots det att det finns drösavis med Madonnaspår jag lätt sjunger med i, till skillnad från mycket wailande skräp jag hör idag.

  24. #84
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Nej konstigt nog såg jag det inte så som att "suger" skulle bli en grej, jag såg det som ett skämtsamt sätt att säga "inte bra". Fort insåg jag dock hur det uppfattades och tänkte ändra men det kändes för sent då.

  25. #85
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Suger? Hon är 90-talets queen - hennes still och hur modern hon var Hon är ingen Ella Fitzgerald - men hon gjorde sitt

  26. #86

  27. #87
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran

  28. #88
    deadbeats avatar
    Veteran
    Den här tråden fick mig att lyssna in mig på MDNA som jag helt missat. Fan vilket snyggt album!

  29. #89
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Hela Ray of Light är sanslöst bra!

    (Och en del annat är också bra. =) )

  30. #90
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Själv är jag rätt såld på Confessions on a Dance Floor.

  31. #91
    Bobisch
    Bobisch är uppkopplad nu
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åh nej. Ännu en "varför har människor annan musiksmak än vad jag har"-tråd.

    Vi är alla olika och gillar olika saker, så enkelt är det.
    Haha! SÅ väl talat!

  32. #92
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Denna tråds rubrik har känts skitdålig ända sedan jag först såg den. Angränsamde sexistisk och onödigt hatisk.

    Nuf said.

    Men har ni hört This used to be my playground?

    Väldigt vacker låt.

  33. #93
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Denna tråds rubrik har känts skitdålig ända sedan jag först såg den. Angränsamde sexistisk och onödigt hatisk.

    Nuf said.

    Men har ni hört This used to be my playground?

    Väldigt vacker låt.
    Japp - fin låt.

  34. #94
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Själv är jag rätt såld på Confessions on a Dance Floor.

    Definitivt ett bra album. Madame X är också grymt bra!

  35. #95
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Själv är jag rätt såld på Confessions on a Dance Floor.
    Ja jisses, en riktigt stark singelsvit där – Hung Up (vilken förstasingel!!), Sorry och Jump.

  36. #96
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Själv är jag rätt såld på Confessions on a Dance Floor.
    Milstolpe!

  37. #97
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Om man sammanställer alla Madonnas "fördelar", var hamnar man då?
    Låtskriverska, sångerska, artist-ikon, föregångare och vägvisare för generationer kvinnliga artister, osv osv osv ...

    Även om hennes låtar suger, även om hon kör med autotune, även om hon håller på med abra-kadabra och hokus-pokus, även om ... kanske hon sammantaget är STOR.

    Man brukar väl ha en åsikt om Lars Ulrich och hans not-so-fenomenala trummande, men jag hör att det är i mångt och mycket han som hållit ihop Metallica, vilket inte gör honom till en stor trummis men till en stor artist om man så kan säga?!
    På samma sätt med Alla Pugacheva. Så mycket strunt hon har rasplat ur sig på scen och i studio men hon har också varit en föregångare och vägröjare för ett koppel av kvinnliga artister.

  38. #98
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Trådstarten ställde en, kanske öppen och ärlig, fråga Tycker svaret är tydligt:

    Madonna suger förmodligen inte nåt särskilt. (Rent objektivt, om man låter demokratin BESTÄMMA hur allt ligger till. Enligt den opartiska definitionen är affärskvinnan/artisten Madonna: osugande. )

    Jag tycker det finns många bra låtar.
    Senast redigerat av Ambulansen den 2020-10-04 klockan 11:45.

  39. #99
    deadbeats avatar
    Veteran
    Snygg version av en redan snygg låt:


    https://youtu.be/Z-biv6jr9qI

  40. #100
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Jag har numera noll respekt för Madonna men denna dök upp i mitt flöde och var riktigt trevlig. Dottern Lourdes står för dans.

    Madonna - Frozen (Live From The Madame X Tour)

    https://youtu.be/NmTavcQRzsc

Liknande ämnen

  1. Madonna - Into The Groove
    Av Bobisch i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2020-02-02, 13:04
  2. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2018-09-21, 23:27
  3. Madonna rykten!
    Av Kloon i forum Skivor & artister
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-10-06, 01:27
  4. Madonna
    Av PF i forum Skivor & artister
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2002-11-19, 12:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •